mm
door mmvogel Apr 13, 2014 om 19:09
Geldzaken & recht

NHA Opleiding en examen

Hallo,

Op 21 januari van dit jaar ben ik begonnen met de beroepscursus Pedagogiek-Opvoedkunde van de NHA. Dit is een cursus die normaal zes maanden duurt, maar ik heb hem in een versneld traject gedaan waardoor ik gister mijn examen had.
De opleiding is erg goed gegaan. De opleiding heb ik afgerond met een 9,5. Daarna heb ik 5 weken flink geleerd waardoor ik de hele cursus van binnen naar buiten uit mijn hoofd wist. Gister, bij het examen, kreeg ik vragen die niet in de cursus staan. Woorden waar ik nog nooit van had gehoord. Vragen waar ik geen antwoord op kon geven. De punten van de vragen die ik goed had heb ik bij elkaar opgeteld, hierdoor zou de uitslag rond de 1,3 uitkomen. Ik heb sterk het vermoeden dat de NHA oplicht als het gaat om examens, om extra geld binnen te krijgen. Heeft iemand hier ervaring mee?

9571 3 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Apr 13, 2014 om 19:21
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Het beste kunt u contact opnemen met de NHA.

Het lijkt me sterk dat u hier iemand gaat vinden die nu net ook toevallig die cursus heeft gevolgd.

Als uw verhaal klopt vermoed ik dat de cursus te makkelijk is voor het officiele diploma dat erbij hoort. Zoals ik het zie, staat dat diploma los van de NHA. Klopt dat?

Noemt u eens wat voorbeelden van dingen die nooit zijn behandeld bij de cursus en die wel van u werden gevraagd bij het examen.

Er staat overigens, "niet geslaagd, lesgeld terug", dus misschien is dat een optie?

sw
door swat1500 - Apr 13, 2014 om 22:32
3763 Antwoorden / 0 Vragen

NHA is niet verantwoordelijk voor de inhoud van het examen. NHA dient er wel zorg voor te dragen met de stof die zij doceert het examen te maken is. Als NHA daarin aantoonbaar tekort is geschoten dan zal zij u tegemoet moeten komen.

forever-nl
door forever-nl - Apr 14, 2014 om 02:48
400 Antwoorden / 11 Vragen

Als u zich nog een keer inschrijft voor het examen, en weer zakt, kunt u mogelijk uw lesgeld terug krijgen. Ik weet echter niet of dit kan bij uw "versnelde traject". Dus ga dit vooraf na en zorg dat u het antwoord op papier heeft. De twee keer € 50,- (volgens mij) voor het examengeld bent u wel kwijt.

Ik weet niet of er buiten de regels van het NHA voor u mogelijkheden zijn. In ieder geval uw klachten duidelijk op papier zetten inclusief voorbeelden (mag ook mail zijn) en vraag om een schriftelijke reactie of neem het telefoongesprek op.

De meeste NHA opleidingen stellen niet veel voor volgens mij. Je krijgt een pak papier thuis en kunt het uitzoeken...