sp
door spoekie999 Oct 12, 2015 om 15:57
Computers & telefonie

Nieuwsgroepen Ziggo

Op 25 aug 2015 heb ik mij aangemeld voor het pakket "Connect Complete& Play" van Ziggo.
Daarvan heb ik een bevestiging gekregen op 28 aug 2015. Omdat ik het niet eens was met de inhoud van deze bevestiging, heb ik 29 aug 2015 het "modelformulier voor herroeping" naar Ziggo toegestuurd en heb ik het pakket dat door PostNL bezorgd werd, geweigerd. Daarmee heb ik het pakket "Connect complete & Play" officieel geannuleerd.
Ik ging er dus vanuit dat mijn huidige pakket "Alles in 1 plus" van €55,95 per maand van Ziggo gehandhaafd bleef met alle voorwaarden die op dit pakket van toepassing zijn inclusief het tot 50 GB downloaden van de nieuwsgroepen.
Dat laatste bleek niet meer mogelijk terwijl duidelijk op de website van Ziggo staat dat de nieuwsgroepen gehandhaafd blijven voor bestaande pakketten zoals "Alles in 1 plus".
Op 21 september 2015 heb ik gecontroleerd of ik nog van de nieuwsgroepen gebruik kon maken en dat was niet mogelijk, terwijl een van de medewerkers duidelijk telefonisch had aangegeven dat de nieuwsgroepen per 20 sept 2015 weer geactiveerd zouden worden. Ik heb daarover op 21 september 2015 gebeld en na een half uur kon de medewerker niets anders adviseren dan dat ik maar een klacht in moest dienen bij Ziggo.
Ik heb hierover tot twee maal toe een schriftelijke klacht via het contactformulier ingediend, maar geen reactie op ontvangen.
Mijn vraag is nu: zijn er meer mensen die een gelijkwaardige ervaring hebben met Ziggo en zou ik bij de Geschillencommissie enige kans van slagen hebben? Per slot moet je daar eerst 50 euro betalen. Volgens een medewerker van Ziggo kan Ziggo de abonnementsvoorwaarden aanpassen wanneer zij dat willen.

664 2 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Oct 12, 2015 om 16:07
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Nieuwsgroepen

Per 13 april is Ziggo gestopt met het product Nieuwsgroepen. Gebleken is dat deze functionaliteit zeer weinig werd gebruikt. Ziggo klanten kunnen Nieuwsgroepen blijven gebruiken. Het vervalt alleen als je kiest voor een nieuw product van Ziggo.

Je hebt niet gekozen voor een nieuw product, want je had al Alles-in-1 en dat abonnement liep nog, toen de annulering van je nieuwe pakket werd gedaan. Kortom: ben het helemaal met je eens.

Zou je klacht zetten op hun Facebook en/of Twitteraccount.

akkerdistel
door akkerdistel - Oct 13, 2015 om 11:01
1790 Antwoorden / 3 Vragen

"Mijn vraag is nu: zijn er meer mensen die een gelijkwaardige ervaring hebben met Ziggo"
Ja. Wat u schets is standaard het geval bij Ziggo, vanuit hun perspectief is daar helemaal niets vreemd aan, communiceren met de klant doen ze niet bij Ziggo, alleen onzinnige dingetjes. (het is dat ze monopolist zijn en 't internet stabiel is anders was ik allang vertrokken)

Gelukkig kun je het in dit geval zelf nog altijd makkelijk oplossen; voor 'n paar euro per maand heb je toegang tot een -vele betere- newsserver.

Met Ziggo zelf ga je dit never nooit niet opgelost krijgen, wat niet wil zeggen dat je het met rust moet laten, integendeel, 'klaag' zoveel mogelijk, anders veranderd het nooit.