sm
door smullie_1 Sep 22, 2014 om 14:10
Huishouden & energie

Ned. Energie Maatsch duurd voor bestaande klanten

Ik ben een bestaande klant bij de Ned. Energie Maatschappij heb een 3 jarig contract. Via de site van NLE krijg ik een aanbod voor verlenging. Als ik dit ga vergelijken zie ik tot mijn verbazing dat nieuwe klanten een veel goedkoper aanbod krijgen dan ik. Dit kan wel enkele tientallen euro's per maand schelen. Als ik bel wordt dit door een medewerker bevestigd, echter er wordt ook direct gezegd dat ik het aanbod van "nieuwe" klant niet kan krijgen.
HOE IS DAT IN GODSNAAM MOGELIJK

9130 93 Rapporteer

ve
door verwijderd - Sep 22, 2014 om 14:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo smullie,

Goedkoop aanbod geldt voor nieuwe klanten.
Is dus bedoeld om nieuwe klanten te trekken.
Jij bent al 'binnengehaald'.

ve
door verwijderd - Sep 22, 2014 om 14:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Anders opzeggen als dat zonder boete kan en voor een ander kiezen.
Als het om het maandbedrag gaat, dat is een voorschotbedrag.

ve
door verwijderd - Sep 22, 2014 om 14:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Verschil

Aanbod Gas 0,61032
Nieuw contr. 0.59351

Vastrecht gas 6,99
Nieuw contr. 3,40

Aanbod elektr. 0,21272
Nieuw contr. 0,20848

Vastrecht electr 6,99
Nieuw contr. 3,40

Tel uit je verlies als trouwe klant

ve
door verwijderd - Sep 22, 2014 om 14:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Opzeggen zodra het kan en zoeken naar een andere leverancier en als het effe kan weer een welkomst premie meenemen.

ve
door verwijderd - Sep 22, 2014 om 15:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wonderlijk dat nu zelfs het vastrecht verschilt. Wegwezen daar dus.

ve
door verwijderd - Sep 22, 2014 om 15:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een gesprek hierover kwam er op neer dat je al klant was en geprofiteerd had van de korting. Nu kreeg je hem niet meer. Terwijl ik toch denk dat je als trouwe klant meer profijt mag hebben.

Dus niet bij de Nederlandse Energie Maatschappij.....Doei

ve
door verwijderd - Sep 22, 2014 om 15:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

smullie schreef op maandag 22 sep 2014, 15:23:

Dus niet bij de Nederlandse Energie Maatschappij.....Doei

Neem dus aan dat je - verstandig! - overstapt.

ve
door verwijderd - Sep 22, 2014 om 16:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zo zie je maar dat je altijd verder moet kijken.
Als je bij NLE ingelogd bent, kun je nl de goedkopere tarieven niet inzien.
Een gehaaide trucen doos

ve
door verwijderd - Sep 22, 2014 om 17:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Snap die drukte niet helemaal. Dit gebeurt toch overal, kabelmaatschappijen, internetaanbieders, energiebedrijven, telefoonaanbieders,sportclubs enz enz. Overal krijg je als nieuwe klant fikse korting voor een bepaalde tijd daarna betaal je de volle mep. Beter is, in dit geval, een vergelijk te maken in de tarieven van andere energiebedrijven om te zien hoe duur en of voordelig je uit bent.

ve
door verwijderd - Sep 22, 2014 om 18:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je bent toch een contract voor drie jaar aangegaan? Ik neem aan dat dat is gedaan omdat de tarieven dan drie jaar vaststonden. Maar nu gaan de tarieven omlaag, dat is zuur. Waren de tarieven omhoog gegaan dan liep je hier niet te klagen.

ve
door verwijderd - Sep 22, 2014 om 19:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat is toch niet iets nieuws? Dat gebeurt al sinds mensenheugenis. Nieuwe VARA leden krijgen ook kadootjes, i.t.t. mensen die al heel lang lid zijn.

ve
door verwijderd - Sep 22, 2014 om 19:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

we zijn nu 4 jaar lid. Na eerst een contract van 1 jaar en daarna van 3 jaar kregen wij bovenstaande aanbieding.

@gerbera
Bij telecom providers werkt het zo niet, hier krijg je dezelfde tarieven.

ve
door verwijderd - Sep 22, 2014 om 20:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je hoeft niet altijd "naast het net te vissen". Zeg meestal op tijd op en dan komt er, tot nu toe dan, altijd wel weer een leuk aanbod van mijn energieleverancier. Vaak de moeite waard om toch niet te switchen. En cadeautjes o.i.d. hoeft ik niet, iets minder betalen is mijn optie beter dan...

ve
door verwijderd - Sep 22, 2014 om 21:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

tenormin schreef op maandag 22 sep 2014, 20:21: Je hoeft niet altijd "naast het net te vissen". Zeg meestal op tijd op en dan komt er, tot nu toe dan, altijd wel weer een leuk aanbod van mijn energieleverancier. Vaak de moeite waard om toch niet te switchen. En cadeautjes o.i.d. hoeft ik niet, iets minder betalen is mijn optie beter dan...

Welke leverancier heb jij ?

ve
door verwijderd - Sep 22, 2014 om 21:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

smullie schreef op maandag 22 sep 2014, 21:09:
Welke leverancier heb jij ?

