ro
door roenjo Jan 27, 2013 om 16:09
Huishouden & energie

Nieuwe cv installatie, extra rekening

Sinds afgelopen zomer hebben we (vve en huurders) het toen malige collectieve cv installatie laten vervangen voor een indivuele cv installatie. Na installatie scheen alles (douche en warm water) goed te werken. Nu het kouder werd en wij onze verwarming gingen gebruiken bleek deze nauwelijks warm te worden. Wij hebben toen de installateur hier over ingelicht. Deze heeft toen eerst de pomp verwisselt maar mocht niet baten(deze stond nl. droog te draaien, is gelijk verholpen) , hierna melde hij dat waarschijnljik de leidingen verstopt zaten en moest worden doorgeblazen. Een paar dagen later is hij hier voor terug gekomen en heeft de leidingen door geblazen. kwam volgens mij weinig uit. Ze zijn hier een halve dag mee bezig geweest. En nu kregen we afgelopen week een rekening van bijna €200.-.
Nu zijn we hier een beetje pissig over, want dit hadden wij niet verwacht. Hij had er niet bij gemeld dat wij hier een rekening van zouden krijgen. We wonen hier nu ruim 10 jaar zonder problemen met de verwarming deze werd gewoon heet, Nu dit is vervangen wordt er gezegd dat de leidingen verstopt zijn ???, In de offerte van de installateur staat tevens dat zij ook de leidingen spoelen voor ingebruik name, ik ben een beetje een leek qua verwarming maar hadden ze toen dan niet kunnen merken dat de leidingen verstopt zouden zitten. Valt dit niet onder de garantie van het ombouwen van de cv. Het systeem werkte goed en nu na installatie niet meer? Of kunnen wij dit bij de vve neerleggen omdat de leidingen door de betonnenvloer heen lopen en deze niet te vervangen zijn ons zelf.

1560 6 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jan 27, 2013 om 16:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Of het onder de garantie van het ombouwen valt moet je kunnen zien in de overeenkomst die met die installateur is aangegaan.

ve
door verwijderd - Jan 27, 2013 om 20:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hebben nu alle bewoners een eigen cv ketel met warwatervoorziening? Slechte zaak dat die pomp stond droog te draaien. Na installatie is de verwarming niet getest? Leidingen verstopt lijkt me een beetje onzin er zal wel lucht in de radiatoren zitten er is zoveel nieuw water bijgekomen, daar moet eerst de lucht uit.

Dat had bij installatie gebeurd moeten worden, dus onzin dat u daar achteraf voor moet betalen. Slechte installateur, hebben uw buren ook klachten?

ve
door verwijderd - Jan 28, 2013 om 17:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

@wittechoco ik zal dit is bij de vve gaan uitzoeken.

@tijger1, ontluchten is niet gebeurd bij de radiatoren want ze zijn daarvoor niet binnen geweest alleen om de nieuwe kamerthermostaat te plaatsen en ook de verwarming is dus niet getest, waarschijnlijk alleen in de redankast en deze staat buiten het appartement in de portiek. Weet ook niet of je alleen kan ontluchten op de cv installatie ??, Heb wel de leiding van de cv zien lekken op de koppeling van de cv-installatie bij het vullen toen de pomp droog stond te draaien (heb toen gebeld en tevens gemeld dat de cv niet warm werd), zou hierdoor ook het probleem zijn ontstaan omdat er dan misschien lucht in het systeem is gekomen. Na het doorblazen hebben ze wel de radiatoren ontlucht.

Bij de buren(huurders) zijn ze ook nog wel terug geweest weet alleen niet waarvoor, zal dit is gaan navragen.

ve
door verwijderd - Jan 28, 2013 om 17:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ontluchten vergt wel wat werk. Eerst moet de verwarming goed heet gestookt worden en per radiator moet zorgvuldig ontlucht worden. Soms wel twee of drie keer. Na het vervangen van de ketel had dat zeker moeten gebeuren. Hoort natuurlijk bij een goede installatie van een nieuwe ketel. Na die vervanging is er heel wat nieuw water met lucht bijgekomen. Ook al de nieuwe stukken pijp van de ketel, daarin zit lucht en dat gaat door het hele systeem.

Dus nog een keer alle radiatoren ontluchten, want lucht wordt niet warm. En misschien nog een keer.

Zoals ik al zei, slecht bedrijf. Hadden zij moeten verzorgen.

Ketel tijdje flink heet stoken, ketel uit, of thermostaat laag, radiatoren dichtdraaien, af laten koelen, ontluchten, stuk voor stuk. Na een week nog een keer.

Als het dan nog niet in orde is, is er een ander probleem.

ve
door verwijderd - Feb 22, 2013 om 15:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

tijger1 schreef op maandag 28 jan 2013, 17:42: Ontluchten vergt wel wat werk. Eerst moet de verwarming goed heet gestookt worden en per radiator moet zorgvuldig ontlucht worden. Soms wel twee of drie keer. Na het vervangen van de ketel had dat zeker moeten gebeuren. Hoort natuurlijk bij een goede installatie van een nieuwe ketel. Na die vervanging is er heel wat nieuw water met lucht bijgekomen. Ook al de nieuwe stukken pijp van de ketel, daarin zit lucht en dat gaat door het hele systeem.

Dus nog een keer alle radiatoren ontluchten, want lucht wordt niet warm. En misschien nog een keer.

Zoals ik al zei, slecht bedrijf. Hadden zij moeten verzorgen.

Ketel tijdje flink heet stoken, ketel uit, of thermostaat laag, radiatoren dichtdraaien, af laten koelen, ontluchten, stuk voor stuk. Na een week nog een keer.

Als het dan nog niet in orde is, is er een ander probleem.

Ontluchten is alleen maar nodig als de radiator is aansloten met een leiding aan de kraan als deze van beneden aankomt.Lucht gaat altijd omhoog en als de leiding van onder is aangesloten dan kan de lucht niet om hoog, en dan is ontluchten een noodzaak.

ve
door verwijderd - Feb 22, 2013 om 16:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

@valerius

Er is een eigen ketel geplaatst, dus met nieuwe leidingen. Na installatie is de verwarming niet uitgetest. Dus daar kan best hier en daar lucht zitten.

Maar het spul zal nu wel in orde zijn, want de laatste reactie van Ts is al van bijna een maand geleden.