ad
door adelante Aug 13, 2015 om 11:07
Huishouden & energie

Nieuwe keuken

Woningbouwvereniging Woonstede te Ede wil een nieuwe keuken plaatsen. Echter, alles moet zo standaard, dat er nauwelijk mogelijkheid is voor eigen idee of variatie, zelfs niet met bijbetaling.'t moet een standaardkeuken worden en verder heb je nog 4 vastliggende mogelijkheden.
Graag uw mening hierover.

1412 11 Rapporteer

jo
door jorisw - Aug 13, 2015 om 11:16
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Bij hoeveel woningen gaan ze dit doen? Als het een flink aantal is vliegen de kosten omhoog als iedereen iets anders wil.

tenormin
door tenormin - Aug 13, 2015 om 11:28
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Kennelijk een kleinere WBV. Wel een beetje vreemd; ik kon alles (gelukkig) zelf bepalen, uiteraard ging de huur voor ieder item omhoog. Tegen contante meerwaarde (extra aanrechtblad) van de nieuwe keuken kon dan weer niet, wel dus "huren". Wel speciale kranen, extra stopcontacten, extra radiator, maar zoals gezegd, dan gaat de huurprijs van de extra's natuurlijk per maand omhoog. Kreeg b.v. 4 standaard tegels aangeboden, zonder huurverhoging, luxere was ook mogelijk, alweer met extra betaling per maand.

di
door digioma - Aug 13, 2015 om 11:28
646 Antwoorden / 29 Vragen

Ik neem aan dat het hier om huurwoningen gaat. Een overweging zo kunnen zijn dat een volgende bewoner van uw woning of de woning van de buren dan akkoord zal moeten gaan met het getoonde.
Wanneer de diverse bewoners van nu specifieke eisen hebben zou dat naderhand op bezwaren kunnen stuiten. De enige optie die ik wel redelijk vind is een aangepaste keuken voor een rolstoelgebruiker; die woning zou dan in de toekomst kunnen worden gereserveerd voor andere/nieuwe rolstoelgebruikers.

tijger1
door tijger1 - Aug 13, 2015 om 11:30
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat is er tegen een standaard keuken met nog vier mogelijkheden?

tenormin
door tenormin - Aug 13, 2015 om 11:42
16826 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=tijger1 schreef op donderdag 13 aug 2015, 11:30]Wat is er tegen een standaard keuken met nog vier mogelijkheden?

In principe is daar niets op tegen maar, als men als bewoner met een nieuwe keuken te maken krijgt is het wel zo plezierig dat men ook in de gelegenheid zou worden gesteld iets luxere dingen te laten plaatsen, zoals ik al eerder schreef: bij ons kon dat en heb daar toch wel 'gretig' gebruik van gemaakt. Zoals de meeste bewoners dat hebben gedaan. Geen standaard spiegel b.v. in de badkamer maar een model naar keuze. En verwarming in de badkamer + extra stopcontact. Allemaal kleine dingen die er niet waren in de flat, gebouwd in 1960.
@digioma, al betreft het, zoals de TS aangeeft WBV woningen, als ze wel akkoord zouden gaan heeft dat voor volgende bewoners alleen de consequentie dat ze iets meer betalen (wat iedere nieuwe bewoner toch al moet doen), ongeacht de staat van de woning.

Cookies
door Cookies - Aug 13, 2015 om 11:52
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Tenormin, jouw woning is gerenoveerd. Hier gaat het alleen om een nieuwe keuken. Bovendien worden er nog 4 andere opties geboden, lijkt mij ruim voldoende keuze.

uwjurist
door uwjurist - Aug 13, 2015 om 12:08
1043 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zie het probleem ook niet. En nog meer meer keuzes afdwingen zal niet lukken.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik

ro
door robertel - Aug 13, 2015 om 12:34
58 Antwoorden / 1 Vragen

Je bent het gewoon te accepteren. Je bent huurder en geen eigenaar. De WBV bepaalt.
Wil je dat niet,koop een eigen huis.

zoekster
door zoekster - Aug 13, 2015 om 12:53
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ik kan me er wel wat bij voorstellen. Misschien wilt u een veel mooiere luxere keuken dan nu wordt voorgesteld in de basisconcepten en uiteindelijk moet u van de keuken gebruik maken en er tegenaan kijken.
U kunt misschien voorstellen om een keuken naar uw zin te laten plaatsen en de kosten die de WBV moet maken om de keuken weer standaard te krijgen voor uw rekening te nemen bij vertrek. Als u van plan bent om daar nog jaren en jaren te blijven wonen, dan is dat het overwegen waard, ook al kost het wel wat meer.
In feite is dat jaren de praktijk geweest met huurwoningen. Mensen troffen bij het intrekken van de woning zo'n standaard blok aan, sloopten dat eruit en plaatsten zelf een veel mooiere keuken. Bij weggaan moest dat standaard blok er weer in, maar vaak namen de WBV-en genoegen met de veel mooiere keuken en lieten die er dan instaan.

Kunt u vertellen wat precies uw wensen zijn waaraan niet wordt voldaan in de standaard keukens? Dan krijgen wij hier duidelijker beeld van wat u precies bedoelt.

gerbera
door gerbera - Aug 13, 2015 om 16:34
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Wat let u om na plaatsing bv andere deurtjes te plaatsen, als u de originele maar goed bewaard en bij verhuizing weer terug hangt. Uw smaak hoeft niet die van eventuele nieuwe bewoners te zijn. Om die reden zal gekozen worden voor standaard keukens. Zal ook met de inkoop te maken hebben.

ro
door ron530 - Aug 13, 2015 om 17:38
4084 Antwoorden / 17 Vragen

De woningbouwvereniging zal het aanbieden van een standaard keuken met een aantal mogelijkheden uit kostenoverweging doen. Door zeg 100 keukens in te kopen en te laten plaatsen kan het totale kostenplaatje veel lager uitvallen en hoeft de huur niet omhoog. Er zijn gevallen bekend van woningbouwverenigingen die tegen een hogere huursom wel een ruimere keuze aan keukens gaven maar in veel gevallen moest het meerwerk van de aannemer direct door de huurder afgerekend worden. Met als gevolg de huurder niet blij en de woningbouwvereniging ook niet blij want dan regent het klachten.
Gezien bovenstaande snap ik best dat de woningbouw deze keuze heeft gemaakt.