Niet online geld terugvragen
Bi EBS is het niet mogenlijk je geld online terug te vragen als je vergeten bent uit te checken. Je kunt een formulier uitprinten dit invullen maar.....je moet weer een afdruk van je transacties ook uitprinten en meesturen op de bus doen dus en hopen dat je niks fout hebt ingevuld want dan krijg je hem weer terug of ze annuleren het. Ik heb een klacht over de chauffeur maar ach dat moet je wel online doen. Ik heb dat formulier opgehaald want ik heb geen printer maak een fout en shit kan morgen weer een nieuwe ophalen en mijn transacties ook laten uitprinten door EBS. Tegenwoordig alles online behalve je geld terug door ontmoedigingsbeleid te voeren. Mag dit zomaar?
[quote=edrick3 schreef op vrijdag 6 feb 2015, 14:43]Hallo wonnie22,
Helaas, ja, dat mag zomaar.
Er wordt steeds minder rekening gehouden met mensen die niet 'gecomputeriseerd' zijn. Slechte zaak.
Met vr.gr.
Niet heel de vraag gelezen? Moet juist met een papieren aanvraagformulier.....
Ik heb wel een computer maar ik bedoel alles gaat tegenwoordig online vind ik prima maar alleen je geld terug vragen dat moet dus op papier en opsturen met de print van de reis, Hoop dat ik het duidelijk schrijf. Had makkelijker gekund als je dat direkt online kan doen dit is romslomp om mensen te ontmoedigen hun geld terug te halen.
Hetzelfde heb je bij de NS ook, digitaal kun je geen klacht indienen. Laat staan dat je makkelijk met ze online in contact kunt komen.
Zelfs bravoure maken op eigen hun forum heeft geen enkele zin (als ze dat nog niet offline gehaald hebben).
Dat is anno nu de klantvriendelijkheid van de meeste bedrijven. Het is maar goed dat de NS 100 procent van de staat is anders was het binnen no-time failliet geweest.
Belachelijk dat dat niet online kan inderdaad, kan ook niets anders bedenken dat het een ontmoedigingsbeleid is.
Zoals te verwachten was heeft LID weer alleen wat te schimpen-hij is blijkbaar niet goed genoeg on wat te bedenken op het NS forum, dat er nog steeds is en volop werkt.
Uitleg over deze kwestie: het is om fraude tegen te gaan. Wat is het geval; in de opzet van dat hele sjipkaartgedoe kunnen bedrijven NOOIT in elkaars keuken kijken. Dus als je al dan niet bewust ''vergeet'' uit te sjekken als je de bus van Hoorn pakt naar AMS en claimt op Edam te zijn uitgestapt, terwijl je stiekum doorreed tot AMS en daar op de GVB-metro stapte: dan kunnen zij dit nu zo controleren. Wat overigens weer aantoont dat het stukken beter zou zijn als een centrale organisatie al dit soort claims zou behandelen.
Bij NS (maar beperkt tot 3x in het jaar) is het makkelijk zat een veel kortere rit als gemaakt met ''vergeten'' uitsjek te herstellen. EBS zit nu eenmaal in zeer zware financiele nood omdat ze veel te laag hebben ingeschreven om de NL markt te veroveren. En juist bij EBS zitten veel ritten al boven die 4 eur grens die sowieso eraf gaat.
Dit was een ritje binnen Purmerend had de verkeerde bus die niet verder reed werd ineens hectisch met uitstappen en moest rennen naar de juiste bus om weer een paar haltes verder te komen dus ritprijs was laag. Zou fijn zijn als er check automaat op busstation zou zijn. Had ik een strippenkaart gehad no problems gewoon overstappen. Maandag weer terug naar EBS nieuw formulier halen vragen of ze de transactie uitprinten weer invullen in een envelop op de bus en hopen dat het goed is en anders weer retour en binnen 2 maanden kun je indienen anders weg geld. Openbaar vervoer nee maar helaas niet anders heb geen auto.
[quote=diemenees schreef op zaterdag 7 feb 2015, 10:35]hij is blijkbaar niet goed genoeg on wat te bedenken op het NS forum
Welles! Maar na 3 berichtjes krijg ik standaard mail van een moderator waarom ik zo negatief ben over de NS, terwijl ik enkel feiten benoem. *mompelt iets met retorisch en kijkt daarbij heel onschuldig*
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Ik wil een klacht indienen over Rioleringsbedrijf Van Dongen
Klacht over rioleringsbedrijf van Dongen (085.8000582) Op 25 december 2023 had ik last van een verstopt toilet. Ik heb toen contact opgenomen met Rioleringsbedrijf van Dongen. Ik ben toen opgelicht. Ik heb uiteindelijk een rekening moeten betalen van 4.145, -- voor ca één uur werk. De kosten zaten in de toeslag vanwege de feestdagen en de afschrijving van de apparatuur die volgens de mont ... Lees meer
Afvoer verstopt
Hoi,
Momenteel hebben wij thuis erg veel last van terugkomende verstoppingen in onze afvoer. Ik probeer het telkens zelf op te lossen, maar zonder succes. Nu ben ik op zoek gegaan naar een loodgieter alleen vind ik de prijs echt belachelijk duur.
Is er ergens een redder in nood met de gouden tip? Of weet er iemand een loodgieter die goedkoper is en netjes te werk gaat??
...
Lees meer
Vriendenloterij stoppen lukt niet
Al 2 keer een telefonsch gesprek gehad met een zeer irritante dame. Maar krijg het niet voor elkaar om op te bzeggen. Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer