sa
door sannenieuwland Feb 19, 2011 om 19:58
Vrije tijd & tuin

Nationale fotostudio bv.

Ik kreeg vandaag een mailtje en een smsje van de nationale fotostudio bv.
ik had een berichtje op hyves gekregen, met een VIP code, dat ik me foto naar hun op moest sturen..
en dat ze het een mooie foto vonden, en hun moest bellen.
ik heb gelijk gebeld, ze zeiden dat profesionals me foto persoonlijk hadden bekeken, en boden ze me een fotoshoot aan, ik zei dat ik dat erg leuk vond.
ze wouden ook nog contact met me moeder opleggen, omdat ik minderjarig ben, ik heb haar nummer gegeven en hij had me moeder opgebeld, toen bleek dat het 125 euro kostte,, me moeder was erg enthousiast en ik ook, het leek me erg leuk !
nu kijk ik op het internet en staan er allemaal vage verhalen over die fotostudio!
Dat heeft me aan het twijfelen gebracht.
Moet ik het nou wel of niet doen ?
ik denk dat ik het niet doe ...

Gr. Sanne

ps: Dit is de site van hun:
http://nationalefotostudio.nl/gallery2/main.php

13516 213 Rapporteer

ve
door verwijderd - Feb 19, 2011 om 21:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo sannenieuwland,

NIET DOEN!

Lees ook maar even de hier reeds gestelde vragen: klik hier.

Met vr.gr.

ve
door verwijderd - Feb 20, 2011 om 17:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

.....ik denk dat ik het niet doe ...

Dat is absoluut het verstandigste om te doen.

Groet, MG.

ve
door verwijderd - Feb 20, 2011 om 20:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag Sanne,

ik denk dat jij heel goed denkt.

Gr. Hutch

ve
door verwijderd - Feb 20, 2011 om 20:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

sannenieuwland

Ik kan me vergissen, maar ik heb nooit de indruk gehad dat daar professionals werken. Waarschijnlijk heeft de boekhouder van dit fraaie bedrijfje naar jouw foto gekeken en val je tegen betaling in de prijzen.

ReadAC.

ve
door verwijderd - Mar 25, 2011 om 11:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

We zijn nu in maart en het zou jammer zijn als je de fotoshoot niet heb laten doen..mijn dochter is 17 en natuurlijk als moeder vertel ik ook aan mijn kinderen dat ze moeten oppassen met internet...mijn dochter krijgt constant telefoontjes van bedrijven of ze mee wi doen aan fotoshoot...als moeder vind ik zelf dat ze een mooie utstraling heeft....ik heb een paar keer nee gezegd..terwijl zij heel graag model wil worden...maar deze keer werd ze gevraagd door nationale fotostudio.... en omdat ze minderjarig is wilden ze mij spreken.ik vertrouwde het ook niet in het begin..maar ze zeiden meteen dat de ouders ook mee moeten, omdat zij minderjarig is.
afgelopen woensdag 23 maart 2011 had zijn we naar Zwolle gereden voor de footshoot....ik heb een vriedin meegevraagd omdat ik toch nog steeds eng vond..want ik dacht stel dat het toch gevaarlijk is....en ik moet je vertellen dat mijn dochter een hele leuke dag heeft gehad...het was echt leuk om te zien hoe ze opgemaakt werd..heel mooi..en we mochten meekijken......hele vriendelijke fotograaf, goed ontvangst...voor dat geld vond ik het prima,.. echt de moeite waard....mijn dochter de eerste fotoshoot...wat zij wilde....nu alleen maar wachten op de portofolio, dat opgstuurd zou worden, dus hopen dat dat ook naar wens gaat.
Mijn dochter heeft al een paar foto´s wat ik zelfgemaakt heb..terwijl ze ogemaakt werd en dat vind ze al... geweldig...
Ik schrok toen ik dit alles las over dit bedrijf...want wij hebben het als heel leuk. ervaren....
Het was echt heel leuk en we mochten aan het einde van de shoot samen met haar op de foto....

Nataly

ve
door verwijderd - Mar 25, 2011 om 12:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

nacana,

natuurlijk ben je trots op je dochter, maar de kans dat een meisje (hoe geschikt dan ook als model) een topmodel wordt, is meer dan zeer klein. Je hebt eerder een grote prijs in de lotto o.i.d. En zeker met deze studio kost het je geld en of je wat krijgt, is een vraagteken. Maar als je echt een carriere kan beginnen, ga dan naar een ECHT buro.

ve
door verwijderd - Mar 25, 2011 om 12:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nacana,

Wel heel erg opvallend, net actief op deze site en dan wel heel erg positief over de nationale fotostudio. U bent echt een van de eerste, zo net de eerste!!
Het lijkt wel of een belang heeft in het bedrijfje.

ve
door verwijderd - Mar 25, 2011 om 12:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

mahadma schreef op vrijdag 25 mrt 2011, 12:13: nacana,
Carriere beginnen doet ze met aar uitstraling en haar doorzettingsvermogen en ben idd en totse moeder..want ze is mooi en ik ben tevreden met het begin...want het is een fotostudio de naam zegt het al... en als ze echt geschikt is komt dat op haar pad. en geloof me er is niks verkeerd met de fotostudio.als je carriere wilt maken moet je ook positief denken...dan kom je daar waar je naartoe wil...
natuurlijk ben je trots op je dochter, maar de kans dat een meisje (hoe geschikt dan ook als model) een topmodel wordt, is meer dan zeer klein. Je hebt eerder een grote prijs in de lotto o.i.d. En zeker met deze studio kost het je geld en of je wat krijgt, is een vraagteken. Maar als je echt een carriere kan beginnen, ga dan naar een ECHT buro.

ve
door verwijderd - Mar 25, 2011 om 12:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi
Ik weet niet wat ik moet gebruiken om te antwoorden maar pobeer het op deze manier...quote geloof me er is niks verkeerd met het bedrijf..de fotograaf heeft echt de tijd genomen om mijn dochter te fotograferen...het was echt een leuke dag ..ik woon helemaal in Hilversum had nooit van het bedrijf gehoord..totdat mijn dochter thuis kwam dat ik gebeld zou worden door het bedrijf..het was heel mooi om te zien hoe mijn dochter straalde..

beorn schreef op vrijdag 25 mrt 2011, 12:14: Nacana,

Wel heel erg opvallend, net actief op deze site en dan wel heel erg positief over de nationale fotostudio. U bent echt een van de eerste, zo net de eerste!!
Het lijkt wel of een belang heeft in het bedrijfje.

ve
door verwijderd - Mar 25, 2011 om 13:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

En herinner het gaat niet over mijn dochter........... of het wel of niet moeilijk is voor haar om model te worden ...maar over het bedrijf

mahadma schreef op vrijdag 25 mrt 2011, 12:13: nacana,

natuurlijk ben je trots op je dochter, maar de kans dat een meisje (hoe geschikt dan ook als model) een topmodel wordt, is meer dan zeer klein. Je hebt eerder een grote prijs in de lotto o.i.d. En zeker met deze studio kost het je geld en of je wat krijgt, is een vraagteken. Maar als je echt een carriere kan beginnen, ga dan naar een ECHT buro.

ve
door verwijderd - Apr 8, 2011 om 02:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ach ja, ...... je wordt echt moe van al die leugens van dit malafide 'bedrijf'.

". . . dat zij is uitgekozen om in aanmerking te komen voor een mooi aanbod."

IEDEREEN wordt uitgekozen, als het maar geld oplevert. De bewijzen zijn al vele malen geleverd. Alles draait ALLEEN om geld bij dit *** 'bedrijf'.

En, Pinkydance, heel goed gereageerd!! Afhouden die 'zooi'.

En die C.B. zal wel een eurootje krijgen per gevonden 'slachtoffer'...... Je moet wat doen he.. (voor die vakantie naar Salou......... ;-) ..........).

ve
door verwijderd - Apr 8, 2011 om 08:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vanavond werd mijn dochter ook gebeld door [edit redactie], met de mededeling dat zij is uitgekozen om in aanmerking te komen voor een mooi aanbod. Door een uitverkiezing op Hyves.

Zij heeft hem aan mij gegeven, ik heb hem zijn verhaal laten doen en alles per email laten toesturen om door te lezen.

Mijn dochter vindt dit namelijk geweldig, maar je hoort zoveel rare dingen dat eerst de info te laten toesturen me veiliger leek.

Nadat ik de info heb gelezen, ben ik gaan googlen en kwam toen hier terecht. Ik zal zo direct [edit redactie] een email sturen. Dat ik van verdere contact van hun niet gediend ben.

Ik hoop ook dat dit via Hyves op de één of andere manier kan worden gestopt of andere gewaarschuwd.

Zal dit ook bcc naar een ander adres doen voor de zekerheid.

Bedankt allen.

ve
door verwijderd - Apr 8, 2011 om 08:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Sanne,

ik ben hetzelfde verhaaltje 'gelokt'.
Het lijkt me geen goed idee om niet te gaan inderdaad.
Ik dacht eerst dat dit wel te vertrouwen was,
maar het blijkt dat ze bekend zijn bij de politie.
Vanavond wordt ik gebeld door ene [edit redactie],
en zal hem nog even goed vertellen wat voor een
achterbakse [edit redactie] het is!

Groetjes,
Claire.

ve
door verwijderd - Apr 12, 2011 om 12:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nou, het is niet waar dat IEDEREEN uitgekozen wordt, haha! Ik heb er toevallig een poosje terug een (onbetaalde) proefdag gewerkt, en weet dat er zeker wel een voorselectie is.

Iedereen die er een béétje normaal uitziet, wordt uitgekozen. Iedereen die tijd heeft selecteert de foto's, komt geen professional aan te pas, hoor!

Ik voelde me ontzettend erbij gelapt, na die gratis proefdag. Ik kwam er pas later achter dat het niet mag, en wil nu graag een klacht indienen tegen hen. Ik weet alleen niet waar. Heb het CWI al gecontacteerd, die moeten nog een reactie geven. De AI doet niets met dit soort zaken en waar ik dan wel heen moet, weet ik niet.

Kijk ik ben zo dom geweest om akkoord te gaan met die proefdag, heb geld voor ze binnen gesleept en daarna ben ik afgescheept. Ik wil graag voorkomen dat er veel meer mensen intrappen.

Groet,

Beessie1980

ve
door verwijderd - Apr 12, 2011 om 16:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

beessie1980

Dat is overigens niet zo slim, dat je zo'n proefdag hebt gedraaid. Je had van te voren even moeten googlen.

ReadAC.

ve
door verwijderd - Apr 12, 2011 om 16:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Joh...;) Dat zeg ik zelf ook. Ik was naïef en ik had de baan (nja, heb een baan) nodig.

Ik heb er in ieder geval wel van geleerd. Nu mijn weg nog vinden naar een manier zodat anderen er niet in trappen. Als iemand een tip heeft, dan hoor ik dat natuurlijk graag.

ve
door verwijderd - Apr 12, 2011 om 17:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

beessie1980

Je zou dus kunnen beginnen met jouw ervaringen te plaatsen op de verschillende consumentenfora. Hoe meer consumenten op de hoogte zijn van de praktijken, hoe beter.

ReadAC.

ve
door verwijderd - Apr 12, 2011 om 17:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nja, bij deze dan.

Wat ik heb gezien is dat de administratie flut is, er zijn geen systemen om iets in op te slaan.

Gezien het feit dat er wordt benadrukt dat je wel kán pinnen, maar dat ze cash prefereren ivm het trage pinverkeerd én de administratie én een inbraak met een diefstal met een totale waarden van €25000,- denk ik dat het belasting-technisch gezien ook niet helemaal goed zit.

Ze roken binnen, wat dus ook niet mag.

Ik heb een afspraak gemaakt, maar was vergeten toestemming te vragen voor de voicelog. "Dat mag eigenlijk niet, denk er dus aan de volgende keer, maar we laten de afspraak wel staan."

En meer van dit soort dingen...Misschien moet ik morgen de belastingdienst maar eventjes bellen, zal me weinig verbazen als er ook 'zwart' personeel rondloopt.

ve
door verwijderd - Apr 22, 2011 om 08:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sanne,

Geef de "heer" [edit redactie] van katoen en laat hier even weten hoe het gesprek verlopen is,

ReadAC.

ve
door verwijderd - Apr 26, 2011 om 23:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,
Ook ik ben benaderd door dit bedrijf.
Helaas ben ik er dus ingetrapt. Een vriendin van mij is daar toen net geweest, dus ik vertrouwde dat wel, omdat zij zei dat alles daar wel goed was, alleen wel tegenviel.
Uiteindelijk zijn we een maand verder,en heeft zij nog niks ontvangen..
Dus ben ik dit goed gaan uitzoeken, en kwam ik hier terecht. Ik heb meteen een mail gestuurd naar hun en gebeld dat ik het wou annuleren. Dat ging moeilijk werd mij verteld, en vriendelijk waren ze ook niet.
Later op de dag heeft iemand anders voor mij gebeld, aan haar werd verteld dat ik dus moet betalen als ik annuleer, en anders een nieuwe afspraak moet maken (wat mij 25 euro extra kost). We hadden gezegt dat dat dus echt niet gaat gebeuren, die meneer zei dat ik dan een factuur ontvangt en dat er gewoon betaalt moet worden, en hij ging dreigen dat er dan iemand incassobureau langs komt. Echt vriendelijk waren ze niet, en erg bijdehandt. Het ging van de een naar ander, en ze wisten zelf niet echt wat ze zeiden.
Ze wisten dat hun niet echt goed stonden beschreven.

Kunnen hun mij wat maken?
Uiteindelijk is er niks getekend, en ontvang je alleen een bevestiging, ook heb ik niks betaald aan hun, en mijn afspraak staat in mei.

ve
door verwijderd - May 2, 2011 om 13:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je foto is echt niet door proff´s bekeken. Zoals Hutch al zei : IEDEREEN wordt uitgekozen, als het maar geld oplevert. De bewijzen zijn al vele malen geleverd. Alles draait ALLEEN om geld bij dit *** 'bedrijf'.

Natuurlijk word niet iedereen uitgekozen,waarschijnlijk gewoon leuk uitziende mensen.

Mij is precies hetzelfde overkomen, ik heb uiteindelijk, omdat ik verder ging googelen ook nee gezegt, en ze reageerde gewoon rustig. Mijn moeder sprak met de vrouw die mij had opgebeld en begon over wat we hadden gelezen op de KASSA site. Ze wilde daar wel duidelijkheid over brengen, en heeft het toen aan mijn moeder uitgelegt. Ik weet zelf niet wat ze heeft gezegt. Ik ben gewoon blij dat ik er van af ben.

Groetjes,

ve
door verwijderd - Jun 15, 2011 om 22:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo, Ook mijn dochter(13 jaar) is via Hyves uitgenodigt om een gratis fotoshoot te maken incl de nationale castingpas. Er is helemaal niet gesproken over €125, dit staat ook in de bevestiging; kosten €0.00. Maar nu ik het forum lees over dit bedrijf denk ik toch niet om het door te laten gaan. Ik print de voorwaarden en bevesting en bewaar de mail..... want je weet het maar nooit. Zijn er ook mensen die inderdaad helemaal niets hoeven te betalen?

Gr.

ve
door verwijderd - Jun 23, 2011 om 00:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi!

Wat jammer, ik ben ook benaderd via hyves en kreeg een sms.
Het leek me erg leuk, dus heb vandaag gebelt. Heb het ook met me ouders besproken en die vonden het goed, me mama zou op onderzoek gaan op internet en daarna bellen met een aantal vragen.

Wat bij mij wel het verschil is.. ze zijn bij mij helemaal niet over een prijs begonnen,
ik zou het gratis krijgen! Zal ik zeggen, is goed mits het gratis is?
Er zijn alleen problemen met de betalingen, zover ik lees.

We zullen zien wat het brengt!
thks voor de info, dat maakt me zeker alert!

Groetjes,

ve
door verwijderd - Jun 23, 2011 om 00:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

marionp schreef op woensdag 15 jun 2011, 22:35: Hallo, Ook mijn dochter(13 jaar) is via Hyves uitgenodigt om een gratis fotoshoot te maken incl de nationale castingpas. Er is helemaal niet gesproken over €125, dit staat ook in de bevestiging; kosten €0.00. Maar nu ik het forum lees over dit bedrijf denk ik toch niet om het door te laten gaan. Ik print de voorwaarden en bevesting en bewaar de mail..... want je weet het maar nooit. Zijn er ook mensen die inderdaad helemaal niets hoeven te betalen?

Gr.

Ja! Ik heb precies hetzelfde! kunt u mij op de hoogte houden hoe zich dit vordert?

ve
door verwijderd - Jun 25, 2011 om 12:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo!

Voor een maandje terug ben ik ook benaderd door de Nationale Fotostudio. Net als velen vond ik het ook erg vreemd. Gewoonweg omdat ik mijzelf niet knap vind. Wel werd ik benaderd door de Nationale Fotostudio en ben eerst gaan zoeken op google. Ik vond er weinig positieve berichten en heb het toch overwogen. Na toestemming van mijn ouders te hebben gekregen ben ik gisteren (24-06-2011) mijn afspraak nagekomen en heb een ontzettend positieve, gezellige dag gehad!

Met de betaling was niets mis, behalve dat mij een dag van te voren verteld werd of ik het bedrag (125) contant mee zou kunnen nemen. Over een paar weekjes krijg ik de fotos op cd-rom thuis gestuurd en ga mij dan inschrijven bij andere castingbureaus! Komt mijn droom toch nog uit!

Ik heb zelfs ook nog fotos gekregen samen met mijn ouders... hihi!

ve
door verwijderd - Jun 25, 2011 om 14:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo annekeb. Moest jij ook 125 euro betalen of zou het ook gratis zijn? Leuk dat je een leuke dag hebt gehad

ve
door verwijderd - Jun 25, 2011 om 18:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

marionp schreef op zaterdag 25 jun 2011, 14:14: Hallo annekeb. Moest jij ook 125 euro betalen of zou het ook gratis zijn? Leuk dat je een leuke dag hebt gehad

Hallo Marionp,

Ik las je berichtje wat je had gepost op het forum. In mijn bevestiging stond gewoon 125 euro wat ik moest betalen. Dat heb ik gedaan en contant meegenomen. Ik zag op hun site dat ze inderdaad 10 shoots weggeven in de maand, dus ik denk dat dat wel zo was in jouw geval. Mazzel.

Groetjes Anneke

ve
door verwijderd - Jun 29, 2011 om 19:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

nacana schreef op vrijdag 25 mrt 2011, 11:59: We zijn nu in maart en het zou jammer zijn als je de fotoshoot niet heb laten doen..mijn dochter is 17 en natuurlijk als moeder vertel ik ook aan mijn kinderen dat ze moeten oppassen met internet...mijn dochter krijgt constant telefoontjes van bedrijven of ze mee wi doen aan fotoshoot...als moeder vind ik zelf dat ze een mooie utstraling heeft....ik heb een paar keer nee gezegd..terwijl zij heel graag model wil worden...maar deze keer werd ze gevraagd door nationale fotostudio.... en omdat ze minderjarig is wilden ze mij spreken.ik vertrouwde het ook niet in het begin..maar ze zeiden meteen dat de ouders ook mee moeten, omdat zij minderjarig is.
afgelopen woensdag 23 maart 2011 had zijn we naar Zwolle gereden voor de footshoot....ik heb een vriedin meegevraagd omdat ik toch nog steeds eng vond..want ik dacht stel dat het toch gevaarlijk is....en ik moet je vertellen dat mijn dochter een hele leuke dag heeft gehad...het was echt leuk om te zien hoe ze opgemaakt werd..heel mooi..en we mochten meekijken......hele vriendelijke fotograaf, goed ontvangst...voor dat geld vond ik het prima,.. echt de moeite waard....mijn dochter de eerste fotoshoot...wat zij wilde....nu alleen maar wachten op de portofolio, dat opgstuurd zou worden, dus hopen dat dat ook naar wens gaat.
Mijn dochter heeft al een paar foto´s wat ik zelfgemaakt heb..terwijl ze ogemaakt werd en dat vind ze al... geweldig...
Ik schrok toen ik dit alles las over dit bedrijf...want wij hebben het als heel leuk. ervaren....
Het was echt heel leuk en we mochten aan het einde van de shoot samen met haar op de foto....

