bi
door biesvanede Nov 3, 2004 om 12:09
Geldzaken & recht

Neckermann stuurt incasso

In juli iets bij Neckermann gekocht. Vergeten meteen te betalen, maar bij de eerste herinnering meteen via postgiro de schuld voldaan.

Neckermann blijft aanmaningen sturen, ook na een telefoontje. Nu is het incassobureau ingezet.

Wat te doen? Weer bellen of schrijven of met het bankafschrift in de hand afwachten?

3560 15 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 3, 2004 om 12:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

als u een bewijs heeft dat u heeft betaald... moet u niets meer ondernemen...vaak kom je door dit soort dingen in een malle molen terecht... en voor je daar weer uit bent... ben je heel wat tijd en verloren energie verder...ik heb die ervaring ook gehad...en ben gestopt om via orderbedrijven te kopen..ga gezellig de winkel in...als je daar toe in staat bent...vaak zijn inkopen bij een postorderbedrijf inpulsaankopen...en niet iets wat je echt nodig hebt...veel mensen zijn hier door in de financiele problemen gekomen...pas er dus voor op

gr bleubell

ve
door verwijderd - Nov 3, 2004 om 12:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo biesvanede,

Krijg je een brief van een incasso bureau dan is het altijd wel handig om hierop te reageren, neem nog eens contact op met neckerman ze zullen het toch eens op moeten lossen betaald is betaald, een andere mogelijkheid is natuurlijk om het incassobureau een brief te sturen met een kopie van de betaling en deze het maar eens uit te laten zoeken.

succes en groeten tuinfreak

ve
door verwijderd - Nov 3, 2004 om 12:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

waarom moet deze persoon steeds weer contact zoeken met het orderbedrijf of incassobureau...zij heeft betaald en een bewijs..dus stop je energie lekker in jde gezin en vrienden en niet in een bedrijf dat je op de zenuwen werkt..

gr bleubell

ve
door verwijderd - Nov 3, 2004 om 13:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste bluebell. Tuinfreak heeft helemaal gelijk. Het is misschien wel
vervelend telkens te moeten reageren maar als je dat niet doet komt
voor je het weet de kantonrechter er aan te pas en als je denkt daar
ook niet naar toe te hoeven gaan (je hebt tenslotte betaald) kan het,
ondanks te hebben betaald,  wel eens heel erg verkeerd voor je
uitpakken. Ik sluit me volledig aan bij de goede raad van Tuinfreak:
reageren dus ! - Groeten, PML

ve
door verwijderd - Nov 3, 2004 om 13:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

dat hangt er natuurlijk vanaf,
Wil je dat neckerman het oplost en het bedrag crediteerd zodat je geen openstaande rekeningen meer hebt en ook geen rekeningen meer ontvangt, je hebt al wel betaald maar een geautomatisaeerd systeem blijft zolang niemand het veranderd vrolijk rekeningen uitdraaien.
Een andere mogelijkheid is om niet meer te reageren in de hoop dat ze je eens geen rekening meer sturen, je blijft dan wel bij neckerman te boek staan met een rekening die je niet hebt betaald ook al heb je dat wel.

groet tuinfreak

ve
door verwijderd - Nov 3, 2004 om 17:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Had eigenlijk al direct even kopietje van het bankafschrift richting Neckermann moeten doorsluizen, maar goed....Geen paniek, dan doe je in dit geval gewoon dat kunstje met het incassobureau. Bellen + schrijven. ALTIJD zorgen dat je dingen op papier hebt staan. En vooral niet bang worden van een incassobureau hoor, je hebt tenslotte toch betaald?? Waarschijnlijk zijn ze bij N'mann niet zo best administratief georganiseerd. Koop er trouwens ook, heb ook wel eens een herinnering gehad, maar nooit zoveel gezeur achteraf over gehad. Tja, bij sommige bedrijven loopt het niet altijd even soepel dus moet je als consument gewoon even doorbijten. Niks aan te doen hoor!

ve
door verwijderd - Nov 3, 2004 om 17:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Toen ik Neckermann na hun tweede aanmaning belde om uit te leggen dat we betaald hadden, wanneer en hoe, zou het allemaal voor mekaar komen. Niet dus, blijkt.

NID, Neckermans eigen incassobureau schrijft5 dat we op de zwarte lijst staan en dat een rechtzaak wordt overwogen omdat Neckermann in zijn goede naam wordt aangetast. Ja ja, dat zijn nog eens dreigbrieven.

Toch maar gebeld met NID. Omdat de administratie van Neckermann niet deugt, zitten wij nu in de molen en die is niet meer te stoppen. Legt u de brieven maar terzijde, zegt de NID-mevrouw.