De slechtste van Nederland, althans, dat lees ik veel: Eneco.

ve
door verwijderd - Sep 22, 2014 om 21:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Maar ik vind Eneco persoonlijk de beste.;-))

ve
door verwijderd - Sep 22, 2014 om 21:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

@tijger1, heb er zelf nog nooit enig probleem bij ondervonden (los van de site) maar daar word aan gewerkt; lees alleen altijd dat Eneco vaak slecht uit de bus komt. Ga ik serieus vergelijken met andere aanbieders: bij mij is het ook de beste, meestal durf ik het niet hardop "te schrijven".

ve
door verwijderd - Sep 22, 2014 om 22:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kunt u rustig doen. Ben daar op anderhalf jaar na mijn hele leven klant. Als er eens iets was, was een telefoontje of mail voldoende om het op te lossen.

ve
door verwijderd - Sep 22, 2014 om 23:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

tijger1 schreef op maandag 22 sep 2014, 22:16: Kunt u rustig doen. Ben daar op anderhalf jaar na mijn hele leven klant. Als er eens iets was, was een telefoontje of mail voldoende om het op te lossen.

Dat is exact mijn ervaring: "als er eens iets was": één telefoontje was voldoende, geen loze beloftes maar er werd/word daadwerkelijk (en snel) aan gewerkt. Maar ook ik ben ook al heel lang klant. Als ik hier heel vaak klachten lees over energiemaatschappijen denk ik, misschien bevooroordeeld, blij dat ik al die toestanden met verkeerde rekeningen en noem maar op, niet meemaak noch meegemaakt heb. Daarom begrijp ik nooit dat op vergelijkingssites Eneco er meestal zo 'slecht' belicht wordt. Maar goed, er zijn hoppers die ieder jaar overstappen, dat is ook hun goed recht om te shoppen.

ve
door verwijderd - Sep 22, 2014 om 23:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Al dat overstappen, ik zie het nut er niet van in. Heb de pest aan verandering ;-)

ve
door verwijderd - Sep 22, 2014 om 23:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Na het 3 jaar contract bij eneco heb ik ook gezocht of ik gunstiger kon, d.w.z. onderaan de streep rechts. Er werd mij door eneco pas na dreigen met "hoppen" een beter aanbod gedaan. Probeer het eens om dóór te vragen of ze gunstiger tarieven hebben. Maar ik ben er pas 40 jaar klant.

ve
door verwijderd - Sep 22, 2014 om 23:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

@mahadma, veel te kort klant, haha. Maar zo is het ook hoe ik het doe: mijn contract verloopt in Januari 2015, dus over een maandje of 2 ga ik me "afmelden". Kan men rustig een 'Efteling' verhaaltje vertellen waar het goedkoper is en daarom wil veranderen. Tot nu toe, altijd daarna een weer leuke aanbieding, wel waar ik TOON afsla ;-) (die is ook als aanbieding voor bestaande klanten) en dan ga ik vrolijk verder met dezelfde leverancier.

ve
door verwijderd - Sep 22, 2014 om 23:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

@Tenormin, dat jij nou geen TOON wil, dat valt me tegen (lol). Er is wel weer een ander (vooral nutteloos) gimmick te vinden, Anna. Kom je aanrijden met je auto, en via je gsm en internet schakelt je cv aan (maar dat is alleen voor vaste Nem klanten of als je dat wordt).

ve
door verwijderd - Sep 22, 2014 om 23:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

tijger1 schreef op maandag 22 sep 2014, 22:16: Ben daar op anderhalf jaar na mijn hele leven klant.
Wàt gemeen dat ze je op anderhalf-jarige leeftijd al "aan het gas" gedaan hebben...
Ikke ook Eneco, ikke ook geen klachten

ve
door verwijderd - Sep 22, 2014 om 23:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

mahadma schreef op maandag 22 sep 2014, 23:15: Na het 3 jaar contract bij eneco heb ik ook gezocht of ik gunstiger kon, d.w.z. onderaan de streep rechts. Er werd mij door eneco pas na dreigen met "hoppen" een beter aanbod gedaan. Probeer het eens om dóór te vragen of ze gunstiger tarieven hebben. Maar ik ben er pas 40 jaar klant.

Gedaan. Ze houden star van aan hun beleid.
Ik heb de tarieven van eneco gezien, dit schilt mij per maand € 40 dat ik minder betaal.
Het contact bij NLE ga ik in ieder geval opzeggen.

ve
door verwijderd - Sep 23, 2014 om 01:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

@tenormin
Toon heeft een zusje gekregen, Anna. Opassen dus met overstappen.

ve
door verwijderd - Sep 23, 2014 om 02:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Eenvoudig een andere energieprovider gaan zoeken en weggaan bij NLE vanwege minachting van een bestaande klant en met twee maten meten. NLE zal mogelijk u weer een scherper aanbod doen?

Zou toch eens dan van energieprovider veranderen. Wat is de meerwaarde van NLE om daar klant bij te blijven?

ve
door verwijderd - Sep 23, 2014 om 02:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

costnix schreef op dinsdag 23 sep 2014, 01:13: @tenormin
Toon heeft een zusje gekregen, Anna. Opassen dus met overstappen.

