iv
door ivovanderput Jul 23, 2015 om 07:54
Geldzaken & recht

Na bevestiging van winnen prijs loterij ingetrokken

Ik heb meegedaan aan een loterij op de website van het wereldbekende RC bedrijf HobbyKing.com.
De prijs betreft een zender voor afstandbestuurbare voertuigen met een waarde van 2760 euro.
Na de trekking kwam er als uitkomst "geen winnaar". Dit vond ik maar vreemd en stuurde daarom een email met de vraag: "Hoe kan het dat er geen winnaar is?"
Het antwoord dat ik hier op ontving was: "We hebben GEVERIFIEERD dat u de winnaar van de loterij bent." In het regelement van de loterij staat dat gewonnen prijzen binnen 5 dagen na bekendmaking verzonden zouden worden. Na een week had ik nog niets gehoord en besloot contact op te nemen. Ik kreeg te horen dat ze zich hadden vergist en ze verontschuldigden zich en zeiden dat er gelukkig niets verloren was en daarmee was de kous af volgens hen.
Ik pikte dit natuurlijk niet en heb me beklaagd en geeist dat ze me de prijs die me beloofd was toe moesten laten komen. Ze blijven bij hun standpunt maar bieden me intussen $25 ter compensatie aan. Ik heb als tegenaanbod $400 dollar aan waren van hun eigen website verzocht en gedreigd met juridische stappen. Ze blijven bij hun standpunt en willen het afkopen met $25.
Ik ben het helemaal zat en zou graag juridisch advies willen vragen over hoe dit aan te pakken.

883 6 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Jul 23, 2015 om 10:32
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Gratis (?) loterij.
$25 is toch mooi meegenomen.
Informeer eens bij het juridisch loket.

Suc6

ge
door gerboe - Jul 23, 2015 om 11:07
806 Antwoorden / 0 Vragen

In de algemene voorwaarden kon u ook gelezen dat er een minimaal aantal deelnemers vereist is. Dat kan wellicht verklaren waarom er geen winnaar was. Verder dekt men zich in en neemt het recht om de voorwaarden op elk moment te veranderen of te beëindigen.
Hier verder energie insteken is een kansloze onderneming.

Gerry1969
door Gerry1969 - Jul 23, 2015 om 20:02
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Cool, procederen met een bedrijf in de States waar ieder bedrijf 10 advocaten heeft en u een veelvoud van de gewenste $400 binnen een paar uur kwijt bent, uw rechtsbijstandverzekering gaat dit vast niet voor u oplossen.
MVG Diewilik

iv
door ivovanderput - Jul 23, 2015 om 22:21
2 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=hopetobehelping schreef op donderdag 23 jul 2015, 20:31]Beste ivovanderput,

als u inzet op $400,- dan zult u er niet beter van worden als u gaat procederen.
Dat bedrag is er al snel doorheen als u een advocaat moet gaan betalen.

Aangezien u de 5 dagen noemt heeft u de voorwaarden van de loterij gelezen.
Vanuit juridisch punt is er weinig eer te behalen, het Nederlands recht is niet van toepassing.
Als ik u was zou ik die $25,- snel aannemen en er verder geen energie aan besteden.

Heeft u uw 'entry fee' terug gekregen na de trekking ?
Als dat zo is dan is het al wel duidelijk dat de trekking helemaal niet is doorgegaan en de loterij is 'teruggetrokken'.

ho
door hopetobehelping - Jul 23, 2015 om 22:22
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste ivovanderput,

als u inzet op $400,- dan zult u er niet beter van worden als u gaat procederen.
Dat bedrag is er al snel doorheen als u een advocaat moet gaan betalen.

Aangezien u de 5 dagen noemt heeft u de voorwaarden van de loterij gelezen.
Vanuit juridisch punt is er weinig eer te behalen, het Nederlands recht is niet van toepassing.
Als ik u was zou ik die $25,- snel aannemen en er verder geen energie aan besteden.

Heeft u uw 'entry fee' terug gekregen na de trekking ?
Als dat zo is dan is het al wel duidelijk dat de trekking helemaal niet is doorgegaan en de loterij is 'teruggetrokken'.

iv
door ivovanderput - Jul 23, 2015 om 22:24
2 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=hopetobehelping schreef op donderdag 23 jul 2015, 20:31]Beste ivovanderput,

als u inzet op $400,- dan zult u er niet beter van worden als u gaat procederen.
Dat bedrag is er al snel doorheen als u een advocaat moet gaan betalen.

Aangezien u de 5 dagen noemt heeft u de voorwaarden van de loterij gelezen.
Vanuit juridisch punt is er weinig eer te behalen, het Nederlands recht is niet van toepassing.
Als ik u was zou ik die $25,- snel aannemen en er verder geen energie aan besteden.

Heeft u uw 'entry fee' terug gekregen na de trekking ?
Als dat zo is dan is het al wel duidelijk dat de trekking helemaal niet is doorgegaan en de loterij is 'teruggetrokken'.

Mijn advocaat laat zich betalen in shoarma. Daar maak ik me niet zo druk om. Ik zou gaan procederen voor de volle €2660