be
door benedictus Nov 29, 2015 om 16:32
Computers & telefonie

Nare wervingsactie voor Windows 10

Al tijden lang maakt MicroSoft hinderlijke reclame om Windows 10 aan de man te brengen. Bij het opstarten van de computer kan je slechts aangeven of je dit programma nu of later wil hebben. Ik heb nu nog het betrouwbare Windows 7. De vervelende 8 etc heb ik afgehouden. Hoe kan ik die reclame tegenhouden.

1184 8 Rapporteer

stacey
door stacey - Nov 29, 2015 om 16:43
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Geen last van gelukkig.
Heb je automatische updates aan staan soms ?
--Microsoft gaat upgrade naar Windows 10 opdringen --
Lees dat ze het via daar iedereen door de strot gaan proberen te duwen als men niet op een eerder tijdstip aangegeven had geïnteresseerd te zijn.

jo
door jorisw - Nov 29, 2015 om 16:47
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Gewoon upgraden naar Windows 10. Het is het beste OS dat MS tot nu toe op de markt heeft gebracht, geen enkele reden dus om het uit te stellen. Misschien even wennen, maar uiteindelijk krijg je er veel voor terug. Al was het maar omdat het beter presteert, zelf met oudere hardware met relatief weinig RAM.

Cookies
door Cookies - Nov 29, 2015 om 16:59
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Deze vraag en de daarop gegeven reacties/oplossingen is hier al 10-tallen keren gesteld. Geef de zoekopdracht 'windows 10' boven aan in de scherm en je vindt de vragen/reacties hierop.

Overigens bevalt mij Windows 10 prima, maar heb wel alle privacy instellingen aangepast.

Ik vond het zeker geen 'nare wervingsactie', krijg als echte Nederlander graag dingen gratis.;-)

ho
door hopetobehelping - Nov 29, 2015 om 17:16
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste benedictus,

ik begrijp wat u bedoelt, ik krijg ook steeds dat hinderlijke scherm om te upgraden naar Windows 10.
Mijn gedachte en handelen is altijd met dergelijke nieuwe software: 'laat de bugs er eerst maar uit zijn'. Daarom wacht ik liever met het moment van overgaan naar Windows 10 totdat Windows 10 zichzelf een half tot een heel jaar bewezen heeft.
We hebben één PC draaien met Windows 10 dus ik kan uiteraard kijken of Windows 10 stabiel is en naar wens draait. Maar voorlopig is dat de enige PC hier in huis die met Windows 10 draait.
Mocht Windows 10 tegenvallen dan kunt u nog wel terug naar Windows 7, klik hier.
Voor de zekerheid (voordat u overgaat naar Windows 10) zou ik als ik u was een backup maken en een herstelpunt aanmaken (zodat u ook terug kunt).

marita567
door marita567 - Nov 29, 2015 om 18:06
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@ benedictus ,

Voorlopig blijf ik ook bij Windows 8.1 is iedereen zijn eigen keus .
Maar om uw vraag te beantwoorden Hoe kan ik deze reclame tegen houden ?

Verwijder update kb3035583 , dit is de update voor Windows 10 .

Ga naar geïnstalleerde update`s , typ boven in het zoekveld kb3035583 als deze is geïnstalleerd dan komt de update ook tevoorschijn .
Ziet uw de update kb3035583 staan klik met rechts op verwijderen .
Start uw computer opnieuw op .
De update kb3035583 komt dan terug als optioneel , wanneer uw hem daar weer ziet staan klik dan met rechts op verbergen .
Besluit uw naderhand toch om Windows 10 te installeren hoeft uw maar deze update terug te zetten

Kijk hier betreft Windows 10 v.a . 2016 klik

Succes ,

vr,gr.

marita567
door marita567 - Nov 29, 2015 om 19:47
1576 Antwoorden / 17 Vragen

Vergeten te vermelden om de update te verwijderen , moet uw eerst de update selecteren en dan met rechts klikken op verwijderen , bij verbergen doet uw hetzelfde .

aurora1
door aurora1 - Nov 29, 2015 om 20:18
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Misschien heeft u hier ook nog iets aan:
MS verandert binnenkort de Windows 10 upgrade van "optioneel" in "aanbevolen". De meeste pc's downloaden die automatisch.
Wilt u dat niet ga dan naar het Configuratiescherm - Windows update - Instellingen Wijzigen en haal het vinkje weg onder Aanbevolen updates.

marita567
door marita567 - Nov 29, 2015 om 20:30
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@aurora1

Dit stond al beschreven in de link van mij van 18.06 de laatste regel