li
door liernur Apr 11, 2014 om 11:19
Huishouden & energie

Nederlandse energie maatschappij plegen valsheid in geschrifte

Wij hebben de volgende problemen met de NEM:

Naar onze mening;

Pleegt de NEM VALSHEID IN GESCHRIFTE, ZE verzinnen namelijk meterstanden. Een meter die door LIANDER is uitgebouwd loopt ruim 1500 M3 door volgens de NEM.

Worden correcties die door LIANDER zijn gemaakt niet doorgevoerd en blijven ze onterechte nota's sturen en aanmaningen. Ook verdwijnen voorschotten die op eerdere jaarafrekeningen zijn ingehouden.

De NEM dreigt met afsluiting, en probeert klanten bang te maken, terwijl de correcte maandbedragen betaald zijn.

Het personeel dat ons lastig valt met telefoontjes hebben onvoldoende deskundigheid om het probleem op te lossen.

Is de NEM erg creatief met de Calorische herberekening en is dit ook VALSHEID IN GESCHRIFTE. Wij hebben over eenzelfde jaar drie verschillende waarden mogen ontvangen.WONDER-GAS!! De hoogste calorische herberekening was 2,3 terwijl de rest van Nederland op 0,99 uitkwam. Daarnaast hadden wij een keer een nota met een waarde van 1,7 en een met 0,99. Wij vroegen ons af of we aan een andere Gasleiding zaten.

OP DE DIVERSE FACTUREN VERDWIJNT REGELMATIG DE VASTE KLANTENKORTING

Zijn ze niet in staat om door henzelf veroorzaakt problemen op te lossen We zijn inmiddels bijna 5 maanden bezig om een correcte jaarafrekening over 2013 van hen te krijgen, zonder succes..Wel hebben we 9 verschillende afrekeningen ontvangen die niet deugen.
Inmiddels hebben we meer dan 50 uren moeten besteden aan dit probleem en hebben we een ordner vol correspondentie.

Wij vragen ons af::

WEET CEO SWINKELS WEL WAT ZIJN PERSONEEL DOET OF IS DIT ZIJN OPDRACHT?

De vraag is wat kunnen we hier tegen doen?

De vraag is ook bij hoeveel klanten ze dit soort praktijken toepassen?

Horen dit soort bedrijven wel een vergunning te krijgen voor het verkopen van energie?

Ook vragen wij ons af of het wel verstandig is om de NEM een te hoog voorschot te betalen, want loop je dan niet het risico dat je teveel betaald voorschot kwijt bent bij faillissement?

753 1 Rapporteer

ti
door timpy1952 - Apr 12, 2014 om 09:58
8 Antwoorden / 2 Vragen

Helemaal met bovenstaande eens ook ik beschik zo ongeveer over een ordner vol.
Bij ons vergaten ze ??? zo maar 4500 kwatt stroom te salderen ( terug geleverde stroom van onze zonnepanelen)
Wat een horken zijn het bij de NEM inderdaad een computer laten bellen en bedreigen.
Heb achteraf spijt dat ik betaald heb, eigenlijk had ik voor de rechter moeten laten komen.
Overgestapt naar Greenchoise tot op heden geen problemen, en vriendelijker dan de NEM

Mensen wees verstandig laat je niet leiden door Francie Bauer en stap nooit over naar die oplichters, je denkt voor een lage prijs te gaan maar ondertussen naai je jezelf!!!