Nog steeds geen zorgverzekering polis
Mijn rouw heeft op 19 december 2013 een verzekering afgesloten via Independer. Nu is ergens iemand vergeten om deze aanvraag door te zetten naar de verzekeraar. Nu heeft zij geen polis ontvangen en is zij nog steeds verzekerd via de oude verzekeraar. Zij wordt continu van het kastje naar de muur gestuurd, maar Independer wil de verantwoordelijkheid niet nemen om de fout te herstellen. Wat te doen?
Hallo berrybeersen,
Als je geen bewijs hebt dat er een nieuwe verzekering is afgesloten op 19 december wordt dat een moeilijke zaak: dan heb je geen poot om op te staan en zal je vrouw dit jaar bij de 'oude' verzekeraar verzekerd zijn.
Neem aan dat ze van die 'oude' verzekeraar wél een polis(blad) ontvangen heeft?
Met vr.gr.
Ik vrees dat er niet veel meer gedaan kan worden. Uw vrouw had de oude verzekering voor 1 januari moeten opzeggen. Je moet toch altijd zelf de zaak een beetje in de gaten houden. Dus checken of het allemaal wel goed loopt. Krijg je een mail van je oude verzekeraar dat ze het spijtig vinden dat je opstapt en van de nieuwe dat ze verheugd zijn dat je je hebt aangemeld, dan gaat het goed. Hoor je niets, dan moet je je zorgen gaan maken.
Ik kreeg 28 december ineens nog een aanbod van Independer om over te stappen voor een 'nog betere' zorgverzekering. Heb dat ook maar laten zitten.
Overigens wordt er op klacht.nl gereageerd door Independer zelf. Misschien vindt u het prettig dat er ook in het openbaar door Independer wordt gereageerd op uw klacht. Dan kunt u het daar nog eens proberen.
De mensen hier boven hebben gelijk. dit had je echt zelf beter moeten regelen. independer staat bekend om zijn nette afhandeling. Maar je moet zelf blijven controleren omdat verzekeraars zelf niet te vertrouwen zijn!!!!!! succes, misschien kan vara je helpen
Bedankt voor alle reacties,
Maar hoezo hadden wij dat beter zelf moeten regelen??
Na het online afsluiten hebben wij keurig een email van Independer ontvangen waarin zij bevestigen dat de verzekering is afgesloten en dat mijn vrouw verder niet hoeft te ondernemen. Zij bevestigen in deze email dat zij de oude zorgverzekering opzeggen en zij van zelf de nieuwe polis in de bus krijgt.
Independer werkt samen met Turien & CO. Hen hebben wij ook gebeld. Zij zijn ZOO druk, dat zij onze klacht niet eens in behandeling kunnen nemen.
Wat te doen?
zoals gezegd ik heb goede ervaringen met independer. ze gaan je vast helpen want staan aan jouw kant. Blijf wel aardig en geduldig klacht indienen zoals hierboven gesugggereerd word houd je ze niet mee te vriend hihi
[quote=berrybeersen schreef op zaterdag 15 feb 2014, 11:44]
Wat te doen?
Misschien kunt u deze klacht ook nog naar de nieuwe verzekeraar doorzetten en aangeven dat Independer hun belangen niet goed heeft behartigd. Volgens mij krijgt Independer een kleine bijdrage van de verzekeraars voor iedere nieuwe klant die ze aanbrengen. Dus die zal er ook niet blij mee zijn.
In het uiterste geval zou u een klacht kunnen indienen bij het Kifid, omdat die ook klachten over tussenpersonen bij verzekeringen behandelt, hoe dat verder uitpakt geen idee.
klik HIER
Ik meen dat er ook nog een verantwoordelijkheid is voor de klant om zelf de zaak in de gaten te houden, maar u kunt het altijd proberen. Zal er ook sterk van af hangen in welke mate uw vrouw is benadeeld.
Dank voor al jullie inbreng.
Dit item kan gesloten worden, want na twee maanden hebben Thorien en CO en Independer het eindelijk opgelost en komt de polis eraan.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Meer gas "gebruikt" op dag van vervanging gasleiding
Onlangs heeft netbeheerder Enexis in onze straat alle gasleidingen naar de meter toe vervangen. Hiervoor kregen alle bewoners een brief en er werd een afspraak gemaakt zodat ze middels een schema verdeeld over meerdere dagen alle aansluitigen af konden gaan.
Op de dag dat wij aan de beurt waren zie ik in de app van mijn energieprovider dat ons verbruik juist op die betreffende dag een stuk h
...
Lees meer
Ik wil een klacht indienen over Rioleringsbedrijf Van Dongen
Klacht over rioleringsbedrijf van Dongen (085.8000582) Op 25 december 2023 had ik last van een verstopt toilet. Ik heb toen contact opgenomen met Rioleringsbedrijf van Dongen. Ik ben toen opgelicht. Ik heb uiteindelijk een rekening moeten betalen van 4.145, -- voor ca één uur werk. De kosten zaten in de toeslag vanwege de feestdagen en de afschrijving van de apparatuur die volgens de mont ... Lees meer
Afvoer verstopt
Hoi,
Momenteel hebben wij thuis erg veel last van terugkomende verstoppingen in onze afvoer. Ik probeer het telkens zelf op te lossen, maar zonder succes. Nu ben ik op zoek gegaan naar een loodgieter alleen vind ik de prijs echt belachelijk duur.
Is er ergens een redder in nood met de gouden tip? Of weet er iemand een loodgieter die goedkoper is en netjes te werk gaat??
...
Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer