li
door liekesmid Nov 28, 2014 om 15:13
Huishouden & energie

Nieuwe bank

Hallo allemaal,

Donderdag 26 Juni hebben wij bij een grote meubelwinkel een nieuwe bank gekocht. Deze bank zo speciaal voor ons gemaakt worden naar onze wensen. De wachttijd voor onze nieuwe bank was 8 tot 12 weken. Een andere voorwaarde was dat we de bank zelf weer bij deze meubelwinkel op zouden halen. Deze winkel is 50 kilometer rijden vanaf onze woonplaats. Hier hebben wij ook mee ingestemd. Bij aankoop hebben wij de helft betaald. Nu konden wij de bank eind augustus ophalen, wat ook gedaan is. Bij het ophalen is ook de andere helft betaald, een totaal van 700 euro. Eenmaal uitgepakt zat er een enorme scheur in de bank. Aan de telefoon verontschuldigde de meubelzaak zich en zou hem terugsturen naar de fabriek en laten maken, kosteloos. Ook zeiden ze aan de telefoon dat alleen het deel met de scheur terug gebracht moest worden. Eenmaal bij de meubelzaak aangekomen met het kapotte bankdeel, vertelde de medewerker dat we toch beide delen hadden mee moeten nemen, anders kon er misschien kleurverschil ontstaan. Drie dagen erna hebben wij dan ook het andere deel er heen gebracht. Inmiddels is het 28 November, en hebben wij nog steeds geen bank. We hebben al 4 keer op de 50 kilometer op en neer moeten rijden, meerdere telefoontjes gepleegd maar geen bank. Het is nu 5 maanden geleden. Het bedrijf is niet van plan ons enige tegemoetkoming te geven, op wat voor manier dan ook. Wij vinden dat wij slecht worden behandeld en dat dit niet normaal is. Wij zijn heel erg boos, en eigenlijk willen we de bank niet eens meer hebben, maar het is al betaald en ons geld zullen we zeker niet terugkrijgen. Wat kan ik het beste doen in deze situatie? We willen het er niet zomaar bij laten zitten. Alvast bedankt!

476 7 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Nov 28, 2014 om 15:19
16828 Antwoorden / 108 Vragen

Dit is natuurlijk van de zotte. Kunt u ons de naam geven van de meubelzaak; dan kunnen we zien of ze ergens bij zijn aangesloten. Helpt ons dan een beetje verder op weg wat u te adviseren. Hoop niet dat het S & S is.

edrick3
door edrick3 - Nov 28, 2014 om 15:19
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo liekesmid,

.....bij een grote meubelwinkel....
Soms Seats & Sofa's?

De zaak zal wel niet aangesloten zijn bij het CBW?

Lees de info hier.

Suc6

tenormin
door tenormin - Nov 28, 2014 om 15:53
16828 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=zoekster schreef op vrijdag 28 nov 2014, 15:39]
Hoeveel heeft u voor de bank betaald? Jammer dat u niet meteen bij de overdracht heeft gecontroleerd of de bank in orde was. Men moet toch geweten hebben dat de bank een scheur heeft? Iemand heeft dat ding ingepakt.

€700.00

li
door liekesmid - Nov 28, 2014 om 15:56
1 Antwoorden / 1 Vragen

Inderdaad Seats & Sofas...

zoekster
door zoekster - Nov 28, 2014 om 16:04
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=tenormin schreef op vrijdag 28 nov 2014, 15:53][quote=zoekster schreef op vrijdag 28 nov 2014, 15:39]
Hoeveel heeft u voor de bank betaald? Jammer dat u niet meteen bij de overdracht heeft gecontroleerd of de bank in orde was. Men moet toch geweten hebben dat de bank een scheur heeft? Iemand heeft dat ding ingepakt.

€700.00
Thx. Helemaal overheen gelezen.

zoekster
door zoekster - Nov 28, 2014 om 17:18
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Geeft u ons eerst de naam maar van deze zaak, dan kunnen we zien of er nog wat te bereiken valt. In feite zou u de overeenkomst kunnen ontbinden. Dit duurt veel te lang.

Wat u het beste kunt doen is een aangetekende brief (ingebreke stelling) sturen met een uiterste termijn van de terug leveren van de bank. Bijv. nog 2 weken. Na die termijn ontbindt u de overeenkomst, zo stelt u. Waarbij de verkoper de bank houdt en u uw geld terug krijgt. Noem meteen maar uw rekeningnummer.
Dateer uw brief en verzoek om eens schriftelijk antwoord binnen 14 dagen.

U gaat gebruik maken van het volgende wetsartikel
art 7:21 lid 3 BW

De verkoper is verplicht om, mede gelet op de aard van de zaak en op het bijzondere gebruik van de zaak dat bij de overeenkomst is voorzien, binnen een redelijke termijn en zonder ernstige overlast voor de koper, zijn in lid 1 bedoelde verplichtingen na te komen.

De zaak dat is uw bank. De in lid 1 genoemde verplichtingen zijn herstel of vervanging van uw ondeugdelijke bank.
Overigens moet herstel of vervanging kosteloos zijn, u heeft dus recht op benzinegeld. Maar dat is van later zorg, u moet nu gewoon uw bank krijgen of de overeenkomst ontbinden.

Als u een rechtsbijstandverzekering heeft kunt u die erop zetten.

Hoeveel heeft u voor de bank betaald? Jammer dat u niet meteen bij de overdracht heeft gecontroleerd of de bank in orde was. Men moet toch geweten hebben dat de bank een scheur heeft? Iemand heeft dat ding ingepakt.

zoekster
door zoekster - Nov 28, 2014 om 17:19
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=liekesmid schreef op vrijdag 28 nov 2014, 15:56]Inderdaad Seats & Sofas...
O help! De ergste die u kon treffen.

Maar er is nog een kleine hoop. Ze reageren op de klachtenkompas.nl van de consumentenbond.

klik HIER
Misschien komt er dan nog wat schot in de zaak.