sa
door sanne1977 Sep 23, 2014 om 10:12
Elektronica & tv

Nespresso Delonghi koffieautomaat

Geachte heer/mevrouw,

Maart dit jaar een Nespresso Delonghi koffieautomaat gekocht. Binnen een aantal weken automaat kapot, geen druk meer. (de melk tbv cappuchino komt er niet meer met druk uit, loopt er traag uit) Kreeg de automaat na 3 weken terug, niet gemaakt. Men gaf aan dat ze niks konden vinden en dat de automaat ontkalkt was. Raar dat er uberhaupt kalk aanweizg geweest daar de automaat amper gebruikt was. Moest automaat nogmaals terug sturen en dan gingen ze weer kijken. Automaat is toen gerepareerd. Helaas binnen minimaal gebruik weer dezelfde defect. Contact met koffie discounter gehad en moet automaat weer terug sturen en dan gana ze weer kijken. Al met al hebben wij de automaat meer niet dan wel gehad en ik wil eigenlijk mijn geld terug. Dit laatste heb ik voorgesteld, maar daar willen ze niks van weten. Wat kan ik nu het beste doen en wat zijn mijn rechten als koper? Ik hoor graag. Bij voorbaat dank. Mvg, Sanne

470 4 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

mahadma
door mahadma - Sep 23, 2014 om 10:53
11520 Antwoorden / 51 Vragen
0

Klik HIER:

Is een product ondeugdelijk? Dan hebt u de volgende rechten. U hebt recht op een gratis reparatie of een nieuw product. Dat moet dan binnen een bepaalde tijd en zonder dat u daar te veel last van hebt. De verkoper kan ervoor zorgen dat u een product te leen krijgt, zolang de reparatie duurt. U kunt niet altijd kiezen tussen een reparatie of een nieuw product. Soms wil de verkoper het product alleen maar repareren, omdat dat goedkoper voor hem is. In zo'n geval mag de verkoper zeggen dat hij alleen wil repareren.

De verkoper moet het probleem oplossen of de fabrikant inschakelen voor u. Soms wordt uw klacht sneller opgelost als u zelf de afspraak maakt met de fabrikant. Bijvoorbeeld als de verkoper daarover afspraken heeft gemaakt met de fabrikant. De verkoper kan u dan aanraden om zelf contact op te nemen met de fabrikant. U hoeft dat echter niet te doen. De verkoper blijft verantwoordelijk. Kiest u er zelf voor om naar de fabrikant te gaan? Dan kunt u dat het beste ook aan de verkoper vertellen.

Voor een reparatie of een nieuw product hoeft u niet bij te betalen. Moet u van de verkoper wel bijbetalen? Dan mag u de koopovereenkomst ontbinden. U kunt hiervoor onze voorbeeldbrief gebruiken.

Bij ontbinding van de koopovereenkomst, hebt u er recht op dat u uw geld terugkrijgt. Soms krijgt u niet het hele bedrag terug. Bijvoorbeeld als u het product al een lange tijd zonder problemen hebt kunnen gebruiken. Gaat het om een klein gebrek? Bijvoorbeeld een kras op uw nieuwe aankoop? Dan is het de vraag of u kunt ontbinden of dat u alleen een korting kunt vragen. Dat hangt een beetje af van de situatie. Gaat het om een kras op een mobiele telefoon of een lcd scherm? Dan is dat vervelender dan een kras op een wasmachine. Maar staat de wasmachine in uw mooie keuken? Dan kan die kras wel weer heel storend zijn.

Ontbinding van de koopovereenkomst is een middel dat eigenlijk pas aan de orde komt als de verkoper niet kan repareren of vervangen. Of dat dit niet meer van hem gevraagd kan worden. Het uitgangspunt is dat u eerst recht hebt op kosteloos herstel of vervanging.

zoekster
door zoekster - Sep 23, 2014 om 13:17
10965 Antwoorden / 34 Vragen
0

Als u tot ontbinding wilt overgaan, dan moet u schriftelijk aansturen op de termijn waarin het product niet te gebruiken is wegens defecten. Dat lijkt mij in dit geval te lang, vanaf maart/april bent u al aan het aanmodderen met dit product. Nu is het inmiddels eind september en de oplossing wil maar niet vlotten.

Ik zou nu direct een vervanger eisen. Een vervanger is hetzelfde product en nieuw. Bedenk wel dat u daarvoor bij de verkoper moet zijn, dus niet bij de fabrikant! Willen ze daar niet mee akkoord gaan,

maak dan gebruik van het volgende wetsartikel 7:21 lid 3 BW

De verkoper is verplicht om, mede gelet op de aard van de zaak en op het bijzondere gebruik van de zaak dat bij de overeenkomst is voorzien, binnen een redelijke termijn en zonder ernstige overlast voor de koper, zijn in lid 1 bedoelde verplichtingen na te komen.


Maak dan gebruik van de volgende voorbeeldbrief klik HIER

En voeg daar het volgende aan toe

Omdat [het defect/de defecten] niet verholpen [is/zijn] en ook vervanging van het [product] niet binnen redeliljke termijn en zonder ernstige overlast (ik heb immers sinds [datum} nauwelijks gebruik kunnen maken van het apparaat) mogelijk bleek te zijn, heb ik het recht enz.

Succes!

lekkerisdat
door lekkerisdat - Sep 23, 2014 om 13:53
4299 Antwoorden / 5 Vragen
0

Ga sowieso nooit bellen, 80 cent per minuut..

gerbera
door gerbera - Sep 23, 2014 om 16:12
7348 Antwoorden / 14 Vragen
0

[quote=lekkerisdat schreef op dinsdag 23 sep 2014, 13:53]Ga sowieso nooit bellen, 80 cent per minuut.. Dacht dat hier nieuwe regels voor zijn, max € 1,- per gesprek of vergis ik mij

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

fe
feminem - Mar 28, 2024 om 17:46
Geldzaken & recht

Onaangekondige prijsverhoging sportschool

Goedendag,

vanmiddag een onaangename verassing tijdens het nalopen van de financiele administratie. SInds 1 november 2023 heb ik een abonnement bij een sportschool. Deze sportschool heeft, zonder het aan mij bekend te maken, de abonnementsprijs verhoogd. Ik ben niets te beroerd om te betalen, laten we dat voorop stellen. Ik wil echter wel graag op tijd weten dat er een prijsverhoging aa ... Lees meer

ko
koenvdklundert - Mar 28, 2024 om 17:06
Huishouden & energie

Afvoer verstopt

Hoi, 

Momenteel hebben wij thuis erg veel last van terugkomende verstoppingen in onze afvoer. Ik probeer het telkens zelf op te lossen, maar zonder succes. Nu ben ik op zoek gegaan naar een loodgieter alleen vind ik de prijs echt belachelijk duur. 

Is er ergens een redder in nood met de gouden tip? Of weet er iemand een loodgieter die goedkoper is en netjes te werk gaat?? ... Lees meer

Kl
Kletskop - Mar 27, 2024 om 00:44
Geldzaken & recht
Meer gas "gebruikt" op dag van vervanging gasleiding

Meer gas "gebruikt" op dag van vervanging gasleiding

Onlangs heeft netbeheerder Enexis in onze straat alle gasleidingen naar de meter toe vervangen. Hiervoor kregen alle bewoners een brief en er werd een afspraak gemaakt zodat ze middels een schema verdeeld over meerdere dagen alle aansluitigen af konden gaan.
Op de dag dat wij aan de beurt waren zie ik in de app van mijn energieprovider dat ons verbruik juist op die betreffende dag een stuk h ... Lees meer