an
door anoes Jul 4, 2013 om 13:54
Vakantie & reizen

Nieuw inbreekmethode?

ik kreeg een briefje in de deur met naam telefoonnummer en half adres. met het verzoek te bellen voor een afspraak...dit telefoonnummer schijnt bij een marktkoopman te horen die ermee stopt en van alles tegen bodemprijzen wegdoet. onvoorstelbare lage prijzen zoals 20 washandjes voor 1 euro... hij zegt niet wanneer hij langskomt maar wil wel weten wanneer je er bent. hij is inmiddels voor zover ik weet twee keer bij mij geweest op momenten dat ik er niet was, en dat had ik verteld. en stopt dan een briefje verfrommeld in de deur maar dan zo verscheurt dat er geen nummer, naam en adres meer opstaat?? toen ik hem terugbelde wist hij te vertellen dat hij vandaag al twee keer geweest was maar niet kon zeggen wanneer hij weer kwam en vroeg waar ik belang bij had, waarop ik zei, dat ik dat al twee keer had vertld en hij ook kon onthouden dat hij hier al twee keer was, dan kan je ook de wensen van de klant onthouden lijkt me.... hij reageerde erg bot en zei niet meer te komen omdat ik te beroerd was te vertellen wat mijn wensen waren.... maar is dit niet een nieuwe soort truc om te kijken wanneer en hoelang mensen wegzijn om in de vakantie in te kunnen breken??

18512 19 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jul 4, 2013 om 14:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wonderlijke zaak, ik zou maar niet meer reageren. Als hij aan de deur komt, zullen de zogenaamde koopjes ook wel meevallen.

zoekster
door zoekster - Jul 4, 2013 om 14:37
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Als hij een inbreker was, had hij toch allang toegeslagen?

me
door mein33 - Jul 4, 2013 om 15:52
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Even bij de politie informeren of er bij hen iets bekend is over dit persoon en/of zijn vreemde gedrag.
Zelf zou ik niet meer reageren richting deze persoon en als hij aan de deur mocht komen zeker niet opendoen, je weet maar nooit.

dearagain
door dearagain - Jul 4, 2013 om 18:23
2462 Antwoorden / 7 Vragen

*op zich best een "intelligente" truc

moeder56
door moeder56 - Jul 4, 2013 om 19:12
483 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=edrick3 schreef op donderdag 4 jul 2013, 18:25][quote=tijger1 schreef op donderdag 4 jul 2013, 14:37]Wonderlijke zaak, ik zou maar niet meer reageren. Als hij aan de deur komt, zullen de zogenaamde koopjes ook wel meevallen.

OT
meevallen of tegenvallen?

Mankeert niets aan, Tijger heeft het neergezet zoals hij het bedoeld.

an
door anoes - Jul 4, 2013 om 19:58
6 Antwoorden / 3 Vragen

ik heb al geprobeerd zijn naam en telefoonnummer te googelen, maar er is niks bekend, ook niet de locatie van zijn telefoon. en een gewaarschuwd mens telt voor tien zeggen ze toch? ik zal inderdaad niet open doen, mocht hij alsnog een keer komen. en ach de wibra en action hebben ook goedkope washandjes en handoeken. bedankt allemaal.

wimmi20
door wimmi20 - Jul 19, 2013 om 11:19
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Denk nou eens logisch na.
Een inbreker die zijn eigen telefoonnummer bekend maakt ?
En vraag ook eens aan de buren of daar ook zo'n briefje in de bus lag.

co
door corrievonk - Jul 19, 2013 om 11:54
5 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb ook zoiets aan de hand gehad. Bodemprijzen voor handdoeken en washandjes en matrassen.
Hetzelfde verhaal, opgebeld en was langsgekomen op momenten die niet afgesproken waren.
Na twee weken was het telefoonnummer niet beschikbaar.
Zelfs matrassen zou hij in een busje vervoeren en zou je kunnen bekijken voordat je het kocht.
Van te voren moest je inderdaad zeggen wat je hebben wilden, wat hetgeen natuurlijk niet mogelijk is als je het niet gezien hebt.
Persoon aan de telefoon zei niet waar de opslag was, maar pretendeerde wel uit de buurt te komen.
De persoon in kwestie heb ik nooit gezien, alleen aan de telefoon gesproken.
Of mijn buren het ook ontvangen hebben weet ik niet. Toen ik later niets meer hoorde heb ik het erbij gelaten.
Of het een manier is om in te breken, geen idee, want ik zeg alleen wanneer het mij uitkomt dat die persoon langskomt, d.w.niet z. dat ik op andere momenten niet thuis ben.

mo
door motorwybe - Jul 19, 2013 om 12:47
5 Antwoorden / 0 Vragen

Inbreker ?
Nou, zo suf zijn die jongens ook weer niet .
(je telefoonnummer opgeven).
Zeker om de gestolen spullen weer te mogen ophalen !
Nee, m.i. gewoon een onhandige colporteur die op een z.i. "moderne" manier langskomt.
Gewoon nooit op zulke kladjes reageren en als je het niet vertrouwt : politie bellen.
En : vaak is goedkoop-duurkoop is mijn ondervinding..

