door winniedepoohh Apr 17, 2014 om 10:57
Geldzaken & recht

Nha

Ik heb vorig jaar een cursus aangevraagd bij de NHA met gratis tablet.
Het eerste maand termijn werd al afgeschreven voordat ik nog maar iets had ontvangen.
Ik heb gebeld bij de nha en er werd me verteld dat het bezorgd zou worden.
Ik heb even afgewacht maar helaas niets ontvangen dus heb heb ik het maand termijn terug laten boeken. Ik ga niet betalen voor iets wat ik niet heb gekregen.
Daarna nog een keer contact opgenomen en gevraagd waar alles bleef, toen werd me verteld dat het eerste pakket bezorgd was door de tnt.
Dat zal allemaal wel , maar ik heb niets ontvangen.

Daarna heb ik het op zijn beloop gelaten door persoonlijke omstandigheden , dochter een aantal keren in het ziekenhuis etc

Toen ik een brief kreeg van een incasso buro dat ik het totale lesgeld ineens moest betalen.
700 euro.

Daar heb ik ook gelijk op gereageerd van dat ik niets ontvangen heb.
Toen kwamen ze met een brief van tnt dat het bij mij bezorgd moest zijn.
Ik heb toen gevraagd om de handtekening want meestal moet je tekenen voor zoiets.
Dat hadden ze niet.

Daarna weer een maand of 2 niets gehoord en nu willen ze me gaan dagvaarden als ik die 700 euro niet ga betalen.

Ik heb al meerdere keren aangegeven dat ik het maand termijn gelijk overmaak als ik het pakket krijg, en dat ik dan gewoon per maand voor de cursus betaal.

Daar gaan ze niet mee akkoord , eerst het gehele bedrag betalen en daarna gaan ze opnieuw leveren, u begrijpt dat ik daar weinig vertrouwen in heb

1697 6 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Apr 17, 2014 om 11:11
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Dan moet het maar voor de rechter komen, dan zal die deze zaak beoordelen. Ik hoop wel dat u niet alleen telefonisch de NHA heeft benaderd, want dan heeft u geen enkel bewijs dat u het van het begin af aan al heeft gemeld dat u niets heeft ontvangen.

In ieder geval zou ik er minstens1 aangetekende brief plus mail (dus beiden!) aan wagen met daarin uw kant van de zaak en waarin u verzoekt om een schriftelijke reactie binnen 14 dagen van NHA.

Zoals ik uw verhaal lees heeft u het cursuspakket en ook de tablet niet ontvangen?

edrick3
door edrick3 - Apr 17, 2014 om 11:13
27632 Antwoorden / 85 Vragen

.....Daarna heb ik het op zijn beloop gelaten .....

Tja, dat is vragen om moeilijkheden.

wi
door winniedepoohh - Apr 17, 2014 om 15:32
14 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=edrick3 schreef op donderdag 17 apr 2014, 11:13].....Daarna heb ik het op zijn beloop gelaten .....

Tja, dat is vragen om moeilijkheden.

tja als je dochter in het ziekenhuis ligt die vecht voor haar leven, dan is dit wel het minst belangrijk

wi
door winniedepoohh - Apr 17, 2014 om 15:34
14 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=zoekster schreef op donderdag 17 apr 2014, 11:11]

Zoals ik uw verhaal lees heeft u het cursuspakket en ook de tablet niet ontvangen?

heb idd beide niet ontvangen, maar die tablet vind ik het minst erg, is toch een simpel ding waar je niet veel mee kan, maar het cursus pakket vind ik wel heel vervelend, vooral omdat hun vinden dat ik het ontvangen zou moeten hebben

edrick3
door edrick3 - Apr 17, 2014 om 15:45
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=winniedepoohh schreef op donderdag 17 apr 2014, 15:32][quote=edrick3 schreef op donderdag 17 apr 2014, 11:13].....Daarna heb ik het op zijn beloop gelaten .....

Tja, dat is vragen om moeilijkheden.

tja als je dochter in het ziekenhuis ligt die vecht voor haar leven, dan is dit wel het minst belangrijk

Ben ik helemaal met je eens!
Hoop voor je dat alles weer beter gaat.

Met vr.gr.

wi
door winniedepoohh - Apr 24, 2014 om 16:22
14 Antwoorden / 3 Vragen

Mijn oplossing was, het cursus pakket opnieuw opsturen aangetekend en dat ik dan gewoon het maand bedrag ga betalen.

Nu willen ze dit doen maar ik moet een betaal regeling met het incasso buro gaan proberen te maken en ik moet de incasso kosten betalen.

Ik heb ze verzocht om de overeenkomst te ontbinden.
ze hebben niet geleverd , en ik ga echt geen incasso kosten betalen.