ni
door nieta82 Jul 24, 2014 om 16:46
Geldzaken & recht

Neckermann failliet, garantie wasmachine van kastje naar muur gestuurd

Vorig jaar wasdroogcombi van Daewoo bij de Neckermann gekocht. Afgelopen mei is deze stuk gegaan. Via Neckermann tweemaal monteur langsgeweest. Echter uiteindelijk niet te repareren, moet dus nieuwe machine komen. Nieuwe via Neckermann in bestelling.
Inmiddels Neckermann failliet en sturen me voor de twee jaar fabrieksgarantie naar de Daewoo zelf en zeggen niks voor me te kunnen doen. De importeur/klantenservice van Daewoo blijft echter volhouden dat ik voor de garantie bij Neckermann moet zijn en ook niks voor me kunnen doen. Daar zit je dan met een defecte machine van 700,- nog geen jaar oud, met 2 kleintjes en bergen was. Ik ga rechtsbijstand maar inschakelen...
Ze maken zich hier erg makkelijk vanaf. Bij wie moet ik nu zijn? Hoort Daewoo dit niet op te lossen ivm fabrieksgarantie? 2 jaar fabrieksgarantie koop je anders dus ook niks voor....

9058 19 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

zoekster
door zoekster - Jul 24, 2014 om 17:18
10965 Antwoorden / 34 Vragen
0

Ja, Daewoo moet het oplossen als zij 2 jaar fabrieksgarantie hebben gegeven op de machine. En dat is heel normaal bij wasmachines. Als de oude Neckermann nog had 'geleefd' dan hadden ze ook bij Daewoo aangeklopt en had deze een nieuwe machine moeten leveren.
Waardeloos dat de 'nieuwe' Neckermann niets voor u wil doen. En waardeloos dat Deawoo ook zijn handen van u aftrekt.

Ik zie dit hier staan KLIK over de garantievoorwaarden van Daewoo.
Ze mogen helaas wel voorrijkosten en arbeidsloon berekenen.

Het beste is om uw rechtsbijstandverzekering in te schakelen om in gesprek te gaan met Daewoo voor u. Een jurist op de zaak doet vaak wonderen.

ro
door ron530 - Jul 24, 2014 om 17:26
4084 Antwoorden / 17 Vragen
0

Neckerman.com heeft een doorstart gemaakt dus moeten zij uw garantieclaim afwikkelen. Als Daewoo Nederland niets voor u kan betekenen zullen zij waarschijnlijk tot de schuldeisers behoren en daar wordt u de dupe van. De starre opstelling verdient geen schoonheidsprijs maar u kunt er niets tegen doen.

zoekster
door zoekster - Jul 24, 2014 om 17:41
10965 Antwoorden / 34 Vragen
0

De nieuwe Neckermann heeft besloten niets voor de klanten van oude Neckermann te doen. Behalve geld cashen voor lopende rekeningen. Is hier al een topic over geweest.

Als de 'oude' Neckermann Daewoo voor deze wasmachine heeft betaald, dan moet die fabrieksgarantie gewoon worden uitgevoerd, want dat staat dan verder los van een claim. De fabrieksgarantie is dan een deal tussen u en de fabrikant. Niet tussen u en Neckermann.

Maar ook dat kan de jurist nagaan, als die contact heeft met Dawoo. Laat u niet ontmoedigen en schakel die gewoon in.

pk49
door pk49 - Jul 25, 2014 om 12:11
243 Antwoorden / 2 Vragen
0

en hoe zit het met de schulden die je nog moet afbetalen aan de "oude" Neckerman?

zoekster
door zoekster - Jul 25, 2014 om 12:16
10965 Antwoorden / 34 Vragen
0

[quote=pk49 schreef op vrijdag 25 jul 2014, 12:11]en hoe zit het met de schulden die je nog moet afbetalen aan de "oude" Neckerman?
De afbetaling van schulden gaat gewoon over op de 'nieuwe' Neckermann.

Wel afbetalen aan de 'doorgestarte' Neckermann, maar geen garantie meer verlenen. Zo komt Jan Splinter door de winter, zou mijn moeder zeggen.

zoekster
door zoekster - Jul 25, 2014 om 12:18
10965 Antwoorden / 34 Vragen
0

Overigens blijkt uit niets dat de vraagsteller met een afbetaling van de machine zit.

ni
door nieta82 - Jul 25, 2014 om 12:27
2 Antwoorden / 1 Vragen
0

Nee inderdaad, geen afbetaling of iets dergelijks. Ik koop nooit op krediet.
Inmiddels gemaild naar curator op aanraden rechtsbijstand, nu afwachten. Als hij niks kan doen dan gaat de rechtsbijstand voor me kijken.
In ieder geval alvast bedankt voor de antwoorden!

wildy
door wildy - Jul 25, 2014 om 12:45
27 Antwoorden / 2 Vragen
0

Ik heb jaren lang voor NeckermanN gewerkt en weet hoe dit bedrijf in elkaar steekt. Van alle apparaten is de garantie afgekocht en worden de defecten hersteld door een externe technische dienst. Bij een failliete NeckermanN kom je achter in de rij te staan om wat geld terug te krijgen. ( even als de externe technische dienst )

Neckerman ( enkele n ) is trouwens een verzekeringsbedrijf.

