bo
door boontje20 Sep 1, 2015 om 19:15
Huishouden & energie

Na het behangen blijft de kamer stinken

Ik heb waarschijnlijk met bedorven lijm, behangen.....
het stinkt na 5 weken luchten en wc fris spuiten nog steeds heel erg
gaat dit ooit over
of moet ik alles eraf halen?
ben radeloos

15140 13 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Sep 1, 2015 om 20:55
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Bedorven behangerslijm? Nog nooit van gehoord. Stonk het dan al vreselijk toen u het ging gebruiken?

Al eens aan het behang zelf geroken? Sommige papiersoorten stinken ook. WC verfrissen zal niet echt helpen, dat stinkt ook nog.

Zet eens wat schaaltjes spiritus neer. Pas op met vuur en kinderen/huisdieren. En veel luchten.

ltmvz
door ltmvz - Sep 1, 2015 om 22:35
949 Antwoorden / 18 Vragen

Ontsteekt u eens een wierookstaafje.

costnix
door costnix - Sep 1, 2015 om 23:07
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Heeft pluksel gebruikt na het een tijdje te hebben bewaard?
Het water in de behangplaksel gaat na ongeveer één week bederven en dus stinken.

valerius-2
door valerius-2 - Sep 1, 2015 om 23:23
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Ja goed blijven luchten met de deuren tegen over elkander open zetten. Verder is er weinig meer aan te veranderen. O de muur afwerken met een warme ventilator om snel drogen tijden het luchten

aurora1
door aurora1 - Sep 2, 2015 om 01:14
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Vergelijkbaar probleem? Zie: Klik hier en klik hier.

bo
door boontje20 - Sep 2, 2015 om 08:34
3 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb gewoon een nieuwe emmer kant en klare lijm gebruikt
de winkelier kwam aan met het idee dat de lijm bedorven was
ook nog nooit van gehoord
er zat wel een vreemde geur aan, beetje knoflookachtig
na het behangen is het gaan stinken en na 5 weken altyd het raam open
stinkt het nig steeds

engelinde
door engelinde - Sep 2, 2015 om 12:59
21 Antwoorden / 6 Vragen

Is die reuk ontstaan NA het behangen van de kamer???
Anders terug gaan naar de winkel en de winkelier ervan in kennis stellen.
Neem ook die emmer mee waar de behangerslijm in zat,als je die nog hebt.
Anders de winkelier mee naar huis nemen,dan kan hij het zelf ruiken.

da
door damaya - Sep 2, 2015 om 13:29
11 Antwoorden / 4 Vragen

Hallo boontje20,
Zet ik je kamer, bij de behangen wand(en) 1 of 2 schaaltjes koffie, dit absorbeert aclle nare geurtjes. Is een tip die ik ooit kreeg en sal meerdere keren, met succes gebruik van gemaakt en ook anderen blij mee gemaakt. Dan heeft de nare geur tijd om weg te trekken, zonder dat je er last van hebt.
De goedkoopste koffie, gemalen, is prima voor dit doel.

Sterkte!!!

loenic
door loenic - Sep 2, 2015 om 13:47
3 Antwoorden / 0 Vragen

Sommige behangsoorten stinken van een paar dagen tot een paar weken, echt papier stink nooit, vinyl stinkt soms heel erg ,soms van een paar dagen tot een paar weken,Lijm op waterbasis is na een week niet goed meer, water bederft.!!,behang over behang kan soms ook stinken, bepaalde lijmsoorten geven een reactie op elkaar, net als verf in het behang, oud of nieuw, op elk behang of lijm soorten staat een beschrijving lees dat goed en houd je altijd aan de beschrijving, ik ben ook nooit te oud om dingen telexen, maar van behang/lijm moet ik toch wel een beetje iets van weten, 48 jaar ervaring als behanger, goed luchten en vooral zorgen dat je geen vocht in huis heb. Nico

bo
door boontje20 - Sep 8, 2015 om 09:54
3 Antwoorden / 2 Vragen

Beste loenic
nu blijkt dus na onderzoek, dat het het behang zelf is wat stinkt
het is rose vliesbehang en op de rol rook je het niet echt maar nu het al zes weken aan de muur zit
ruik je het nog steeds, erger dan op de rol
zekerals het raam een nachtje dicht heeft gezeten
ik wordt er soms misselijk van
zou dit ooit overgaan?
of eh moet alles er weer af? Hellup.....

loenic
door loenic - Sep 9, 2015 om 11:42
3 Antwoorden / 0 Vragen

Als het vliesbehang vinyl is, is dat heel goed mogelijk dat het stinkt, vinyl is plastiek en het papier er onder is wat wij zeggen dood papier/herwonnen papier, is dus papier wat niet mag krimpen van daar dat niet het behang in besmeert mag worden maar de muur, behang weekt dus niet uit, je kan ook de oude methode gebruiken, 1 baan in smeren en gelijk ophangen/opplakken, geen wachttijden, ik heb wel vaker mee gemaakt dat behang bleef stinken, dat was meestal na 2 maanden weg, was dat niet zo, dan verwijderde ik het behang, en belangde ik het over met ander soort behang, nieuwen soorten behang blijffen niet altijd bestaan, vaak geeft/doet het niet wat het moet doen, vliesbehang is ontwikkel om ook amateurs te kunnen laten behangen (als ze zich aan de bescrhrijving houden), voor naadloos en zeer mooi behangen heeft uw advies nodig van een echten behanger, en dus voor het behang de behanger . Loenic

bo
door boontje20 - Sep 9, 2015 om 13:27
3 Antwoorden / 2 Vragen

vlies behang voor ammateurs haha
nou ik was al ervaren hbehangster dat zal t zijn
want het scheelt een hoop p[lak bende
maar ik vrijf altijd met de "spatel"alle lijm weg , naar links en rechts
en ik had dus steeds dat dan het behang wat uitrekte en steeds op de naden over elkaar viel, 2 mm ongeveer
het is wel wat gekrompen maar zit nog stteds 1 mm voer elkaar
en als dat blijft stinken ( 2 maanden?? nog even dan) dan neem ik weer papier!!!
maar u heeft het dus al meer gehad dat het stinkt??? en bleef stinken?
beste loenic????

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 9, 2015 om 13:35
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Behanglijm kan wel degelijk bederven als het vooraf aangemaakt is en er lucht bij is gekomen.