ij
door ijsjebeer Mar 30, 2015 om 20:52
Elektronica & tv

Nalevering batterijdeksel hartslagsensor

Op 3-6-2014 een Bryton Hartslagsensor bij Coolblue gekocht. Hiervan kortgeleden het batterijdeksel verloren. Bij verzoek om nalevering deelt Coolblue mee dat zij daar niet bij kunnen helpen; ook de importeur kan het niet naleveren. Echter, het kan toch niet zo zijn dat ik nu een geheel nieuwe hartslagsensor à circa 70 euro moet kopen enkel en alleen omdat een batterijdeksel niet nageleverd kan worden?

364 5 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Mar 30, 2015 om 21:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Knip een stuk steveig karton uit en zet dat met plakband vast.

ja
door janf43 - Mar 30, 2015 om 22:45
733 Antwoorden / 0 Vragen

@tijger1
Zo'n dekseltje voor een knoopcel batterij is iets ingewikkelder dan een stukje karton.

Ik zie overigens dat het apparaat niet meer leverbaar is bij een aantal leveranciers.

Gerry1969
door Gerry1969 - Mar 30, 2015 om 22:49
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Ik denk dat het prijsverschil tussen een nieuwe hartslagmeter en een los (onderdeel) deksel minder groot is dan u denkt. Zowel Coolblue als importeur moeten behoorlijk wat kosten maken om onderdelen op voorraad te nemen. En te houden. Dekseltje kost misschien een euro maar wellicht 35 euro als los te bestellen onderdeel.

tijger1
door tijger1 - Mar 30, 2015 om 22:50
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=janf43 schreef op maandag 30 mrt 2015, 22:45]@tijger1
Zo'n dekseltje voor een knoopcel batterij is iets ingewikkelder dan een stukje karton.

Ik zie overigens dat het apparaat niet meer leverbaar is bij een aantal leveranciers.

Uiteraard, maar het is een dekseltje. Die worden niet apart in voorraad gehouden..dus improviseren.

crewmember
door crewmember - Apr 1, 2015 om 13:31
1040 Antwoorden / 0 Vragen

Tja, eventueel zelf iets maken ja. Ze hoeven dit soort dingen niet op voorraad te houden.

Of als je een kennis hebt met een 3d printer, kunnen die misschien nog iets voor je modeleren wat werkt.