En Anna, net als Toon®, kost extra (abonnement)geld per maand en is alleen gratis is aanschaf als je voor minstens een ­x jarig contract afsluit om klant te zijn bij de NLE te blijven. Daar is niet in vastgelegd vaststaande tarieven voor x jarig contract.

ve
door verwijderd - Sep 23, 2014 om 09:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Geachte Smullie,

Wij vinden het jammer om te horen dat u ons verlengingsaanbod niet aantrekkelijk vindt. Wij doen ons best om onze bestaande klanten te belonen met scherpe tarieven.

In de energiemarkt ligt de focus op nieuwe klanten. Hierdoor zijn er welkomstpremies en lagere tarieven.

Onze vaste klanten bieden wij in aansluiting op het eerste contract een scherp “U Zit Goed” aanbod. De tarieven in dit aanbod zijn voordeliger dan de gemiddelde tarieven van de grootste drie energieleveranciers. Om die reden is het tóch aantrekkelijk om te blijven.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice NLE

ve
door verwijderd - Sep 23, 2014 om 10:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

nleservice schreef op dinsdag 23 sep 2014, 09:53: Geachte Smullie,

Onze vaste klanten bieden wij in aansluiting op het eerste contract een scherp “U Zit Goed” aanbod. De tarieven in dit aanbod zijn voordeliger dan de gemiddelde tarieven van de grootste drie energieleveranciers. Om die reden is het tóch aantrekkelijk om te blijven.

Jullie snappen het nog niet, Ik wil geen vergelijk met andere providers, ik kijk simpel zoals alle Nederlanders naar mijn knip. Daarnaast ben ik al enige jaren klant. Maar een verschil van € 40 per maand dus op jaarbasis € 480 is wel erg veel. Dat jullie vinden dat ik dan goed zit is vanuit NLE idd correct ik spek jullie kas.
Ik verwacht dat ik een net zo scherp aanbod krijg als nieuwe klanten, meer niet

ve
door verwijderd - Sep 23, 2014 om 10:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

@smullie

Ik kan mij niet voorstellen dat u bij Eneco € 40 per maand goedkoper uit zou zijn. Uiteraard zonder eventuele welkomstbonus.

ve
door verwijderd - Sep 23, 2014 om 10:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

nleservice schreef op dinsdag 23 sep 2014, 09:53: Onze vaste klanten bieden wij in aansluiting op het eerste contract een scherp “U Zit Goed” aanbod. De tarieven in dit aanbod zijn voordeliger dan de gemiddelde tarieven van de grootste drie energieleveranciers. Om die reden is het tóch aantrekkelijk om te blijven.

Een verschil van € 40 per maand is wel groot, in jullie ogen "zit ik goed" om jullie kas te spekken.
Ik geloof dat geen enkele nederlander dit bedrag te laag vindt om te blijven zitten bij NLE. Op jaarbasis is dit bijna € 500, kom op zeg en dit zou een goed aanbod zijn.

En kom niet aan om te vergelijken met de 3 grootste aanbieders, ik kijk naar NLE en wens daar het beste tarief en als ik als trouwe klant getild wordt (zo voelt dat) dan ben ik weg.

Ik wil een zelfde tarief als nieuwe klanten bij NLE zo niet dan Houdoe

ve
door verwijderd - Sep 23, 2014 om 10:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

nleservice schreef op dinsdag 23 sep 2014, 09:53: Geachte Smullie,

Wij vinden het jammer om te horen dat u ons verlengingsaanbod niet aantrekkelijk vindt. Wij doen ons best om onze bestaande klanten te belonen met scherpe tarieven.

In de energiemarkt ligt de focus op nieuwe klanten. Hierdoor zijn er welkomstpremies en lagere tarieven.

Onze vaste klanten bieden wij in aansluiting op het eerste contract een scherp “U Zit Goed” aanbod. De tarieven in dit aanbod zijn voordeliger dan de gemiddelde tarieven van de grootste drie energieleveranciers. Om die reden is het tóch aantrekkelijk om te blijven.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice NLE

ve
door verwijderd - Sep 23, 2014 om 10:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tip;

Ga naar je netbeheerder en sluit daar een dagelijks opzegbaar tijdelijk variabele overeenkomst...

Dus bij Liander als netbeheerde Nuon dagelijkse tarief zoals vroeger was.....

En dan over 1 maand weer naar de beruchte met welkom aanbieding als nieuwe klant want je was dan Nuon klant en stapte over....

Als nieuwe betere voorwaarden kregen dan bestaande doe je het toch zo.
1 maand vreemd gaan bij je eigen netbeheerder is voldoende......

Zij extra kosten voor in en uitschrijven en U korting....
Wedden dat ze volgende keer soepeler zijn en zij lezen dit ook mee!

Succes bij de hier erg twijfelachtige firma....

ve
door verwijderd - Sep 23, 2014 om 10:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ken iemand die redelijk hoog aan de top bij Nuon werkt. Daar het mee over de onvrede van bestaande klanten gehad, dat zij minder worden vertroeteld dan nieuwe klanten. Het kan gewoonweg vanuit financieel oogpunt niet uit. Alle klanten die kortingen aanbieden gaat niet. Geen enkele energieleverancier zou dat kunnen volhouden.

Er is harde concurrentie onderling, juist door die relatieve nieuwkomers als NLE, dus ze focussen zich op de nieuwe klanten en het verloop daarna nemen ze dan maar voor lief. Er is een gedeelte dat blijft hangen. Wel heeft Nuon nu een soort spaarpuntenregeling voor trouwe klanten waarmee je kunt sparen voor iets leuks, hoe langer klant, des te meer punten. Ik neem aan dat andere maatschappijen ook wel zoiets hebben. Iets om je te binden aan het bedrijf.

Maar denken dat je eeuwig en altijd dezelfde kortingen kunt krijgen als die van nieuwkomers is een illusie.

ve
door verwijderd - Sep 23, 2014 om 10:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

tijger1 schreef op dinsdag 23 sep 2014, 10:07: @smullie

Ik kan mij niet voorstellen dat u bij Eneco € 40 per maand goedkoper uit zou zijn. Uiteraard zonder eventuele welkomstbonus.

Maakt mij niet uit met of zonder bonus, die € 40 is te hoog om niet te shoppen.

ve
door verwijderd - Sep 23, 2014 om 11:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

NLE snapt dus totaal niet dat ze niet de enige zijn (In de energiemarkt ligt de focus op nieuwe klanten. Hierdoor zijn er welkomstpremies en lagere tarieven) en dat als men geen prettige prijs krijgt men elders gaat, waar men nieuwe is en een betere prijs krijgt..

ve
door verwijderd - Sep 23, 2014 om 14:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bij nog 2 andere leveranciers op de site gekeken. Ook hier kom ik gemiddeld per maand € 40 goedkoper uit.

Ik voel me nu voor een beetje pissig.

ve
door verwijderd - Sep 23, 2014 om 15:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

smullie schreef op dinsdag 23 sep 2014, 14:42: Bij nog 2 andere leveranciers op de site gekeken. Ook hier kom ik gemiddeld per maand € 40 goedkoper uit.

Ik voel me nu voor een beetje pissig.
Oplossing is simpel, koop je contract af als dat kan en ga naar een ander.
Hier blijven klagen helpt je niet zo veel vrees ik.

ve
door verwijderd - Sep 23, 2014 om 16:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

gompy2 schreef op dinsdag 23 sep 2014, 15:38:
smullie schreef op dinsdag 23 sep 2014, 14:42: Bij nog 2 andere leveranciers op de site gekeken. Ook hier kom ik gemiddeld per maand € 40 goedkoper uit.

Ik voel me nu voor een beetje pissig.
Hier blijven klagen helpt je niet zo veel vrees ik.

Is niet een kwestie van klagen, maar andere ook op dit idee zetten. We kunnen van elkaars kennis gebruik maken. Dit is toch het doel van dit forum of niet soms.

ve
door verwijderd - Sep 23, 2014 om 19:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

smullie schreef op dinsdag 23 sep 2014, 16:03:
Is niet een kwestie van klagen, maar andere ook op dit idee zetten. We kunnen van elkaars kennis gebruik maken. Dit is toch het doel van dit forum of niet soms.

Zeker, en ik hoop ook dat je succes krijgt, maar ik ben bang dat het vegen wordt voor je.
Je bent een contract aangegaan voor de levering van iets, daar heb je voor getekend, dat zijn de feiten. Je krijgt geleverd waar je voor getekend hebt. Dat heeft niets met "tillen" te maken zoals je schrijft, zo zit de wereld nu eenmaal in elkaar.
Als de gasprijs in die tussentijd 2 Euro per kuub duurder was geworden, was de aanbieding voor nieuwe klanten véél duurder geweest als wat jij hebt moeten betalen, had jij gebeiteld gezeten, hadden we ook niks van je gehoord, toch?

Vorige maand een mooi bankstel gekocht, voor een bepaalde prijs.
Laat nou datzelfde bankstel een week later wel 300 Euro goedkoper in de aanbieding zijn, bij dezelfde zaak (De tillers...)
In diezelfde maand een knoepert van een TV gekocht, bij de MM, voor een flinke prijs...
Ajakkes nog is an toe, 4 dagen later zie ik in een folder dat diezelfde TV wel 500 Euro goedkoper in de aanbieding stond, ook bij de MM...
(De tillers...)

Uiteraard fictieve voorbeelden, maar met precies dezelfde lijnen, gedane zaken nemen geen keer, maar ik wens je wel succes met je battle...

ve
door verwijderd - Sep 23, 2014 om 19:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Even voor de duidelijkheid:

- Mijn contract loopt af
- Ik krijg een nu aanbod en ga vergelijken
- Bij NLE krijgen nieuwe klanten een gunstiger tarief al ik met het aanbod van verlenging
- Ik kan volgens NLE niet de goedkopere tarieven krijgen omdat ik al klant ben en ga verlengen.

ve
door verwijderd - Sep 23, 2014 om 19:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

@gompy 2

De Ts zit al aan het eind van hasr contract en kreeg ern aanbieding voor ern verlening. Logisch dat ze dan toch even rondkijkt?

ve
door verwijderd - Sep 23, 2014 om 19:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

smullie schreef op dinsdag 23 sep 2014, 19:23: Even voor de duidelijkheid:

- Mijn contract loopt af
- Ik krijg een nu aanbod en ga vergelijken
- Bij NLE krijgen nieuwe klanten een gunstiger tarief al ik met het aanbod van verlenging
- Ik kan volgens NLE niet de goedkopere tarieven krijgen omdat ik al klant ben en ga verlengen.

