be
door berrybeersen Feb 14, 2014 om 16:21
Garantie & verzekeringen

Nog steeds geen zorgverzekering polis

Mijn rouw heeft op 19 december 2013 een verzekering afgesloten via Independer. Nu is ergens iemand vergeten om deze aanvraag door te zetten naar de verzekeraar. Nu heeft zij geen polis ontvangen en is zij nog steeds verzekerd via de oude verzekeraar. Zij wordt continu van het kastje naar de muur gestuurd, maar Independer wil de verantwoordelijkheid niet nemen om de fout te herstellen. Wat te doen?

909 10 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Feb 14, 2014 om 16:26
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo berrybeersen,

Als je geen bewijs hebt dat er een nieuwe verzekering is afgesloten op 19 december wordt dat een moeilijke zaak: dan heb je geen poot om op te staan en zal je vrouw dit jaar bij de 'oude' verzekeraar verzekerd zijn.
Neem aan dat ze van die 'oude' verzekeraar wél een polis(blad) ontvangen heeft?

Met vr.gr.

zoekster
door zoekster - Feb 14, 2014 om 16:30
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ik vrees dat er niet veel meer gedaan kan worden. Uw vrouw had de oude verzekering voor 1 januari moeten opzeggen. Je moet toch altijd zelf de zaak een beetje in de gaten houden. Dus checken of het allemaal wel goed loopt. Krijg je een mail van je oude verzekeraar dat ze het spijtig vinden dat je opstapt en van de nieuwe dat ze verheugd zijn dat je je hebt aangemeld, dan gaat het goed. Hoor je niets, dan moet je je zorgen gaan maken.

Ik kreeg 28 december ineens nog een aanbod van Independer om over te stappen voor een 'nog betere' zorgverzekering. Heb dat ook maar laten zitten.

zoekster
door zoekster - Feb 14, 2014 om 16:32
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Overigens wordt er op klacht.nl gereageerd door Independer zelf. Misschien vindt u het prettig dat er ook in het openbaar door Independer wordt gereageerd op uw klacht. Dan kunt u het daar nog eens proberen.

ha
door harrybannink - Feb 14, 2014 om 18:33
2 Antwoorden / 0 Vragen

De mensen hier boven hebben gelijk. dit had je echt zelf beter moeten regelen. independer staat bekend om zijn nette afhandeling. Maar je moet zelf blijven controleren omdat verzekeraars zelf niet te vertrouwen zijn!!!!!! succes, misschien kan vara je helpen

edrick3
door edrick3 - Feb 14, 2014 om 18:55
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@harrybannink,

.....succes, misschien kan vara je helpen.....

Denk het toch niet. ;-)

be
door berrybeersen - Feb 15, 2014 om 11:44
2 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor alle reacties,

Maar hoezo hadden wij dat beter zelf moeten regelen??
Na het online afsluiten hebben wij keurig een email van Independer ontvangen waarin zij bevestigen dat de verzekering is afgesloten en dat mijn vrouw verder niet hoeft te ondernemen. Zij bevestigen in deze email dat zij de oude zorgverzekering opzeggen en zij van zelf de nieuwe polis in de bus krijgt.

Independer werkt samen met Turien & CO. Hen hebben wij ook gebeld. Zij zijn ZOO druk, dat zij onze klacht niet eens in behandeling kunnen nemen.

Wat te doen?

ha
door harrybannink - Feb 15, 2014 om 12:11
2 Antwoorden / 0 Vragen

zoals gezegd ik heb goede ervaringen met independer. ze gaan je vast helpen want staan aan jouw kant. Blijf wel aardig en geduldig klacht indienen zoals hierboven gesugggereerd word houd je ze niet mee te vriend hihi

zoekster
door zoekster - Feb 15, 2014 om 12:21
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=berrybeersen schreef op zaterdag 15 feb 2014, 11:44]

Wat te doen?

Misschien kunt u deze klacht ook nog naar de nieuwe verzekeraar doorzetten en aangeven dat Independer hun belangen niet goed heeft behartigd. Volgens mij krijgt Independer een kleine bijdrage van de verzekeraars voor iedere nieuwe klant die ze aanbrengen. Dus die zal er ook niet blij mee zijn.

In het uiterste geval zou u een klacht kunnen indienen bij het Kifid, omdat die ook klachten over tussenpersonen bij verzekeringen behandelt, hoe dat verder uitpakt geen idee.
klik HIER
Ik meen dat er ook nog een verantwoordelijkheid is voor de klant om zelf de zaak in de gaten te houden, maar u kunt het altijd proberen. Zal er ook sterk van af hangen in welke mate uw vrouw is benadeeld.

be
door berrybeersen - Feb 18, 2014 om 11:33
2 Antwoorden / 1 Vragen

Dank voor al jullie inbreng.

Dit item kan gesloten worden, want na twee maanden hebben Thorien en CO en Independer het eindelijk opgelost en komt de polis eraan.

mahadma
door mahadma - Feb 18, 2014 om 11:41
11520 Antwoorden / 51 Vragen

Mooi, opgelost dus. Fijne dag verder.