Nataly

Hebben jullie al de foto's ontvangen binnen de gestelde termijn van 4 weken.

En hoe waren de resultaten.

M.S.

ve
door verwijderd - Jul 2, 2011 om 20:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik ben Linsey meisje van 17,
en ik heb vandaag precies het zelfde mailtje gehad, ik was er ook enthoisiast over, maar m'n ouders hadden zn twijfels, en nu ik dit lees, denk ik wel dat het niet echt is.

ve
door verwijderd - Jul 2, 2011 om 23:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag Linsey,

heel verstandig !!

Gr. Hutch

ve
door verwijderd - Jul 6, 2011 om 16:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

ik ben zojuist vandaag gebeld voor een fotoshoot en kreeg inderdaad ook een email via hyves dat ik vanwege 'mijn looks' ben geselecteerd voor een fotoshoot.
Omdat ik 17 ben, wouden ze mijn vader aan de telefoon, nou prima.
Het kost inderdaad 125 euro en ik krijg meteen de foto's mee op een CD.
Mijn afspraak staat op 25 juli en ik vond het heel erg leuk om te doen.
Wil verder geen model worden, maar wou altijd al eens een keer leuke foto's van mezelf hebben. Ben nu dus wat rond gaan speuren hier op internet.. en zie ik deze verhalen! Nu weet ik niet wat ik moet doen. Ik zie verhalen dat het juist wel betrouwbaar is voor een paar leuke foto's (reken sowieso niet op reclamespotje e.d.) maar ik zie ook dat het weer niet betrouwbaar is.
Ik wil wel heel graag een shoot doen en heb er nu de kans voor.
Maar nu weet ik niet wat ik allemaal moet geloven. Iemand toevallig een echte ervaring hiermee gehad? Iemand er heen geweest?

Anne.

ve
door verwijderd - Jul 15, 2011 om 12:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

annemaretto schreef op woensdag 6 jul 2011, 16:38: Hallo,

ik ben zojuist vandaag gebeld voor een fotoshoot en kreeg inderdaad ook een email via hyves dat ik vanwege 'mijn looks' ben geselecteerd voor een fotoshoot.
Omdat ik 17 ben, wouden ze mijn vader aan de telefoon, nou prima.
Het kost inderdaad 125 euro en ik krijg meteen de foto's mee op een CD.
Mijn afspraak staat op 25 juli en ik vond het heel erg leuk om te doen.
Wil verder geen model worden, maar wou altijd al eens een keer leuke foto's van mezelf hebben. Ben nu dus wat rond gaan speuren hier op internet.. en zie ik deze verhalen! Nu weet ik niet wat ik moet doen. Ik zie verhalen dat het juist wel betrouwbaar is voor een paar leuke foto's (reken sowieso niet op reclamespotje e.d.) maar ik zie ook dat het weer niet betrouwbaar is.
Ik wil wel heel graag een shoot doen en heb er nu de kans voor.
Maar nu weet ik niet wat ik allemaal moet geloven. Iemand toevallig een echte ervaring hiermee gehad? Iemand er heen geweest?

Anne.

Hallo Anne,

Ik lees net je berichtje over de Fotostudio. Zoals je misschien wel gelezen hebt, ben ik voor 3 weken geleden in Zwolle geweest om de fotoshoot te doen. Ik ben er geweest, nadat ik inderdaad ook het forum gelezen heb en me bedacht had eerst niet te gaan. Toch was ik erg nieuwsgierig en aan de telefoon klonken de medewerkers erg positief dus eigenlijk geen reden om niet te gaan.

Na aanvang werd ik geholpen met formulieren en mocht ik de visagie in. Met de visagist had ik het nog over de forums en zij vertelde dat dat komt door mensen die een afspraak gemaakt hebben maar ze niet na gekomen zijn. Nouja, dat snap ik dan wel.

Over de prijs hoef je je geen zorgen te maken. Ik heb gewoon 125 euro contant meegenomen en dat was prima. Dus ik heb een mooi portfolio. Daarentegen heb ik ooit eerder een shoot gedaan en heb ik de rechten van de fotos nooit gekregen, dus ik kon er niets mee. Nu wel!

De keuze is natuurlijk aan jouzelf, maar het zou zonde zijn om niet te gaan!

Groetjes, Anneke

ve
door verwijderd - Jul 15, 2011 om 12:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mocht u besluiten niet te gaan.

U heeft nu 7 dagen de tijd om te annuleren.
Doe dit dan liefst schriftelijk aangetekend en bewaar copie brief + verzendbewijs goed.

ve
door verwijderd - Jul 26, 2011 om 13:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik ben ook uitgekozen door de nationae fotostudio om een fotoshoot te doen t.w.v (hoog bedrag) en zou er dan nu 125 euro voor moeten betalen.
zat eerst te twijfelen. heb het uiteindelijk wel gedaan. blijkt later ook dat een vriendin daar foto's heeft laten maken. en de vriendin die met me mee zou gaan was toen met die vriendin mee, zei dat het wel goed was.
dat is ook zo gebleken. moest wel ff wachten want visagistes hadden vertraging maar toen die eenmaal binnen kwamen kon het beginnen.
echt je word vet mooi opgemaakt. haar word gedaan en dan begint de shoot.
de fotograaf geeft goeie instucties en als je vergeet te lachen dan helpt hij je ff. :)
nu is het nog ff afwachten op de foto's ben erg benieuwd.
waar zitten al wel paar mooie bij, de fotograaf heeft enkele foto's via zijn camera al ff laten zien.
spanning.

dus zo als je leest zo slecht is het bedrijf helemaal niet.
tot nu toe was het de moeite waard, als de foto's er zijn weet ik zeker dat het de moeite waard was.

ve
door verwijderd - Jul 26, 2011 om 13:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

annemaretto schreef op woensdag 6 jul 2011, 16:38: Hallo,

ik ben zojuist vandaag gebeld voor een fotoshoot en kreeg inderdaad ook een email via hyves dat ik vanwege 'mijn looks' ben geselecteerd voor een fotoshoot.
Omdat ik 17 ben, wouden ze mijn vader aan de telefoon, nou prima.
Het kost inderdaad 125 euro en ik krijg meteen de foto's mee op een CD.
Mijn afspraak staat op 25 juli en ik vond het heel erg leuk om te doen.
Wil verder geen model worden, maar wou altijd al eens een keer leuke foto's van mezelf hebben. Ben nu dus wat rond gaan speuren hier op internet.. en zie ik deze verhalen! Nu weet ik niet wat ik moet doen. Ik zie verhalen dat het juist wel betrouwbaar is voor een paar leuke foto's (reken sowieso niet op reclamespotje e.d.) maar ik zie ook dat het weer niet betrouwbaar is.
Ik wil wel heel graag een shoot doen en heb er nu de kans voor.
Maar nu weet ik niet wat ik allemaal moet geloven. Iemand toevallig een echte ervaring hiermee gehad? Iemand er heen geweest?

Anne.

gewoon gaan ik ben er ook geweest. het was een hele leuke ervaring.
ben echt blij dat ik het heb gedaan. voor uitgebreidere verslag zie ander stukje van mij

ve
door verwijderd - Jul 26, 2011 om 14:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo!
Ik ben afgelopen zaterdag toch heen geweest.
En..... het was een super leuke ervaring!
De foto's zijn echt professioneel en het is zeker die 125 euro waard!

ve
door verwijderd - Jul 26, 2011 om 14:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

annemaretto schreef op dinsdag 26 jul 2011, 14:35: Hallo!
Ik ben afgelopen zaterdag toch heen geweest.
En..... het was een super leuke ervaring!
De foto's zijn echt professioneel en het is zeker die 125 euro waard!

Het werven van klanten via Hyves is een agressieve manier van klanten werven.
Het vragen om een foto ook.

Het feit dat iemand "uitgekozen" wordt zou m.i. alle rode vlaggen moeten doen wapperen.

ve
door verwijderd - Jul 26, 2011 om 15:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Judithtrinidat,

Werk je soms voor deze sutdio?

ve
door verwijderd - Jul 26, 2011 om 15:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Volgens mij moet de redactie eens een paar IP-adressen vergelijken.

Wel raar he, aanmelden en dan alleen voor dit ***'bedrijf' goede recensies schrijven..... of zou dat erg 'toevallig' zijn?

ve
door verwijderd - Jul 26, 2011 om 16:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sorry hutch, maar ik werk niet voor dit bedrijf.
Heb er enkel en alleen een fotoshoot laten doen, was een hele leuke ervaring en als jij denkt dat bij iedere positieve reactie die hier geplaatst word, dat het een van de medewerkers is, dan heb jij dat verkeerd.

ve
door verwijderd - Jul 26, 2011 om 16:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Annemaretto,

In 99,99999% van positieve verhalen over deze fotostudio betreft het undercover medewerksters. Vandaar de opmerking van Hutch.

ve
door verwijderd - Jul 26, 2011 om 16:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nou dan ben ik dus een van de 0,00001%

ve
door verwijderd - Jul 26, 2011 om 18:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

annemaretto schreef op dinsdag 26 jul 2011, 16:58: Nou dan ben ik dus een van de 0,00001%

En daar staat dan de consumentenauthoriteit tegenover die een fotostudio die op dezelfde manier klanten ronselt een boete opgelegd heeft.

ve
door verwijderd - Jul 26, 2011 om 18:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

tdehond,

sommige mensen zijn ziende blind, horende doof en denken niet logisch na.

En aan alle nieuwe slachtoffers, ze trappen nog steeds in deze manier om geld uit hun zak te laten kloppen. En de "modellen" denken dat ze een top model en best betaald gaan worden en fantastische reizen gaan maken. Na E 125,00 zijn ze weer een illusie armer ............... De kans dat je de hoofdprijs in een grote loterij wint is vele malen groter als in verhouding dat je via een sociaal netwerk "uitgekozen" wordt en een top mdoel wordt via dit soort fotostudio's.

ve
door verwijderd - Jul 26, 2011 om 18:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

mahadma schreef op dinsdag 26 jul 2011, 18:52: tdehond,

sommige mensen zijn ziende blind, horende doof en denken niet logisch na.

En aan alle nieuwe slachtoffers, ze trappen nog steeds in deze manier om geld uit hun zak te laten kloppen. En de "modellen" denken dat ze een top model en best betaald gaan worden en fantastische reizen gaan maken. Na E 125,00 zijn ze weer een illusie armer ............... De kans dat je de hoofdprijs in een grote loterij wint is vele malen groter als in verhouding dat je via een sociaal netwerk "uitgekozen" wordt en een top mdoel wordt via dit soort fotostudio's.

Wat ik vervelend vind is dat weer jonge dames hier de dupe van worden. Hun ego wordt gestreeld door de lovende tekst van een foto studio. En de term: uitgekozen worden, maakt dat je je speciaal voelt.

Je bent dan erna inderdaad een hoop geld kwijt en een illusie armer.

Daarom waarschuw ik toch maar en laat ik het aan de jongere over of ze mij of de z.g. klanten van een fotostudio geloven.

ve
door verwijderd - Jul 26, 2011 om 20:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nou, weet je.
Ik ben er heen gegaan om de fotoshoot.
De rest eromheen, wat ze me 'beloofd' hadden, reken ik niet op.
Ik wil geen topmodel worden, daar denk ik niet over, en ook geen andere eventuele dingen. Het ging me alleen om de foto's, klaar.

ve
door verwijderd - Jul 26, 2011 om 22:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo, Mijn dochter is gisteren 25 juli voor een shoot geweest, Voor het bedrag van 0.00 euro (gewonnen) en ze is inderdaad via Hyves benaderd. Er zitten ook twee medewerksters die Hyves afstruinen (niks geen geheim, want je kon zo op hun computer meekijken. De visasie/hairstylist was aan de late kant, dus het liep wel uit. Verder geen afgeraffel van de shoots. De fotograaf neemt alle tijd. Hij laat je tussentijds foto's zien op zijn camera. Na afloop van de shoot mag je met wie je meegenomen heb op de foto. Als je twijfelt, gewoon doen. (ik ben geen undercover/personeel)
Personeel aardig, koffie of thee staat klaar. Je mag zelf ook foto's maken.
Dus een betrouwbare studio.... en nu wachten op de CD.

ve
door verwijderd - Jul 26, 2011 om 23:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hey,

Ik kreeg gister ook de mail dat ik geselecteerd was voor een fotoshoot met de garantie dat ik zeker 4 shoots in 1 jaar zou krijgen, zoniet geld terug garantie. Hier ben ik dan ook op ingegaan en heb een afspraak gemaakt voor zaterdag 13 augustus. De jongeman die ik sprak was erg aardig en beleefd. Wat mij opgevallen is aan de reacties die ik nu gelezen heb is dat er staat dat er altijd bij het bellen gevraagd werd of het goed was of het gesprek opgenomen werd, echter is mij dit niet gevraagd.

Ik heb natuurlijk toen ik thuiskwam en dit allemaal gelezen had de afspraak meteen via email afgezegd en mijzelf in de cc: gezet. Dit gebeurde allemaal binnen de 7dagen afzeg termijn want kbelde vandaag en heb nog geen 2 uur later afgezegd.

Heb ik nu kans dat ik toch nog een rekening binnen kan krijgen of ergere gevolgen? Ik neem aan dat ik erg sterk sta nu ik alles via internet gelezen heb en ook nog een kopie heb van mijn mailtje naar Nationale Fotostudio.

P.S. Ik ben zelf via Hyves benadert maar heb het profiel dat mij daarmee benadert heeft aangegeven als NIET ok en ook geblokkeert.

grtzzzz

ve
door verwijderd - Jul 27, 2011 om 07:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

oneinamillion schreef op dinsdag 26 jul 2011, 23:20: Hey,

Ik kreeg gister ook de mail dat ik geselecteerd was voor een fotoshoot met de garantie dat ik zeker 4 shoots in 1 jaar zou krijgen, zoniet geld terug garantie. Hier ben ik dan ook op ingegaan en heb een afspraak gemaakt voor zaterdag 13 augustus. De jongeman die ik sprak was erg aardig en beleefd. Wat mij opgevallen is aan de reacties die ik nu gelezen heb is dat er staat dat er altijd bij het bellen gevraagd werd of het goed was of het gesprek opgenomen werd, echter is mij dit niet gevraagd.

Ik heb natuurlijk toen ik thuiskwam en dit allemaal gelezen had de afspraak meteen via email afgezegd en mijzelf in de cc: gezet. Dit gebeurde allemaal binnen de 7dagen afzeg termijn want kbelde vandaag en heb nog geen 2 uur later afgezegd.

Heb ik nu kans dat ik toch nog een rekening binnen kan krijgen of ergere gevolgen? Ik neem aan dat ik erg sterk sta nu ik alles via internet gelezen heb en ook nog een kopie heb van mijn mailtje naar Nationale Fotostudio.

P.S. Ik ben zelf via Hyves benadert maar heb het profiel dat mij daarmee benadert heeft aangegeven als NIET ok en ook geblokkeert.

grtzzzz

Mijn voorkeur gaat uit naar schriftelijk aangetekend afzeggen. Dan kan er zeker geen misverstand over ontstaan. Tenzij u al een bevestiging van de opzegging per email heeft ontvangen. Deze dan afdrukken en langdurig ( minimaal 5 jaar) bewaren.

Copie brief + verzendbewijs bewaren!

ve
door verwijderd - Jul 27, 2011 om 09:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Toevoeging

Als de annulering telefonisch bevestigd wordt, neem daar dan geen genoegen mee, omdat u dan later niet kunt aantonen dat u de overeenkomst/afspraak heeft geannuleerd.

ve
door verwijderd - Jul 29, 2011 om 14:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Okee, ik hoor hier heel vaak hetzelfde.
je wordt geholpen, ze maken foto´s, visagist etc.
Maar ik hoor nooit iets over iemand die daadwerkelijk de foto´s gekregen heeft?!

Wie kan mij dat vertellen?

Ik heb net ook een gesprek gehad.
Ze laten me zeker niet met rust, ze hebben me een paar keer gebeld en een e-mailtje gestuurd. Ik moet ook €125,- betalen. Ik wil dat wel doen, alleen ik wil ervan verzekerd zijn dat ik de foto's krijg en ook echt gecast wordt, zoals zij zeggen.
Waarom hoor ik niemand hierover die al opgeroepen is door Nationale Fotostudio? of wat zij zeggen RTL?

Gr. Maaike

ve
door verwijderd - Jul 29, 2011 om 15:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

marie0408 schreef op vrijdag 29 jul 2011, 14:33: Okee, ik hoor hier heel vaak hetzelfde.
je wordt geholpen, ze maken foto´s, visagist etc.
Maar ik hoor nooit iets over iemand die daadwerkelijk de foto´s gekregen heeft?!

Wie kan mij dat vertellen?

Ik heb net ook een gesprek gehad.
Ze laten me zeker niet met rust, ze hebben me een paar keer gebeld en een e-mailtje gestuurd. Ik moet ook €125,- betalen. Ik wil dat wel doen, alleen ik wil ervan verzekerd zijn dat ik de foto's krijg en ook echt gecast wordt, zoals zij zeggen.
Waarom hoor ik niemand hierover die al opgeroepen is door Nationale Fotostudio? of wat zij zeggen RTL?

Gr. Maaike

Gezien de manier waarop dit bedrijf aan klanten werving doet en de agressieve manier waarop de dames die hierin getrapt zijn achtervolgd worden, zou ik niet verwachten dat het maken van foto's door dit bedrijf werk op levert.

De manier van benaderen via hyves e.d. is al eens beboet door de consumentenauthoriteit vanwege het overtreden van de wet oneerlijke handelspraktijken. ( ander fotostudio die op dezelfde manier werft)

Tot nu toe heb ik nog nergens gelezen dat iemand door een bedrijf benaderd is voor b.v. foto's in een reclame n.a.v. het maken van foto's door dit bedrijf.

Maar wie dat wel heeft en kan aantonen mag het tegendeel hier neer zetten.

ve
door verwijderd - Jul 30, 2011 om 00:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

marie0408 schreef op vrijdag 29 jul 2011, 14:33: Okee, ik hoor hier heel vaak hetzelfde.
je wordt geholpen, ze maken foto´s, visagist etc.
Maar ik hoor nooit iets over iemand die daadwerkelijk de foto´s gekregen heeft?!

Wie kan mij dat vertellen?

Ik heb net ook een gesprek gehad.
Ze laten me zeker niet met rust, ze hebben me een paar keer gebeld en een e-mailtje gestuurd. Ik moet ook €125,- betalen. Ik wil dat wel doen, alleen ik wil ervan verzekerd zijn dat ik de foto's krijg en ook echt gecast wordt, zoals zij zeggen.
Waarom hoor ik niemand hierover die al opgeroepen is door Nationale Fotostudio? of wat zij zeggen RTL?

Gr. Maaike

Hallo Maaike,

Ik lees net je reactie op het forum (ik krijg nog steeds emails namelijk... hoe kom ik er vanaf?) Voor een kleine 4 weken geleden heb ik de shoot gedaan bij de Nationale Fotostudio,en heb inmiddels de fotos binnen gekregen. Ik ben ontzettend blij met het eindresultaat, al trek ik zelf soms wel een raar hoofd vind ik zelf.

Met name complimenten naar de visagist toe!

Toen ik het berichtje kreeg dat ik gesellecteerd was heb ik ook gegoogled, en kwam achter al deze nagativiteit.Toch heb ik de stap genomen en ben langs hun studio gegaan. Ik heb totaal geen klachten over de manier van werken. Wat betreft het aanbod van 4 castings per jaar kan ik nog niet vertellen. Ik heb wel net mijn castingpas ook binnen gekregen!

Ik ben benieuwd!

Wat betreft je onzekerheid.. ik zou de stap nemen als je het geld er voor hebt.