Dan heb ik dat verkeerd begrepen, had begrepen dat je een 3 jarig contract had
Wat ik schreef moet je dan maar als niet beschouwen.
Dan maar even goed winkelen bij de diverse aanbieders.
Daar zul je dan gelokt worden, en als daar je contract einde nadert zul je van hun een aanbieding krijgen die weer ongunstiger is als de lokkers voor nieuwe klanten.
Zo blijf je wel in de "goedkope" aanbiedingen zweven.
Nog steeds suc6 gewenst bij deze. ;-)

ve
door verwijderd - Sep 23, 2014 om 19:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zou zeggen vergelijk verschillende energieleveranciers met de prijzen en de bijkomende kosten.

Er zijn mensen - ik zou ze niet de kost willen geven - die jaarlijks van energieleverancier wisselen vanwege een beter aanbod dan een bestaande klant.

Altijd dan weer na een jaar de energieleverancier de rug toekeren en mogelijk dat NLE dan wederom voor een 'nieuwe klant' een uitstekend aanbod doen.

ve
door verwijderd - Sep 23, 2014 om 23:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik wil niet weg alleen ze jagen mij weg!!

ve
door verwijderd - Sep 24, 2014 om 04:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

smullie schreef op dinsdag 23 sep 2014, 23:46: Ik wil niet weg alleen ze jagen mij weg!!

U bent blijkbaar niet meer welkom bij deze energieleverancier, wijzig dan eens naar een ander waar u zich wel welkom voelt.

ve
door verwijderd - Sep 24, 2014 om 08:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

........Als ik dit ga vergelijken zie ik tot mijn verbazing dat nieuwe klanten een veel goedkoper aanbod krijgen dan ik........

Niks nieuws onder de zon. Nieuwe klanten worden bij ieder bedrijf als een vorst binnen gehaald met leuke / goedkope aanbiedingen. Ook de omroepen doen hier lekker aan mee.

40,- euro p.m. goedkoper, geloof ik niks van. Tenzij je alleen kijkt naar het te betalen voorschot, maar dan kan je bij de jaarafrekening fiks bedrogen uit komen.

ve
door verwijderd - Sep 24, 2014 om 11:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als bestaande klant van de NEM heb ik contact op genomen met de klantenservice: ik wil als bestaande klant graag een korting van € 200,- anders stap ik over naar een andere energieleverancier om die korting binnen te slepen. Dat was geen enkel probleem. Deze korting heb ik gekregen en mijn tarieven zijn nu als volgt vastgesteld:
Electriciteit
€ 0,21285 dagtarief
€ 0,20047 nchttarief
Gas € 0,59544 per kub
vastrecht € 5,00 per maand

ve
door verwijderd - Sep 24, 2014 om 11:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

@frederkip

Maar dan betaalt u in ieder geval voor het vastrecht meer dan een nieuwe klant. Nog steeds wonderlijk.

ve
door verwijderd - Sep 24, 2014 om 11:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

tijger1 schreef op woensdag 24 sep 2014, 11:47: @frederkip

Maar dan betaalt u in ieder geval voor het vastrecht meer dan een nieuwe klant. Nog steeds wonderlijk.

En dat wordt weer gecompenseerd door een extra vaste klantenkorting van 38%
De totale korting dit jaar (2014-2015) bedraagt voor mij € 353,80

ve
door verwijderd - Sep 24, 2014 om 11:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Stel dat je geen contract hebt voor 3 jaar, maar elk moment kunt opzeggen, zou je dan bijvoorbeeld per 1 november op kunnen zeggen en per 1 november weer aan kunnen melden?

ve
door verwijderd - Sep 24, 2014 om 12:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ben zelf ook klant bij Eneco, maar dat je daar € 40 per maand minder zou betalen dan bij een andere leverancier lijkt mij ook sterk. Misschien heb je dit berekend vanaf de Eneco site? Let dan goed op, want Eneco geeft in eerste instantie alleen het maandbedrag voor verbruik van electra en gas. Wanneer je dan naar beneden scrolt, zie je pas het totale maandbedrag inclusief transportkosten. En die transportkosten zijn dan inderdaad ongeveer € 40 per maand.

