wa
door watdanniet Jul 30, 2014 om 18:49
Huishouden & energie

Neckermann

heb in october 2013 een bankstel gekocht betaling maandelijkse termijnen in mei 2014 is mijn kussen kapot gegaan heb op gebelt en er is een expert komen kijken krijg 23/6/2014 een mail ik kan een nieuwe bankstel uitzoeken is de prijs hoger moet ik bij betalen maar 24/6/2014 gaat neckerman failliet ik heb gebeld met de curator en die zegt pech de garantie vervalt maar ik moet wel mijn kapotte bakstel afbetalen zijn er meer mensen met dit probleem?

538 8 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - Jul 30, 2014 om 19:04
7840 Antwoorden / 95 Vragen

U heeft gewoon dikke pech, daar zal niet veel meer aan te doen zoals de curator u heeft vertelt.

czar
door czar - Jul 30, 2014 om 19:19
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=watdanniet schreef op woensdag 30 jul 2014, 18:49]garantie vervalt maar ik moet wel mijn kapotte bakstel afbetalen zijn er meer mensen met dit probleem?

Ik kies nooit voor kopen op afbetaling.

Waarschijnlijk heeft u een lening afgesloten bij een financieringsbedrijf dat niet failliet is. Op afbetaling kopen betekent meestal een lening aangaan bij een kredietverstrekker (tegen veel te hoge kosten).
Zolang Neckermann geen doorstart maakt bent u schuldeiser van een bedrijf dat failliet is en kunt u fluiten naar uw garantie. Toch moet u de kredietverstrekker wel blijven betalen.
Even afwachten of een ander bedrijf Neckermann overneemt uit het faillissement en vervolgens daar uw garantie-claim neerleggen.

zoekster
door zoekster - Jul 30, 2014 om 19:29
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Neckermann heeft al een doorstart gemaakt. De volgende dag na het faillissement al.

Dat heeft meteen aangekondigd dat ze hun handen van de garanties aftrekken.

Cookies
door Cookies - Jul 30, 2014 om 19:46
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=zoekster schreef op woensdag 30 jul 2014, 19:29]Neckermann heeft al een doorstart gemaakt. De volgende dag na het faillissement al.

De volgende dag? Nee, hoor 5 kwartier later al! Leveranciers kunnen naar hun geld fluiten; klanten naar hun garantie aanspraken en aanbetaalde, nog niet geleverde goederen! Dit zaakje stinkt verschrikkelijk!

zoekster
door zoekster - Jul 30, 2014 om 20:03
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Nog erger dus.

Ja, dit zaakje stinkt, maar komen ze er mee weg?

@watdanniet, het is me niet helemaal duidelijk in hoeverre u nog verder moet betalen voor een ondeugdelijk (non-conform) product.
Het lijkt mij onzin, maar czar heeft wel een punt dat het krediet bij een andere partij zou kunnen lopen dan bij de oude Neckermann. Dan zit u met de gebakken peren.

Misschien kunt u bij het juridisch loket nog eens navragen of hier nog wat aan te doen valt.

klik HIER en leg de zaak voor.

Eigenlijk moet u een specialist op het gebied van insolventierecht (faillisementrecht) hebben.

U zou uw vraag ook nog eens hier kunnen stellen.

klik HIER

Ik raad u dan wel aan om uw zinnen met een hoofdletter te beginnen en te eindigen met een punt.

Dit komt zo onverschillig over.

czar
door czar - Jul 30, 2014 om 20:06
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=carola.83 schreef op woensdag 30 jul 2014, 19:46]
De volgende dag? Nee, hoor 5 kwartier later al!

Ik lees dat het een paar uur later was, maar dan nog.
TS zal haar garantieclaim moeten indienen bij Axivate, want die heeft Neckermann overgenomen.
Normaal gesproken geldt dat je zowel de baten als de lasten overneemt. Voor de exacte regeling zal TS met de curator moeten overleggen.

[quote=carola.83 schreef op woensdag 30 jul 2014, 19:46]Dit zaakje stinkt verschrikkelijk!

Ja, ik vrees dat je daar helemaal gelijk in hebt.
185 werknemers van de 200 ontslagen?
En na een paar uur al een doorstart?
Wat voor klojo van een curator is daar bezig geweest?

Cookies
door Cookies - Jul 30, 2014 om 20:14
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Alles was al sneaky voorbereid! De OR kreeg het pas op de dag van het faillissement te horen, de vakbond de volgende dag van een journalist! 230 werknemers, waarvan 215 op straat. Leveranciers de dupe, klanten de dupe, werknemers de dupe!

Wettelijk gezien zal het wel weer mogen, maar ik vind het moreel verwerpelijk! Neckermann? In de diepste sloot er mee!

czar
door czar - Jul 30, 2014 om 20:35
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=carola.83 schreef op woensdag 30 jul 2014, 20:14]Alles was al sneaky voorbereid!

Dat blijkt al uit de berichtgeving in de media.
Inderdaad, dit zaakje stinkt.
En de curator heeft ook een hele dubieuze rol in deze.

Bijkomend is dan nog dat het moederbedrijf in Duitsland zat, maar het Nederlandse deel al reeds was overgenomen.

Ik vraag me dan af hoe er met de werknemers om is gesprongen.
Hebben die nog iets van een vertrek-premie gehad? Of zijn die allemaal opgezadeld geweest met onbetaald achterstallig loon?

IMHO is het wettelijk allemaal niet in de haak, maar er valt niets te halen bij een bedrijf dat failliet is, hooguit bij degene die het heeft overgenomen. En de rol van die curator? Die zou ik wel eens willen spreken, want die heeft er volgens mij helemaal niks van gebakken.

Helaas is er geen pasklare oplossing voor TS.
Zo te zien was Neckermann ook niet aangesloten bij het CBW
Lees HIER de voorwaarden van het CBW bij faillissement.