Alle handelingen bij Neckermann, worden door juristen gecontroleerd. Ik geef je weinig kans
nieta82 en raad je aan, eerst maar een na te gaan wat je aan kosten kwijt bent aan juridische bijstand.

Succes

19
door 1953 - Jul 25, 2014 om 12:49
3725 Antwoorden / 95 Vragen
0

[quote=zoekster schreef op donderdag 24 jul 2014, 17:18]Ja, Daewoo moet het oplossen als zij 2 jaar fabrieksgarantie hebben gegeven op de machine. En dat is heel normaal bij wasmachines. Als de oude Neckermann nog had 'geleefd' dan hadden ze ook bij Daewoo aangeklopt en had deze een nieuwe machine moeten leveren.
Waardeloos dat de 'nieuwe' Neckermann niets voor u wil doen. En waardeloos dat Deawoo ook zijn handen van u aftrekt.

Ik zie dit hier staan KLIK over de garantievoorwaarden van Daewoo.
Ze mogen helaas wel voorrijkosten en arbeidsloon berekenen.

Het beste is om uw rechtsbijstandverzekering in te schakelen om in gesprek te gaan met Daewoo voor u. Een jurist op de zaak doet vaak wonderen.

Ligt eraan in dezen of de failliete Neckermann het product parallel (uit Deutschland) heeft geïmporteerd. Dan kan ik mij voorstellen dat Daewoo NL de claim van fabriekgarantie heeft afgewezen. Europees gezien zou dat geen ((non-)conformiteit) probleem moeten zijn.

zoekster
door zoekster - Jul 25, 2014 om 12:55
10965 Antwoorden / 34 Vragen
0

[quote=wildy schreef op vrijdag 25 jul 2014, 12:45]Ik heb jaren lang voor NeckermanN gewerkt en weet hoe dit bedrijf in elkaar steekt. Van alle apparaten is de garantie afgekocht en worden de defecten hersteld door een externe technische dienst. Bij een failliete NeckermanN kom je achter in de rij te staan om wat geld terug te krijgen. ( even als de externe technische dienst )


Goed dat je dat meldt. Als de fabrieksgaranties zijn afgekocht, dan wordt het inderdaad een moeilijk verhaal, dan is het echt Neckermann zelf die de garantie verstrekt en niet meer de fabrikant.
In zo'n geval ben je eigenlijk beter af als je nog in een afbetalingsregeling zit. Dan zet je in op een ondeugdelijk product (non-conform) en als ze dan niet herstellen of vervangen ontbindt je de overeenkomst bij de nieuwe Neckermann en staak je verdere afbetaling.

pe
door pebk - Jul 25, 2014 om 13:10
581 Antwoorden / 0 Vragen
0

Misschien dat je de curator van de 'oude' Neckermann hier nog op aan kan spreken. Volgens deze site is dat ook nog een mogelijkheid. De nieuwe Neckermann zou immers een andere 'rechtspersoon' kunnen zijn dan de vorige Neckermann.

Volgens deze site is de curator Benne van Leeuwen. Misschien kan het je verder helpen.

ro
door ron530 - Jul 25, 2014 om 13:49
4084 Antwoorden / 17 Vragen
0

Nieta82 heeft de machine gekocht en betaald dus zit niet aan Neckermann vast. Als het relaas van Wildy klopt dat garantie bij Daewoo werd afgekocht door die club en de service in eigen beheer hield is die afdeling waarschijnlijk opgeheven. Nieta82 valt tussen de wal en het schip ze wordt de dupe van kortingen die Neckermann bij de importeur bedong en kan nu eigenlijk geen kant meer op. Toch zie ik wel een mogelijkheid maar dan moet de machine nog wel in bezit zijn, loop eens binnen bij een witgoed winkel die Daewoo in het assortiment heeft en leg de situatie uit. Vaak is de machine nog wel reparabel want de "monteurs" van die serviceafdeling keuren alle machines af die meer mankeren dan een defecte pomp.

Cookies
door Cookies - Jul 25, 2014 om 18:05
13336 Antwoorden / 36 Vragen
0

[quote=zoekster schreef op vrijdag 25 jul 2014, 12:16][quote=pk49 schreef op vrijdag 25 jul 2014, 12:11]en hoe zit het met de schulden die je nog moet afbetalen aan de "oude" Neckerman?
De afbetaling van schulden gaat gewoon over op de 'nieuwe' Neckermann.

Wel afbetalen aan de 'doorgestarte' Neckermann, maar geen garantie meer verlenen. Zo komt Jan Splinter door de winter, zou mijn moeder zeggen.

Ja, hebben ze goed geregeld, hè? Voor zichzelf wel te verstaan!