ve
door verwijderd - Sep 24, 2014 om 12:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Door gewoon te dreigen met opzeggen of opzeggen wil nog wel eens helpen om een goed en lager bod te krijgen.
Heb dit ook al eens gedaan bij nuon en zie ik kreeg een prima bod

ve
door verwijderd - Sep 24, 2014 om 12:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

smullie schreef op maandag 22 sep 2014, 14:10: Ik ben een bestaande klant bij de Ned. Energie Maatschappij heb een 3 jarig contract. Via de site van NLE krijg ik een aanbod voor verlenging. Als ik dit ga vergelijken zie ik tot mijn verbazing dat nieuwe klanten een veel goedkoper aanbod krijgen dan ik. Dit kan wel enkele tientallen euro's per maand schelen. Als ik bel wordt dit door een medewerker bevestigd, echter er wordt ook direct gezegd dat ik het aanbod van "nieuwe" klant niet kan krijgen.
HOE IS DAT IN GODSNAAM MOGELIJK

ve
door verwijderd - Sep 24, 2014 om 12:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

gewoon ieder jaar overstappen maakt niet uit waarvoor.....doe ik al jaren
is ff rekenen maar tel uit je winst
en via facebook je energieleverancier duidelijk maken dat je gaat overstappen als je geen beter aanbod krijgt....wil bij mij nog weleens werken....s6

ve
door verwijderd - Sep 24, 2014 om 12:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ smullie misschien heeft u hier iets aan/?

http://myclang.com/2/3fde86554331e476022365e2472552b2c3e3b7846790769737f0c2218196f523a290e2f2a6e224b586d584b

iK ZOU ALLICHT EENS GAAN VERGELIJKEN.

Succes

ve
door verwijderd - Sep 24, 2014 om 12:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gewoon NIET verlengen dus en lekker overstappen. En mensen geloof me: kadootjes krijg je niet.......is altijd sigaar uit eigen doos, oftewel je betaald ze uiteindelijk gewoon zelf!

ve
door verwijderd - Sep 24, 2014 om 12:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

pvanbaak schreef op woensdag 24 sep 2014, 12:20: Door gewoon te dreigen met opzeggen of opzeggen wil nog wel eens helpen om een goed en lager bod te krijgen.
Heb dit ook al eens gedaan bij nuon en zie ik kreeg een prima bod

Men hoeft helemaal niet te dreigen; tenminste, nooit mijn ervaring. Gewoon zeggen dat je weg wilt bij die en die omdat "hunnie/hullie ;-) " een beter aanbod hebben. In 90% van de 100% krijg je bij je eigen leverancier dan ook een aardige korting en blijf je zitten waar je zit, zonder je adem in te houden overigens.

ve
door verwijderd - Sep 24, 2014 om 12:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

@smullie,
Onderstaande link was bij mijn vorige antwoord niet correct, onderstaand nu wel.

http://myclang.com/2/3fde86554331e476022365e2472552b2c3e3b7846790769737f0c2218196f523a290e2f2a6e224b586d584b

Nogmaals succes en ik zou het zeer zeker overwegen om over te stappen.

MVG Oplossing

ve
door verwijderd - Sep 24, 2014 om 13:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als ik diverse vergelijkingssites gebruik kom ik uit op Budget Energie.

ve
door verwijderd - Sep 24, 2014 om 13:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Daarom ga ik ieder jaar energie vergelijken en kies ik simpelweg voor het goedkoopste energie contract. Natuurlijk zitten er verschillen in de serviceniveaus van de verschillende leveranciers, maar prijs vind ik nog altijd het belangrijkst.

ve
door verwijderd - Sep 24, 2014 om 13:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nadat ik overgestapt was van Oxxio naar Ned. Energie Maatschappij werd ik herhaaldelijk door Oxxio gebeld met een goedkoper tarief - als ik maar terug kwam!! Heb dit niet gedaan.

Heb bij de NeM een contract voor één jaar. Kreeg per e-mail een bericht dat het tijd was om te verlengen, wilde ik een verlenging voor 3 of voor 5 jaar? Heb hier niet op gereageerd want ik wil een verlenging van één jaar (werd niet genoemd). Werd vervolgens opgebeld oopr de Energie maatschappij met hetzelfde aanbod. Gevraagd waarom ze me niet een aanbod voor één jaar gaven. De juf wist dat ook niet - leest tenslotte alleen maar voor wat op haar monitor staat. Heb volgehouden en heb een contract voor één jaar met lagere tarieven.

Als je al een drie-jarig contract hebt kun je hier niet onderuit maar bij verlenging dus alleen één jaar doen of overstappen - eerst goede informatie inwinnen over andere ondernemingen.

ve
door verwijderd - Sep 24, 2014 om 13:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ga toch gewoon naar GreenChoice. Al jaren de goedkoopste en nog klantvriendelijk bovendien.

ve
door verwijderd - Sep 24, 2014 om 14:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik stap ieder jaar over naar een andere maatschappij nadat ik op een vergelijkingssite uit heb gerekend wat de goedkoopste is. Zo geregeld.

ve
door verwijderd - Sep 24, 2014 om 14:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wetende dat NLE in deze topic meeleest verbaasd het mij dat ze nog geen contact (Telf / mail) met mij hierover hebben opgenomen. Ze hebben alleen maar een algemeen bericht geplaatst. Vraag mij af wat de community afdeling van NLE zoal doet?

ve
door verwijderd - Sep 24, 2014 om 14:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Staat u dan te boek als Smullie bij hen?

ve
door verwijderd - Sep 24, 2014 om 14:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

tijger1 schreef op woensdag 24 sep 2014, 14:13:
Staat u dan te boek als Smullie bij hen?