Groetjes, Anneke

ve
door verwijderd - Jul 30, 2011 om 07:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nu nog iemand die er een opdracht aan over gehouden. Tot nu toe lees ik alleen dat deze fotostudio verdient aan deze manier van werven van klanten.

@ annekeb
Het klinkt trouwens niet professioneel dat er foto's tussen zitten waarop u een "raar hoofd" trekt. Maar dat terzijde.

ve
door verwijderd - Jul 30, 2011 om 08:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

@tdehond,

inderdaad, laat iemand zich eens melden die 4 castings per jaar heeft gehad.

ve
door verwijderd - Jul 30, 2011 om 09:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

mahadma schreef op zaterdag 30 jul 2011, 08:55: @tdehond,

inderdaad, laat iemand zich eens melden die 4 castings per jaar heeft gehad.

Ik ben in blijde afwachting.

Het verbaast me trouwens dat een fotostudio foto's aflevert waar "het model" met een raar hoofd" op staat.
Als ik naar een fotostudio ga, dan verwacht ik kwaliteit foto's, zoals de foto die ooit door een fotograaf van een dwerghond gemaakt is.

ve
door verwijderd - Jul 30, 2011 om 11:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

tdehond schreef op zaterdag 30 jul 2011, 09:05:
mahadma schreef op zaterdag 30 jul 2011, 08:55: @tdehond,

inderdaad, laat iemand zich eens melden die 4 castings per jaar heeft gehad.

Ik ben in blijde afwachting.

Het verbaast me trouwens dat een fotostudio foto's aflevert waar "het model" met een raar hoofd" op staat.
Als ik naar een fotostudio ga, dan verwacht ik kwaliteit foto's, zoals de foto die ooit door een fotograaf van een dwerghond gemaakt is.

Hallo Tdehond.

Mijn eigen mening is natuurlijk dat ik een raar hoofd trek. Dat hoeven hun niet te vinden. De kwaliteit is overigens professioneel.

Met vriendelijke Groet, Anneke

ve
door verwijderd - Jul 30, 2011 om 11:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

annekeb schreef op zaterdag 30 jul 2011, 11:32:

Hallo Tdehond.

Mijn eigen mening is natuurlijk dat ik een raar hoofd trek. Dat hoeven hun niet te vinden. De kwaliteit is overigens professioneel.

Met vriendelijke Groet, Anneke

U kent uw hoofd het beste. Ik zou niet blij zijn met een professionele foto van mijn honden als zij daarop raar zouden staan. Als ik dit door een professional laat doen, dan verwacht ik dat zij daar goed op staan.

En i.d.d. destijds is een prachtige foto van een mooi hondje gemaakt. Trouwens was deze hond ook ooit door een fotograaf gefotografeerd en in een brochure gebruikt in het topic: hond op reis. IK heb later gratis de echte grote foto toegestuurd gekregen. Erg leuk.

Dit hondje werd dus fotomodel zonder daartoe door een fotostudio gecast te zijn. :) of onder leuke bla bla naar de studio gelokt.

ve
door verwijderd - Aug 22, 2011 om 23:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Pffff, dat ik deze site niet eerder heb opgezocht.

Ook ik heb 2 weken geleden een berichtje gehad, op hyves. Ik kreeg een code en daarbij adres invoeren. Een week later werd ik gebeld dat mijn foto was bekeken door een team topfotografen en dat ze het een ontzettende mooie foto vonden en dat ik uitgenodigd werd voor een GRATIS fotoshoot, mijn moeder is aan het doorvragen geweest en zouden een mail sturen.

Die mail is nooit gekomen omdat mijn moeder waarscheinlijk te alert reageerde.

Vandaag kwam mijn oma met het krantenbericht en was ik ontzettend blij dat ik hier niet verder mee in zee ben gegaan.

ve
door verwijderd - Aug 22, 2011 om 23:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

ennneh, ik vertrouw die mensen niet die zo ontzettend positief doen.

ve
door verwijderd - Aug 23, 2011 om 08:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

ca-vm schreef op maandag 22 aug 2011, 23:44: Pffff, dat ik deze site niet eerder heb opgezocht.

Ook ik heb 2 weken geleden een berichtje gehad, op hyves. Ik kreeg een code en daarbij adres invoeren. Een week later werd ik gebeld dat mijn foto was bekeken door een team topfotografen en dat ze het een ontzettende mooie foto vonden en dat ik uitgenodigd werd voor een GRATIS fotoshoot, mijn moeder is aan het doorvragen geweest en zouden een mail sturen.

Die mail is nooit gekomen omdat mijn moeder waarscheinlijk te alert reageerde.

Vandaag kwam mijn oma met het krantenbericht en was ik ontzettend blij dat ik hier niet verder mee in zee ben gegaan.

Gelukkig dat uw moeder zo alert reageerde. Mocht dit bedrijf weer contact opnemen maak dan gebruik van uw Recht van Verzet en verbiedt hen u nog te benaderen via een sociaal netwerk, telefoon e.d.

College bescherming persoonsgegevens: klik

ve
door verwijderd - Aug 23, 2011 om 09:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb onlangs de foto's ontvangen, en ze zijn supermooi geworden!
Erg professioneel en ik ben er erg blij mee........

ve
door verwijderd - Aug 23, 2011 om 21:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

@annemaretto

hoeveel krijg je nu betaald om dit te schrijven?

ve
door verwijderd - Aug 23, 2011 om 21:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

O ja, is er iemand die de beloofde 4 shoots in één jaar heeft gehad inmiddels?

ve
door verwijderd - Aug 24, 2011 om 16:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Ik heb een uitnodiging voor een casting ontvangen inmiddels. Het gaat om een televisieprogramma.

Groetjes, Anneke

ve
door verwijderd - Aug 24, 2011 om 17:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

@mahadma Pardon? Betaald? Wat is dat voor een reactie?

ve
door verwijderd - Aug 24, 2011 om 18:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Annemaretto,
Leg eens uit?
Heeft fotosessie.com / Nationale fotostudio echt gezegd dat je echt een uitnodiging voor een casting voor een TV-studio zou krijgen?
Dan worden de leugens harder.
Kennelijk omdat zij toch last hebben van al die.nu al honderden negatieve reacties.

Dan nog eens voor alle duidelijkheid!!
Die "fotostudio's" die zich op Hyves en dergelijke begeven proberen alleen maar een overeenkomst voor een fotoshoot te verkrijgen en niets meer!!
Daarbij proberen ze om juist die jonge leeftijdpubers te strikken met hun: "Je hebt zo'n mooie uitstraling,daar moet je wat mee doen!" en dan zijn die (meestal meiden) erg verguld en dromen van een carrière als model.
En dat wordt doelbewust maar vaag genoeg om geen belofte te laten zijn gestimuleerd.
Maar........ het zijn en blijven alleen maar foto's, niets meer.
Hooguit een beetje opmaak en wat geknoei aan het kapsel en dan hup, op de automaat snel die foto's knippen want er wachten nog veel meer 125,- euroslachtoffers.
Een lucratieve bezigheid waar nu 3 in het aanwezige pand zich mee bezig houden.

Bedenk echter wel dat je wel ouder moet zijn dan 18 jaar om zo'n overeenkomst te sluiten die met mooie praatjes aan de telefoon (en dus later niet echt bewijsbaar dat een en ander mooier wordt voorgesteld dan het is) om die JA te verkrijgen.
Men beweert dan later dat er een JA IK Wil op de band staat en dus niet te herroepen maar......................... er zijn nu zoveel klachten dat dit bedrijf / die bedrijfjes uit Zwolle nu weer wordt onderzocht na al eens een eerdere veroordeling van 100.000,- euro!!

Ben je jonger dan 18 jaar dan is er helemaal niets aan de hand want een kort briefje van Pa en/of Ma dat je die overeenkomst niet mocht sluiten is dan voldoende.
Ben je ouder dan 18 dan loont het de moeite om kort in een briefje weer te geven dat je,gezien de reacties op het internet je wenst te beroepen op dwaling omdat datgene wat er is belooft kennelijk niet zal worden nagekomen en je beslist niet zal betalen en de klacht zal doorgeven aan de consumentenautoriteit (die ook een onderzoek is begonnen).

Zelf heb ik al een aantal jaren tegen dit bedrijf /deze bedrijven gewaarschuwd en kreeg dan van hun de dreigementen dat hun "deslundige"juristen mij voor het gerecht zouden dagen.
Uiteraard bleef het bij dreigen want zij hebben helemaal geen deskundigen in huis voor zulke dingen.
Dus.......... ze dreigen alleen zeer hardnekkig maar 't zijn ouwe honden zonder tanden die een voldoende slechte reputatie hebben opgebouwd dat bij terug dreigen die families uit Zwolle al gauw weer terug kruipen in hun hok.
( Een cel zou overigens veel beter zijn)

Aldus
De Vrije Vogel

ve
door verwijderd - Aug 24, 2011 om 21:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

@annekeb,

....Ik heb een uitnodiging voor een casting ontvangen inmiddels. Het gaat om een televisieprogramma......

En hoe lang heb je daarop moeten wachten, en wanneer komen de volgende drie? Waarschijnlijk mag je opdraven als "klapvee"........

@annemaretto

Dit "bedrijf" kan in mijn visie alleen dit soort commentaar kopen.

ve
door verwijderd - Aug 25, 2011 om 08:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zal ik het eens uitleggen?
Ik ben inderdaad via Hyves benaderd en heb die "vip-code" ingevuld, en gebeld door de fotostudio. Ik ben 17 jaar, en omdat ik dus nog geen 18 ben wouden ze een van mijn ouders aan de telefoon, dus mijn vader heeft verder alles afgehandeld. Ik wist ook dat het niet helemaal lekker zit met die fotostudio maar we hebben toch het risico genomen. In die 4 castings in het jaar geloof ik niet zo denderend.... maar ik heb nu wel hele mooie foto's gekregen en dat vind ik 125 euro meer dan waard!! Die castings interesseren me verder weinig.

ve
door verwijderd - Aug 25, 2011 om 08:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

@annemaretto,

als je naar een gewone fotostudio bij jou in buurt was gegaan had je voor evenveel of minder geld ook een fotoserie kunnen laten maken. Deze lieden waar je zelf van zegt "dat het niet lekker zit" en dat je "die 4 castings ook niet geloofd" zijn gewoon niet alleen op jou geld uit maar ook van vele andere joge mensen die het geld (misschien) niet hebben. Ze houden een spreekwoordelijke worst voor je neus, maar die krijg je niet. Dit soort lieden moet gewoonweg stoppen. En dat je deze lieden verdedigd, dat snap ik niet.

ve
door verwijderd - Aug 25, 2011 om 08:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

annemaretto schreef op donderdag 25 aug 2011, 08:09: Zal ik het eens uitleggen?
Ik ben inderdaad via Hyves benaderd en heb die "vip-code" ingevuld, en gebeld door de fotostudio. Ik ben 17 jaar, en omdat ik dus nog geen 18 ben wouden ze een van mijn ouders aan de telefoon, dus mijn vader heeft verder alles afgehandeld. Ik wist ook dat het niet helemaal lekker zit met die fotostudio

Het verbaast mij dat u met een bedrijf in zee gaat waarbij u wist dat "het niet lekker zat".

ve
door verwijderd - Aug 29, 2011 om 17:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit bedrijf, fotosessie.com, is gevestigd als hetzelfde adres als mediavisuals.eu ( Baileystraat 12 te Zwolle, met hetzelfde postadres, Postbus 237 te Zwolle).

Mediavisuals is naar eigen zeggen een bedrijf dat verantwoordelijk is voor de sponsorfinding en het tv format van het RTL4 programma 'ik, Miss Nederland'.

Ik kwam een vacature tegen van dit bedrijf (mediavisuals), en merkte dat dit bedrijf na het verlopen van de vacature gewoon deze weer opnieuw plaatste. Nu hoeft dit niets te betekenen, maar ik had zo mijn bedenkingen, vooral ten aanzien van de in mijn ogen zeer soepele eisen die in de vacature werden vermeld; het werd iets TE aanlokkelijk gepresenteerd.

Via het zoeken met Google op het adres kwam ik fotosessie.com op het spoor dat op hetzelfde adres is gevestigd, een bedrijf met een bedenkelijke reputatie.

Het is inderdaad verstandig om goed uit te kijken met alles wat als adres Baileystraat 12 te Zwolle heeft.
Als iets te mooi is om waar te zijn, ga er maar vanuit dat het niet waar is en dat er een addertje onder het gras zit.

ve
door verwijderd - Aug 29, 2011 om 17:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ga er maar vanuit dat elk bedrijf wat u via een sociaal netwerk benadert met dit soort aanbiedingen alleen maar aan u wilt verdienen + er een agressieve manier van verkoop op na houdt wat al beboet is door de consumenten authoriteit!

ve
door verwijderd - Sep 2, 2011 om 21:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik had afgelopen woensdag (31 aug) de fotoshoot, ben er met mijn ouders heen gegaan, had zelf de afspraak gemaakt, want ik ben 18 jaar.
toen ik al die berichten op kassa las, had ik er niet zoveel zin meer in, dus de dag van te voren belde ik de Nationale fotostudio op om af te zeggen, maar omdat ze zeiden, dat ze konden garanderen dat het te vertrouwen is en dat ik gewoon mocht komen om te kijken en dan te beslissen, heb ik dat maar gedaan.
Was echt de moeite waard! was ook niet snel wat fotootjes maken en dan weer weg wezen, fotograaf nam er echt de tijd voor ook bij het kiezen van de kleding, ik werd daarna door een visagiste opgemaakt, en ging daarna ook met mijn ouders en broertje op de foto. ik krijg binnen een maand de 40 foto's op cd-rom thuis gestuurd en ik word 4 keer uitgenodigd voor castings, daar deed ik het ook vooral voor, want ik wil acteur worden.

maar die mensen op dit forum die zo negatief praten, zijn jullie daar ooit weleens geweest om te kijken hoe het gaat daar. hoe kun je nou een negatief oordeel over een film hebben als je hem nog nooit hebt gezien?

ve
door verwijderd - Sep 3, 2011 om 22:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kassy,

een bedrijf wat op minimaal vage manier "klanten werft", daar al voor beboet is met 100.000 euro, en er nog niemand is geweest die 4 castings heeft gemeld? Wat denk je je zelf?

.....ik krijg binnen een maand de 40 foto's op cd-rom thuis gestuurd en ik word 4 keer uitgenodigd voor castings, daar deed ik het ook vooral voor, want ik wil acteur worden. ........

Kassy, de kans dat je acteur wordt door / met hulp van deze lieden is kleiner als in verhouding dat je bij de staatloterij een prijs van meer dan 1.000.000 eur wint!

ve
door verwijderd - Sep 4, 2011 om 21:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Mahadma,

Wat een slappe hap. Wij hebben thuis de fotos netjes aangeleverd gekregen en het eerste aanbod voor de casting is er al. Ooit op de gedachten gekomen dat de punten die u noemt niet een reden kunnen zijn waarom dit, in uw ogen, Malifide bedrijf, juist volgens justitie handeld?

Mijn dochter vind het prachtig om musicals te doen, maar als een mens iets wil, leer ik mijn dochter er voor te gaan en er voor te gaan. Een bureau kan geen opdrachten garanderen.. daar ben ik van bewust. Bij andere castingbureau's ben ik een maal eerder de fout in gegaan om te geloven dat hun zich aan hun woord hielden maar hier heeft mijn dochter tot op heden niets meer van weer gehoord.

Conclusie, in verhouding heeft de Nationale Fotostudio al meer voor mijn dochter kunnen betekenen dan ieder ander bureau waar zij zich al eerder voor heeft laten tekenen wat mij al flink wat duiten heeft gekost.

Dus, mocht u van uw ideeen eens een echt beeld willen creeren is het zeker aan te raden om er eens langs te gaan.

Groetjes,
Anneke

ve
door verwijderd - Sep 4, 2011 om 22:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Anneke,
ik heb toch sterk het gevoel dat u kennelijk tot de familie behoort.
Ook denk ik dat een TV-optreden niets meer is dan als publiek in een zaal die hard mee klapt als die opjager bij het podium daarom vraagt.

En langsgaan????
In al die jaren dat ik fotosessie en nu dus die Nationale fotostudio (Hetzelfde bedrijf en diezelfde familie) weet ik hoe misleidend men daar te werk gaat.
Hoe intimiderend zij over komen bij pubers ( die men niet eens zou mogen benaderen !!).
Hoe men ook de ouders in het verleden op valse voorwaarden onder druk hebben gezet en hoe men heeft gedreigd met "Juristen" die ons de mond weleens zouden snoeren

Kortom, heel onfrisse bedrijven die geen verder bewijs nodig heeft.

De Vrije Vogel

ve
door verwijderd - Sep 4, 2011 om 22:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

....Dus, mocht u van uw ideeen eens een echt beeld willen creeren is het zeker aan te raden om er eens langs te gaan......

Dit lijkt mij niet zinvol, gelet op de historie en werkwijze van dit bedrijf.

Daarnaast, wederom een oproep: Wie heeft er al de 4 beloofde castings/shootings gehad????????

ve
door verwijderd - Sep 9, 2011 om 17:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

PERSBERICHT

De directie van de Nationale Fotostudio BV maakt met blijdschap het navolgende publiekelijk bekend,

Gedurende de periode januari tot en met augustus 2011, heeft de ConsumentenAutoriteit onderzoek gedaan naar De Nationale Fotostudio BV. De Nationale Fotostudio BV heeft haar uitdrukkelijke en bereidwillige medewerking verleend aan dit uitgevoerde onderzoek.

Tijdens het onderzoek zijn de ConsumentenAutoriteit geen zaken, feiten of omstandigheden gebleken, die de ConsumentenAutoriteit aanleiding hebben gegeven tot het opleggen van een boete of enige andere sanctie.

Ter afsluiting van het uitgevoerde onderzoek heeft de ConsumentenAutoriteit op 1 september 2011, bij monde van haar toezichthouder aan de Nationale Fotostudio BV officieel medegedeeld, dat naar aanleiding van het uitgevoerde onderzoek aan de Nationale Fotostudio BV geen boete zal worden opgelegd.

Concluderend;

De Nationale Fotostudio BV is verheugd dat het door de ConsumentenAutoriteit uitgevoerde onderzoek een dergelijk positief afsluitend onderzoeksresultaat voor de Nationale Fotostudio BV heeft opgeleverd.

Consumenten kunnen er daarom nu van verzekerd zijn dat De Nationale Fotostudio BV als enige fotostudio van Nederland een door de ConsumentenAutoriteit onderzochte onderneming is.

Nu eveneens naar aanleiding van het onderzoek geen boete door de Autoriteit als Toezichthouder van het Ministerie van Economische Zaken werd opgelegd, kunnen consumenten naar inzicht van de Nationale Fotostudio BV gerust zijn.

Berichten op forums op het internet waaruit anderszins zou blijken, moeten derhalve nu als onfeitelijk en onwaar en vals worden afgedaan, nu de ConsumentenAutoriteit De Nationale Fotostudio BV heeft onderzocht en tot een dergelijk positief eindoordeel is gekomen.

NATIONALE FOTOSTUDIO BV

ve
door verwijderd - Sep 9, 2011 om 18:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

natfotostudio schreef op vrijdag 9 sep 2011, 17:50: ....
Berichten op forums op het internet waaruit anderszins zou blijken, moeten derhalve nu als onfeitelijk en onwaar en vals worden afgedaan, nu de ConsumentenAutoriteit De Nationale Fotostudio BV heeft onderzocht en tot een dergelijk positief eindoordeel is gekomen.

NATIONALE FOTOSTUDIO BV

Ja, ja... dat is wel een hele makkelijke conclusie....
En al die mensen die 'klachten' over jullie hebben, zuigen dat zeker allemaal uit hun duim? Een goed spreekwoord is:

"Waar rook is, is vuur"

Kortom, doe wat aan de 'klachten en stop met het verspreiden van reclame makende berichten over je eigen toko. Hoeveel oude topics ga je nu nog naar boven halen? En ga je nu ook alle fora op internet af, op zoek naar negatieve berichten om daar vervolgens ook de boel vol te spammen? Wat een mentaliteit....

Freya

ve
door verwijderd - Sep 9, 2011 om 19:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

freya schreef op vrijdag 9 sep 2011, 18:29:
natfotostudio schreef op vrijdag 9 sep 2011, 17:50: ....
Berichten op forums op het internet waaruit anderszins zou blijken, moeten derhalve nu als onfeitelijk en onwaar en vals worden afgedaan, nu de ConsumentenAutoriteit De Nationale Fotostudio BV heeft onderzocht en tot een dergelijk positief eindoordeel is gekomen.

NATIONALE FOTOSTUDIO BV

Ja, ja... dat is wel een hele makkelijke conclusie....
En al die mensen die 'klachten' over jullie hebben, zuigen dat zeker allemaal uit hun duim? Een goed spreekwoord is:

"Waar rook is, is vuur"

Kortom, doe wat aan de 'klachten en stop met het verspreiden van reclame makende berichten over je eigen toko. Hoeveel oude topics ga je nu nog naar boven halen? En ga je nu ook alle fora op internet af, op zoek naar negatieve berichten om daar vervolgens ook de boel vol te spammen? Wat een mentaliteit....

Freya

Terecht dat een bedrijf ertegenin gaat, wat voor klachten zijn er dan concreet? Lees alleen dat mensen een factuur krijgen voor een no show.
Wou dat ik dat kon in mijn vak.
De klachten komen van een oude man die op elk forum zijn wijsheid afgeeft en die zijn ongevraagde ( natuurlijk beslist ware mening) aan iedereen geeft?
Als een bedrijf als deze weer een onderzoek heeft gehad en er worden geen of weinig fouten geconstateerd dan is dat terecht. Als ik langs een snelheidscontrole rij en ik krijg geen boete dan heb ik niet te hard gereden.
en als een bedrijf zich op een forum wel alle kritiek mag laten gezeggen dan mogen de positive zaken er ook uitgelicht worden.

ve
door verwijderd - Sep 9, 2011 om 19:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Ik snap alle negativiteit niet. Gelukkig heeft mijn dochter geen droom om model of actrice te worden. Het is een mooie fotoshoot geworden. 53 foto's ipv 40. Ze had deze shoot dus gewonnen.Ik heb er geen cent voor betaald. Ook acheraf niets of iets vermeld in kleine lettertjes. Ze namen voor haar ook net zoeveel tijd als diegene die wel 125 euro moesten betalen. Dus een positief bericht mag ook wel eens vermeld worden.

ve
door verwijderd - Sep 9, 2011 om 19:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sommige mensen hier, die hier reageren, weten ook niet van ophouden.....
Alleen maar mensen en het bedrijf afkraken.
En het kan zo zijn inderdaad, dat het bedrijf niet is zoals het hoort te zijn, maar ik heb wel een prachtfotoshoot gehad, een mooie ervaring gehad en leuke foto's ontvangen. Elk compliment dat hier wordt gegeven, moet volgens 'de haters' meteen een nep-persoon zijn of een medewerker van dit bedrijf.
Jammer maar helaas, ik ben een gewone student, die verder niets heeft te maken met dit bedrijf. Mijn complimenten voor de foto's en voor de tijd die ze in me gestoken hebben, ik vond dit zelf mijn eigen 125 euro waard. Dat is mijn mening, en niemand die dat kan veranderen.

ve
door verwijderd - Sep 9, 2011 om 19:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

..... Ze had deze shoot dus gewonnen...

Volgens mij win je pas wat als je ergens aan meedoet, toch. En met het eerder vertoonde gedrag van deze studio zou ik wel héél voorzichtig zijn.

ve
door verwijderd - Sep 9, 2011 om 21:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hay,

ik ben laatst nog bij nationale fotostudio geweest met mijn moeder en broertje en ik moet zeggen dat ik het supper leuk vond ! !
zeer profecioneel en erg goed allemaal ! ik raadt iedereen aan die een fotoshoot wil om daar te gaan kijken en je zult echt een leuke dag hebben
en luister niet naar de mensen hier die negatief zijn over de die studio
zij zijn er zelf niet eens gewees t
ik vond het echt heeel leuk en er ware leuke en vriendelijke mensen die je echt op je gemak stellen ! en ik ken nog vele anderen die het ook echt heel leuk vonden !

Groetjes,

Lisanne

ve
door verwijderd - Sep 9, 2011 om 21:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb het al vaker gevraagd: is er iemand die de beloofde VIER castings in één jaar heeft gehad? Opstellen in rijen van drie aub.

Deze studio houdt zich kennelijk niet aan deze afspraak ..........

ve
door verwijderd - Sep 9, 2011 om 21:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

mahadma schreef op vrijdag 9 sep 2011, 21:36: Ik heb het al vaker gevraagd: is er iemand die de beloofde VIER castings in één jaar heeft gehad? Opstellen in rijen van drie aub.

Deze studio houdt zich kennelijk niet aan deze afspraak ..........

ik kreeg een garantiecertificaat, dus als ze zich niet aan de belofte houden aan 4 castings dat ik dan zwart op wit het bedrag van de fotoshoot terug krijg en jaa 6 september heb ik mijn eerste casting voor de camera in de nationale fotostudio gehad, was echt super, ik werd geïnterviewd en moest een rollenspel voor de camera doen alsof ik single was.

ve
door verwijderd - Sep 10, 2011 om 09:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

@kassy!!,

Ik vroeg mensen die al hun VIER castings/shootings gehad hadden en niet iemand die er nèt EEN gehad heeft. Lezen is moeilijk blijkt.

ve
door verwijderd - Sep 10, 2011 om 13:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat ONprofessioneel van dit 'bedrijf' om dit op een site te zetten.

Professionele bedrijven zouden hier heel anders mee zijn om gegaan.
Blijft het feit dat er zeer vele klachten zijn....... maar dan hoor je ze niet.
Buiten dat zegt dit verder niets over de handelwijze van een bedrijf, en dan met name als er klachten zijn. Ook de werkwijze waarop 'klanten/klantjes' gelokt worden.

Ik wens iedereen veel sterkte toe.

ve
door verwijderd - Sep 10, 2011 om 21:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo iedereen,

Mijn dochter is bij de nationale fotostudio geweest op
donderdag 8 september en het was gewoon SUPER !!
Wij kwamen met de Motor langs en het was erg leuk.

mahadma en hutch ik zou zeggen neem er eens een kijkje...

HET IS EEN GEWELDIG MOOIE STUDIO MET MOOIE FOTO'S !

groet ,

John

ve
door verwijderd - Sep 10, 2011 om 22:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

grootvader schreef op zondag 4 sep 2011, 22:07: Anneke,
ik heb toch sterk het gevoel dat u kennelijk tot de familie behoort.
Ook denk ik dat een TV-optreden niets meer is dan als publiek in een zaal die hard mee klapt als die opjager bij het podium daarom vraagt.

En langsgaan????
In al die jaren dat ik fotosessie en nu dus die Nationale fotostudio (Hetzelfde bedrijf en diezelfde familie) weet ik hoe misleidend men daar te werk gaat.
Hoe intimiderend zij over komen bij pubers ( die men niet eens zou mogen benaderen !!).
Hoe men ook de ouders in het verleden op valse voorwaarden onder druk hebben gezet en hoe men heeft gedreigd met "Juristen" die ons de mond weleens zouden snoeren

Kortom, heel onfrisse bedrijven die geen verder bewijs nodig heeft.

De Vrije Vogel

Nou, grootvader, ik heb uit uw omgeving wel andere verhalen over u gehoord. Nog steeds lid van die naturistenclub waar mijn vriendin ook "lid"van was?
Kijk, een ex taxichauffeur zoals u heeft natuurlijk overal verstand van. Ik waardeer heel erg de tips die u aan mijn dochter heeft gegeven maar toevallig weet ik wie u bent dus ik heb tegen mijn dochter gezegd: neem die man niet te serieus , we gaan gewoon. Ondanks uw advies om het niet te doen. En wat denk je??? Zijn wij misleid of opgelicht door die studio? Haha nee natuurlijk. U bent nu eenmaal een mens die ook op de naturistenclub erg rancuneus was. U houdt natuurlijk van mensen erg uitkleden he? En daarom laat die meiden met rust en richt je op de meiden van je eigen leeftijd. Dan was er een heleboel goed gegaan in uw leven.

ve
door verwijderd - Sep 10, 2011 om 22:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

....mahadma en hutch ik zou zeggen neem er eens een kijkje,

het is een geweldig mooie studio met mooie foto's .....

Sorry Harleydavidson, ik de laatste zin niet schreeuwend (wat hoofdletters betekenen) overgenomen. Als deze lieden nu eens al hun beloftes waren nagekomen zou ik er misschien anders over kunnen gaan denken, maar gelet op het gedrag van de leiding/eigenaren van deze studio wil ik toch bedanken voor de eer. En hoe een studio er uit kan zien weet ik misschien wel beter als u en de eigenaar van de bezochte studio samen.

Houdt je ons op de hoogte als je dochter in één jaar tijd vier castings/shootings heeft gehad. Ik zou het graag weten, maar tot op heden heeft nog niemand zich gemeld, dus ga ik er van uit dat deze geweldig mooie studio zich kennelijk niet aan de afspraken houdt ................

ve
door verwijderd - Sep 10, 2011 om 22:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

@djf

een mening hebben is één, maar persoonlijk worden t.o.v. grootvader is twee.

ve
door verwijderd - Sep 10, 2011 om 22:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

mahadma schreef op zaterdag 10 sep 2011, 09:13: @kassy!!,

Ik vroeg mensen die al hun VIER castings/shootings gehad hadden en niet iemand die er nèt EEN gehad heeft. Lezen is moeilijk blijkt.

Lieve, lieve, lieve Mahadma.

Wacht gerust uw uitnodigingen af!

ve
door verwijderd - Sep 10, 2011 om 22:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

.....Wacht gerust uw uitnodigingen af!.....

Ik ga niet in zee met deze lieden die zoals er in een bepaald liedje gezongen wordt: veel beloven en niets doen!

ve
door verwijderd - Sep 10, 2011 om 22:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

@djf:

Gaan we het nu 'op de persoon' spelen richting grootvader? Wat is de tegevoegde waarde om er allerlei zaken bij te halen die helemaal niets te maken hebben met de zaak waar het hier om gaat? Over fatsoen gesproken.....

Freya

ve
door verwijderd - Sep 15, 2011 om 07:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Blijft dat de manier waarop dit soort studio's jonge mensen ronselt om werk te hebben niet de schoonheids prijs verdient.

In blijde afwachting van degene die daadwerkelijk een goede baan aan over houdt.

ve
door verwijderd - Sep 15, 2011 om 16:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

natfotostudio schreef op vrijdag 9 sep 2011, 17:44: PERSBERICHT

De directie van de Nationale Fotostudio BV maakt met blijdschap het navolgende publiekelijk bekend,

Gedurende de periode januari tot en met augustus 2011, heeft de ConsumentenAutoriteit onderzoek gedaan naar De Nationale Fotostudio BV. De Nationale Fotostudio BV heeft haar uitdrukkelijke en bereidwillige medewerking verleend aan dit uitgevoerde onderzoek.

Tijdens het onderzoek zijn de ConsumentenAutoriteit geen zaken, feiten of omstandigheden gebleken, die de ConsumentenAutoriteit aanleiding hebben gegeven tot het opleggen van een boete of enige andere sanctie.

Ter afsluiting van het uitgevoerde onderzoek heeft de ConsumentenAutoriteit op 1 september 2011, bij monde van haar toezichthouder aan de Nationale Fotostudio BV officieel medegedeeld, dat naar aanleiding van het uitgevoerde onderzoek aan de Nationale Fotostudio BV geen boete zal worden opgelegd.

Concluderend;

De Nationale Fotostudio BV is verheugd dat het door de ConsumentenAutoriteit uitgevoerde onderzoek een dergelijk positief afsluitend onderzoeksresultaat voor de Nationale Fotostudio BV heeft opgeleverd.

Consumenten kunnen er daarom nu van verzekerd zijn dat De Nationale Fotostudio BV als enige fotostudio van Nederland een door de ConsumentenAutoriteit onderzochte onderneming is.

Nu eveneens naar aanleiding van het onderzoek geen boete door de Autoriteit als Toezichthouder van het Ministerie van Economische Zaken werd opgelegd, kunnen consumenten naar inzicht van de Nationale Fotostudio BV gerust zijn.

Berichten op forums op het internet waaruit anderszins zou blijken, moeten derhalve nu als onfeitelijk en onwaar en vals worden afgedaan, nu de ConsumentenAutoriteit De Nationale Fotostudio BV heeft onderzocht en tot een dergelijk positief eindoordeel is gekomen.

NATIONALE FOTOSTUDIO BV

Waar kunnen wij dit bericht vinden? Het lijkt mij dat zoiets op internet wordt gezet en dat u het op uw site zet, dat trekt klanten, als het eenmaal zo is? Kunt u een bron geven/noemen?

ve
door verwijderd - Sep 15, 2011 om 16:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik snap trouwens niet wat dat naturisten met dit te maken heeft, kunnen we niet even bij het onderwerp blijven?

Het gaat mij hier niet om om dat bedrijf de grond in te drukken, ik wil gewoon duidelijkheid over dit bedrijf. Iedereen maakt zo zn fouten en heeft wel eens met 'moeilijke' klanten te maken en helaas winnen ze soms wel eens. Een bedrijf moet zich dan weten te verdedigen, maar dat moet je dan wel doen op basis van feiten. Dat onderzoek dat er geweest is is een mooi voorbeeld ervan, maar je moet het wel onderbouwen met een bron?

Ik twijfel nogsteeds, waarom doet dit bedrijf geen moeite om hier in tegen te gaan en zijn argumenten te onderbouwen met bronnen waaruit dit blijkt?
zou een hoop discussie schelen...

ve
door verwijderd - Sep 15, 2011 om 16:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

marie0408 schreef op donderdag 15 sep 2011, 16:40: ....
Waar kunnen wij dit bericht vinden? Het lijkt mij dat zoiets op internet wordt gezet en dat u het op uw site zet, dat trekt klanten, als het eenmaal zo is? Kunt u een bron geven/noemen?

Er is al vaak om een 'bron' gevraagd, maar tot op heden blijft het angstvallig stil. Dit 'persbericht' zal dus wel uit een hele dikke duim zijn gekomen.....

Freya

ve
door verwijderd - Sep 15, 2011 om 16:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nog een toevoeging en dan ben ik uitgepraat:

Ik wordt niet overtuigd door positieve reacties hier, want zoals er al genoemd wordt, iedereen kan dit zijn, zoals mensen van het bedrijf zelf. Het zijn allemaal meningen en geen feiten.

Mensen, ik wil FEITEN zien! We blijven hier in eeuwige discussie.

Ik heb trouwens niks meer van ze gehoord. Heb 3 telefoontjes en stuk of 5 mailtjes gehad, maar toen ik aangaf dat ik echt niet te strikken ben en liever niet meer mailtjes en telefoontjes kreeg hebben ze dit ook niet meer gedaan. Danku.

ve
door verwijderd - Sep 15, 2011 om 17:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Soms is lezen een kunst want dit hele "persbericht" is geen goedkeurende verklaring over dit bedrijf, maar allen dat men geen reden zag om een boete op te leggen na een onderzoek naar aanleiding gestart na een klacht van een artiest wiens dochter ook op de ons zeer bekende manier is gepaaid
Op de manier dus die ook bij die vader slecht viel.

Fotosessie.com / Nationale fotostudio doet nu net alsof het een keuring betrof met een goedkeuringsstempel
Zoiets als "goedgekeurd door de vereniging van huisvrouwen"en dat is het bij goed lezen dan ook helemaal niet!

'k Zoek nog naar een goede nickname als die forumvervuiler is weggehoond /verdwenen.

ve
door verwijderd - Sep 15, 2011 om 21:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

nee ik bedoel jou harley.. jouw dreigementen, jouw geblaat.. je verplaatst te veel lucht.. het gaat hier om de fotostudio die, dankzij jou, weer veel negatieve publiciteit krijgt..

Dus bij deze.. ga niet naar die studio!

ve
door verwijderd - Sep 15, 2011 om 21:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

@laaglander:

harleydavidson = natfotostudio

Freya

ve
door verwijderd - Sep 15, 2011 om 21:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

@freya ja dat gokje wilde ik wel maken ;-)

ve
door verwijderd - Sep 18, 2011 om 05:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als ik weleens een oma met duidelijk haar kleindochter tegemoet loop en dan vraag: "Is dat uw dochter?" dan zie je zo'n oma (natuurlijk wel een jong uitziende) toch gaan stralen want ieder mens wil natuurlijk gestreeld worden.
Waar het mij wat betreft hoog zit waar het gaat om die nationale fotostudio is het feit dat zij zich met name richten om te beïnvloede pubers,die dromen van een schitterende carriere en als zo'n meiske dan van hun een e-mailtje krijgt van: "Wij hebben u uitgekozen voor uw uitstraling.Daar moet u wat mee gaan doen" dan wordt er al gauw gedroomd van een carriere als fotomodel terwijl voor die studio iedereen die uitstraling heeft als er maar weer 125,- euro in de la kan komen.

Een studio hoeft niet groot te zijn.
Met wat fotolampen en wat doeken of gordijnen als achtergrond lijkt het al snel professioneel.
Eenmaal de plaats waar het "model" zit goed uitgelicht kan men jarenlang diezelfde instelling behouden en iedereen hetzelfde plaatje bezorgen.
Althans, ik vermoed dat die figuren zo werken.
Dochter of moeder van die lui die het kapsel doet en een beetje opmaak; grootvader die de portier speelt et voila ,het geld stroomt binnen.want pubertjes genoeg kennelijk want zelfs de boete van 100.000 euro zijn kennelijk vlot betaald.
Een boete die zij kregen omdat zij op een oneerlijke manier te werk zijn gegaan.
Vroeger, toen zij nog fotosessie.com heetten hadden zij onwettige algemene voorwaarden want zij hadden daarin gezet dat zelfs overeenkomsten met minderjarigen voor hun een geldige overeenkomst was waarmee menig vader en moeder in paniek werden gebracht door een dreigend incassobureau als zo'n ouder wees op de wet die immers verbied dat een minderjarige zo'n overeenkomst niet mag sluiten (een wet die nog steeds geldt).

Op die paniek van ouders reageerde ik en wees hen op hun rechten hetgeen door fotosessie.com niet in dank werd afgenomen en gingen dreigen met "deskundige juristen".om mij wegens "smaad" te vervolgen.
Uiteraard was en ben ik niet bang voor die dreigingen omdat er al toen en nog steeds een onfrisse geur hangt rond dat bedrijf want er zijn nog steeds vele klachten. Meer dan welk ander bedrijf dan ook op diverse fora.

Dat nu dit Vara Kassaforum is besmet met figuren die dit forum op een onsmakelijke manier aan het vervuilen zijn kwam typisch genoeg op het moment waar die nationale fotostudio zich op de borst ging kloppen met hun "persbericht" waarin zij melde dat zij een goedkeuring hadden gekregen terwijl het alleen maar ging dat er na een onderzoek; een klacht van een vader, er geen boete werd gegeven.

Tenslotte,
Foto's gemaakt door nationale fotostudio vallen op door de eenvormigheid die door modellenbureau's stellig worden herkend en naar ervaring worden dat soort foto's niet gewaardeerd en verdwijnen al snel in een prullenbak.
Een meiske die een echt leuke uitstraling heeft hoeft geen 30 foto's, een paar door een echt goede fotograaf, en dat kan zelfs Jan op de hoek zijn, kan zo'n frisse uitstraling vastleggen op een leuke natuurlijke manier wat in ieder geval een stuk goedkoper kan uitvallen, ook gelet op de reiskosten naar Zwolle.