Vind hier sprake van een totale rechtsongelijkheid: kopers moeten door gaan met hun schulden betalen, Neckermann niet!

Ik ga die toko even een link sturen naar dit topic. Benieuwd of er een reactie komt. Zo niet, geef ik ze nauwelijks kans van slagen op een goede doorstart. Zaken netjes oplossen (al hoeft het wettelijk niet) werkt natuurlijk wel mee voor een goede business.

wimmi20
door wimmi20 - Jul 26, 2014 om 01:13
2154 Antwoorden / 7 Vragen
0

Vraag :
zitten er Nederlandse papieren bij de machine ?
Zo ja, dan is de machine geleverd door Deawoo Nederland.
Zit er een garantiekaart bij de machine van Deawoo Nederland ?
Indien ja, dan moet Deawoo Nederland de garantie waarmaken.
Al heeft Neckermaann de garantie afgekocht, de garantiekaart is een wettig document waaraan u rechten kunt ontlenen bij Deawoo Nederland.

19
door 1953 - Jul 26, 2014 om 03:56
3725 Antwoorden / 95 Vragen
0

[quote=wimmi20 schreef op zaterdag 26 jul 2014, 01:13]Vraag :
zitten er Nederlandse papieren bij de machine ?
Zo ja, dan is de machine geleverd door Deawoo Nederland.
Zit er een garantiekaart bij de machine van Deawoo Nederland ?
Indien ja, dan moet Deawoo Nederland de garantie waarmaken.
Al heeft Neckermaann de garantie afgekocht, de garantiekaart is een wettig document waaraan u rechten kunt ontlenen bij Deawoo Nederland.

19
door 1953 - Jul 26, 2014 om 04:01
3725 Antwoorden / 95 Vragen
0

[quote=wimmi20 schreef op zaterdag 26 jul 2014, 01:13]Vraag :
zitten er Nederlandse papieren bij de machine ?
Zo ja, dan is de machine geleverd door Deawoo Nederland.
Zit er een garantiekaart bij de machine van Deawoo Nederland ?
Indien ja, dan moet Deawoo Nederland de garantie waarmaken.
Al heeft Neckermaann de garantie afgekocht, de garantiekaart is een wettig document waaraan u rechten kunt ontlenen bij Deawoo Nederland.

Garantiekaart is tegenwoordig niet meer bij elk product aanwezig.

Wat wel tegenwoordig aan toe gaat dat het product binnen een bepaalde termijn na aankoop dient te worden geregistreerd via internet, vanaf dat moment wordt de (fabriek)garantie geaccepteerd of niet als het serienummer niet overeenkomt, zogenaamde parallelimport waarbij aankopen uit die landen van garantie alhier worden uitgesloten.

br
door brendavd3 - Aug 6, 2014 om 22:23
1 Antwoorden / 0 Vragen
0

Nieta 82... ik zit hier met hetzelfde probleem. Neckerman zegt niets voor me te kunnen doen. Verwijzen me naar de fabriek. Ik kan geen contact krijgen met de fabriek heb geen telnr of zoiets . Na veel gezeur bij neckermann heb ik een email adres gehad van de curator. Die verwijzen mij weer naar de huidige neckermann. Maar zijn niet verplicht om een oplossing te vinden. En als ze dat wel doen is dat puur uit coulance. Dus indrdaad van het kasje naar de muur. Ze zegen mij dus. Bij het failliet gaan van de oude neckermann komen de garatie 's te vervallen. Nou zitten we lekker mee...

ni
door nieta82 - Aug 7, 2014 om 14:43
2 Antwoorden / 1 Vragen
0

Inderdaad gek word je ervan. Inmiddels zaak aangemaakt bij de rechtsbijstand. Hopen dat dat wat oplevert..eerlijk is het mijns inziens totaal niet

wildy
door wildy - Aug 8, 2014 om 10:34
27 Antwoorden / 2 Vragen
0

Gedupeerde klanten Neckermann,

Al eerder berichte ik, dat alle transacties door juristen bekeken wordt. Daar deze heren in dienst staan van Neckermann, staan de klanten bij calamiteiten altijd met lege handen.
Iedere actie zal dan ook niets opleveren.
Mocht 'n bedrijf, met veel Neckermann producten in huis (reparatie producten) failliet dreigen te gaan , worden al die producten door Neckermann 'n paar dagen voor het faillissement daar weggehaald. (contractueel door Neckermann met dit bedrijf vastgelegd)

Dit houd in: Zoek een lokale reparateur en neem uw verlies.

Succes

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ha
Hans Wijtman - Apr 19, 2024 om 19:46
Geldzaken & recht
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?

Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?

Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer

na
nanada - Apr 18, 2024 om 12:32
Winkels & webshops

Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?

Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.

Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.

Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n ... Lees meer

Le
Leny van der Plas - Apr 19, 2024 om 19:46
Geldzaken & recht

Klarna, aanmaning niet besteld artikel

Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.

Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met  aanmaningskosten.
Direc ... Lees meer