justforfun
door justforfun Nov 4, 2014 om 16:43
Vakantie & reizen

Nieuwe regel rayanair?

hallo:)
ik boek al jaren onze vakantie bij ryanair en tot vorige vlucht konden we 14 dagen tevoren online inchecken en aanvinken dat we geen stoel willen reserveren.voor heen en terugvlucht.
nu echter , kan je die optie niet meer gebruiken en ben je wel verplicht om bij het online inchecken een stoel te reserveren voor 10 euro pp .
er staat wel met kleine lettertjes dat je als je 7 dagen tevoren incheckt je die optie kan overslaan ,maar dat zou betekenen dat je je terugvlucht moet inchecken op je vakantieplaats(waar in mijn geval kwakkelinternet is en ik dit risico niet durf te nemen .
nog iemand die dit opgemerkt heeft en er misschien een pasklare oplossing voor heeft?
ik heb geen zin om voor ons 2x 20 euro bij te passen en begrijp niet hoezo dit nu ineens veranderd is

2337 10 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Nov 4, 2014 om 17:07
11540 Antwoorden / 51 Vragen

ik heb geen zin om voor ons 2x 20 euro bij te passen en begrijp niet hoezo dit nu ineens veranderd is

Alles kan veranderen, dus ook de voorwaarden van ( in dit geval) Rayanair. Ze zijn er op uit om een omzetverhoging te realiseren. En als u geen zin heeft om € 40 extra te betalen, bent u vrij om naar een andere verkoper te gaan.

justforfun
door justforfun - Nov 4, 2014 om 17:23
16 Antwoorden / 13 Vragen

je bedoeld de hele vlucht maar vergeten en ergens anders een nieuwe boeken ?
dat meen je toch niet serieus?
we vliegen volgende week al , dus er zit niets anders op dan dat extra maar te betalen maar ik voel me er wel vreselijk door bedonderd

mahadma
door mahadma - Nov 4, 2014 om 17:38
11540 Antwoorden / 51 Vragen

je bedoeld de hele vlucht maar vergeten en ergens anders een nieuwe boeken ?
dat meen je toch niet serieus?

Nee, dat meen ik uiteraard niet. Maar ik begreep niet dat je al geboekt had.

dus er zit niets anders op dan dat extra maar te betalen maar ik voel me er wel vreselijk door bedonderd

Tja, dit soort prijsvechters zoeken alle opties om alsnog ergens aan te verdienen, dat u zich bedonderd voelt snap ik. Maar daar doe je niets aan. Toch een fijne vakantie.

Kijk volgende keer of je een gunstiger totaalplaatje bij een ander kunt vinden.

pi
door pieterwolters - Nov 4, 2014 om 18:36
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Zijn er dan nog locaties te vinden met een slechte internetverbinding? (en dan ook nog in het verzorgingsgebied van Ryanair)

tenormin
door tenormin - Nov 4, 2014 om 18:40
16829 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=mahadma schreef op dinsdag 4 nov 2014, 17:38]

Kijk volgende keer of je een gunstiger totaalplaatje bij een ander kunt vinden.

Meen je dat nu, een nog gunstiger totaalplaatje? Was natuurlijk "vroeger" al heel erg goedkoop en nu wat duurder. €40,00 bijbetalen. Als men op reis kan gaan ga je toch niet over €40,00 vallen? Voor 2 personen? En als daar een kwakkel internet bestemming is ga je waarschijnlijk naar "verweggistan", waar het verblijf dan weer veel goedkoper is. Heb just fun, @justforfun.

diumenge
door diumenge - Nov 4, 2014 om 19:09
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Moet je dan online inchecken? Kan je niet gewoon op de luchthaven inchecken?

justforfun
door justforfun - Nov 5, 2014 om 18:55
16 Antwoorden / 13 Vragen

[quote=pieterwolters schreef op dinsdag 4 nov 2014, 18:36]Zijn er dan nog locaties te vinden met een slechte internetverbinding? (en dan ook nog in het verzorgingsgebied van Ryanair)
en of die er nog zijn , zuid italie, ik ga daar al jaren heen , binnen in het hotel geen internet , ga je buiten staan heb je internet maar dat valt om de haverklap weg.

justforfun
door justforfun - Nov 5, 2014 om 18:56
16 Antwoorden / 13 Vragen

[quote=diumenge schreef op dinsdag 4 nov 2014, 19:09]Moet je dan online inchecken? Kan je niet gewoon op de luchthaven inchecken?
dat kan ,maar als je langer dan 7 dagen wegblijft moet je in je vakantieland de terugreis inchecken zoals ik in mijn starttopic al typte , en dan zijn er toch die extra kosten

justforfun
door justforfun - Nov 5, 2014 om 19:00
16 Antwoorden / 13 Vragen

[quote=tenormin schreef op dinsdag 4 nov 2014, 18:40][quote=mahadma schreef op dinsdag 4 nov 2014, 17:38]

Kijk volgende keer of je een gunstiger totaalplaatje bij een ander kunt vinden.

Meen je dat nu, een nog gunstiger totaalplaatje? Was natuurlijk "vroeger" al heel erg goedkoop en nu wat duurder. €40,00 bijbetalen. Als men op reis kan gaan ga je toch niet over €40,00 vallen? Voor 2 personen? En als daar een kwakkel internet bestemming is ga je waarschijnlijk naar "verweggistan", waar het verblijf dan weer veel goedkoper is. Heb just fun, @justforfun.
natuurlijk val ik wel over 40 euro ! het geld groeit me niet op mijn rug he.
als ik dan al goedkoop kan vliegen voor vakantie/familiebezoek voel ik me zwaar bedonderd als me bij het inchecken nog eens 40 euro extra door de strot gedouwd worden . take it or take it is geen optie ;)

tenormin
door tenormin - Nov 5, 2014 om 19:11
16829 Antwoorden / 108 Vragen

@justforfun, beetje reëel blijven, alsjeblieft. Begrijp best dat €40,00 extra veel geld is maar een beetje realiteitszin mag er wel blijven. Wees gelukkig dat je nog kan reizen/familie bezoek afleggen. En vooral bij familiebezoek "bespaar" je toch gelijk op overnachtingen? Als je hier de soms tragische verhalen leest van Air Lines waar je een gevecht mee moet voeren om je recht te krijgen voor een wettelijk bepaalde vergoeding, in dat licht bezien vind ik dat bedrag niet echt onoverkomelijk. Tja, ieder zijn/haar mening.