br
door brunoennicky Sep 13, 2014 om 14:03
Computers & telefonie

Niet opstarten

hallo luitjes,ik heb hier een oude hp destop pc 34 met windows7 erop,van een oude buur,alles gaat goed,maar hij had hem al een tijdje niet gebruikt en ook van stroom los geschakeld,tijdens verhuizen,nu dat ie hem weer aangesloten heb,en gaf ie aan dat zo veel update,s gedaan moet worden(windows)
en alles klaar en vraag of zeg de pc moet worden opgestart worden..hij lijkt t te doen,maar dan ineens zwart beeld,opnieuw aangezet en weer geprobeerd..niks! hij wil gewoon niet opstarten..alles werkt en je kan ook gewoon met de pc werken..de oude man gaf wel iets door dat ie een melding kreeg van iets van batterij?werkt niet goed?? ik heb dat zelf niet gezien..zijn zoon had wel de geheugen verhoogt en kon er moeilijk bij.mogelijk kabeltjes verkeerd erin gezet?heeft iemand een oplossing voor geen opstarten

1142 11 Rapporteer

ro
door ron530 - Sep 13, 2014 om 14:19
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Op het moederbord zit een batterij die is waarschijnlijk leeg. Tijdens het opstarten moet de bios alle instellingen opnieuw gaan zoeken en dat kan geruime tijd duren, de batterij (knoopcel) vervangen en de klok in de bios gelijk zetten.

sw
door swat1500 - Sep 13, 2014 om 14:24
3777 Antwoorden / 0 Vragen

Als hij bij u we opstartte en, na de updates, nu nu niet meer dan ligt het niet aan een verkeerd aangesloten kabeltje. U hoort na het opstarten geen piepjes uit de systeemkast komen?
Zo niet, dan moet u proberen of u de computer in de veilige modus kan opstarten. Druk daarvoor bij het opstarten meermalen op F8 ( kan ook F1 of F2 zijn als F8 niets doet) en kijk of hij dan wel doorstart. Ook kunt kijken of op het moederbord een knoopcel batterijtje zit en deze vervangen door een nieuwe. Als deze leeg is dan start de computer op met de datum dat hij voor eerst in gebruik is gesteld en dat kan opstarten na een update belemmeren.

ph
door philip36 - Sep 13, 2014 om 14:26
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Probeer eens op te starten in de veilige modus door tijdens het opstarten op F8 te drukken.
Als hij dan wel opstart de computer terugzetten naar een vorig herstelpunt.
Hij was toch al opgestart voordat de Windows updates geïnstalleerd werden, dus computer werkt.
Misschien moet je de computer wat meer tijd geven tijdens het opstarten want er moeten nogal wat updates bijgewerkt worden.

edrick3
door edrick3 - Sep 13, 2014 om 14:28
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo brunoennicky,

.....iets van batterij?werkt niet goed?......
Waarschijnlijk moet je de batterij op het moederbord vervangen:
CR2032 3V
Kijk even hier voor een afbeelding en hier.
Even de compu openmaken en de knoopcel lokaliseren.
Voorzichtig vervangen. (Stroom van de computer!!)
Zijn goedkoop bij de Action te krijgen.

Suc6

br
door brunoennicky - Sep 13, 2014 om 14:29
39 Antwoorden / 17 Vragen

top hartelijk dank ik ga gelijk aan de slag..jullie horen straks of t gelukt is..
bedankt alvast

edrick3
door edrick3 - Sep 13, 2014 om 14:33
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Oei, 2e linkje was weggevallen: klik hier.

br
door brunoennicky - Sep 13, 2014 om 14:45
39 Antwoorden / 17 Vragen

[quote=ron530 schreef op zaterdag 13 sep 2014, 14:19]Op het moederbord zit een batterij die is waarschijnlijk leeg. Tijdens het opstarten moet de bios alle instellingen opnieuw gaan zoeken en dat kan geruime tijd duren, de batterij (knoopcel) vervangen en de klok in de bios gelijk zetten.

batterij vernieuwt,klok weer goed gezet.je hoort hem bezig zijn?? mogelijk is de bios nu alle instellingen zoeken van wat u denkt,hij blijft zwart beeld geven,misschien even wat langer wachten?? voor alle andere,de pc start gewoon,ik krijg ook geen signaal van starten in veilig modus enz omdat ie gewoon start..hij wil gewoon niet opstarten na de update,s of gewoon bij alles.alles werkt,maar als ik op opstart drukt,gaat alles uit wat normaal is,maar komt ie terug in zwart beeld,en hoor je hem bezig zijn met iets..misschien wat langer wachten?? grt

br
door brunoennicky - Sep 13, 2014 om 14:46
39 Antwoorden / 17 Vragen

[quote=edrick3 schreef op zaterdag 13 sep 2014, 14:33]Oei, 2e linkje was weggevallen: klik hier.

nee edriks heb genoeg van die batterijtjes..dank u

br
door brunoennicky - Sep 13, 2014 om 15:34
39 Antwoorden / 17 Vragen

nou hij weigert op te starten hoor,na ruim 15minuut had ie nu wel wat moeten laten zien.ron 530..ik moet hem weer eerst uit zetten en dan aan en werkt ie

edrick3
door edrick3 - Sep 13, 2014 om 15:44
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@brunoennicky,

Videokaart zit goed vast?
Kabeltje naar monitor gecontroleerd?

ro
door ron530 - Sep 13, 2014 om 15:53
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Druk direct na het inschakelen op de F10 toets en houdt die ingedrukt als het goed is komt u nu in de bios. U kunt dan de klok gelijk zetten en opslaan. Kies als laatste optimal settings en sluit met de F10 toets weer af u krijgt dan een pop up venster met "save chances and exit" druk yes daarna zal de pc weer normaal op moeten starten.