Nee, maar ze weten wie ik ben.

ve
door verwijderd - Sep 24, 2014 om 15:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit doet zich niet alleen bij energie maatschappijen voor, maar ook bij de kranten. Of ik nu het AD heb of de VK, als je profiteert van de aanbiedingen scheelt je dat € 100,00 of meer op per jaar.

ve
door verwijderd - Sep 24, 2014 om 15:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste heer, mevrouw Smullie,

Jammer om te horen dat u niet tevreden bent met ons aanbod voor contractverlengingen. Zoals u aangeeft, er is inderdaad voor gekozen om het aanbod voor nieuwe klanten en bestaande klanten te scheiden. Nieuwe klanten krijgen soms als welkom een extra korting.

Maar ook onze bestaande klanten worden gewaardeerd. Behalve dat we ernaar streven met een verlengingscontract voordeel bieden ten opzichte van de reguliere tarieven van andere leveranciers is onlangs de volgende aktie gestart.

U heeft het vast al gehoord. Anna is uitgebracht (www.whoisanna.com). Ze is uitsluitend beschikbaar voor bestaande klanten.

Als u nog vragen heeft over onze aanbieding, zou u dan uw klantgegevens willen insturen naar onlineklantenservice@nle.nl? Dan nemen wij even contact met u op.

Met vriendelijke groet,
Klantenservice NLE

ve
door verwijderd - Sep 24, 2014 om 15:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nou Smullue, ik zou daar maar blijven dan mag u Anna huren voor maar € 3 99 per maand. Hiep hoi. Komt Anna ook stofzuigen en de ramen lappen?;-)

ve
door verwijderd - Sep 24, 2014 om 15:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb liever een verlengingscontract met wat financieel voordeel dan Toon of Anna, oftewel Jip en Janneke. Gelukkig heeft iedereen de vrijheid om te kiezen, zonder zelf te betalen 'cadeautjes'.

ve
door verwijderd - Sep 24, 2014 om 15:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat is wel erg brutaal van de klantenservice. Meteen even een reclamepraatje voor Anna maken. Heeft verder niets met die aanbiedingen te maken.

ve
door verwijderd - Sep 24, 2014 om 15:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Niet echt een reclamepraatje, want nieuwe klanten mogen haar blijkbaar niet huren.

Wat een pech, hoef ik ook niet over te stappen. ;-)

ve
door verwijderd - Sep 24, 2014 om 15:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

tijger1 schreef op woensdag 24 sep 2014, 15:38: Niet echt een reclamepraatje, want nieuwe klanten mogen haar blijkbaar niet huren.

Ach welnee, DAAR trappen we toch niet in. Klik maar eens op aanvragen!

Dat vindt Anna juist leuk!

ve
door verwijderd - Sep 24, 2014 om 15:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

zoekster schreef op woensdag 24 sep 2014, 15:42:

Dat vindt Anna juist leuk!

ANNA weet van niks, da's een dood ding, maar NLE is er natuurlijk wel mee in zijn sas. Voor de bestaande klant toch weer een extra 4 eurootjes x 12 = €48,00 per jaar voor die trouwe klanten!

ve
door verwijderd - Sep 24, 2014 om 15:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je snapt de kwinkslag niet, maar geeft verder niet.

ve
door verwijderd - Sep 24, 2014 om 16:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik snap hem wel, valt de webcare toch weer door de mand.

Maar ik hou niet van apparaten die mij in de gaten houden. Draai zelf wel asn de thermostaat.

ve
door verwijderd - Sep 24, 2014 om 16:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Begrijp niet waarom je niet gaat overstappen naar de goedkoopste leverancier. Vaak zit er een boete aan vast als je vroegtijdig op gaat zeggen maar.... Verre de meeste leveranciers bieden je aan de boete te vergoeden. Waarom dan niet overstappen?

ve
door verwijderd - Sep 24, 2014 om 16:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

De maandbedragen op de site van enco zijn Exclusief € 34,63 netwerkkosten.
De top van Nuon noemt klanten die blijven "slapers".

ve
door verwijderd - Sep 24, 2014 om 16:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb mijzelf geleerd, dank je wel Toon en Anna, dat mijn zelflerende klok thermostaat (Hony), mij veel meer bespaart. En geen maandelijkse grappen meer van minstens € 3,99 ........... (voor zolang dat duurt ....) Al die energiegebonden gadgets zijn alleen maar goed voor "hun bedrijf".

ve
door verwijderd - Sep 24, 2014 om 17:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben al jaren bij Greenchoice. Ik vroeg me vorig jaar ook af hoe het zat met aanbiedingen voor nieuwe klanten. Heb ze toen opgebeld(of gemaild dat weet ik niet meer) of ze voor vaste klanten ook aanbiedingen hadden anders vond ik het wel wat oneerlijk.

Nou, en dat was zo. Ik kreeg een mega-goede aanbieding! en ben daar natuurlijk op ingegaan. Onlangs is dat verlopen maar ook nu kon ik kiezen tussen 3 verlengmogelijkheden van contract (met vaste of variabele tarieven). Ik ben er zeer tevreden over. Ook de klantenservice is goed en de nota's overzichtelijk.
Het gekke is wel dat op vergelijkingssites Greenchoice met mijn aanbieding er niet eens bij staat. Sterker nog....ze zijn goedkoper dan nummer 1 van goedkoopste aanbieder die voor mij werd gekozen 1300 euro ofzo i.p.v. de gegeven 1800 euro die er gegeven werd op dat soort sites. Voor mij zijn ze dan ook niet echt betrouwbaar.