Ik ben heel benieuwd wat de volgende dreigbrief wordt. Op zich wel spannend. Maar ik kan me voorstellen dat je als oudere, of als minder mondige burger toch ernstig schrikt van dit geweld en maar besluit nóg eens te3 betalen om eraf te zijn. Dan wordt Neckermann een dure winkel.

Wij op de zwarte lijst van Neckermann? We WILLEN geeneens meer bij Neckermann kopen. Inderdaad, gewoon gezellig de stad in voor inkopen.

Bedankt voor al jullie reacties.

ve
door verwijderd - Nov 3, 2004 om 18:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik blijf er bij, dat nergens op reageren een hachelijke zaak is. Even
theoretisch: Stel dat het een rechtzaak wordt dan kan de kantonrechter
je nooit het verwijt maken dat je niet op maningen gereageerd hebt en
op die manier een rechtzaak had kunnen voorkomen. Maar van mij mag je
ook gewoon in je luie stoel afwachten wat er gaat gebeuren. Zo
ruimhartig ben ik wel. hahaha

ve
door verwijderd - Nov 5, 2004 om 16:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Lekker niet bellen,schrijven,faxen of wat dan ook,want wie betaald die kosten die u heeft gemaakt voor hun fouten ?dan moet dat Incassobureau zelf maar langs komen en naar Uw betalingsbewijs komen kijken en als U in het gelijk staat,zijn daar alleen de kosten aan verbonden voor Neckermann en niet voor u.Heb in het(verre)veleden ook zo iets meegemaakt en had natuurlijk gelijk met mijn betalingsbewijs en later NOOIT NIETS meer van vernomen.Laat je niet intimideren door een Incassobureau ! Succes..!

ve
door verwijderd - Nov 5, 2004 om 16:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Met het bankafschrift in de hand het incassobureau bellen, eventueel een fax sturen met het afschrift van het bankafschrift.

In veel gevallen is het incassobureau dan wel genegen de procedure stop te zetten.

Ook Neckermann een fax sturen met het bankafschrift.

Hettie

ve
door verwijderd - Nov 5, 2004 om 16:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

In dit geval kunt u een aangetekend schrijven met een kopie van het bankafschrift, met bericht van ontvangst, zenden naar Neckermann en het Incassobureau. Mochten hierna nog aanmaningen of dreigbrieven komen, dan niets meer ondernemen en rustig afwachten, maar wel alle stukken goed bewaren. Mocht het dan toch voor de kantonrechter komen, dan heeft u alle stukken waarin u kunt aantonen dat u betaald heeft en dat u de nodige aktie heeft ondernomen om dit duidelijk te maken. U kunt dan desgewenst uw gemaakte kosten aan de kantonrechter terug vragen.

ve
door verwijderd - Nov 5, 2004 om 19:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Niets doen, want betaald is betaald, en niet bang zijn voor incassobureau's, zeker niet als er al betaald is. En voortaan ook niet bij Neckermann kopen, ze moeten eerst hun administratie in orde maken.

ve
door verwijderd - Nov 5, 2004 om 19:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zou toch per aangetekend schrijven met bewijs van ontvangst een kopie sturen van het afschrift. U heeft gebeld maar weet u met wie en wanneer en op welk tijdstip? Misschien werkt de persoon waar u mee gesproken heeft er volgende week niet meer.

Als u een kopietje stuurt heeft u in ieder geval uw goede wil getoond en kunt u aantoonbaar bewijzen dat u heeft gereageerd.

Een incasso buro heeft alleen het "dwangmiddel" van het sturen van intimiderende brieven maar het is wel uiterst vervelend als zo'n brief regelmatig in de brievenbus valt.

Vr. gr.

Aldert

ve
door verwijderd - Nov 5, 2004 om 19:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo zijle, je hebt helemaal gelijk. Ik heb dat hierboven ook al
uitgelegd. Maar zoals je ziet zijn er altijd lieden die het beter weten
en menen dat je door niets te doen je problemen op kan lossen. Met alle
slechte adviezen als gevolg. Maar ik hoop, dat de betreffende
vragenstellers toch maar hun verstand gebruiken. Groeten - PML

ve
door verwijderd - Nov 5, 2004 om 21:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heeft Neckermann niet in de gaten dat zoiets klanten gaat kosten, of verdienen ze er nog steeds goed aan. Ook zoiets bij de hand gehad, gebeld en geschreven, op hoge poten want ik was goed boos. Ik had de bewijzen zwart op wit en moest die opsturen, gedaan en het was over. Maar die dreigbrieven logen er niet om, wat een verschrikkelijk bedrijf, ik heb al zeker 2 jaar niks meer gekocht daar en of ik dat nog ooit doe ?? 't is de vraag. Wel reageren en zorgen dat je alles zwart op wit hebt en laat ze verder de hik maar krijgen, want zij zijn groot en jij bent klein, maar niet bang voor hun. Succes er mee....