morgan
door morgan Jun 2, 2014 om 21:27
Vakantie & reizen

Naam wijzigen ticket

Ik heb vandaag twee vliegtickets Luxemburg/New York gekocht, voor 325,- pp konden mijn vriendin en ik dan deze reis maken. Ik heb de namen gecheckt en dat was allemaal goed. Nu krijg ik de ticket bevestiging en daar staat de naam van mijn vriendin verkeerd op. In de plaats dat haar achternaam met een 'K' begint staat er een 'F' voor in de plaats, wat dus ook totaal niet naast elkaar ligt op het toetsenbord . Maar goed, 10 minuten nadat ik mijn reservering heb gemaakt, bel ik met Cheaptickets.nl en wordt gezegd dat ze de naam niet kosteloos kunnen veranderen, maar dat er dan €50,- in rekening wordt gebracht als ik die ene letter wil veranderen, wat direct betaald moet worden via creditcard.
Nu heb ik geen creditcard en vroeg of ik dan straks even terug kan bellen, zodat ik de creditcard gegevens van mijn schoonvader kan opvragen.
Dat is geen enkel probleem als u het maar vandaag voor 21:00 uur doorgeef en wijzig, aldus de telefonist.
Dus ik bel om 19;30 uur, om de creditcard gegevens door te geven en de achternaam te wijzigen.
Zegt de telefonist: "uhm, sorry meneer maar de ticket heb ik nu geannuleerd om de naam te kunnen wijzigen, maar er zijn geen reserveringen meer mogelijk in deze prijs klasse, wat we kunnen doen is beide tickets cancelen en dan krijgt u het bedrag wat u betaald heeft min €50,- teruggestort."

Hoe is dit allemaal zomaar mogelijk? Dan moet toch niet kunnen. Dit is pure piraterij.

1. Ik weet 100% haar naam goed gespeld te hebben.
2. Ze beloven mij voor €50,- de letter te kunnen wijzigen en later blijkt dus dat dit niet kan en een heel nieuw ticket moet reserveren.Wat €1000,- duurder is.
3. en vervolgens willen zij mij ook nog is €50,- per ticket in rekening brengen om ze te cancelen, waar ik niet mee akkoord ging en uiteindelijk de supervisor zei dat ze mij tegemoet kunnen komen met €25,- per ticket wat in rekening wordt gebracht. Een andere keuze dan dit had ik dus niet.

3366 7 Rapporteer

morgan
door morgan - Jun 3, 2014 om 12:16
1 Antwoorden / 2 Vragen

Nou een werknemer bij cheaptickets heeft mij vandaag opgebeld en zei dat het niet de normale gang van zaken was gisteren en heeft mij tickets aangeboden voor dezelfde prijs!
Dat vind ik dan wel weer netjes! Super blij!

crewmember
door crewmember - Jun 4, 2014 om 12:21
1040 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=morgan schreef op dinsdag 3 jun 2014, 12:16]Nou een werknemer bij cheaptickets heeft mij vandaag opgebeld en zei dat het niet de normale gang van zaken was gisteren en heeft mij tickets aangeboden voor dezelfde prijs!
Dat vind ik dan wel weer netjes! Super blij!

Mooi dat het opgelost is. Bedankt voor het terugmelden.

ja
door jan24 - Jun 4, 2014 om 16:56
109 Antwoorden / 4 Vragen

Toch nog netjes geregeld van Cheaptickets en bovenal netjes, dat jij het terugmeldt.
Jammer van je trefwoorden: oplichterij, loze beloftes en de opmerking piraterij.
De soep wordt niet altijd zo heet gegeten, als dat die opgediend wordt. Mogelijk een misverstand bij de telefonist.

Veel plezier in the Big Apple en vergeet vooral niet een bezoek te brengen aan het HardRock Café op Times Square!

aurora1
door aurora1 - Jun 4, 2014 om 17:00
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Misschien is een tip om voortaan van boekingen of bestellingen via internet altijd een screenprint te maken dat eventueel als bewijs kan dienen. Dat kan met de gewone knop en Paint, maar kan bijv. ook erg snel met het Knipprogramma dat op Windows zit.

mo
door mof - Jun 4, 2014 om 18:59
3619 Antwoorden / 3 Vragen

don't worry, be happy.

u kunt het bij de kantonrechter proberen, maar dan moet u kunnen aantonen dat wat u zegt allemaal zo is gelopen. Dat u niet geannuleerd heeft, slechts de naam heeft willen laten corrigeren ... anders staat u zo goed als machteloos.

NOOIT MEER VIA CHEAPTICKETS BOEKEN is mijn advies. Zijn geldwolven.

tolsma1945
door tolsma1945 - Jun 4, 2014 om 22:15
229 Antwoorden / 6 Vragen

Eens temeer een bewijs, dat je goed beslagen ten ijs moet verschijnen.Dan nog wat, als je via internet een vliegticket koopt, heb je eenvoudig een creditcard nodig, dat is een must, dan is het echt noodzakelijk ook in de USA een creditcard bij je te hebben, dus die zult u ook aan moeten schaffen voor u vertrekt.
Heel veel plezier in New York.

pi
door pieterwolters - Jun 4, 2014 om 23:15
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=mof schreef op woensdag 4 jun 2014, 18:59]

NOOIT MEER VIA CHEAPTICKETS BOEKEN is mijn advies. Zijn geldwolven.

Nee hoor, het zijn geen geldwolven. Het is gewoon een bedrijf dat geld wil verdienen, net als alle andere bedrijven. En de medewerkers van die bedrijven.