Als ik een dochter zou hebben gehad met een leuk snuitje dan zou ik haar wens zeker niet afstoppen en zelfs met haar naar een goede fotograaf zoeken of langs een modellenbureau gaan.
Alleen die modellen die ik heb gekend waren géén domme blondjes!
Er waren er zelfs bij met een universitaire opleiding hetgeen dus betekend dat ook de school uiterst belangrijk is
Meiden die dat verwaarlozen maken als model geen enkele kans

De Vrije Vogel

die zijn eigen nickname die hij al jaren gebruikt maar weer in beslag neemt van die forumvervuiler.

ve
door verwijderd - Sep 18, 2011 om 15:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik ben melanie een meisje van 16 jaar en ik heb ook bericht gehad via hyves van de nationale fotostudio. ik ben zoas velen voor mij gekozen voor een fotoshoot voor 125 euro, en ik bel ookal gebeld door dit bedrijf. omdat ik minderjarig ben wilde ze mijn moeder ook informeren, en aan de telefoon heeft mijn moeder hun hun verhaal laten doen en in de gesprek heeft mijn moeder aangegeven dat ze niet helemaal geloofde dat dit bedrijf echt bestond. de vrouw aan de telefoon zei dat ze wel snapte waarom mijn moeder dat deed en heeft ons toen een mailtje gestuurd met alle informatie. mijn moeder en ik hebben allebei de mail gelezen, en we twijfelen aan dit bedrijf. mijn moeder heeft alle reactie's gelezen op deze site, en ik spreek voor mijzelf maar ik geloof wel dat er een fotoshoot komt maar de vraag is dan of je jouw portfolio dan wel opgestuurd krijgt, mijn moeder kreeg daar namelijk geen duidelijkheid uit van deze reactie's voor mij. ik kan me nog herrineren dat er bij undercover in nederland ook een aflevering was van zogenaamde modellen bedrijven, en het kan bij dit programma zijn geweest of bij een andere maar ik heb dit bedrijf wel eens op tv gehoord en ik denk dat dat negatief was, daardoor ga ik nog meer twijfelen.
ik hoop dat iemand ons nog duidelijk had kan geven over dit probleem.

ve
door verwijderd - Sep 18, 2011 om 15:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ melanie 2802

laat bedrijf eerst maar eens duidelijkheid geven over het feit of u een portfolio opgestuurd krijgt. Zolang bedrijf daar vaag over is, lijkt mij dat een reden om niet uw geld daar heen te brengen.

Het benaderen via Hyves is m.i. een agressieve manier van klantenwerven.

Wat zijn je verwachtingen t.a.v. deze portfolio? Als je alleen foto's verwacht, dan zal dit het wel opleveren.

Als je verwacht dat je erna opdrachten krijgt in de modellen wereld dan heb ik hier nog geen reactie gezien waaruit blijkt dat daarna opdrachten in die richting kwamen.

Je wordt benaderd via Hyves omdat dit bedrijf werk zoekt en niet op een andere manier aan klanten schijnt te kunnen komen. Praatjes als "geselecteerd" en hoe mooi je wel bent zijn praatjes om je als klant te werven.

ve
door verwijderd - Sep 18, 2011 om 15:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

@tdehond

op de site staat dat je een portfolio opgestuurd krijgt en dat heb ik ook nog eens duidelijk aan de telefoon gevraagd, maar mijn vraag is of het bedrijf die belofte ook daadwerkelijk nakomt.ik verwacht een professionele fotoshoot niet zo professioneel als grote bedrijven maar voor dat geld kun je dat ook niet verwachten. maar ik verwacht wel dat ik nog 4 castings per jaar krijg, want dat staat op de site aangegeven.

ve
door verwijderd - Sep 18, 2011 om 15:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

melanie2802 schreef op zondag 18 sep 2011, 15:40: @tdehond

maar ik verwacht wel dat ik nog 4 castings per jaar krijg, want dat staat op de site aangegeven.

Tot nu toe heeft nog niemand gemeld dat zij 4 castings ( opdrachten waarvoor je betaald krijgt) per jaar gekregen hebben. Ik denk dat het dus niet realistisch is om dat te verwachten.

"geselecteerd" "mooi" "4 castings" zijn m.i. lokkertjes om brood op de plank te krijgen bij de medewerkers van dit bedrijf. Ik ben nog in blijde afwachting van iemand die daadwerkelijk 4 castings gekregen heeft.

ve
door verwijderd - Sep 18, 2011 om 15:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

tdehond schreef op zondag 18 sep 2011, 15:45:
melanie2802 schreef op zondag 18 sep 2011, 15:40: @tdehond

maar ik verwacht wel dat ik nog 4 castings per jaar krijg, want dat staat op de site aangegeven.

Tot nu toe heeft nog niemand gemeld dat zij 4 castings ( opdrachten waarvoor je betaald krijgt) per jaar gekregen hebben. Ik denk dat het dus niet realistisch is om dat te verwachten.

"geselecteerd" "mooi" "4 castings" zijn m.i. lokkertjes om brood op de plank te krijgen bij de medewerkers van dit bedrijf. Ik ben nog in blijde afwachting van iemand die daadwerkelijk 4 castings gekregen heeft.

klopt daarom twijfel ik ook zo aan het bedrijf, en ik weet het is een hoge verwachting maar ze zeggen het wel en oke het zijn allemaal manieren om klanten te krijgen maar toch. ik hoop dat ik nog iemand kan spreken die wel is gegaan en verteld water daarna is gebeurt.

ve
door verwijderd - Sep 18, 2011 om 16:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ melanie

Heb je dit hele topic al doorgelezen?

Heb je bij jou in de buurt gekeken wat het kost om een aantal mooie foto's van je te maken? Dat scheelt dan weer de reiskosten.

ve
door verwijderd - Sep 18, 2011 om 16:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben maar eens gaan kijken op google --glamour fotografen--- en niet eens doorgelijkt bijvoorbeeld in Amsterdam gevonden http://www.markgroen.nl/
Als het zijn echte foto's zijn dan weet die man in ieder geval goed uitgelichte foto's te maken met uitstraling.
Kijk, ik ben al wat ouder en de fotografen die ik kende Ed vd Elske,PaulHuf e.d. die zijn allang overleden.
Ik zit dus niet meer in dat wereldje maar ik weet wel dat er hele goede fotografen van de Kunst- en van de Foto vakschool zijn afgekomen en die over het algemeen best wel ook kleine opdrachten willen aannemen.

'k Zou zeggen; Google eens en bekijk vooral hun portfolio's.
Die Mark Groen zit in Amsterdam (ik heb daar geen contacten me en dit is dus géén reklame) maar ongetwijfeld zullen er wel veel meer goede fotografen door het hele land te vinden zijn.
En..... vergeet ook niet dat er ook goede modellenbureau's zijn die niet alleen goede info kunnen leveren maar bij echt een leuk koppie ook die foto's voor hun rekening zullen nemen.
Dat zou die eerste stap moeten zijn voor mogelijk succes.
Daar heb je "nationale fotostudio bv"helemaal niet voor nodig.
Zij strelen alleen het ego om er aan te verdienen.

De Vrije Vogel

ve
door verwijderd - Sep 18, 2011 om 17:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

@melanie

je bent dus op hun website geweest?

http://nationalefotostudio.nl/
Ik kan een heleboel links niet volgen. Wanneer ik bovenin op prijzen klik, krijg ik een "404 not found". Tarieven & bestellen daarna, linked door naar fotosessie.com: account suspended

Bij kamer van koophandel vind ik
Naam: StarStudio B.V.
Vestigingsadres: Baileystraat 12
Vestigingsplaats: 8013RV Zwolle
KvK-nummer: 08197005
Vestigingsnummer: 000018741274
Soort Inschrijving: Hoofdvestiging

en bij whois krijg ik ook vage info. Lijkt allemaal niet kosher

ve
door verwijderd - Sep 18, 2011 om 18:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

pavoordf schreef op zondag 18 sep 2011, 17:58: @melanie

je bent dus op hun website geweest?

http://nationalefotostudio.nl/
Ik kan een heleboel links niet volgen. Wanneer ik bovenin op prijzen klik, krijg ik een "404 not found". Tarieven & bestellen daarna, linked door naar fotosessie.com: account suspended

Bij kamer van koophandel vind ik
Naam: StarStudio B.V.
Vestigingsadres: Baileystraat 12
Vestigingsplaats: 8013RV Zwolle
KvK-nummer: 08197005
Vestigingsnummer: 000018741274
Soort Inschrijving: Hoofdvestiging

en bij whois krijg ik ook vage info. Lijkt allemaal niet kosher

ja dat krijg ik dus ook als ik op een van die links klik op die site.
ik kon ze ook al niet vinden op kvk alleen andere bedrijven, dit is hem ook niet starstuudio bv.
ik denk dat het toch maar verstandig is om ergens anders foto's te laten maken dan betaal ik maar iets meer, en misschien ook wel te informeren bij modellenbureau's welke fotograven hun aanbevelen.

ve
door verwijderd - Sep 19, 2011 om 00:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Toch wel leuk zo'n toneelstukje. . . . maar ook een beetje zielig, als je zo een 'bedrijf' moet runnen.

En ook toevallig: personen die zich alleen aanmelden om hier een positief stukje te schrijven.

Gaat dat in opdracht of krijgen deze 'acteurs' een korting??

Ben benieuwd naar de volgende 'acteur'.........
Nog een tip: laat deze 'acteurs' eerst bij andere topics reageren, dan valt het minder op......

Jee, wat eentonig zo langzamerhand.

ve
door verwijderd - Sep 19, 2011 om 04:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

sanne en kevin,

ik heb medelijden met jullie dat je je zo moeten verlagen voor deze lieden.

ve
door verwijderd - Sep 19, 2011 om 08:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Toch frapant, allemaal personen die zich hier aanmelden om voor dat 'louche' bedrijfje allemaal recensies te gaan schrijven.

Alsof iemand daar nog intrapt, maar ja... Blijf lekker deze topic hoog houden in het forum, kan iedereen fijn lezen wat voor vaag bedrijfje dit is. Zelf denk ik dat het de laatste stuiptrekkingen zijn, aangezien je je tot dit soort acties moet wenden om nog überhaupt enige 'positieve' reclame voor jezelf te maken!

Maar ga lekker door, blijf vooral lekker je input geven!!!!

ve
door verwijderd - Sep 19, 2011 om 11:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

En gek,
Is het nu rustig wat betreft die idioten met hun forumvervuiling komen nu weer die juichende verhalen over dat "nationale fotostudio bv"; toeval?

En bovendien heb ik op die zondag eventjes gekeken of foto's gemaakt door echte fotografen en gekeken naar die prijzen die daar gevraagd wordt dan is nationale fotostudio zelfs duur te noemen; zeker als men vanuit de randstad of vanuit het zuiden naar dat Zwolle moet rijden.

De Vrije Vogel

ve
door verwijderd - Sep 19, 2011 om 22:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hey,

Wat een leuke foto..

Jij door je looks geselecteerd voor de foto shoot van Nationale Fotostudio.

JOUW EIGEN VIPCODE IS : 33.SR.452.l

Heb jij de tijd om iets doen met jouw looks en uitstraling ? Ga dan nu naar :

www .nationale fotostudio .nl/vipcode

Vul snel je code in en maak kans op een van de gratis professioneel foto shoots

Succes,

Esmee

Naar aanleiding van dit bericht op hyves heb ik me aangemeld zaterdag en werd ik vandaag gebeld ze vertelde mij dat ik was geselecteerd en dat ik een foto shoot krijg met behulp van een professionele camera man, fisacist en dat ik na afloop een portfolio krijg met een cd waar auteurs rechten op zitten ook krijg ik een casting pas met dan pototieel 4 castings per jaar zo niet kreeg ik me geld terug ook vertelde hij mij dat ik 4 setjes van kleding mee moest nemen en dat de fotoshoot wel 2 uur kan duren maar dat er kosten van 125€ aan verbonden zijn en dat ik de afspraak binnen 7 dagen kan opzeggen ik heb dit aanbod aangenomen en ben even later op internet gaan zoeken of dit bedrijf niet aan het oplichten is aangezien er veel oplichting bureaus zijn op de wereld in het modellen gebeuren.

Nu ben ik hier en vraag ik om advies ik zie verschillende meningen de 1 zegt dat het goed is en de andere zegt slecht nu ben ik van plan om morgen KvK op te bellen en eventueel de politie om advies ik zou graag willen weten wat jullie vinden dat ik moet doen?

p.s. de afspraak is op 18 oktober om half 3

Met vriendelijke groet

Ramon

ve
door verwijderd - Sep 19, 2011 om 22:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ramon,

er heeft zich nog nooit één persoon gemald die 4 castings heeft gehad, wèl zijn er een aantal fake berichten door de studio zelf op dit medium gezet. Als je verstandig bent zeg je het af. Want anders krijg je als niet komt een deurwaarder/rechtszaak aan je broek. Aardige mensen hè, vindt je niet?

ve
door verwijderd - Sep 19, 2011 om 22:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben tog eerst van plan om morgen contact te zoeken met KvK en eventueel de politie en zodra ik thuis kom hoor ik wel meer morgen en kan dan eventueel nog afzeggen aangezien ik vandaag pas gebeld ben :)

En ik lees ook iets van dat je als nog moet betalen als je het afzegd?

ve
door verwijderd - Sep 19, 2011 om 23:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

En dan toch nog maar de geschiedenis sannenieuwland.

Toen "nationale fotostudio" nog fotosessie.com heette hadden die algemene voorwaarden waarbij in geschreven dat een overeenkomst met hun zelfs een overeenkomst zou zijn zonder dat ouders dit konden tegenhouden al was de puber nog minderjarig.
Dat ik daar tegenin ging was omdat dit geen enkele rechtsgrond had en dus een niet wettige algemene voorwaarde was.
Uiteraard werden heel veel ouders in paniek gebracht en heeft dat ongetwijfeld veel ruzie in het gezin gebracht.
Mij heeft dit fotosessie.com naar mij toe bedreigingen geuit en openlijk op het Tros-radarforum belasterd maar hebben toch uiteindelijk hun algemene voorwaarden aangepast maar.......................... nog steeds is hun werkwijze hetzelfde, namelijk het afspeuren van sites als facebook en hyves en dan een e-mailtje te sturen van: "Wat heb je toch een uitstraling!Daar moet je toch iets mee doen".
Ook wel : u heeft een fotoshoot gewonnen" waarbij dan vaak bleek dat de aangeschrevene geen 450 € maar "slechts" 125 € hoefde te betalen.

Zelf, het nu een beetje beu geworden van hun werkwijze heb ik ook eens gekeken naar echte fotografen die op dit internet makkelijk waren te vinden die ook echt goede foto's laten zien en dit vaak voor een prijs lager dan wat die nationale fotostudio vraagt en zeer waarschijnlijk ook veel dichterbij van haar/hem die graag een paar mooie foto's wil hebben om te proberen via een (wel echt !!) modellenbureau aan de bak te komen.

Wat betreft nationale fotostudio heb ik nog geen voorbeeldfoto kunnen zien en ik vermoed dat eenmaal hun studio ingericht met een paar indrukwekkende fotolampen en wat achtergrond zoals gordijnen bijvoorbeeld er standaardfoto's worden gemaakt die zeer waarschijnlijk door modellenbureau's worden herkend en zeer waarschijnlijk al gelijk de prullenmand in worden gedonderd.

Ook heb ik het sterke vermoeden dat dit forum door hen de afgelopen week is geteisterd door fakefiguren die onze namen heeft misbruikt om dit forum kennelijk om zeep te willen helpen een ook daarbij smaad en laster niet hebben geschuwd.
DAAR wil men toch niet een fotoshoot laten doen?
Zeker niet als men later toch een rekening op de mat ziet vallen voor een afzegging.

Kortom, laat die `Nationale fotostudio bv`maar ver van uw bed en zoek naar een echte fotograaf als u toch door wil gaan met uw ambitie.

De Vrije Vogel
die naar aanleiding van die forumvervuiling noodgedwongen zijn inlognaam heeft moeten wijzigen maar bekend stond als grootvader (zonder punt en zonder spatie)

ve
door verwijderd - Sep 19, 2011 om 23:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Maar dit kan natuurlijk ook een stunt zijn van jullie aangezien er veel concurentie is in de modellen wereld ik zelf weet natuurlijk niet wat een goed modellen bureau is en vraag dus hier om advies :) uiteraad ga ik ook naar KvK om daar aan de echte waarheid te komen.

ve
door verwijderd - Sep 19, 2011 om 23:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zou bijna zeggen Foei.
Immers, met google kun je al snel de echte modellenstudio's vinden in de buurt.
Die kunnen ook portfolip's laten zien van hun werk en te horen krijgen voor wie men opdrachten uitvoeren of hebben uitgevoerd.

En.................... een goed modellenbureau vraagt geen geld van de informant of een (potentieel) model.

Succes met het huiswerk

De Vrije Vogel

ve
door verwijderd - Sep 26, 2011 om 16:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik wil even mijn ervaring met jullie delen.
Ik ben een al hele tijd geleden gebeld door hun toen het nog fotosessie.com was..
Of ik visagie en haistyling voor hun wou doen.
Meerdere modellen op een dag, ik zou per model betaald krijgen dus op zich heel erg leuk.
De locatie zag er ook mooi uit, ontzettend groot die fotostudio, ik wist niet wat ik zag zo groot! Verschillende plekken met spiegels waar de modellen plaats konden vinden, op zich goed verzorgd.
Er liep nog een visagist rond en ze vertelde me een paar dingen waardoor ik al een beetje argwaan kreeg over de manier van doen.
Ze vertelde inderdaad dat er een team zat die meiden o.a. via hyves een bericht stuurden dat ze er leuk uit zagen, wat al snel gebeurd, en op deze manier kwamen ze aan de modellen.
Ik heb een ontzettend lange dag gewerkt doordat er 'modellen' uit vielen waardoor ik op sommige momenten niks te doen had en dus ook niet betaald kreeg, maar wel moest wachten op de 'modellen' die nog zouden komen.
De collega visagist vroeg me of ik niet op contract bij hun werkte omdat ik gewoon aan het wachten was.. Het scheen dus achteraf dat ze me na deze dag alleen in dienst wouden houden (en niet op freelance basis) zodat ze me min of meer konden verplichten om tijdens de momenten waarop ik moest wachten, dat ze me achter de pc konden zetten om ook naar meiden te zoeken op het internet.
Hier had ik natuurlijk helemaal geen zin in en had het dus eigenlijk al een beetje gehad. Ik ben natuurlijk geen visagist geworden om achter de pc te geen zitten!
Ook wouden ze mijn factuur aan het einde van de dag niet overmaken en kreeg ik na veel gezeur waarom ik dan niet gewoon in dienst wou komen contant mijn geld.
Ik heb er ook geen fijn gevoel aan over gehouden.
Ook niks meer van hun gehoord tot kort geleden, had ik ze op mijn voicemail staan onder de naam Nationale fotostudio.
Ze hadden een paar dagen staan waarop ze het erg druk hadden en of ik visagie wou doen. Ik weet dus nu dat het weer het zelfde bedrijf is en ben niet meer van plan te reageren. Met dit bedrijf wil ik niet meer in zee gaan.
Helemaal niet meer na al die verhalen die ik hier heb gelezen, want dat geloof ik gelijk!

ve
door verwijderd - Sep 26, 2011 om 18:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

@nacana jy zegt

"Het was echt heel leuk en we mochten aan het einde van de shoot samen met haar op de foto"

Tuurlijk en hun hebben 125 euro aan je verdiend,En je hoort er niks meer van.

Moet je nu naar gaan,Als ze dat bij heel veel klanten zo doen.En er reageren 5 van de 10 mensen die ze op een dag bellen,misschien bellen ze er wel 100 op een dag ,wie weet :)

Ken je toch lekker geld verdienen zo,En zo overtreden ze de wet niet..
Dus als er mensen zijn die denken dat de carriere van hun dochter zo zal beginnen,Nou vooral doen,Dan spek je aleen maar oplichters.

ve
door verwijderd - Oct 1, 2011 om 18:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zozo, wat ik hier allemaal lijken wel loze, slecht onderbouwde speculaties...
Wat is het, dat mensen kan aandrijven tot zulk gedrag, Jaloerzie? Verveling? Haat? Zelf weet ik het niet, omdat ik probeer niet zonder feiten te oordelen. Wat is het nou eens toevallig dat ik over dit onderwerp wel veel feiten tot mijn beschikking heb!Ook ik ben erg sceptisch over foto studio's. Je kan nooit te voorzichtig zijn, blind vertrouwen heb ik niet. Ook ik ben uitgenodigd voor een fotoshoot. Ik hoefde niets te betalen, niet voor de shoot en niet voor de bijbehorende castingpas, wat normaal zo'n 175 euro kost. Vanuit zutphen ben ik naar zwolle gereden, samen met mijn moeder, want ook ik ben minderjarig. We kwamen aan in een grote ruimte, duidelijk voor fotoshoots, totaal niet shabby, zoals sommigen beweren. Sterker nog, ik was onder de indruk. ik had mijn eigen visagist, alles erop en eraan, ik waande mij in de wereld van een echt model. Natuurlijk ben ik dit niet, maar ik had er echt een goed gevoel over. Christiaan, de jongen die ik telkens aan de telefoon had, was er ook en kwam mij drankjes brengen en lekker dingetjes, tegen de zenuwen. Want ik was erg zenuwachtig. De fotograaf, Ben, Was erg professioneel en leidde mij door de gehele fotoshoot op een prettige manier. De sfeer die er hing was erg plesant. Ik heb een contract ondertekend, een privacy statement, wat vaststelde dat mijn moeder alle rechten over de foto's heeft. Ja, de foto's komen op internet te staan, in een castingregister, waar niet iedereen zomaar in kan kijken. Het steld mij ten zeerste teleur dat jullie hier zo op reageren, zonder rechtvaardige beweegredenen te hebben...
Mvg,
Lidewij Kramer [ja, ik ben niet een van die lamzakken die zijn/haar naam niet durft te vermelden]

ve
door verwijderd - Oct 1, 2011 om 18:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

mahadma schreef op maandag 19 sep 2011, 22:46: Ramon,

er heeft zich nog nooit één persoon gemald die 4 castings heeft gehad, wèl zijn er een aantal fake berichten door de studio zelf op dit medium gezet. Als je verstandig bent zeg je het af. Want anders krijg je als niet komt een deurwaarder/rechtszaak aan je broek. Aardige mensen hè, vindt je niet?

zoals ik al zei: Een loze, niet onderbouwde speculatie. Waarom zou je denken dat de studio ze zelf plaatst? Heb je feiten om deze uitspraak te beargumenteren? Volgens mij niet, nee, ik weet het wel zeker. Zelf ben ik op dit forum terechtgekomen omdat ik graag Christiaans achternaam wou weten, ik vond het een aardige jongen, en het leek me wel leuk om hem toe te voegen op Facebook of te followen op twitter. Ik vind het erg frappant dat iemand zonder eigen ervaring over dit onderwerp oordeelt, maarja, je moet je tijd toch ergens in stoppen. Zo niet in vrienden, familie, hobbies of werk, dan maar op het internet, dat bewijs jij maar weer eens

ve
door verwijderd - Oct 1, 2011 om 20:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je valt in herhaling Lidewij,

Kan je niet eens je verhaaltje op een andere manier op schrijven, maar moet copy paste eraan te pas komen... Triest

ve
door verwijderd - Oct 1, 2011 om 21:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

lidewijkramer schreef op zaterdag 1 okt 2011, 18:53: Zozo, wat ik hier allemaal lijken wel loze, slecht onderbouwde speculaties...
Wat is het, dat mensen kan aandrijven tot zulk gedrag, Jaloerzie? Verveling? Haat? Zelf weet ik het niet, omdat ik probeer niet zonder feiten te oordelen. Wat is het nou eens toevallig dat ik over dit onderwerp wel veel feiten tot mijn beschikking heb!Ook ik ben erg sceptisch over foto studio's. Je kan nooit te voorzichtig zijn, blind vertrouwen heb ik niet. Ook ik ben uitgenodigd voor een fotoshoot. Ik hoefde niets te betalen, niet voor de shoot en niet voor de bijbehorende castingpas, wat normaal zo'n 175 euro kost. Vanuit zutphen ben ik naar zwolle gereden, samen met mijn moeder, want ook ik ben minderjarig. ]

Werden de reiskosten ook vergoed?
Al casting opdrachten waarvoor betaald werd gehad?

ve
door verwijderd - Oct 6, 2011 om 15:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

.....Al casting opdrachten waarvoor betaald werd gehad?......

Ze zou de eerste zijn die dit meldde.

ve
door verwijderd - Oct 6, 2011 om 17:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

mahadma schreef op donderdag 6 okt 2011, 15:05: .....Al casting opdrachten waarvoor betaald werd gehad?......

Ze zou de eerste zijn die dit meldde.

Vandaar mijn vraag. De foto's worden wel gemaakt. Maar 1 van de lokkers is de casting opdrachten. Tot nu toe heeft nog niemand zich gemeld. Alleen een vaag verhaal over meedoen aan een tv programma voor modellen wat m.i. geen betaalde casting opdracht is. Dus ben ik in blijde afwachting van de eerste die er de beloofde 4 gedaan heeft.

ve
door verwijderd - Oct 15, 2011 om 19:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Geweldig al die mensen die zich telkens weer registeren en dan direct dit topic weten te vinden

ve
door verwijderd - Oct 15, 2011 om 20:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tja, weken lang hoor je niets over die toko en nu alweer twee mensen die binnen een paar uur een nieuw account aanmaken om te melden hoe geweldig die toko wel niet is.... Het wordt steeds ongeloofwaardiger.......
Hoeveel komen er nog börgemeister?

Freya

ve
door verwijderd - Oct 15, 2011 om 21:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nationale fotostudio, wanneer leggen jullie dan eens een portfolio aan zoals de echte vakfotografen dit gewoon zijn??
Zou het dan echt uit komen dat het allemaal maar één eenheidsworst is??

En stuur nu eens eindelijk die "uitstekende jurist"op mij af voor smaad!!

De Vrije Vogel

ve
door verwijderd - Oct 16, 2011 om 14:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,
Ik heb dus ook zo'n bericht gekregen en ben ook gebeld.
Ze hebben niets gezegd over 125,- en er is ook nog geen afspraak gemaakt.
Ik zei namelijk dat ik nog met mijn ouders wou overleggen (ik ben minderjarig) en dat ik wel terug zou bellen. Maar nu ik al deze berichten lees, vraag ik me af of ik ze nu nog wel moet bellen. Bellen of niet? Ik kan ze toch gewoon opbellen en zeggen dat ik geen afspraak wil maken?

Groetjes

ve
door verwijderd - Oct 16, 2011 om 14:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

lizzyone schreef op zondag 16 okt 2011, 14:51: Hoi,
Ik heb dus ook zo'n bericht gekregen en ben ook gebeld.
Ze hebben niets gezegd over 125,- en er is ook nog geen afspraak gemaakt.

Groetjes

Er is geen afspraak gemaakt dus raad ik u aan om niet zelf te bellen.

Mocht er weer gebeld worden door bedrijf dan zegt u bijvoorbeeld:

Nee dank u. Geen belangstelling
als u het zonde vindt om zoveel geld te verspillen aan een fotoshoot.

Als u niet nog eens benaderd wilt worden voegt u toe:
ik maak meteen gebruik van mijn Recht van Verzet . Ik wil niet meer benaderd worden ( via Hyves, telefonisch etc) met aanbiedingen. Mocht u weer contact opnemen dan overtreedt u de Wet Bescherming Persoonsgegevens.

ve
door verwijderd - Oct 16, 2011 om 20:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Freya, je schrijft: "Tja, weken lang hoor je niets over die toko en nu alweer twee mensen die binnen een paar uur een nieuw account aanmaken om te melden hoe geweldig die toko wel niet is.... Het wordt steeds ongeloofwaardiger......."

Het antwoord is duidelijk, kennelijk zijn de voorwaarden gewijzigd. Je moet nu verplicht een positief iets op Kassa schrijven, althans dat denk ik ..............

ve
door verwijderd - Oct 16, 2011 om 20:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

mahadma schreef op zondag 16 okt 2011, 20:44: ....
Het antwoord is duidelijk, kennelijk zijn de voorwaarden gewijzigd. Je moet nu verplicht een positief iets op Kassa schrijven, althans dat denk ik ..............

Ja, zoiets.....
De teller staat op 3 nieuwe accounts in 24 uur, die zich alléén aanmelden om iets positiefs te schrijven over deze toko. Het wordt alleen maar ongeloofwaardiger.....

Freya

ve
door verwijderd - Oct 16, 2011 om 22:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Goh, aan wie doet die schrijfstijl mij toch denken.........?
Het was iets met börge......börge......

ve
door verwijderd - Oct 16, 2011 om 22:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wow! en wéér een nieuw account die iets positiefs komt melden.
Vier nieuwe accounts in 24 uur tijd die alléén maar komen melden hoe goed die toko is..... Kom maar op nummer vijf.....
Hoe méér er komen, des te ongeloofwaardiger wordt het....

Freya

ve
door verwijderd - Oct 17, 2011 om 20:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

En dat is dan, binnen 2 dagen, nummer 5 die zich hier speciaal 'nieuw' komt aanmelden om 1 post te plaatsen met iets positiefs over die toko......

Dat gelooft toch geen hond...? (sorry tdehond, kon het niet laten)

Freya

ve
door verwijderd - Oct 17, 2011 om 21:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

En............................
Zoekt men gewoon op het internet naar fotografen dan blijkt men in de meeste gevallen ook het werk van zo'n fotograaf te kunnen zien = een z.g. Portfolio.
Hebben wij ooit in al die jaren dat dit al speelt met die "Nationale fotostudio"ook maar 1 (één) foto gezien?
Nee toch. Maar wel dit forum vervuilen met treiterend namen te jatten, te beledigen en in het verleden te dreigen en de laatste week met knip en plakwerk tekst vele malen te herhalen om dit forum het zo moeilijk mogelijk te maken.

Gezien deze feiten kan ik het mij nauwelijks voorstellen dat men nog naar die "Nationale fotostudio" gaat en dat terwijl er zo erg veel goede glamour, modefotografen en goede algemene fotografen te vinden is op het internet waarbij toch prijzen te vinden zijn die lager is (gezien ook de kosten van reizen naar dat Zwolle) dan menig uitstekende fotograaf vraagt.

En gezien het feit dat de meeste modellenbureau's helemaal geen geld vraagt voor een inschrijving (met foto !!!).

Ja, pubermeisjes gek maken met: Je hebt zo'n leuke uitstraling, daar moet je wat mee doen!"

Mensen van dat "nationale fotostudio"zoek eens op een andere manier naar slachtoffers en moeders en vaders wees verstandig en lees eerst alle klachten over deze "studio".

De Vrije Vogel

ve
door verwijderd - Oct 17, 2011 om 23:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

saskiameuleman schreef op maandag 17 okt 2011, 23:38: modellenbureau ?

grootvader weet je het verschil niet ? tussen fotostudio en modellenbur...

Saskia,

Waarschijnlijk krijg jij nu te horen dat je weer een van de medewerkers bent die verplicht een account aan moet maken en een positieve reactie op dit forum moet plaatsen... Eerlijk gezegd snap ik ook niet hoe mensen het in hun levenloze, bolle knikker halen om een bedrijf zo neer te zetten. Helaas, ze bestaan nu eenmaal.

Saskia, bij deze (en alle andere mensen die ook positieve ervaringen hebben gehad) , mijn dochter is al uitgenodigd voor haar 2e casting, dus ik ben echt niet bang dat wij de 4 castings niet zullen krijgen... dat wilde ik nog even kwijt voor de mensen die WEL een nuttig leven lijden en leuke dingen opzoeken in hun leven.

Bij deze meld ik me af voor verdere berichten op het forum...

m.v.g.
Anneke Bouman

ve
door verwijderd - Oct 17, 2011 om 23:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mevrouw Meuleman,
Ik weet uitstekend het verschil tussen een fotostudio en een modellenbureau!!
Kom Nou!!
Wie met namen als Paul Huf , Jo Colson en Ed vd Elsken goed bekend is geweest weet heus wel wat een goede fotostudio is.

Bovendien weet ik dat er na de oprichting van de foto- en filmacademie er een uitstekende nieuwe generatie fotografen met werk dat ook internationaal een uitstekende naam heeft die "de zogenaamde "Nationale fotostudio" kennelijk niet eens durft te laten zien.

En al die pubers met hun dromen zouden juist via een modellenbureau beter 'aan de bak kunnen komen' omdat daar echt op een bepaalde uitstraling wordt geselekteerd en niet alleen voor het fotomodellenwerk.

Ik weet inmiddels wel dat die eenheidsworst die deze "Nationale fotostudio" binnen 'het vak'nu niet bepaald wordt gewaardeerd.
Integendeel.
Wie het via dat kanaal probeert zal eerder afgewezen worden.

En al die juichende verhalen?
Ach, daar kijken wij allang doorheen.

Tsja, je moet toch wat om de loop erin te houden, nietwaar?
Maar die bron van Hyves e.d zal toch wel gaan opdrogen.
En daar wachten wij maar op.

De Vrije Vogel

ve
door verwijderd - Oct 18, 2011 om 06:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

"...En al die juichende verhalen?..."

Hebben juist een averechts effect!

ve
door verwijderd - Oct 18, 2011 om 07:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

empyria schreef op dinsdag 18 okt 2011, 06:42: "...En al die juichende verhalen?..."

Hebben juist een averechts effect!

Het is empirisch bewezen dat maken van een fotoshoot niet leidt tot 4 betaalde opdrachten, c.q castings wat als lokkertje voorgehouden wordt.

Zodra deze fotostudio jongen mensen niet via Hyves e.d. lokt naar dit bedrijf met bekende inkoppertjes als "geselecteerd zijn " etc, dan ontstaat m.i. hier een beter beeld van dit bedrijf.

ve
door verwijderd - Oct 18, 2011 om 17:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb erg veel bewondering voor ze, ze hebben me deze week al 2 maal geselecteerd via mijn profielfoto op hyves (tevens de enige zichtbare foto voor niet-vrienden). In de mail werd ik geprezen voor mijn unieke look.
Het moeten wel erg professionele mensen zijn, aangezien alleen mijn rug zichtbaar is op de foto.

Overigens heb ik al van mensen begrepen dat ze de foto's wel echt thuisgestuurd hebben gekregen na lang wachten, maar het resultaat is verre van professioneel. Daarbij vind ik 125 euro voor een shoot ook zeker niet weinig, veel geoefende fotograven doen het voor bedragen van 40 tot 80 euro.

ve
door verwijderd - Oct 18, 2011 om 18:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bovendien......................................
Weer eens gekeken op dit internet met de woorden Nationale fotostudio.
Nergens hun eigen website, wel erg veel commentaren die niet erg vleiend zijn.
Kijk ik op Glamourfotografen dan zie ik bijvoorbeeld;
http://www.glamour-foto.nl met portfolio
http://www.zoekeenfotograaf.nl/result.lasso en....geen resultaat op zoeken Zwolle !!
http://www.lammefoto.nl/glamourfotografie.html met portfolio
http://fotostudiosarahd.nl met portfolio

en bijvoorbeeld op: http://www.zoeken.nl/ggn/dw2549/glamour%20fotografen

Kortom, zoeken loont beter dan die "nationale......................... "

want nog steeds geen portfolio van die Zwolse " studio te vinden.
Zelfs hun website is (met wat zoeken) niet eens te vinden.

De Vrije Vogel

ve
door verwijderd - Oct 18, 2011 om 18:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja ja, en dat is dan, binnen 2 dagen, nummer 6 die zich hier speciaal 'nieuw' komt aanmelden om 1 post te plaatsen met iets positiefs over die toko......

Het wordt ééntonig......

Freya

ve
door verwijderd - Oct 18, 2011 om 20:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ach, nummer 7 die zich hier speciaal 'nieuw' komt aanmelden om 1 post te plaatsen met iets positiefs over die toko......

Het begint op een 'soap' te lijken......

Freya

ve
door verwijderd - Oct 18, 2011 om 21:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

@freya: volhouden hoor.. ze praten zelfs met elkaar :D

ve
door verwijderd - Oct 18, 2011 om 22:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

laaglander schreef op dinsdag 18 okt 2011, 21:31: @freya: volhouden hoor.. ze praten zelfs met elkaar :D

Nou, ik denk dat er één tegen zichzelf praat...... ;-)

Freya

ve
door verwijderd - Oct 19, 2011 om 20:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

pfff wat een vragen weer zeg.. voor iemand die zo weer weg is :D

1. doen we niet
2. doen we vaker als het om een faker als jij gaat
3. tegen elkaar.. is vaker met een gesprek
4. denk het niet
-voel me bekeken nu-
5. wanneer steeds dezelfde persoon ze post is het wel duidelijk dat het nep is

vraagjes terug.. waarom hebben wij dan een probleem?? ga je dan heel hard huilen? en wat heeft Freya ineens gedaan?

ve
door verwijderd - Oct 19, 2011 om 20:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

contact mij maar

Hoe doen we dat?

Via de info@nationalefotostudio.nl ?

Leuk voor je hoor Shannon, totaal ongeloofwaardig!

ve
door verwijderd - Oct 19, 2011 om 20:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

En Shannonklein,

Je schreef: "en waarom worden positieve reacties verwijderd"

Is dit de nieuwe taktiek om de redactie te beschuldigen van verwijderen van positieve berichten van die "nationale fotostudio?

Ik volg e.e.a. al vanaf het moment dat fotosessie.com nog bezig was met foute (niet wettige) algemene voorwaarden en dus al enkele jaren en in die tijd is er nog nooit een positief bericht van fotostudio-jubelaars verwijderd geweest!!
Eerder het tegendeel omdat veel klachten over dat fotosessie/nationale fotostudio eigenlijk van hetzelfde laken een pak was.

Hoewel de hele sterke indruk bestaat dat het die "nationale fotostudio" en familie juist bezig is met het plaatsen van die juichende berichten omdat deze vaak maar eenmalig en steeds op een verschillende naam maar wel op één dag worden geplaatst.
En dit al al die jaren.
Dat wij hier dus doorheen prikken is niet toevallig.

De Vrije Vogel die weleens een portfolio van die NFS zou willen zien.
Dus niet gejatte foto's!!!

ve
door verwijderd - Oct 19, 2011 om 20:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

@grootvader:

Tja, als 'positieve' berichten van verschillende gebruikers van één ip-adres afkomstig zijn, dan worden ze (geheel terecht) verwijderd.....

Freya

ve
door verwijderd - Oct 19, 2011 om 20:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Oh, en met shannonklein erbij staat de teller nu op 8 positieve berichten van 8 'nieuwe' gebruikers die alléén dat te melden hebben. Is toch wel een record.....

Freya

ve
door verwijderd - Oct 20, 2011 om 09:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

freya schreef op woensdag 19 okt 2011, 20:57:
Oh, en met shannonklein erbij staat de teller nu op 8 positieve berichten van 8 'nieuwe' gebruikers die alléén dat te melden hebben. Is toch wel een record.....

Freya

Alleen meldingen dat i.d.d. voor dit bedrag foto's gemaakt zijn.
Nog geen enkele meldingen van betaalde castings erna. Met link naar bewijs hiervan.
Nog steeds in blijde afwachting.

ve
door verwijderd - Oct 20, 2011 om 10:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Halloo,

Zo te zien is die fotostudie benelux niet betrouwbaar...
Ik ben ook door ze benaderd. Ik heb toen aangegeven dat ik er even rustig
over wilde nadenken en heb ik de informatie in een email gekregen:

------------------------------------------------------------------------------------------------------

Zwolle, 19 -10-2011

Uniek in Nederland en Belgie : de enige Fotoshoot met Casting – Garantie; anders je geld terug !

Beste Noa ,

Naar aanleiding van ons telefoongesprek stuur ik meer informatie over de fotoshoot van u.

