hu
door hubeek Jun 6, 2014 om 10:38
Elektronica & tv

Nespresso apparaat stuk

In april 2012 heb ik een Nespresso apparaat met melkopschuimer (Magimix) gekocht. Sinds een week of twee lekt de machine in de lekbak, geeft hij nog maar halve kopjes koffie en de melkopschuimer is kapot. De melk wordt niet meer warm en na 20 seconden geeft de opschuimer aan dat hij oververhit raakt. Ik heb het apparaat bij de Expert in Winterswijk gekocht, een winkel met geweldige service. Helaas zijn die failliet, waardoor ik met Nespresso zelf gebeld heb. Omdat mijn garantie iets meer dan een maand verlopen is, wil men niks voor mij doen. Ik zou een nieuwe melkopschuimer moeten kopen (wordt niet gerepareerd, want die kosten "maar" 33 euro. Het apparaat kon gerepareerd worden, maar dat zou mij 140 euro kosten. Een andere optie zou zijn dat ik gebruik maak van een aanbieding voor een nieuwe machine. Ligt het nou aan mij of mag ik van een gebruiksapparaat verwachten dat het langer dan twee jaar meegaat? Het is toch van de zotte dat zo'n ding nu al kapot gaat, het is niet alsof het goedkope machines zijn. Deze kostte 225 euro.

12022 4 Rapporteer

alfatrion
door alfatrion - Jun 6, 2014 om 11:25
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Een dergelijk apparaat moet zeker langer meegaan dat twee jaar. Maar uw juridische aanspreek punt is failliet. U kunt dan een claim bij de voorverkoper neerleggen omdat hij ongerechtvaardigd wordt verrijkt. U zult hiervoor waarschijnlijk naar de rechter moeten met alle gevolgen van dien.

ro
door ron530 - Jun 6, 2014 om 11:55
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Aan een koffie machine is geen levensduur te koppelen, er spelen externe factoren mee. De kwaliteit van het water, bevat deze veel of weinig kalk en natuurlijk de gebruikte melk voor de opschuimer. M.i. is de aanschaf van een externe opschuimer de goedkoopste oplossing.

boppe1943
door boppe1943 - Jun 6, 2014 om 12:06
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Lees dit even: In de gebruikskosten per kopje gaat men uit van een levensduur van 5 jaar voor de volautomatische espressoapparaten, zonder verdere onderhoudskosten en schoonmaakkosten. Wij achten dat niet reëel en kennen weinig volautomatische espressoapparaten die 5 jaar zonder hapering werken! Bron: een test van espresso apparaten van koffiemetpassie.nl

Maar ik denk dat zo'n apparaat langer dan 2 jaar zonder haperen mee zou moeten gaan. En als uw garantie is verlopen, heeft u toch nog rechten.
Klik hier.

hu
door hubeek - Jun 6, 2014 om 12:19
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dank voor de reacties tot nu toe. Ik was er zelf al bang voor dat de failliete Expert het lastiger zou maken om de boel naar tevredenheid op te lossen. Er zit wel een Expert in een andere plaats die de reparaties e.d. overneemt. Ik zal hen eerst eens even bellen. Wanneer zij net zulke goede service geven als mijn Expert, heb ik goede hoop.