Naamsverandering
Transavia: naamsverandering van een eerder gekochte ticket kost 50.00 euro plus de opdat moment geldende meer prijs.Dat zou in mijn geval zijn: reeds gekocht 59.00 huidige prijs 75.00 euro een verschil van 16.00 plus ,zoals in de voorwaarde staat, 50.00 adm kosten 66.00 bij betalen. Nou vooruit dan maar.Bij het invullen staat nergens een prijs.ik doe het dus via mijn Transavia.Maar tot mijn verbazing moet ik 145.00 bijbetalen.Dus niet gedaan en ben gaan bellen,had ik beter niet kunnen doen.
heb alles wel 6 keer moeten spellen en na plm 20 min met het schuim in mijn ???? kreeg ik te horen dat ik volgens de voorwaarden 111.00 moet betalen.Ik vroeg of deze meneer wel goed bij zijn hoofd was en dat hij maar eerst maar eens moest nadenken als hij dat wel kon. En heb gezegd dat hij niets meer moest en mocht doen..Heb dus gewoon een ticket geboekt voor 75.00 maar heb er geen prettig gevoel bij,.Ik voel mij aardig op gelicht,moet ik eigenlijk naar een ander programma toe ??? Het is al een schande dat je voor alleen een naamsverandering een meer prijs moet betalen,maar ja dat kan als je het monopolie hebt . En dat Transavia niet eens een bekwame medewerker heeft.
Meest gemaakte fout bij online boeking: naamsverandering. Of het nu bij Transavia, Corendon of wie dan ook is: als u boekt pak eerst uw paspoort en vul de hele naam in die op het paspoort staat. Joop (een willekeurige roepnaam) is geen Josef of Johannes, (terwijl u wel gewend bent aan de roepnaam): dus is een veelvoorkomend (en duur grapje). Om te vragen of die man wel goed bij zijn hoofd was brengt u ook niet verder. "Regels zijn regels"; toch?
Naamsverandering? Hebt u dan een naamsverandering gehad? Als u gaat boeken weet u toch hoe u heet. En met die naam boekt u. Heel simpel.
Dus u bent niet opgelicht, maar u hebt zitten suffen. Nerm voortaan uw paspoort erbij, dan kunt u precies nagaan hoe u ook alweer heet en met die naam moet u dan boeken. .
beide hebben waarschijnlijk niet begrepen dat het om een andere passagier gaat.
Misschien ben ik niet duidelijk geweest,maar het gaat om een ander die mee gaat dus in plaats van.
De namen van de paspoort zijn heus wel goed hoor,slapen doen we snachts.
[quote=tomdirkzwager schreef op donderdag 5 mrt 2015, 01:11]beide hebben waarschijnlijk niet begrepen dat het om een andere passagier gaat.
Misschien ben ik niet duidelijk geweest,maar het gaat om een ander die mee gaat dus in plaats van.
De namen van de paspoort zijn heus wel goed hoor,slapen doen we snachts.
Juist, de vervanging van de oorspronkelijke op tenaamstelling reiziger.
U had in uw titel beter aan gedaan om het te hebben over: 'wijziging tenaamstelling medereiziger'!
Had u of uw medereiziger misschien beter aan gedaan om een nieuw ticket te kopen en zodoende voordeliger uit zijn dan het wijzigen van de tenaamstelling medereiziger, mits er dan nog plaats zou zijn (geweest) op die betreffende vlucht?
......Heb dus gewoon een ticket geboekt voor 75.00......
En nou maar hopen dat je daar de naam goed op hebt vermeld. ;-)
Van de site van Transavia:
Hoe kan ik in mijn boeking een naam wijzigen?
U kunt tot 2 uur voor vertrek een naam in uw boeking wijzigen via Mijn Transavia of via ons call centre. Log eerst in op Mijn transavia. Nadat u bent ingelogd, kiest u voor de boeking die u wilt wijzigen. U ziet meteen de eventuele kosten voor de wijziging. Het betreft de volgende wijzigingen:
een andere persoon dan vermeld in de boeking wil reizen.
er is bijvoorbeeld sprake van een spelfout, maar de persoon blijft hetzelfde.
Let op: Als u uw heenreis al heeft gemaakt, kunt u geen naamswijzigingen meer doorgeven.
Let op: Het is niet meer mogelijk om iets in uw boeking te wijzigen als u al heeft ingecheckt.
Als u via een reisorganisatie heeft geboekt, kunt u voor wijzigingen in uw boeking contact opnemen met uw reisorganisatie.
Je had de prijs van de wijziging dus kunnen zien.
Ja beste mensen,
Als jullie goed hebben gelezen wist ik wat het zou kosten,dat dacht ik tenminste.
Maar als je dan gaat om boeken blijkt dat je het dubbele moet gaan betalen ipv wat er in de,regels staat.Gaan jullie het allemaal maar eens proberen dan zullen jullie van een koude kermis thuis komen,net als ik
[quote=tomdirkzwager schreef op donderdag 5 mrt 2015, 01:11]beide hebben waarschijnlijk niet begrepen dat het om een andere passagier gaat.
Misschien ben ik niet duidelijk geweest,maar het gaat om een ander die mee gaat dus in plaats van.
De namen van de paspoort zijn heus wel goed hoor,slapen doen we snachts.
Nou ja, maakt niet zoveel uit: of het over een andere passagier gaat. Waar het dus wel om gaat is dat de een niet gaat en er een ander voor in de plaats komt. Wat is het verschil? Niets, alleen de naam, en die naam daar moet voor betaald worden. En u heeft kennelijk 's-nacht toch niet zo goed geslapen als u dacht door eerst de voorwaarden door te lezen alvorens zeer verontwaardigd te worden. Het zij zo.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Zeer hoge servicekosten
Ik woon in een flatgebouw van Heimstaden en heb nu pas de afrekening servicekosten over 2022 ontvangen. Het probleem zit hem in de stroom kosten algemene ruimtes.In 2021 was dat per woning 163,67 euro en in 2022 475,67 euro. Totaal dus 35.199,67 euro per jaar voor elektra algemeen (verlichting galerij, berging, stopkontacten berging, trappenhuis, lift). Er is inmiddels uitleg gevraagd aan de verhu ... Lees meer
Gevonden goederen terug zien te krijgen lukt maar niet
Ik ben een weekje op vakantie geweest in Spanje en heb daar een auto gehuurd bij Europcar. Je vliegt op Madrid (Barajas) en dan moet je een flink eind naar T1 lopen waar je Europcar ergens zult vinden.
De gehuurde auto bracht ik op 22 april 2024 terug, maar helaas heb ik mijn koker met zonnebril op sterkte in de auto laten liggen en ik kwam daar pas achter toen het te laat was om terug
...
Lees meer
Zakelijk energiecontract consument
Mijn vader is opgebeld door een energieboer dat het huidige contract bijna afliep. Helaas is hij toegehapt op een aanbieding en heeft een nieuw contract afgesloten.
nu loopt echter het contract van mijn ouders nog twee jaar. Daarom hebben ze een mail gestuurd dat ze afzien van het contract volgens de wettelijke bedenktijd van 14 dagen. Echter reageert de energieleverancier terug dat ze
...
Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer