Neckermann klacht - betaalde geldige Garantie-Certificaat vervallen?
Ik heb een klacht over neckermann (neckermann.com). Heeft iemand ook ervaring hiermee?
Een korte toelichting:
We hebben op 16-08-2011 een koel/vries kast (merk Samsung) bij neckermann gekocht. Type rsa1ztvg1. We hebben nu een storing met de ijsblok functie. Deze doet het niet meer. Wij zijn in bezit van een ‘Garantie-Certificaat’ (Certificaatnummer: 30115) van het garantplusplan. Deze is geldig tot en met 17-08-2016. Dit was uiteraard tegen extra betaling van 39 euro. Gisteren hadden we via de website van neckermann.com een mail verstuurd met het verzoek om dit probleem te verhelpen. Ik kreeg het volgende antwoord terug; --- “Helaas moeten wij je informeren dat het bedrijf neckermann.com dinsdag 24-06-2014 failliet is gegaan. Het merk blijft bestaan en je kunt vanaf vandaag op neckermann.com je bestelling plaatsen. Wij helpen je met al je vragen.
Beste Karel,
Door het uitgesproken faillissement van neckermann.com op 24-6-2014 moeten wij je melden dat de reparatieservice en de
garanties van neckermann.com zijn komen te vervallen. Dit geldt ook voor de ingekochte verlengde garantie en het Garantie+ Certificaat.
Om gebruik te maken van een eventuele fabrieksgarantie kan je contact opnemen met het merk / fabrikant van het product.
Deze informatie is in de meeste gevallen terug te vinden op je zichtzendingsnota welke was bijgesloten in het pakket.
Door het faillissement zijn alle gegevens van de oude webwinkel in bezit van de curator. Wij beschikken niet meer over deze informatie en
kunnen je dus helaas geen kopie van het aankoopbewijs (zichtzendingsnota) meer verstrekken.
Je klacht is terecht gekomen bij de klantenservice van het nieuwe neckermann.com. Het spijt ons dat wij je niet verder kunnen helpen en
je te moeten melden dat de garanties zijn komen te vervallen.
Met vriendelijke groet,
Belinda
neckermann.com” ---
Ik bedoel, kan dit zomaar? Je koopt een product met een extra garantieplusplan. Bedrijf gaat failliet, echter gaat door onder het zelfde merk, naam en webshop. Maar schuiven ‘oude’ klanten simpelweg aan de kant wanneer zij gebruik willen maken van hun recht.
Koop dus nooit, nooit, nooit meer bij neckermann.com. Vind dit een zeer slechte zaak!
Ik heb nog contact gezocht met de fabrikant, Samsung, echter verwijzen zij mij door naar neckermann.com. 2 jaar fabrieksgarantie is ruim verlopen. Een monteur langssturen kon wel. De rekening van € 112,- excl. Kosten, zijn voor rekening klant…;-(
Bedankt alvast voor jullie antwoorden.
Als je nu verstandig bent koop je niet opnieuw iets bij Neckermann, aangezien met deze wijze van handelen 'n volgend faillissement logischerwijs op de loer ligt.
[quote=lekkerisdat schreef op donderdag 28 aug 2014, 15:22]Als je nu verstandig bent koop je niet opnieuw iets bij Neckermann, aangezien met deze wijze van handelen 'n volgend faillissement logischerwijs op de loer ligt.
Staat toch al in de vraag?
Nooit, nooit, nooit meer!
[quote=zoekster schreef op donderdag 28 aug 2014, 15:23][quote=lekkerisdat schreef op donderdag 28 aug 2014, 15:22]Als je nu verstandig bent koop je niet opnieuw iets bij Neckermann, aangezien met deze wijze van handelen 'n volgend faillissement logischerwijs op de loer ligt.
Staat toch al in de vraag?
Nooit, nooit, nooit meer!
Rofl, scherp.
En bot, onscherp, stomp, vaag en wazig van mijn kant :-(
Neckerman heeft een flitsfaillissement ondergaan.
Hiermee kunnen ze zich zonder kosten ontdoen van ongewild personeel en lopende conteracten (jouw garantie) maar kunnen ze nog wel de openstaande rekeningen innen. (Afbetaling gekochte artikelen)
Wat hiervan precies naar de curator en darmee de schuldeisers gaat is onduidelijk maar het is in ieder geval iedereen aan te raden hier nooit meer wat te kopen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Fabrieksnieuwe auto na 6 maanden kapot: welke rechten heb ik als consument?
Ik heb bij een officiele dealer Carway Amsterdam (sinds 25 jaar gespecialiseerd in de Import van dure Amerikanse autos) een fabrieksnieuwe Chrysler Pinnacle Pacifica Hybride gekocht met 2 jaar garantie. Na 6 maanden ging de aandrijfslijn kapot (begin Februari). Sinds 2.5 maanden zitten wij zonder gezinsauto, zonder vervangend vervoer en zonder uitzicht wanneer wij onze nieuwe wagen gerepareerd ter ... Lees meer
Is kleur van de hout lak of beits bepalend voor levensduur buiten?
Ik hoorde van iemand dat donkere kleuren minder lang mee gaan en barstnin ezon.Klopt dat? Wij overwgen voor zwart te gaan. Lees meer
Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?
Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.
Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.
Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n
...
Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer