NLE
NLE wil 2x incasso in een maand. Wat nu, Ik wil dit niet
Ik wil eigenlijk zo snel mogelijk overstappen wat in mijn geval kan eind september. Straks zijn ze failliet en kan ik fluiten naar mijn centen. Ik moet eerst mijn eindnota betalen half september. en wil dan meteen overstappen. Kan ik de automatische incasso terugboeken of weigeren?
Er zijn al tig pagina's over volgeschreven. U betaalde de maand augustus de VOORSCHOT bedragen achteraf en tegelijk de maand september vooruit. Ze hebben achteraf gewijzigd in vooruit.
U betaalt maandbedragen die als totaal gezien verrekend worden met uw verbruik. Eind van de som krijgt u OF geld terug OF heeft te weinig betaald, dus dan moet u bijbetalen. Totaal gezien maakt het dus niet uit. De afrekening van de jaarnota is vaak een 2 a 3 maanden durende affaire.
Als u overstapt, betaalt u èn augustus 2015, èn september 2015, èn gaat u bij uw nieuwe leverancier meteen ook vooruit betalen, dus ook in september 2015 betaalt u dan weer bij de nieuwe. Ergo, drie keer betalen in één maand .........
U kunt een auto incasso storneren, maar dàt is vragen om (grote) problemen en extra kosten.
U kunt wel vragen om een schuivende betaaldatum van achteraf naar vooruit betalen in een aantal maanden te realiseren. Bel/mail ze maar.
Maar u betaalt nu nog achteraf, dus wat valt er terug te boeken? En waarom zouden ze failliet gaan?
De afrekening bij Eneco bij overstappen is binnen 14 dagen geregeld. En bij Essent betaal je achteraf.
Maar is allemaal niet zo van belang. Als men opzegt, wordt alles verrekend.
De dubbele incasso van NLE zou pas half september plaatsvinden voor de maand september en eind september voor oktober.
U bent hierover ruim van tevoren ingelicht ook wat hiervan de reden is. Tevens is u daarbij de mogelijkheid geboden om, zonder kosten, uw contract stop te zetten en over te stappen. Ook is u de mogelijkheid geboden om een betalingsregeling te doen mocht dit financieel op problemen stuiten. Snap dus niet dat u daar nu pas mee komt omdat dit deze maand in gaat. Tot op heden betaalde u achteraf en dat wordt nu dus een voorschot. En gaat u storneren dan kan u echt in de problemen komen omdat u dan een achterstand in de betaling heeft.
Beste koensterker,
als u per eind september overstapt naar een nieuwe energieleverancier dan krijgt u nog een eindafrekening. Bij de eindafrekening behoort alles netjes verrekend te zijn.
Als bij u hiervoor al een voorschot wordt ingehouden voor de maand oktober dan heeft dat uiteraard niet zo veel zin meer. Het voorschot heeft in dat geval betrekking op een maand dat u geen klant meer bent bij NLE. Mocht dit gebeuren dan ik ervoor kiezen om dit bedrag te storneren, dat zou ik dan aan NLE laten weten met de mededeling dat het een voorschot betreft voor een maand dat u geen klant meer bent bij NLE. Alle overige bedragen moet u uiteraard controleren maar deze zou ik niet zomaar terug laten boeken.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Zeer hoge servicekosten
Ik woon in een flatgebouw van Heimstaden en heb nu pas de afrekening servicekosten over 2022 ontvangen. Het probleem zit hem in de stroom kosten algemene ruimtes.In 2021 was dat per woning 163,67 euro en in 2022 475,67 euro. Totaal dus 35.199,67 euro per jaar voor elektra algemeen (verlichting galerij, berging, stopkontacten berging, trappenhuis, lift). Er is inmiddels uitleg gevraagd aan de verhu ... Lees meer
Aanmaning Keesing (Denksport) voor niet besteld puzzelboek
Ik krijg betalingsherinneringen van Keesing Belgium te Deurne (met verzendplaats Amsterdam) voor een puzzelboek wat ik niet heb besteld. Ik heb wel een account bij Denksport en een lopend abonnement dat vooraf is betaald. Ik moet altijd vooraf betalen als ik iets bij Denksport bestel. De betalingsherinnering bevat een vreemd overschrijvinsformulier op paiper waarmee ik uiteraard niets kan. Ook w ... Lees meer
TROUW weigert op te zeggen of te communiceren en blijft aanmaningen sturen
Goedenmiddag, In november vorig jaar wilde ik om financiele redenen mijn abonnement bij TROUW (van DPG Media) opzeggen. Via de website was dit geen probleem en ik krijg een mailtje dat ik snel een bevestiging van de opzegging zou ontvangen. Hier is echter nooit een antwoord op gekomen. Ik heb mijn betaling gestorneerd en hierop kreeg ik wel een mailtje dat er betaald moest worden anders ... Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer