bo
door bogaard62 Dec 12, 2014 om 14:49
Huishouden & energie

Niet op tijd leveren en dan?

Mijn wasmachine gaat kapot dus moet er een nieuwe komen. Media markt heeft degene die we willen en ze leveren ook nog binnen 24 uur. Maar helaas na een dag nog steeds geen reactie. Dus klantenservice bellen. Wat blijkt de wasmachine is uitverkocht en ze zijn nog niet in bestelling dus weten ze niet wanneer ze gaan leveren. Geld terug is niet aan de orde, eerst laten leveren en als ik dan inmiddels al een andere hebt kan ik de bestelde wasmachine terug sturen en zal het bedrag tussen 5 en 7 werkdagen terug gestort worden. Dat ik het bedrag voor een wasmachine niet zo maar op de plank heb liggen is niet hun probleem. Dus maar niet wassen.
Ik moet dus wel betalen voordat ik kan bestellen maar als Media Markt niet op tijd levert hoeven ze dus niet het bedrag terug te storten. En reageren op mijn mailtjes doen ze al helemaal niet.
Kan dat zo maar???
Overigens staat nog steeds op de site van Media Markt de wasmachine aangeboden met melding dat deze binnen 24 uur wordt geleverd.

5110 8 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Dec 12, 2014 om 15:02
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Nee, dit mag niet. U ziet van de overeenkomst af en MM moet zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen uw geld terug storten. U hoeft niet op de levering van deze uitverkochte wasmachine wachten.

Die hierover een klacht in bij Thuiswinkel.org

klik HIER

en HIER voor het klachtenformulier

Dien bij de ACM (via consuwijzer) een klacht in over het feit dat ze een machine die uitverkocht is op de site laten staan als een die binnen 24 uur geleverd kan worden. Dat is een oneerlijke handelspraktijk en niets anders dan een lokkertje.

klik HIER

Over welke wasmachine gaat het?

U kunt dit ook nog kenbaar maken op de klachtenkompas van de consumentenbond, dan wordt uw klacht met MM publiekelijk afgehandeld. Daar is webcare van MM.

klik HIER

Dan komt het wel in orde.

valerius-2
door valerius-2 - Dec 12, 2014 om 15:27
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Als ik het zo leest dan gaan ze eerst kijken hoeveel ze er kwijt kunnen en dan pas gaan ze zelf bestellen.

ro
door ron530 - Dec 12, 2014 om 16:07
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Mediamarkt.nl heeft 3 opties, op voorraad, verwacht op fr aangegen datum of uitverkocht. Op voorraad is voor grote apparatuur die op werkdagen besteld zijn de volgende werkdag in huis zijn. Kleine apparaten die door post.nl bezorgt worden geldt normaliter bezorging vanaf dinsdag tot en met zaterdag. Verwachte producten worden uitgeleverd zodra ze beschikbaar zijn, uitverkochte producten zijn niet te bestellen domweg omdat ze er niet zijn.

"Ik moet dus wel betalen voordat ik kan bestellen maar als Media Markt niet op tijd levert hoeven ze dus niet het bedrag terug te storten"

dat snap ik dus niet want pas als de bestelling afgerond is wordt u gevraagd hoe u de betaling gaat doen.

bo
door bogaard62 - Dec 12, 2014 om 16:25
3 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=ron530 schreef op vrijdag 12 dec 2014, 16:07]Mediamarkt.nl heeft 3 opties, op voorraad, verwacht op fr aangegen datum of uitverkocht. Op voorraad is voor grote apparatuur die op werkdagen besteld zijn de volgende werkdag in huis zijn. Kleine apparaten die door post.nl bezorgt worden geldt normaliter bezorging vanaf dinsdag tot en met zaterdag. Verwachte producten worden uitgeleverd zodra ze beschikbaar zijn, uitverkochte producten zijn niet te bestellen domweg omdat ze er niet zijn.

"Ik moet dus wel betalen voordat ik kan bestellen maar als Media Markt niet op tijd levert hoeven ze dus niet het bedrag terug te storten"

dat snap ik dus niet want pas als de bestelling afgerond is wordt u gevraagd hoe u de betaling gaat doen.

bo
door bogaard62 - Dec 12, 2014 om 16:26
3 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=ron530 schreef op vrijdag 12 dec 2014, 16:07]Mediamarkt.nl heeft 3 opties, op voorraad, verwacht op fr aangegen datum of uitverkocht. Op voorraad is voor grote apparatuur die op werkdagen besteld zijn de volgende werkdag in huis zijn. Kleine apparaten die door post.nl bezorgt worden geldt normaliter bezorging vanaf dinsdag tot en met zaterdag. Verwachte producten worden uitgeleverd zodra ze beschikbaar zijn, uitverkochte producten zijn niet te bestellen domweg omdat ze er niet zijn.

"Ik moet dus wel betalen voordat ik kan bestellen maar als Media Markt niet op tijd levert hoeven ze dus niet het bedrag terug te storten"

dat snap ik dus niet want pas als de bestelling afgerond is wordt u gevraagd hoe u de betaling gaat doen.

bo
door bogaard62 - Dec 12, 2014 om 16:30
3 Antwoorden / 1 Vragen

beste Ron 530,

Het klopt dat je betaald aan het eind van je bestelling. Maar tot die tijd staat er gewoon "voor 22.00 uur besteld, de volgende dag in huis". Zelfs op de bevestiging van die je via de mail ontvangt staat dat. Alleen hoor je vervolgens niets meer tot dat je zelf de klantenservice belt. En die vertellen je dan doodleuk dat het momenteel niet leverbaar is.

ho
door hopetobehelping - Dec 12, 2014 om 17:01
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste bogaard62,

het antwoord van zoekster kan u mogelijk helpen.
Bij een aankoop via internet (dat is zo als ik uw verhaal goed begrijp) kunt u zonder opgaaf van reden de aankoop binnen 14 dagen annuleren. Dat is wettelijk geregeld.
Wellicht dat deze informatie u wat meer inzicht verschaft:
https://www.consuwijzer.nl/thema/kopen-op-afstand.

Als u aangeeft bij mediamarkt dat u wilt afzien van de aankoop dan is mediamarkt wettelijk verplicht om uw geld binnen 14 dagen terug te storten op uw rekening. Spreek mediamarkt hier op aan.

ro
door ron530 - Dec 12, 2014 om 17:07
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Dit vraagt om nadere uitleg, als u middels Ideal heeft betaald en er stond expliciet bij dat het product op voorraad was heeft u een punt want u dan moet Mediamarkt.nl leveren. Wat ik niet snap is dat u geen vervolg mails hebt ontvangen want mediamarkt.nl stuurt er vele, orderbevestiging, betaling geaccepteerd met een invoice op pdf formaat en tenslotte dat de order ter uitlevering naar het centrale magazijn is verzonden.