NU OOK IN TE PLANNEN OP ZONDAG 6 NOVEMBER!!

De Nationale Fotostudio BV geeft je nu als enige fotostudio een unieke Casting – Garantie; anders ontvang je het bedrag van je fotoshoot terug ! Nu kun je eindelijk je fotoshoot doen met de GARANTIE, dat je er in de toekomst iets meer mee kunt gaan doen, met de unieke Casting – Garantie en de Nationale CastingPas !

Voor maximaal € 200 ontvangt u bij de Professionele Fotoshoot:

40, 50 of 65 professionele studiofoto’s in Hoge Resolutie, inclusief alle eigendomsrechten
Professionele visagie en hairstyling verzorgd door een gediplomeerd visagiste/hairstylist
De Nationale CastingPas met de unieke ‘casting-garantie’ en garantie-certificaat
Casting-Garantie minimaal 4 uitnodigingen voor castings per jaar anders het bedrag van je shoot retour
Inclusief Garantie-Certificaat voor ten minste 4 uitnodigingen voor castings per jaar !
Deelname aan de castings is niet verplicht
Grootste Fotostudio van de Benelux
Professionele begeleiding
U mag maximaal 3 personen meenemen om uw shoot mee te beleven
Onder de 18 jaar is aanwezigheid van een van de ouders/verzorgers verplicht

Klik bij deze op de link om een sfeerimpressie te bekijken van de fotoshoot.

http://www.youtube.com/watch?v=qKPkYumqxWc&feature=player_embedded

Met de Nationale CastingPas bent u 1 jaar kosteloos en geheel vrijblijvend ingeschreven in het castingbestand van de Nationale Fotostudio BV. Met de unieke casting-garantie wordt u minimaal 4 keer per jaar opgeroepen voor deelname aan castings voor televisie en reclame en opdrachten. Deelname aan de castings waarvoor u wordt uitgenodigd is kosteloos. Indien u niet ten minste 4 keer per jaar wordt opgeroepen, dan ontvangt u het bedrag van de fotoshoot retour, GEGARANDEERD ! Bij uw Casting-Pas ontvangt u tevens een garantie-certificaat voor ten minste 4 deelnames voor castings per jaar !

De Nationale CastingPas wordt kosteloos als een extra service geleverd bij de afname van een professionele fotoshoot

Wij adviseren om ten minste 4 sets kleding mee te nemen om uw fotoshoot zo afwisselend mogelijk te maken. Alle gemaakte foto's ontvangt u naderhand in Hoge Resolutie op uw eigen cd-rom thuis gestuurd, inclusief alle rechten en copyrights van uw foto’s en inclusief de Nationale CastingPas.

Deelname aan de professionele fotoshoot, inclusief de ontvangst van de Nationale CastingPas met casting-garantie kost eenmalig maximaal € 200 euro. (inclusief alle kosten, aflevering, alle rechten, inclusief b.t.w, inclusief unieke casting-garantie, met de casting-pas bent u 1 jaar verzekerd van inschrijving en ten minste 4 oproepen voor castings). Wij bieden u drie verschillende shoots, waaruit u kunt kiezen.

Silver € 125

30 opnamen

Visagie & Hairstyling

Ideaal voor
uitbreiding van portfolio
Gold € 150

40 opnamen

Visagie & Hairstyling

Ideaal voor modellen
zonder ervaring
Platinum € 200

50 opnamen

Visagie & tweemaal Hairstyling

Ideaal voor modellen
met ervaring

Wij bieden u met de Nationale CastingPas met casting-garantie de unieke mogelijkheid om uw kans op leuke opdrachten te vergroten en de garantie om ten minste 4 keer per jaar te worden uitgenodigd voor castings. U ontvangt hiervoor tevens een garantie-certificaat. De Nationale CastingPas ontvangt u kostenloos bij uw professionele fotoshoot.

Nu met casting-garantie voor ten minste 4 uitnodigingen voor deelnames aan castings per jaar, anders ontvangt u het bedrag van de shoot retour. Gegarandeerd ! inclusief ondertekend garantie-certificaat !

Stuur het onderstaande formulier zo spoedig mogelijk terug :

Vul het formulier in en stuur het per e-mail terug, u heeft dan tevens bij de professionale fotoshoot recht op de ontvangst van de Nationale CastingPas, waarmee u voor 1 jaar kosteloos staat ingeschreven in het castingbestand van de Nationale Fotostudio BV.

PS : U kunt de Nationale CastingPas ook los aankopen, zonder de professionele fotoshoot te laten maken. In dat geval betaalt u 50,- euro voor de castingpas.U dient dan zelf zorg te dragen voor de aanlevering van ten minste 10 professionele studio-foto’s voor inschrijving in het castingbestand.

In afwachting van uw reactie,

Rachida

Nationale Fotostudio BV

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik denk dat ik het maar niet moet doen na al die berichten van onbetrouwbaarheid...
Ik vraag me wel af is er iemand die naar castings is geweest?

ve
door verwijderd - Oct 20, 2011 om 12:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tsja,
Na het zien van het You-Tube promofilmpje

http://www.youtube.com/watch?v=qKPkYumqxWc&feature=player_embedded

heb ik het vreemde gevoel dat dit eenmalig en niet echt is.
Wat de foto's betreft kom ik weer wel tot de conclusie dat het een eenheidsworst is en een kwestie van...... De Volgende!
Wat hun "castingpas" en hun garantie betreft zal ik eens bij de echte professionals navraag doen.

Men heeft mij nu wel een beetje aan het twijfelen gezet.
'k Zal het eens met eigen ogen gaan aanschouwen.

Blijft het feit dat een inschrijving bij een (wel goed bekend staand) modellenbureau in ieder geval voor veel mensen (jong & oud) veel meer kansen bied al is die kans ook maar klein om daar echt een carrière uit op te bouwen.
De meeste modellen die men terug ziet in reclame's zoals die van de Super vind men vaker bij de theaterschool en filmacademie.

Tenslotte,
Voor een goede portfolio heeft men helemaal geen 20,30,40 foto's nodig!
Enkelen zijn al genoeg.
En dat betekend dat er een zeer ruime keus is uit echte fotografen die hun sporen hebben verdient in het modellenwereldje.
Ook fotografen die goedkoper zijn dan "Natioonale fotostudio" en vaak verrassend dicht bij modellendromers in de dop in de buurt zitten.

De wijze van werving van jonge pubers blijft toch de grootste ergernis en zet teveel van hen op het verkeerde been.

Samenvattend;
Pubers en ouders van pubers, kijk verder dan alleen die NFS.
Google ook eens op (glamour/mode)fotografe.
Benader eens zo'n fotograaf, raak in gesprek of e-mail en vraag aan hen of die NFS nu wel zo bekend en goed is.
Vraag hen ook naar een goed bekend staand modellenbureau.
Het zal zeer waarschijnlijk erg veel geld besparen en zeker teleurstellingen vermijden.

De Vrije Vogel

ve
door verwijderd - Oct 20, 2011 om 12:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ asdfghjkl;

Deze reclame lijkt mij het recept voor de ondergang van dit bedrijf, omdat ik tot nu toe nog niet gelezen heb dat er 4 betaalde castings in een jaar zijn geweest.

De catch is uiteraard dat u 1 jaar kosteloos bent ingeschreven in het casting bestand.

Ook info gekregen wat het daarna kost en of de inschrijving stilzwijgend omgezet wordt in een betaald verblijf in het casting bestand van dit bedrijf?

Eerst maar eens zorgvuldig de algemene voorwaarden lezen m.b.t.

Op welke wijze kunt u het geld van de fotoshoot terug vragen en binnen welke termijn wordt het bedrag gerestitueerd op uw rekening?

manier van annuleren en binnen welke periode de afspraak geannuleerd kan worden.

Hoe lang van te voren en op welke manier u zich kunt laten uitschrijven uuit het casting bestand van dit bedrijf.

Mijn advies: als u annuleert of zich laat uitschrijven doe dit schriftelijk aangetekend.
Kopie brieven + verzendbewijs goed bewaren.

Vraag vooral om schriftelijke bevestiging annuleren of uitschrijven uit casting bestand! En bewaar deze brieven minimaal 5 jaar.

Persoonlijk zou ik kiezen voor: nee, u heeft mij benaderd via HYves o.i.d. Dat vind ik een agressieve manier van klantenwerving, dus heb ik geen belangstelling. Nee dus.

En last but not least

Staat duidelijk een postadres vermeld waar de aangetekende brieven verzonden moeten worden?

ve
door verwijderd - Nov 13, 2011 om 19:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

nou zelfde verhaal als zovelen ik kreeg dus ook een bericht via hyves en vervolgens telefonisch contact gehad. Ik zo stom heb dus ja gezegd en heb nu een afspraak staan. Nu lees ik toch best veel negatieve verhalen en wil er eigenlijk niet meer mee doorgaan. Ik heb de afspraak pas eergisteren gemaakt dus ik ga ervan uit dat ik hem nu nog kan annuleren. Ik heb een mail gestuurd en gevraagd om bevestiging, ik hoop er makkelijk af te kunnen komen zonder problemen !

Groetjes Tamara

ve
door verwijderd - Nov 19, 2011 om 11:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben al 3 x gemaild door dit bedrijf en heb na wat verhalen te hebben gelezen zeker niet gereageerd, er is nog een andere kassa.vara blog hierover waarbij mensen moesten betalen na anulering en aan van alles vast zaten, ik geloof dat ze het slim proberen te spelen maar het is echt volledig onbetrouwbaar. Ik vind het echt belachelijk dat ze me voor de 3e keer benaderen via hyves.
Ik hoop dat niemand hierop ingaat omdat ik van meerdere mensen weet dat dit hele vervelende gevolgen heeft!

ve
door verwijderd - Nov 29, 2011 om 12:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat een negatieve reacties allemaal van mensen zonder dat ze echte ervaringen hebben met deze studio.

Ik heb ongeveer een maand geleden een mailtje op hyves gekregen met vip-code. Ik heb eraan meegedaan en kreeg even later een smsje dat ik ze moest bellen voor een afspraak. Dat heb ik gedaan en ik vond het allemaal erg leuk klinken aan de telefoon. Ik dacht wel dat er een adder onder het gras moest zitten aangezien het allemaal te mooi klonk om waar te zijn. Toen bleek inderdaad dat ik moest betalen voor de fotoshoot. Ik heb het met mijn ouders besproken en besloten het te doen. Aan de telefoon werd mij duidelijk verteld waar ik aan begon, wat ik moest betalen en hoe lang ik kosteloos mijn afspraak kon verzetten. Een paar dagen na het telefoontje kreeg ik per post mijn bevestiging binnen en een boekje met alle informatie. Het leek me erg leuk en ik had er zin in.
Afgelopen weekend had ik mijn afspraak en vrijdag besloot ik nog even op internet te kijken. Toen kwam ik hier allemaal discussie tegen en ik was er erg van geschrokken. Ik heb het mijn ouders laten zien, maar het was te laat om af te zeggen. Ik moest hoe dan ook betalen, want dat stond in de voorwaarden.
Ik moest die dag toch in de buurt van Zwolle zijn, dus ik ben er gewoon naar toe geweest met mijn moeder en ik ben blij dat ik het gedaan heb.
Het is me heel erg meegevallen na al deze verhalen en ik heb een heel leuke dag gehad. Toen ik daar aankwam werden we hartelijk ontvangen en werden er nog wat papieren met ons doorgenomen met alle voorwaarden waar ik voor moest tekenen. Mijn moeder heeft meegekeken zodat we zeker wisten waar we mee akkoord gingen. Vervolgens kon ik me gaan omkleden en werd ik door een professionele visagiste opgemaakt. Ze had bij chanel gewerkt en wist zeker wat ze deed. Toen mijn make-up klaar was werden de eerste foto's gemaakt. Daarna heb ik me nog 3 keer omgekleed en nog meer foto's laten maken. Er zijn ongeveer 30 foto's gemaakt en de fotograaf liet tussendoor het resultaat zien en het zag er erg leuk uit. Tenslotte mocht ik nog met mijn moeder op de foto. Over ruim 3 weken krijg ik de foto's binnen en ik ben erg benieuwd.
Ik ben blij dat ik naar Zwolle ben gegaan voor de fotoshoot, want ik heb het erg naar mijn zin gehad.
Ik snap niet waar al die spookverhalen vandaan komen en vooral omdat die mensen geen fotoshoot hebben laten maken en er dus niks van kunnen weten.

Ik ben ook een nieuwe gebruiker op deze site met een positief bericht, dus sommigen zullen mijn reactie ongeloofwaardig vinden, maar ik wilde dit toch graag meedelen omdat veel negatieve reacties totaal onterecht zijn!

ve
door verwijderd - Nov 29, 2011 om 12:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

@juliee93:

Enne.... hoe hoog is de rekening voor de foto's? En hoeveel krijg je er dan? Post je dat ook nog even als de foto's (plus rekening) binnen zijn?
En dat er zo 'negatief' gepost wordt over deze toko is echt niet zo vreemd hoor. Kijk ook maar eens op andere fora, dan kom je nog veel meer negatieve verhalen tegen. Die komen echt niet uit de lucht vallen.....

Freya

ve
door verwijderd - Nov 29, 2011 om 12:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb 125 euro betaald zoals afgesproken. Ik krijg daarvoor 30 foto's en heb die castingpas voor 1 jaar gratis gekregen. Mijn foto's krijg ik rond eind december denk ik, dus die castinggarantie gaat vanaf dan in.
Ik heb ook op andere fora gekeken en alles gelezen, maar ik vind toch dat er te snel geoordeeld wordt over deze studio.

ve
door verwijderd - Nov 29, 2011 om 12:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ juliee93

Wat teleurstellend om te lezen dat minderjarigen nog steeds lastig gevallen worden door deze fotostudio via Hyves.

Ook jammer dat niet duidelijk verteld werd hoe lang u kosteloos kon annuleren conform de wet Koop op Afstand.

Vandaar dat op deze site de deelnemers maar niet enthousiast kunnen worden over de ronselmethoden van deze studio.

ve
door verwijderd - Nov 29, 2011 om 12:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

juliee93 schreef op dinsdag 29 nov 2011, 12:13: Mijn foto's krijg ik rond eind december denk ik, dus die castinggarantie gaat vanaf dan in.
Ik heb ook op andere fora gekeken en alles gelezen, maar ik vind toch dat er te snel geoordeeld wordt over deze studio.

BWA HA HA.
Graag lees ik wanneer u de castingopdrachten heeft gehad. Want u wordt dan de eerste die daadwerkelijk ( 4?) castingopdrachten in een jaar krijgt.

Let wel: ga even na of die castinggarantie niet na een jaar stilzwijgend verlengd wordt tegen betaling.
En hoe lang u van te voren ( liefst aantoonbaar, dus aangetekend) aan kunt geven dat u niet hier mee door wilt gaan.

ve
door verwijderd - Nov 29, 2011 om 12:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

@tdehond:
Ik ben 18 jaar dus niet minderjarig. Er werd mij wel duidelijk verteld hoe lang ik kosteloos kon annuleren.

Ik zal laten weten of ik inderdaad 4 casting opdrachten krijg. Dat gaat alleen wel nog een jaar duren dus.

Ik ben het ermee eens dat het niet zo netjes is hoe ze mailtjes rond sturen op hyves, maar je kiest er zelf voor om die code in te vullen en akkoord te gaan met een fotoshoot.

ve
door verwijderd - Nov 29, 2011 om 12:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zoals gewoonlijk bij deze toko:

"De kater, komt later....."

Freya

ve
door verwijderd - Nov 29, 2011 om 16:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

@Juliee93,

"Ik zal laten weten of ik inderdaad 4 casting opdrachten krijg. Dat gaat alleen wel nog een jaar duren dus."

Je zou de eerste zijn die dit ook zou overkomen .........................

Na herhaalde verzoeken heeft er tot op heden nog nooit iemand het aantal van 4 castings bereikt!

ve
door verwijderd - Nov 29, 2011 om 19:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben er gelukkig afgekomen zonder alsnog te moeten betalen. Ik heb bij de voorwaarden gelezen binnen 7 dagen kosteloos annuleren en dat heb ik gedaan. Ze deden echter wel vaag. ik had een mail gestuurd naar de speciale annuleer email die bij de voorwaarden stond, kreeg vervolgens geen reactie terug dus ik denk straks gaan ze zeggen na die 7 dagen ja die hebben we nooit gehad. Dus ik heb gebeld en verteld dat ik een mail heb gestuurd en wil annuleren, hij zag hem staan en zou het regelen. Vervolgens paar dagen later krijg ik een mail terug dat ik gemaild had om te annuleren en ze het niet konden vinden die mail. Ik heb toen teruggestuurd dat ik die mail gestuurd heb binnen de 7 dagen en dat de afspraak geannuleerd zou worden. Toen even niks gehoord en krijg ik 3 dagen geleden een hele mail van jawel de clientmanager die mij persoonlijk ( moest mij zeer vereerd voelen ) een mail stuurde. Het was een hele onprofessionele mail en hij herhaalde steeds maar dat het vervelend was dat ik ineens de afspraak annuleerde. ook ging hij uitleggen dat hun er geen winst aan maakten en ik het maar moest uitrekenen. en van de 10,000 aanmeldingen werden er maar 150 uitgekozen waar ik 1 van was. ( hahahah sure ) toevallig dat van die 150 er al 10 in mijn vrienden/school kring zitten. Hij had volgens hem intern overleg gehad over mij en wouden oplossingen bedenken omdat het volgens hem zeer waarschijnlijk aan mijn financien zou liggen dat ik de afspraak annuleerde. Ook zoiets, wat als er wel persoonlijk iets aan de hand is waardoor ik niet kan, heel vervelend als zij dan er al zeker vanuit gaan dat het aan de financiën ligt en ik het niet kan betalen. Hij had 3 oplossingen gevonden zodat ik alsnog kon komen, de afspraak 2maanden verzetten zodat ik kan sparen, de shoot in termijnen betalen, en jawel een persoonlijke korting van 25 euro. Ze waren vanalles met mij van plan zoals casting enz omdat ze mij zeeer geschikt vonden. dus vandaar een persoonlijke mail. ugh ugh. Ik heb terug gemaild dat ik er alsnog vanaf zie en dat ik geen oplossingen of aanbiedingen meer wens te zien en het erg vervelend vind dat ze zon mail stuurden en van dingen uitgaan die misschien niet eens spelen. Ik heb niks meer gehoord, ben benieuwd of ik deze week nog een bericht krijg, maar ga der niet vanuit dit was meer een tweede kans om erin te trappen de afspraak is verder wel geannuleerd en mochten er toch nog problemen komen ze kunnen me niks maken want ik heb binnen 7 dagen geannuleerd zoals in de voorwaarden staat.

ve
door verwijderd - Nov 29, 2011 om 20:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

@tamaraa22:

Heel verstandig dat je van die afspraak hebt afgezien. En je beschrijft ook precies hoe achterbaks die lui te werk gaan. Even een paar quotes:

"ging hij uitleggen dat hun er geen winst aan maakten"

Daar zakt je broek toch van af..... Het is de enige reden waarom ze het doen. Alles draait alléén maar om geld verdienen aan jonge (vaak naïeve).meisjes.

"en van de 10,000 aanmeldingen werden er maar 150 uitgekozen"

Nou, het liefste laten ze iedereen komen. Van 'selectie' is echt geen sprake.

"Ze waren vanalles met mij van plan zoals casting"

Net als bij al die andere meisjes en waarvan we hier op deze site nog steeds niet één bevestiging hebben gelezen dat die castings er ook daadwerkelijk zijn geweest.

"omdat ze mij zeeer geschikt vonden"

Dat zeggen ze uiteraard tegen iedereen. Inspelen op een gevoel van 'ze vinden mij bijzonder', om je op die manier toch nog proberen over te halen. Echt walgelijk.....

Goed van je dat je het hier allemaal nog eens haarfijn hebt neergeschreven.

Freya

ve
door verwijderd - Nov 30, 2011 om 11:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gelezen in één van de voorgaande items: "Ze waren van alles met mij van plan zoals casting enz omdat ze mij zeeer geschikt vonden".

Dames/heren, kijk eens naar één van de Next Topmodels serie op de tv. Er worden duizenden foto's ontvangen, er worden er 20 tot 30 uitgekozen waarvan er uiteindelijk na een groot aantal verschillende opdrachten in 13 weken tijd(!) een stuk of drie geschikt zijn.

Deze lieden kunnen aan een plaatje op een pc scherm zien dat iemand geschikt is en hebben daar veel plannen mee en voor. Ik vind dit absoluut meer dan knap, temeer omdat er dagelijks (jonge) meiden de spreekwoordelijke grote carriere wordt voorgehouden. die maar zéér weinig echt krijgen.

Kijk uit wat je doet en denk eens logisch na voordat je ergens instinkt! Kijk eens hoeveel èchte Top modellen er zijn .......................

ve
door verwijderd - Nov 30, 2011 om 11:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Op radio en TV wordt al gewaarschuwd tegen dit soort mails. Meestal zit er een link bij waarop je dan moet klikken, daarna kan je een probleem hebben. Ik heb begrepen dat sommige PC "slechts" gehackt worden maar dat het ook gebeurt dat de hele harde schijf naar de filistijnen gaat. Onbekende mails dus niet openen en meteen van de PC verwijderen.

ve
door verwijderd - Dec 1, 2011 om 14:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

juliee93 schreef op dinsdag 29 nov 2011, 12:34: @tdehond:
Ik ben 18 jaar dus niet minderjarig. Er werd mij wel duidelijk verteld hoe lang ik kosteloos kon annuleren.

Ik zal laten weten of ik inderdaad 4 casting opdrachten krijg. Dat gaat alleen wel nog een jaar duren dus.

Ik ben het ermee eens dat het niet zo netjes is hoe ze mailtjes rond sturen op hyves, maar je kiest er zelf voor om die code in te vullen en akkoord te gaan met een fotoshoot.

Mensen benaderen via Hyves of een ander sociaal netwerk is m.i. een agressieve manier van klanten werven. Zeker als het slachtoffer minderjarig is wat bij u gelukkig niet het geval was. U bent verantwoordelijk voor uw eigen acties.

Tot over een jaar als blijkt of en hoeveel castings gevolgd zijn.

ve
door verwijderd - Dec 5, 2011 om 15:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Enkele bijdragen zijn verwijderd i.v.m. misbruik van de Kassa-site.
De redactie

ve
door verwijderd - Jan 27, 2012 om 19:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo
Hierbij een een oproep: Zouden jullie die negatieve ervaringen hebben met National fotostudio in Zwolle, misschien mijn hun ervaring kunnen mailen.
Bijvoorbaatdank typhoon1965@gmail.com

ve
door verwijderd - Jan 30, 2012 om 10:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo
Als u negatieve ervaringen heb met Nationale Fotostudio !!!!!
Mail dit dan naar RTL E-mail adres: anouk.tulner@rtl.nl.

ve
door verwijderd - Feb 11, 2012 om 20:20
0 Antwoorden / 0 Vragen
ve
door verwijderd - Feb 11, 2012 om 20:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

@gerard-de-gekko:

Als ze nog bellen, gewoon zeggen dat je geen interesse hebt en dan is daarmee de kous toch af? Wat voor stappen zou je nog willen ondernemen dan? Als er géén afspraak is gemaakt, zit je ook nergens aan vast.

Freya

ve
door verwijderd - Feb 11, 2012 om 20:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ze belde net terug tot mijn verbazing , heb gezegd dat ik de fotoshoot niet wil en bedankte hiervoor.
Ze bleef evengoed vriendelijk en wenste me toch nog een prettige avond, ondanks dat ze de 150 euro niet verdient had vandaag.

Gerard-de-Gekko

ve
door verwijderd - Feb 25, 2012 om 20:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Spiritflyer,

zij schrijven: "Want wij zijn enthousiast over je looks . . . ."

en

"Stuur je foto . . . ."

Raar....., zij hebben toch al een foto. Hoe kunnen zij anders uw 'looks' beoordelen?
Heeft u überhaupt een foto op uw site staan? Of zwammen zij, zoals gebruikelijk, weer (!!) uit hun nek?

ve
door verwijderd - Feb 25, 2012 om 21:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ga er natuurlijk maar niet op in ;)

Dan kan je meteen de € 125,00 die je moet betalen voor de gratis fotoshoot voor andere zaken gebruiken.

ve
door verwijderd - Mar 26, 2012 om 00:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nou nou nou... een en al negativiteit hier zeg...
Tuurlijk zal niet iedereen dezelfde ervaring hebben, dat is niet meer als normaal..

Ik had ook een berichtje gehad en ik heb na veel lezen op internet en bespreken met vrienden en mijn moeder, toch overstag gegaan.
Ik ben afgelopen zaterdag geweest voor een shoot. En ik heb een onwijs leuke dag gehad!! Heel erg professioneel werden we ontvangen, de visagist heef mooi werk geleverd, ik zei dat ik mezelf wilde blijven en dat bleef ik ook.. geen barbie.
Ook de fotograaf was een leuke "jonge" man... Als ik ff nie kon lachen. maakte hij me wel aan het lachen.. En de prijs.. sorry maar ik heb een professionele shoot bij een bekende fotograaf gehad en die was toch echt vele male duurder..

Maar goed ieder zijn eigen mening.. Ik ben een ervaring rijker.. Ik heb een hele leuke dag gehad..

Groetjes Nienke

ve
door verwijderd - Mar 26, 2012 om 06:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nienke,

stuur je een bericht als je je VIER beloofde castings hebt gehad in één jaar?
Want die krijg je nooit.

ve
door verwijderd - Mar 26, 2012 om 09:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag Nienke,

ik wil best geloven, dat niet iedereen, die hier een positieve ervaring schrijft, voor dit 'bedrijf' werkt en dat u echt een leuke dag heeft ervaren.

Echter vind ik het wel vreemd, dat u zich vandaag registreert op deze site, om alleen maar uw positieve ervaring met ons te delen. Waarschijnlijk 'zien' wij u verder niet meer terug, niet anders dan over dit onderwerp wat te schrijven. U bent niet de eerste...... en niet de laatste.

Zou het mogelijk zijn, dat dit 'bedrijf' sommige personen vraagt, om op deze site een positieve ervaring te schrijven?? Of is dit absoluut onmogelijk?

En wat die negativiteit betreft:
ik vermoed dat u niet alles gelezen heeft en ook niet verder gegoogeld heeft.
Een vos verliest wel zijn haren, maar niet zijn streken. Een 'bedrijf' kan wel van naam veranderen, maar het blijft hetzelfde 'bedrijf'.

Maar voor u is in ieder geval het belangrijkste, dat u een prettige dag ervaren heeft.

Gr. Hutch

ve
door verwijderd - Mar 26, 2012 om 12:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ mahadma : wil ik best doen hoor.. Maar als dat niet zo is krijg je je geld terug.. Gaan ze daar moeilijk over doen, best maar ik heb het zwart op wit staan met een handtekening, dus dit probleem snap ik niet.

@ Hutch : Waarom ik mij gisteren pas geregistreerd heb is omdat ik over het algemeen negatieve berichten zie staan, en dat vind ik niet fair, gezien ik het wel als positief heb ervaren.
Ja dat zou kunnen ja dat ze dat doen. Ik zou het eerlijk zeggen als ze mij daarvoor gevraagd zouden hebben maar dat hebben ze (bij mij) niet. Ik doe dit puur omdat ik het niet fair vind..

Snap de achterdocht wel. Ik heb zelf ook verder gegoogled, Heb niet alleen deze site gezien. Maar als de mensen die benaderd zijn ook echt geweest zijn weten ze dat je alles maar dan ook alles zwart op wit krijgt.. Daarom snap ik de issue niet..

Groetjes Nienke

ve
door verwijderd - Mar 26, 2012 om 15:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

"@ mahadma : wil ik best doen hoor.. Maar als dat niet zo is krijg je je geld terug.. Gaan ze daar moeilijk over doen, best maar ik heb het zwart op wit staan met een handtekening, dus dit probleem snap ik niet."

Echt, je zou de aller aller eerste zijn die 4 castings krijgt of geld terug en die handtekening stelt echt niets voor, geloof mij. Maar je bent gewaarschuwd.

(even persoonlijk: hoeveel heb je nu gekregen om dit te publiceren? 50% korting of werk je er?)

"Snap de achterdocht wel. Ik heb zelf ook verder gegoogled, Heb niet alleen deze site gezien."

Als je googled komt deze site zeker en vast naar boven, dus of je leest selectief of je wilt het niet snappen of je werkt er.

ve
door verwijderd - Mar 26, 2012 om 15:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja dat zou allemaal heel goed kunnen.. Maar ik laat me leven niet leven door anderen sorry.. Weet dat dit allemaal heel goed bedoeld is, maar is ooit iemand hier dan ook werkelijk daar geweest?

En om even reactie te geven op je
"(even persoonlijk: hoeveel heb je nu gekregen om dit te publiceren? 50% korting of werk je er?)"
Dan zeg jij dat ik selectief lees?? Ik heb GEEN korting gekregen en ik werk er NIET..

Maar goed ik ben hier niet gekomen om een discussie aan te gaan.. Ik wilde alleen even laten weten hoe mijn ervaring was.. En zoals ik net al zei.. Ik zal het laten weten als ik de 4 castings gehad heb.. Waar het mij al niet om te doen was maar oke...

ve
door verwijderd - Mar 26, 2012 om 15:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

@Nienke,

"Ik heb GEEN korting gekregen en ik werk er NIET.."

En Sinterklaas bestaat ook ...........

"Ik zal het laten weten als ik de 4 castings gehad heb"

Ken je dit liedje?

ve
door verwijderd - Mar 26, 2012 om 15:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat is je probleem nou? Als je me niet geloofd prima.. Zo blij dat ik zulke mensen als jij niet om mij heen hebt.. Achterdocht bij alles en iedereen... Jij laat duidelijk je leven leven door wat je leeft op het net ;)

Betreft je liedje.. Nee sorry ver voor mijn tijd denk ik ;)

Have a nice life ;)

ve
door verwijderd - Mar 26, 2012 om 16:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nienke, het gaat puur om de titel. Maar goed, je hebt nog geen enkele foto feitelijk gezien en je bent al tevreden????? Oké, ik zie graag je bericht als je ooit een casting hebt gehad. En 4? Afd. sprookjes ........... En niet alleen ik ben hier nieuwsgierig naar. Maar ik heb eerder een grote prijs in de staatsloterij als dat je een beroemd/bekend model wordt, het ga je goed, mevrouw nationale fotostudio.

ve
door verwijderd - Mar 26, 2012 om 16:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb sommige foto's wel gezien en die waren erg mooi.. De mensen die met mij mee waren hebben alle foto's al gezien...
Wat ik net ook al zei... Als die 4 castings er niet komen dan ga ik ervoor zorgen dat ik mijn geld terug krijg..
Wie zegt dat ik een beroemd/bekend model wil worden dan?? Serieus.. je leest niet!!! Zei net al dat het mij daarom niet te doen was... Maar goed zo kunnen we heen en weer blijven gaan met dit welles niettus.. Daar ben ik te volwassen voor.. net als opmerkingen als "het ga je goed, mevrouw nationale fotostudio." Dat gaat natuurlijk weer nergens over..

Maar in ieder geval bedankt.. gaat vast goed komen.. hetzelfde :)

ve
door verwijderd - Mar 26, 2012 om 16:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als die 4 castings er niet komen dan ga ik ervoor zorgen dat ik mijn geld terug krijg..

Je zou echt de eerste zijn. Dit is al vele malen gevraagd, maar tot op heden heeft nog niemand zich gemeld ..................

ve
door verwijderd - Mar 26, 2012 om 16:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

mahadma schreef op maandag 26 mrt 2012, 16:37: Als die 4 castings er niet komen dan ga ik ervoor zorgen dat ik mijn geld terug krijg..

Je zou echt de eerste zijn. Dit is al vele malen gevraagd, maar tot op heden heeft nog niemand zich gemeld ..................

Dan zitten daar geen mensen tussen met doorzettingsvermogen of mensen met een goede advocaat .. Staat tenslotte zwart op wit..

ve
door verwijderd - Mar 26, 2012 om 16:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zet het telefoonnummer van je advocaat maar vast in je telefoon.

ve
door verwijderd - Apr 4, 2012 om 23:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

nou wijfie,

ik heb het ook gehad, ik ben gegaan met een vriendin ik heb een top dag gehad, en inderdaad die casting pas gratig gekregen, ze zijn proffesioneel en ik ben zeer tevreden over de klant vriendelijkheid etc,

het is dus gewoon bullshit wat ze erover zeggen!

ve
door verwijderd - Apr 19, 2012 om 16:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zoals zo vele voor me al gezegd hebben NIET DOEN

Ik was zo dom om erop in tegaan.
En nu dreigen ze met deurwaarden en kartonrechter!
Omdat ik me afspraak heb af gezegd!

ve
door verwijderd - Apr 19, 2012 om 16:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Echt "aardige" fotograven toch daar ..................

ve
door verwijderd - Apr 19, 2012 om 16:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

mahadma schreef op donderdag 19 apr 2012, 16:19: Echt "aardige" fotograven toch daar ..................

Dan zijn alleen de fotograven aardig!
Want ik word dik opgelicht!
Moet betalen omdat ik een afspraak lees OPTIJD heb afgezegd.
En heb NOOIT een mail van hun gehad dat ik eerder moest betalen.
Als ze dat gedaan hadden had ik gewoon opgebeld en gevraagd hoe dit zat.
Maar dit is nooit gebeurt.

ve
door verwijderd - Apr 19, 2012 om 16:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

nienke5687 schreef op maandag 26 mrt 2012, 15:58: Wat is je probleem nou? Als je me niet geloofd prima.. Zo blij dat ik zulke mensen als jij niet om mij heen hebt.. Achterdocht bij alles en iedereen... Jij laat duidelijk je leven leven door wat je leeft op het net ;)

Betreft je liedje.. Nee sorry ver voor mijn tijd denk ik ;)

Have a nice life ;)

Als je goed leest.
Zijn er ook positieve reacties.
Maar daarna komen ze erop terug!
ER ZIJN NOOIT FOTO´S GEKOMEN!

NOOIT GECAST

En geld terug?
NOOIT!

ve
door verwijderd - Apr 19, 2012 om 16:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

nienke5687 schreef op maandag 26 mrt 2012, 16:39:
mahadma schreef op maandag 26 mrt 2012, 16:37: Als die 4 castings er niet komen dan ga ik ervoor zorgen dat ik mijn geld terug krijg..

Je zou echt de eerste zijn. Dit is al vele malen gevraagd, maar tot op heden heeft nog niemand zich gemeld ..................

Dan zitten daar geen mensen tussen met doorzettingsvermogen of mensen met een goede advocaat .. Staat tenslotte zwart op wit..

Of met goede advocaat?
Dan mag je Bram wel hebben ;)

ve
door verwijderd - May 17, 2012 om 21:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik had geen enkel probleem met hun ik heb mn fotos binnen en ze zijn heel mooi geworden ;)
de mensen waren ook heel aardig, dus

ve
door verwijderd - May 17, 2012 om 21:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Net aangemeld en meteen alleen een positieve reactie op dit specifieke item. Valt wel op hoor.

Maar maak je zin eens af: "dus" ....................................

ve
door verwijderd - May 17, 2012 om 21:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een repeterende trend bij dit topic: na een negatieve reactie komt er iemand die nooit eerder op dit forum actief is geweest (en waar we daarna ook nooit meer iets van vernemen) met zeer positieve berichten.
Read zou zeggen dat hij wat ruikt :-)

ve
door verwijderd - May 17, 2012 om 22:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het 'ruikt' niet eens, het meurt de pan uit....

Freya

ve
door verwijderd - May 18, 2012 om 23:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Van later bekend geworden fotomodellen lees je altijd: als een modellenbureau iets in jou ziet maken zij de foto's en portfolio gratis en kun je dus "de boer op" met je cv. Heb me vol verbazing doorgelezen in 14 pagina's "welles-nietes" commentaren, waarin sommigen niet mals waren. Het zogenaamde PERSBERICHT heb ik getracht ergens terug te vinden in kranten e.d. maar (en dat kan aan mij liggen) niets teruggevonden. Resumé: de meeste mensen zijn meer dan tevreden om €125,00 te betalen en als dat voor huis, tuin- en keukengebruik is, is daar niets op tegen. Bij de genoemde heren Ed van der Elsken (een heerlijke vent), Paul Huf of Max Koot betaalde je navenant of meer, in guldens, maar als non-professional liet je die foto's voor jezelf maken. De BN'rs uiteraard niet, maar die waren wel voor professioneel gebruik.

ve
door verwijderd - May 19, 2012 om 19:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Sanne,
Ik heb niet alle antwoorden gelezen, dus misschien herhaal ik wat anderen zeggen.
Ik ben (bestuurs) lid geweest van een fotoclub.
Vrijwel ieder lid van een fotoclub in Nederland is lid van de Fotobond.
Als jij op een betrouwbare manier kostenloos gefotografeerd wilt worden,
neem dan eens contact op met de fotoclubs in jouw regio!
Jij wil gefotografeerd worden.
Zij zoeken modellen!
Jij blij, zij blij...
En als er iemand geld vraagt voor een fotoshoot...
Dan weet jij wat je moet antwoorden.
"Nee sorry, ik heb al een afspraak met een fotoclub"
Succes!
En laat je niet gek maken door zogenaamde "talentscouts"

ve
door verwijderd - Oct 23, 2012 om 17:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben nu langer dan een jaar geleden door die studio gebeld geworden, en ben toen oke gezegt contract getekend alles en er niks meer van gehoord.
maar mijn contract is nu inmiddels afgelopen en ik laat het hier niet bij zitten, want ze hebben toen tegen mij gezegt als je niet 4 opdrachten krijgt dat jaar krijg je je geld terug, wou net een e-mail gaan sturen en zag dat de site niet meer beschiktbaar was en toen zag ik dit.
Nu ik dit allemaal heb gelezen laat ik het hier niet bij zitten, want ik stap deze week nog naar de rechter vind dit echt niet normaal.
dacht dat ik alleen maar in de zijk was genomen maar blijkbaar ben ik niet de enige die ze bezeikt hebben...
wat hebben jullie er nu aan gedaan dan?

Gr Sannee

ve
door verwijderd - Oct 8, 2013 om 11:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

het zijn oplichters

mijn vrouw heeft gesolliciteerd bij de vak fotograaf zwolle.
na eerste gesprek moest ze een dag komen werken op proef zo gezegd zo gedaan(niet betaald)
daarna was het goed moest ze 2 dagen in de week werken van 1 tot 10 s'avonds maar 10 uur werd al half 12 niet normaal vond ik. en waarom omdat de 'baas' een nieuwe stofzuiger had gekocht waar iedereen na moest kijken. tweede dag 2 klokken gekocht moest iedereen maar zeggen welke beter op zijn kantoor kon hangen. weet niet wat voor baas dit doet maar waarde loos.
de week erna moest ze haar contract tekenen maar kwam eerst een vergadering waar ze mijn vrouw aan vielen dat ze haar werk niet goed deed in haar vrije tijd deed ze niks voor het werk.
is volgens mij ook niet verplicht als je vrij bent. maar ze moest oprotten en weg wezen want ze was lui en asociaal en hebben haar letterlijk het pand uitgezet niet normaal om zo met mensen om te gaan.
toen zelf maar even gebeld de baas ene [edit redactie] krijg je niet aan de lijn. wou even weten hoe en wat krijg een verhaal te horen dat mijn vrouw niet goed wijs was en niet spoorde.
tegen mijn vrouw hadden ze gezegd dat ze haar geld niet kreeg.
na mijn telefoontje zeiden ze mij dat ze dit wel krijgt dus afwachten.
grote oplichters zijn het ga vooral niet voor ze werken voordat het jou ook gebeurd ze gebruiken gewoon mensen. niet normaal.