ne
door neeltjeme Jan 21, 2007 om 18:26
Geldzaken & recht

Niet te traceren betalingen aan deurwaarder i.v.m. "gesloten dossiers"

Ik probeer een schuldsanering te regelen en heb een deurwaarder (die ik overigens al jaren achter mijn kleed aan heb vanwege de bekeuringen die mijn ex heeft gereden) gevraagd om een overzicht van de betalingen en de verrekeningen die hij zelf heeft gepleegd op bepaalde dossiers. De regeling is 150 euro prt maand en ik heb een aantal dossiers in éen keer betaald. Dus het bedrag plus vermelding dossier. Op een eerder overzicht zag ik dossiers staan die volgens mijn girorekening volledig betaald waren. Ik heb opnieuw een overzicht gevraagd, omdat ik niet meer weet waar weld bedrag naar toe is gegaan Nu krijg ik een overzicht terug van wat er volgens hem nog openstaat en tevens vermeld hij dat de betalingen in het verleden niet meer te achterhalen zijn omdat er dossiers gesloten zouden zijn. Ik weet dat mijn administratie rammelt en daarom vroeg ik om dit overzicht omdat ik het bos door de bomen niet meer zie en gewoon wilde weten waar ik aan toe was, maar ik begin het geloof in die deurwaarder ook een beetje kwijt te raken (blijven trouwens enge mensen), want wat ben ik nou eigenlijk waar aan het betalen en wat heb ik dan afgelost? Ik ben kortom nog steeds niets opgeschoten en wordt hier zeer wantrouwend van.

Is dit normaal? Is dit niet normaal, wat moet ik dan doen?

Met vriendelijke groet,

Neeltje Otto

428 4 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jan 21, 2007 om 18:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zou eens aan de bel trekken bij de gemeente, daar kunnen ze u waarschijnlijk doorverwijzen naar een afdeling waar ze u kunnen helpen om alles in goede banen te leiden. Zelf heb ik er gelukkig geen ervaring mee maar ik weet dat het allemaal best ingewikkeld kan zijn en dat problemen indien ze niet goed aangepakt worden erg groot kunnen worden. Zeker doen dus!

ve
door verwijderd - Jan 21, 2007 om 18:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Ik vondt het volgende;

-------Brengt de deurwaarder onnodige kosten in rekening? Of weigert hij u inzage te geven in het vonnis, in de schuld of in de kosten? Klachten over de manier waarop een deurwaarder optreedt, moet u eerst per brief voorleggen aan de deurwaarder zelf. Helpt dat niet, dan kunt u uw klacht voorleggen aan de Kamer voor Gerechtsdeurwaarders bij de rechtbank Amsterdam. ---------

Hier kun je meer lezen;

de ombudsman

Succes,

ve
door verwijderd - Jan 23, 2007 om 11:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je kan toch aan je afschriften zien wat er is betaald?

ve
door verwijderd - Jan 23, 2007 om 11:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat dacht ik ook. Maar ik er worden allerlei bedragen verrekend met bedragen die ik betaald heb. Het totaal wat ik betaald heb kan ik natuurlijk wel optellen, maar van de deurwaarder krijg ik niet het overzicht met welke rekeningen ze bedragen hebben "verrekend". Ik heb het gevoel dat er geld aan de "strijkstok" blijft hangen omdat zij niet verantwoorden welke rekeningen dan afgesloten zijn en met wat.