to
door tomdirkzwager Mar 4, 2015 om 22:20
Vakantie & reizen

Naamsverandering

Transavia: naamsverandering van een eerder gekochte ticket kost 50.00 euro plus de opdat moment geldende meer prijs.Dat zou in mijn geval zijn: reeds gekocht 59.00 huidige prijs 75.00 euro een verschil van 16.00 plus ,zoals in de voorwaarde staat, 50.00 adm kosten 66.00 bij betalen. Nou vooruit dan maar.Bij het invullen staat nergens een prijs.ik doe het dus via mijn Transavia.Maar tot mijn verbazing moet ik 145.00 bijbetalen.Dus niet gedaan en ben gaan bellen,had ik beter niet kunnen doen.
heb alles wel 6 keer moeten spellen en na plm 20 min met het schuim in mijn ???? kreeg ik te horen dat ik volgens de voorwaarden 111.00 moet betalen.Ik vroeg of deze meneer wel goed bij zijn hoofd was en dat hij maar eerst maar eens moest nadenken als hij dat wel kon. En heb gezegd dat hij niets meer moest en mocht doen..Heb dus gewoon een ticket geboekt voor 75.00 maar heb er geen prettig gevoel bij,.Ik voel mij aardig op gelicht,moet ik eigenlijk naar een ander programma toe ??? Het is al een schande dat je voor alleen een naamsverandering een meer prijs moet betalen,maar ja dat kan als je het monopolie hebt . En dat Transavia niet eens een bekwame medewerker heeft.

579 7 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Mar 4, 2015 om 23:36
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Meest gemaakte fout bij online boeking: naamsverandering. Of het nu bij Transavia, Corendon of wie dan ook is: als u boekt pak eerst uw paspoort en vul de hele naam in die op het paspoort staat. Joop (een willekeurige roepnaam) is geen Josef of Johannes, (terwijl u wel gewend bent aan de roepnaam): dus is een veelvoorkomend (en duur grapje). Om te vragen of die man wel goed bij zijn hoofd was brengt u ook niet verder. "Regels zijn regels"; toch?

tijger1
door tijger1 - Mar 4, 2015 om 23:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Naamsverandering? Hebt u dan een naamsverandering gehad? Als u gaat boeken weet u toch hoe u heet. En met die naam boekt u. Heel simpel.

Dus u bent niet opgelicht, maar u hebt zitten suffen. Nerm voortaan uw paspoort erbij, dan kunt u precies nagaan hoe u ook alweer heet en met die naam moet u dan boeken. .

to
door tomdirkzwager - Mar 5, 2015 om 01:11
2 Antwoorden / 1 Vragen

beide hebben waarschijnlijk niet begrepen dat het om een andere passagier gaat.
Misschien ben ik niet duidelijk geweest,maar het gaat om een ander die mee gaat dus in plaats van.
De namen van de paspoort zijn heus wel goed hoor,slapen doen we snachts.

door 1953 - Mar 5, 2015 om 02:20
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=tomdirkzwager schreef op donderdag 5 mrt 2015, 01:11]beide hebben waarschijnlijk niet begrepen dat het om een andere passagier gaat.
Misschien ben ik niet duidelijk geweest,maar het gaat om een ander die mee gaat dus in plaats van.
De namen van de paspoort zijn heus wel goed hoor,slapen doen we snachts.

Juist, de vervanging van de oorspronkelijke op tenaamstelling reiziger.

U had in uw titel beter aan gedaan om het te hebben over: 'wijziging tenaamstelling medereiziger'!

Had u of uw medereiziger misschien beter aan gedaan om een nieuw ticket te kopen en zodoende voordeliger uit zijn dan het wijzigen van de tenaamstelling medereiziger, mits er dan nog plaats zou zijn (geweest) op die betreffende vlucht?

edrick3
door edrick3 - Mar 5, 2015 om 13:15
27632 Antwoorden / 85 Vragen

......Heb dus gewoon een ticket geboekt voor 75.00......
En nou maar hopen dat je daar de naam goed op hebt vermeld. ;-)

Van de site van Transavia:

Hoe kan ik in mijn boeking een naam wijzigen?
U kunt tot 2 uur voor vertrek een naam in uw boeking wijzigen via Mijn Transavia of via ons call centre. Log eerst in op Mijn transavia. Nadat u bent ingelogd, kiest u voor de boeking die u wilt wijzigen. U ziet meteen de eventuele kosten voor de wijziging. Het betreft de volgende wijzigingen:

een andere persoon dan vermeld in de boeking wil reizen.
er is bijvoorbeeld sprake van een spelfout, maar de persoon blijft hetzelfde.

Let op: Als u uw heenreis al heeft gemaakt, kunt u geen naamswijzigingen meer doorgeven.
Let op: Het is niet meer mogelijk om iets in uw boeking te wijzigen als u al heeft ingecheckt.

Als u via een reisorganisatie heeft geboekt, kunt u voor wijzigingen in uw boeking contact opnemen met uw reisorganisatie.

Je had de prijs van de wijziging dus kunnen zien.

to
door tomdirkzwager - Mar 5, 2015 om 17:09
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ja beste mensen,

Als jullie goed hebben gelezen wist ik wat het zou kosten,dat dacht ik tenminste.
Maar als je dan gaat om boeken blijkt dat je het dubbele moet gaan betalen ipv wat er in de,regels staat.Gaan jullie het allemaal maar eens proberen dan zullen jullie van een koude kermis thuis komen,net als ik

tenormin
door tenormin - Mar 5, 2015 om 18:57
16829 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=tomdirkzwager schreef op donderdag 5 mrt 2015, 01:11]beide hebben waarschijnlijk niet begrepen dat het om een andere passagier gaat.
Misschien ben ik niet duidelijk geweest,maar het gaat om een ander die mee gaat dus in plaats van.
De namen van de paspoort zijn heus wel goed hoor,slapen doen we snachts.

Nou ja, maakt niet zoveel uit: of het over een andere passagier gaat. Waar het dus wel om gaat is dat de een niet gaat en er een ander voor in de plaats komt. Wat is het verschil? Niets, alleen de naam, en die naam daar moet voor betaald worden. En u heeft kennelijk 's-nacht toch niet zo goed geslapen als u dacht door eerst de voorwaarden door te lezen alvorens zeer verontwaardigd te worden. Het zij zo.