Nespresso apparaat stuk
In april 2012 heb ik een Nespresso apparaat met melkopschuimer (Magimix) gekocht. Sinds een week of twee lekt de machine in de lekbak, geeft hij nog maar halve kopjes koffie en de melkopschuimer is kapot. De melk wordt niet meer warm en na 20 seconden geeft de opschuimer aan dat hij oververhit raakt. Ik heb het apparaat bij de Expert in Winterswijk gekocht, een winkel met geweldige service. Helaas zijn die failliet, waardoor ik met Nespresso zelf gebeld heb. Omdat mijn garantie iets meer dan een maand verlopen is, wil men niks voor mij doen. Ik zou een nieuwe melkopschuimer moeten kopen (wordt niet gerepareerd, want die kosten "maar" 33 euro. Het apparaat kon gerepareerd worden, maar dat zou mij 140 euro kosten. Een andere optie zou zijn dat ik gebruik maak van een aanbieding voor een nieuwe machine. Ligt het nou aan mij of mag ik van een gebruiksapparaat verwachten dat het langer dan twee jaar meegaat? Het is toch van de zotte dat zo'n ding nu al kapot gaat, het is niet alsof het goedkope machines zijn. Deze kostte 225 euro.
Een dergelijk apparaat moet zeker langer meegaan dat twee jaar. Maar uw juridische aanspreek punt is failliet. U kunt dan een claim bij de voorverkoper neerleggen omdat hij ongerechtvaardigd wordt verrijkt. U zult hiervoor waarschijnlijk naar de rechter moeten met alle gevolgen van dien.
Aan een koffie machine is geen levensduur te koppelen, er spelen externe factoren mee. De kwaliteit van het water, bevat deze veel of weinig kalk en natuurlijk de gebruikte melk voor de opschuimer. M.i. is de aanschaf van een externe opschuimer de goedkoopste oplossing.
Lees dit even: In de gebruikskosten per kopje gaat men uit van een levensduur van 5 jaar voor de volautomatische espressoapparaten, zonder verdere onderhoudskosten en schoonmaakkosten. Wij achten dat niet reëel en kennen weinig volautomatische espressoapparaten die 5 jaar zonder hapering werken! Bron: een test van espresso apparaten van koffiemetpassie.nl
Maar ik denk dat zo'n apparaat langer dan 2 jaar zonder haperen mee zou moeten gaan. En als uw garantie is verlopen, heeft u toch nog rechten.
Klik hier.
Dank voor de reacties tot nu toe. Ik was er zelf al bang voor dat de failliete Expert het lastiger zou maken om de boel naar tevredenheid op te lossen. Er zit wel een Expert in een andere plaats die de reparaties e.d. overneemt. Ik zal hen eerst eens even bellen. Wanneer zij net zulke goede service geven als mijn Expert, heb ik goede hoop.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Meer gas "gebruikt" op dag van vervanging gasleiding
Onlangs heeft netbeheerder Enexis in onze straat alle gasleidingen naar de meter toe vervangen. Hiervoor kregen alle bewoners een brief en er werd een afspraak gemaakt zodat ze middels een schema verdeeld over meerdere dagen alle aansluitigen af konden gaan.
Op de dag dat wij aan de beurt waren zie ik in de app van mijn energieprovider dat ons verbruik juist op die betreffende dag een stuk h
...
Lees meer
Ik wil een klacht indienen over Rioleringsbedrijf Van Dongen
Klacht over rioleringsbedrijf van Dongen (085.8000582) Op 25 december 2023 had ik last van een verstopt toilet. Ik heb toen contact opgenomen met Rioleringsbedrijf van Dongen. Ik ben toen opgelicht. Ik heb uiteindelijk een rekening moeten betalen van 4.145, -- voor ca één uur werk. De kosten zaten in de toeslag vanwege de feestdagen en de afschrijving van de apparatuur die volgens de mont ... Lees meer
Afvoer verstopt
Hoi,
Momenteel hebben wij thuis erg veel last van terugkomende verstoppingen in onze afvoer. Ik probeer het telkens zelf op te lossen, maar zonder succes. Nu ben ik op zoek gegaan naar een loodgieter alleen vind ik de prijs echt belachelijk duur.
Is er ergens een redder in nood met de gouden tip? Of weet er iemand een loodgieter die goedkoper is en netjes te werk gaat??
...
Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer