ca
door carolyn20 Mar 14, 2015 om 19:48
Huishouden & energie

Nieuwe badkamer, maar welk merk sanitair, kranen enz.

Hallo,
Wij willen op korte termijn een nieuwe badkamer laten inrichten, echter ik zie door de bomen het bos niet meer als het gaat om kranen, sanitair, wastafels, badkamermeubels, badkamertegels enzovoort. Wij hebben nu een offerte op laten maken door een installatiebedrijf, maar misschien zijn er ook wel andere firma's die een prachtig en betrouwbaar produkt leveren. Wie heeft hier ervaring mee?

14749 5 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Mar 14, 2015 om 21:59
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Ligt volledig aan uw budget. Villeroy en Boch, maar gebruik Google en lees dan op elk merk of er klachten zijn. Kan met niet zo maar beantwoorden.

tijger1
door tijger1 - Mar 14, 2015 om 22:19
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Waarom gaat u niet wat zaken langs om te kijken?

Maar let op: Zet geen handtekening op een offerte, ook al krijgt u dan zogenaamd een flinke "korting" alleen op die dag.

Zulke bedrijven moet u mijden,

pi
door pieterwolters - Mar 14, 2015 om 22:23
3610 Antwoorden / 0 Vragen

In geval van twijfel: ga voor de bekende merken als Grohe en Villeroy & Boch. Maar aan de andere kant: in de badkamerwastafel zit bij mij al ruim 10 jaar een IKEA kraan die het perfect doet.

tijger1
door tijger1 - Mar 14, 2015 om 22:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En bij mij al 20 jaar een thermostaat douchekraan in de douche uiteraard van de Aldi. Helemaal niets mis mee.

me
door mein33 - Mar 15, 2015 om 11:24
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=carolyn20 schreef op zaterdag 14 mrt 2015, 19:48], maar misschien zijn er ook wel andere firma's die een prachtig en betrouwbaar produkt leveren.

@carolyn20.

Het is wel zeker dat er andere firma's zijn die u, naast de offerte die reeds is uitgebracht, kunnen adviseren over alles wat bij een badkamerverbouwing komt kijken, van materialen t/m de installatiekosten.
Ga bij meerdere zaken informeren, laat u adviseren over alle mogelijkheden die er zijn en u kunt het net zo duur maken als u maar wil. Laat ze desnoods ook een offerte maken voor de totale werkzaamheden en materialen zodat u een vergelijk kunt maken.
Hoewel de meningen ook hierover zullen verschillen, zou ik bij een plaatselijk goed bekend staande installateur of speciaalzaak gaan en een grote prijsvechter mijden.
De prijs- kwaliteitsverhouding is belangrijk en alleen de prijs zou niet de doorslag moeten geven.

Tip : zet "nooit" een handtekening ergens voor, ook niet op de offerte, als u (nog) niet zeker weet of u met het betreffende bedrijf in zee wil gaan.
Laat u vooral niet overrompelen met fantastische aanbiedingen die toevallig alleen op de dag dat u er bent geldig zijn, want die horen in de categorie "veel beloven ....... .........".