jo
door joukek Dec 20, 2014 om 13:37
Computers & telefonie

Netsave

Ik kreeg iemand aan de deur die Netsave aanbood.
Het is een soort portal.
Als je je regeistreert en je betaalt via die portal je rekeningen, krijg je geld terug, beloofde de verkoper. Je moet wel een achtiging tot een eenmalig overmaken van € 95 afgeven, maar dat wordt ruimschoots vergoed door alle kortingen, zei die man.
Is dit een bonafide organisatie?

2149 7 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Dec 20, 2014 om 13:47
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo joukek,

Wat denk je zelf?
Je stelt de vraag niet voor niets....
Kost je dus € 95
Weggegooid geld.
Lees de info VAN (dus niet over) netsafe hier.

Zou er niet aan beginnen (maar dat is mijn mening).

Met vr.gr.

ja
door janf43 - Dec 20, 2014 om 14:33
733 Antwoorden / 0 Vragen

Je krijgt vast wel kortingen op artikelen die je niet nodig hebt. En vooraf voor kortingen betalen? Ik zou het niet doen. Als je iets nodig hebt gewoon goed rondkijken. Dat levert meer op en dan loop je geen risico's. In het algemeen: Als een aanbod te mooi is om waar te zijn, dan is het dat ook. De laatste uitspraak is overigens niet van mijzelf.

hutch
door hutch - Dec 20, 2014 om 14:34
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Verkooppraatjes. Laat me eens raden:

Stel (...) dat u met die onzin akkoord was gegaan.... had u vast en zeker al uw persoonlijke gegevens aan die persoon door gegeven. En vervolgens was die persoon (uiteraard) weg gegaan.

Zou u dan nu nog precies weten aan wie (!) u feitelijk uw persoonlijke gegevens verstrekt heeft? Ik vermoed van niet. Mogelijk liet dat persoontje u een (soort van) 'legitimatiebewijs' zien, u weet wel, zo'n flutpapiertje wat ieder kind op de computer kan maken.

Waarschijnlijk zou u nu ook geen (fysiek) adres en telefoonnummer hebben van dat clubje.

Ik wil u hiermee even aan het denken zetten.......

Ga nooit een contract, of overeenkomst aan, met iemand die bij u aan de deur komt. Veruit de meesten die aan deur komen, willen alléén maar (uiteraard) aan u verdienen of geld van u krijgen (op welke wijze of reden dan ook).

Dergelijk figuren gaan soms (figuurlijk) over lijken. Vaak 'liegen en bedriegen' (of niet alles aan u mededelen) zij, alleen maar om een handtekening van u te krijgen.

Maar, wilt u toch uw persoonlijke gegevens aan zo'n voor u onbekend persoon (!!) verstrekken en daarmee een overeenkomst aangaan, vraag (eis) ALTIJD een echt legitimatiebewijs, zoals id.kaart, paspoort of rijbewijs. Vervolgens alle gegevens van die persoon noteren. Tenslotte doet die persoon dat van u ook, dus waarom zou dat niet andersom mogen?

Aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid zal hij/zij dat niet toestaan. Dan weet u meteen dat het geen zuivere koffie is en dat hij/zij iets te verbergen heeft. En als hij/zij zegt geen (echt) id. bewijs bij zich te hebben, is dat meestal keihard gelogen.

Laat u niet in de maling nemen door 'echte' legitimatiebewijzen van allerlei bedrijven.
U weet namelijk (meestal) niet hoe een echt legitimatiebewijs van een bepaald bedrijf er uit ziet. En zelfs die zouden gekopieerd / gescand (geprint) kunnen zijn. Enz.enz.

Het beste is direct aan te geven géén interesse te hebben of via de officiële website van dat bedrijf verder te gaan (uitzoeken).

Wees gewaarschuwd!!

jo
door joukek - Dec 20, 2014 om 14:34
1 Antwoorden / 1 Vragen

Beste mensen,
Dank voor jullie antwoorden, 3 in zo'n korte tijd!

Ik heb legitimatie gevraagd en de colporteur kon zowel een identiteitskaart als een rijbewijs tonen

De colporteursregel geldt hier, dat is duidelijk op het formulier aangegeven dat ik getekend heb.
D.w.z. je mag binnen 14 dagen afzeggen.
De colporteur heeft ook verteld dat dat kan door eenvoudig een mail te sturen naar infor@netsave.nl en daarin te zetten: Geen interesse.

Ik heb even op de website geneusd en inderdaad afgezegd. Mochten ze toch geld van mijn giro overmaken, dan kan ik het storneren.

valerius-2
door valerius-2 - Dec 20, 2014 om 14:36
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Zulk soort zaken zijn alleen maar voordelig voor de gene die het opzet. Dus nooit aan mee doen, dan heeft u achteraf tenminste geen spijt.

edrick3
door edrick3 - Dec 20, 2014 om 15:15
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@joukek,

.....k heb even op de website geneusd en inderdaad afgezegd......

Lijkt me een verstandig besluit. ;-)

Met vr.gr.

tijger1
door tijger1 - Dec 21, 2014 om 11:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Bij volgende aanbieding aan de deur, op straat of aan de telefoon het eerste onderdeel - dus dat tekenen - overslaan, maar eerst op de betreffende site neuzen of u het wat vindt.

Bespaart u de opzegging en eventuele verdere problemen.;-)