Dus...mijn advies: Bellen of mailen met je energieleverancier!

ve
door verwijderd - Sep 24, 2014 om 21:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

daarom pluizen wij elk jaar de beste laagste aanbieding uit
en stappen zo regelmatig over
dit hebben wij ook al zo vaak aan de kaak gesteld en belden
dan met de mededeling, dan stappen we wel over. ja maar u heeft nog een contract
de evt "boete" is het dan wel waard als je berekend wat het je scheelt als je overstapt.
het is een sport om dit uit te vogelen , maar absoluut de moeite waard.
maar ook met verzekeringen zoals de rechtsbijstand die al jaren liep, even uitpluizen en hoppa een nieuwe scheelt ruim een tientje per maand .

ve
door verwijderd - Sep 24, 2014 om 21:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

kerstdag schreef op woensdag 24 sep 2014, 16:04: Begrijp niet waarom je niet gaat overstappen naar de goedkoopste leverancier. Vaak zit er een boete aan vast als je vroegtijdig op gaat zeggen maar.... Verre de meeste leveranciers bieden je aan de boete te vergoeden. Waarom dan niet overstappen?

ve
door verwijderd - Sep 24, 2014 om 22:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Doe elk jaar mee met de energie veiling van de consumentenbond. Krijg de goedkoopste energie leverancier door maar ook een scherp aanbod van NLE. Kan nog steeds niet veel goedkoper. Zowel dan ben ik weg.

ve
door verwijderd - Sep 25, 2014 om 09:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

"HOE IS DAT IN GODSNAAM MOGELIJK"

Moet zeggen, dat het mij wel een beetje als zeuren overkomt. Mollie heeft toch niet onder een steen gelegen? Als iedereen dezelfde prijs krijgt, is er geen sprake meer van een aanbieding, maar van een vaste prijs. Of ben ik nu gek?

ve
door verwijderd - Sep 25, 2014 om 11:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het klopt wat je zegt.
Alle nieuwe klanten krijgen voordeel.
Eenmaal een deal is nou eenmaal een deal.
Waar ik naar gekeken heb opzoek naar een nieuwe leverancier is,dat ondanks de periode dat je bent aangegaan, ook direct opzegbaar is.Er staat vaak bij die vergelijkingssites een vinkje wat je aan kan zetten.
Scheelt enorm in de eventueel boeten mocht je weg willen.
En inderdaad bij verlenging betaal je altijd meer als dat je een nieuwe klant bent.
Dan loont het om contact op te nemen, en te zeggen dat als ze niet met een beter voorstel komen je opstap.
Mij ook gelukt, zit nu voor de 2e periode van 3 jaar bij Greenchioce, niet de goedkoopste, wel de voordeligste wat betreft voor een langere periode.

ve
door verwijderd - Sep 25, 2014 om 13:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Na het verlopen van je contract kun je opzeggen (bij dezelfde maatschappij) en je OOK weer aanmelden als nieuwe klant bij dezelfde maatschappij. Dan krijg je toch de korting. Veel sterkte.

ve
door verwijderd - Sep 25, 2014 om 13:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

@linkmiecheltje
Dat weet je vast niet zeker :)
Klopt niet hoor. Ze zijn natuurlijk niet op hun achterhoofd gevallen.

ve
door verwijderd - Sep 25, 2014 om 14:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

linkmiecheltje schreef op donderdag 25 sep 2014, 13:24: Na het verlopen van je contract kun je opzeggen (bij dezelfde maatschappij) en je OOK weer aanmelden als nieuwe klant bij dezelfde maatschappij. Dan krijg je toch de korting. Veel sterkte.

Nee, ik zeg niet op bij energieleverancier, ik zeg dat ik ergens goedkoper terechtkan en dan komt er wel weer een leuke aanbieding; daarom blijf ik braaf zitten, tot nu toe nog steeds tot tevredenheid.

ve
door verwijderd - Sep 26, 2014 om 12:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vandaag mensen van Budget Energie aan de deur gehad. Deze hebben echt leuke tarieven waar ik zeker aan zal denken.

Verder jullie bedankt voor jullie reactie's en adviezen.

ve
door verwijderd - Sep 26, 2014 om 13:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nooit aan de deur nemen, anders moet u hier volgend jaar een vraag stellen over de voorgestelde tarieven die niet in overeenstemming zijn met de jaarafrekening. ;-)

ve
door verwijderd - Sep 27, 2014 om 09:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

tijger1 schreef op vrijdag 26 sep 2014, 13:28: Nooit aan de deur nemen, anders moet u hier volgend jaar een vraag stellen over de voorgestelde tarieven die niet in overeenstemming zijn met de jaarafrekening. ;-)

Ik begrijp je en dat zal ik ook nooit doen echter de tarieven kloppen met wat ze op internet zetten.
Ik zal altijd toch eerst een contract met tarieven op papier willen zien en daarnaast alles via Internet afsluiten.
Het gesprek was trouwens zeer interessant en ik raad iedereen aan zijn of haar tarieven eens te vergelijken met die van Budget energie.