mi
door mijoeleke Oct 8, 2015 om 16:52
Auto & vervoer

Nepreparatie aan auto

Mijn auto 'trok' op een gegeven moment niet meer; reed stotend. Via een kennis bij een garage (draait op buitenlanders) terecht gekomen want deze kennis had er goede ervaringen mee en de garage was goedkoper. Autorijden is duur genoeg dus ik heb daar bougy's + kabels + verdelerkap laten vervangen. Auto reed een week goed, daarna opnieuw stoten/schokkend.
Terug naar garage, máár; ze gingen een maand op vakantie naar Turkije, geboorteland denk ik.
Ik moest 3 weken rijden met een schokkende auto dus dat kon niet/onverantwoord.
Heb hiervoor €175 voor betaald.

Dús, wilde ik rijden, naar vakgarage gegaan; alles eraf gehaald, al deze zaken met originele onderdelen vervangen; auto loopt als een zonnetje.
Opnieuw geld gekost uiteraard.

Na vakantie teruggegaan naar garage buitenlanders en gevraagd voor een 'gedeeltelijk' tegemoetkoming; ik ben erg netjes geweest vond ik dat ik een gedeeltelijke tegemoetkoming vroeg.
Hij zei nog tegen mij; de vakgarage vervangt gelijk alles met originele onderdelen; ja logisch toch!
Niet dus.Geen tegemoetkoming.
Waarschijnlijk zal ik er niks mee kunnen.
Wilde deze vraag toch even voorleggen.
Wie heeft ook deze ervaring?

1581 18 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Oct 8, 2015 om 17:06
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Wie heeft ook deze ervaring?

Ik niet, er is zo vaak door een monteur van andere origine qua geboorteland aan mijn auto's gesleuteld in de loop der tijd. Nooit klachten. Een monteur is een monteur, simpel toch.

edrick3
door edrick3 - Oct 8, 2015 om 17:25
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Tja, er kan altijd iets niet goed gaan.
Maar ... je hebt ze niet in de gelegenheid gesteld iets aan je klacht te doen en je bent (wat je beter meteen had kunnen doen) naar een andere (vak)garage gegaan.
Je had betere afspraken moeten maken (bv. leenauto).
Garage die een maand met vakantie gaat? Dus niet echt een garage....
Jammer, zonde geld.
En volgende keer maar meteen naar die 'echte' garage.

mi
door mijoeleke - Oct 8, 2015 om 17:30
46 Antwoorden / 19 Vragen

Natuurlijk heb ik een eigen verantwoording waar ik een reparatie laat doen. Kennis; (weinig tot geen contact meer) kon dit eerst niet geloven!!!
Misschien heeft deze nepgarage dan pech, zo kun je vaste klanten wel verliezen.
Rijden kon ik geen 3 weken met de auto en vervangende auto zelf (als vrouw) niet meteen aan gedacht.
Heb auto ook niet nodig voor werk anders was wel anders geweest.

edrick3
door edrick3 - Oct 8, 2015 om 17:44
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@mijoeleke,

.....Heb auto ook niet nodig voor werk anders was wel anders geweest......
Komt een beetje inconsequent over ....
Waarom ben je dan meteen naar een andere garage gegaan?

mi
door mijoeleke - Oct 8, 2015 om 17:50
46 Antwoorden / 19 Vragen

Ik denk dat ik op moment zélf niet goed wist of ik kon blijven rijden want hij (baas) zei kom terug over een maand; dan ga ik er vanuit; dit kan geen kwaad tót hij totaal niet meer 'trok'

pi
door pieto - Oct 8, 2015 om 17:53
2 Antwoorden / 0 Vragen

Eerlijk gezegd kun je bougiekabels, verdeelkap en bougies zelf ook vervangen. Dat is niet zo veel werk, tenzij de boel lastig bereikbaar is of erg vast zit.

Ik heb ook last gehad van een bokkende motor. Nadat ik een andere verdeelkap er in had gezet scheelde dat veel. Misschien heeft de beunhaas waar u eerst bent geweest oude rommel er in gezet.

door 1953 - Oct 8, 2015 om 18:01
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Uw auto is een dieselauto? U reed kortte ritten met uw auto?

Als u een dieselauto rijdt, dan is waarschijnlijk uw partikelfilter verstopt geraakt? In de meeste gevallen kan een dergelijke partikelfilter niet worden gereinigd, dan is een nieuwe partikelfilter noodzakelijk.

Dieselauto: typische kenmerken voor een ...

U mag best wel meer informatie aan ons verschaffen, zoals o.a.: merk auto, ouderdom, diesel, benzine of andere wijze brandstof?

mi
door mijoeleke - Oct 8, 2015 om 18:12
46 Antwoorden / 19 Vragen

Beunhaas heeft geen originele dingen gebruikt; wél nieuw zoals hij zegt; verdelerkap is zeker nieuw, dat weet ik; bougys, volgens vakgarage waren ze niet alle 4 hetzelfde!!!!!
Vakgarage heeft, omdat het een oude auto is en ik vroeg zo goedkoop als mogelijk; originele dingen erop gezet dus; verdelerkap, bougys + kabels, auto loopt goed nu maar duurder betaald met gebruikte spullen dan buitenlander met nieuwe/ níet originele

diumenge
door diumenge - Oct 8, 2015 om 18:14
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Wat was de prijs bij de tweede garage?

tijger1
door tijger1 - Oct 8, 2015 om 18:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dus er zijn nu gebruikte bougies ingezet en hij doet het prima? Dan is de vorige eigenaar van die bougies dus een beetje genept.