ja
door jangmcoolen - Jul 19, 2013 om 15:05
77 Antwoorden / 12 Vragen

Een hele reeks TV programma's Kassa, Radar, kannietwaarzijn etc etc schieten in op de veelvuldige domheid van mensen.
Hoe vaak zijn mensen nu al gewaarschuwd dat ze aan de meteropnemer e.d. een legitimatie bewijs moeten vragen (als je vertelt dat jij dat doet wordt je verwijtend aangekeken) .
Dat ze emailberichten die ze niet 100% thuis kunnen brengen onmiddellijk moeten verwijderen.
Alle berichten van een bank (zelfs mijn eigen bank) verwijder ik; als ik ze nodig heb ga ik er wel naar toe of bel ze op.
En noem nog maar 200 voorbeelden op.
Maar sinds de allereerste TV programma's daarover -- nu 25 jaar geleden -- en alle krantenberichten, lopen er toch nog een hoop van die oenen rond.
Anoes is er een van (die blaadjes gooi ik meteen in de prullenbak).

ke
door kerstdag - Jul 19, 2013 om 15:20
68 Antwoorden / 9 Vragen

Ik zou er persoonlijk niet eens op reageren. Het internet staat vol met aanbiedingen.

ro
door rozentuin_1 - Jul 19, 2013 om 19:10
2 Antwoorden / 0 Vragen

je moet helemaal niet reageren op dit soort briefjes,zou ik nooit doen,je kunt op je vingers natellen dat z'n onpersoonlijk en onvakkundig lor in je brievenbus zit,geen zuivere koffie is,ff nadenken voor je op dit soort dingen reageert,als het echt iets serieus is,word dit wel profesioneler gedaan.

an
door anoes - Jul 20, 2013 om 13:15
6 Antwoorden / 3 Vragen

nou zeg jangmcoolen,
dus wanneer je nog probeert in de goedheid van mensen te geloven ben je per definitie een oen??
vind dat wel heel kort door de bocht als ik eerlijk ben...

het briefje is inderdaad weggegooid en wat te mooi lijkt om waar te zijn is inderdaad ook nu weer zo,

ja
door jangmcoolen - Jul 20, 2013 om 13:30
77 Antwoorden / 12 Vragen

Het geloof in mensen is altijd het excuus van die oenen.
Als je je nu voorneemt om dat niet meer te doen -- en dat zou zeer verstandig zijn -- is dat geloof in de goedheid van mensen nu weg en heb ik dus gelijk; anders is het wachten op de volgende nare toestand.
Wees blij dat een ervaren iemand aangeeft wat je moet doen.

empyria
door empyria - Jul 20, 2013 om 13:45
504 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=anoes schreef op zaterdag 20 jul 2013, 13:15]nou zeg jangmcoolen,
dus wanneer je nog probeert in de goedheid van mensen te geloven ben je per definitie een oen??

JA!

De goedheid van mensen...laat me niet lachen...:-/

Goedheid + mensen = contradiction in terms

ma
door manwijf - Jul 22, 2013 om 08:44
574 Antwoorden / 1 Vragen

Zou niet in me opkomen om te reageren op zulke onzin. Ik bel zoiets liever even door naar de politie. Hoe dom kun je zijn? Goedheid van mensen... pff Hebberigheid zul je bedoelen!

tijger1
door tijger1 - Jul 22, 2013 om 09:28
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=manwijf schreef op maandag 22 jul 2013, 08:44]Zou niet in me opkomen om te reageren op zulke onzin. Ik bel zoiets liever even door naar de politie. Hoe dom kun je zijn? Goedheid van mensen... pff Hebberigheid zul je bedoelen!

Waarom zou men zoiets doorbellen aan de politie?

ma
door manwijf - Jul 22, 2013 om 10:29
574 Antwoorden / 1 Vragen

Het kan geen kwaad om even een belletje te geven, als je vermoed dat iets niet deugt. Als mensen opgelicht worden of anderszins benadeeld door colporteurs bv dan wordt hiervan later vaak aangifte van gedaan. In de praktijk heb je bijna nooit een zaak, omdat het altijd aan bewijslast ontbreekt. Het kan helpen in een strafrechtelijke procedures als er meer bekend is omtrent de dader. Ook kan er door een wijkagent voor gewaarschuwd worden. Dergelijke informatie wordt vaak ook doorgespeeld aan de lokale pers. Een berichtje in het lokale suffertje kan ook slachtoffers voorkomen.

tot15karakters
door tot15karakters - Jul 22, 2013 om 10:34
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Ik ben niet verplicht te reageren op goedkope washandjes die ik nooit gebruikte...
Dus mensen die thuis zitten en niet op vakantie zijn.....
Wel kun je tijdens vakantie vragen om post die half uit de bus hangt naar binnen te duwen want dat is een teken dat er niemand de bus leegde...
Dus je buren die de post verder naar binnen duwen is voldoende om toch thuis te laten lijken als je denkt aan inbrekers op die manier.