aurora1
door aurora1 - Oct 8, 2015 om 18:31
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Inderdaad, wat was de prijs bij de 2e garage?
Wat is een vakgarage? Bedoelt u daar de dealer van bijv. uw merk auto mee?
Ik heb nog nooit slechte ervaringen gehad in garages met "buitenlanders", integendeel zou ik haast zeggen. U doet daar nogal denigrerend over vind ik. Het komt meer voor dat een garage een bepaalde vakantieperiode sluit, vooral als de baas er dan niet is.
Ook komt vaker voor dat er geen originele (maar wel nieuwe) onderdelen worden geplaatst, dat moet u dan vooraf vragen.
Wat heeft de mededeling "als vrouw" te maken met het bedenken van een leenauto vragen?
U heeft geluk dat de oorzaak van het schokkend rijden aan de vervangen onderdelen heeft gelegen, want er kunnen vele andere oorzaken aan ten grondslag liggen.

pi
door pieterwolters - Oct 8, 2015 om 18:33
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Wat doet het ertoe dat het buitenlanders zijn die in die garage werken? Alsof Nederlandse garagisten nooit de boel flessen....

gerbera
door gerbera - Oct 8, 2015 om 22:29
7359 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=1953 schreef op donderdag 8 okt 2015, 18:01]Uw auto is een dieselauto? U reed kortte ritten met uw auto?

Als u een dieselauto rijdt, dan is waarschijnlijk uw partikelfilter verstopt geraakt? In de meeste gevallen kan een dergelijke partikelfilter niet worden gereinigd, dan is een nieuwe partikelfilter noodzakelijk.

Dieselauto: typische kenmerken voor een ...

U mag best wel meer informatie aan ons verschaffen, zoals o.a.: merk auto, ouderdom, diesel, benzine of andere wijze brandstof? Nou heb ik geen auto maar als er staat dat bougie's e.d.vervangen zijn ga ik er van uit dat het een benzinemotor is. Want waar zit een bougie in een dieselmotor ????? Goed lezen blijft een probleem voor u !!

door 1953 - Oct 9, 2015 om 02:22
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=gerbera schreef op donderdag 8 okt 2015, 22:29][quote=1953 schreef op donderdag 8 okt 2015, 18:01]Uw auto is een dieselauto? U reed kortte ritten met uw auto?

Als u een dieselauto rijdt, dan is waarschijnlijk uw partikelfilter verstopt geraakt? In de meeste gevallen kan een dergelijke partikelfilter niet worden gereinigd, dan is een nieuwe partikelfilter noodzakelijk.

Dieselauto: typische kenmerken voor een ...

U mag best wel meer informatie aan ons verschaffen, zoals o.a.: merk auto, ouderdom, diesel, benzine of andere wijze brandstof? Nou heb ik geen auto maar als er staat dat bougie's e.d.vervangen zijn ga ik er van uit dat het een benzinemotor is. Want waar zit een bougie in een dieselmotor ????? Goed lezen blijft een probleem voor u !!

Ging vanuit dat ook een dieselauto bougies heeft.

Als bougies geen goede ontsteking meer heeft, teveel aanslag op de punten, om welke oorzaak dan ook, dan is geen vonkontsteking meer tussen de twee punten en vonkontsteking raadt het al.

Koop een staalborsteltje voor onderweg om de eerste hulp zonodig te doen: bougie met het staalborsteltje de punten schoon te maken.

mi
door mijoeleke - Oct 9, 2015 om 09:43
46 Antwoorden / 19 Vragen

Ben even niet thuis geweest vanwege late reactie.
Mijn eigenlijke vraag is: wat kun je wettelijk met een nepreparatie, want het
is geld innen voor een reparatie die niet geholpen heeft.
Garage (buitenlanders) kunnen zeggen, was ze gewoon teruggekomen; hallo.........3 weken met een auto rijden die niet vooruitkomt en schokt......

Er zit één reactie tussen waarin gezegd wordt; vervangende auto geven; het is een kleine garage/loods, er liggen meerdere van die (soort loodsen) naast elkaar, doet het even nu er niet toe, want ik ben er tenslotte wel naar toe gegaan.

Zó werkt een normale fatsoenlijke garage, zo gaat een normale garage ook met klanten om. Vervangauto geven.
Maar ben hier niet zelf op gekomen.

Want ik vroeg hem nog toen ik met auto terugging en hij zei ik ga met vakantie; 'moet u niet even kijken' ? Hij knikte nee en toen vroeg ik nog 'blijft hij straks niet staan onderweg'? ook weer nee

Al met al, voor mij afgedaan.
Ik denk dat men toch met mannen anders omgaat ook.

Máár; kennis van mij is er steeds tevreden over geweest.
Is echter een man; en kan wel zijn zegje doen.
Misschien heeft het wel hiermee van doen.

hereistom
door hereistom - Oct 9, 2015 om 11:57
732 Antwoorden / 1 Vragen

U wilde zelf voor een dubbeltje op de eerste rang zitten en nu het niet is uitgepakt zoals u wilt gaat u klagen.
Wij noemen dat wie zijn billen brandt moet maar op de blaren zitten.
En een beetje discrimineren dat het buitenlanders zijn is natuurlijk helemaal uit den boze!
Toen u de auto daar bracht omdat het goedkoop zou zijn ging u ook niet weg omdat het 'buitenlanders' waren!

mi
door mijoeleke - Oct 9, 2015 om 16:31
46 Antwoorden / 19 Vragen

Wanneer de garage geen buitenlanders waren had ik dezelfde vraag gesteld

En over 'billen branden' ik hoef geen originele onderdelen in de auto, zou mij niet uitmaken maar hij moet wel functioneren.

En nee; ik ga niet meer voor goedkoper nee, zeker weten niet.

tijger1
door tijger1 - Oct 9, 2015 om 16:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En waarom vermeldt u dan "draait op buitenlanders"?