gamy
door gamy Aug 31, 2015 om 12:00
Geldzaken & recht

Nooit post ontvangen en boete door uwnota.nl

Beste lezer,

ik ontving nooit factuur per post. Ook geen herinnering post. Heel vervelend! Maar wel factuur inclusief boete ontvangen. 40 euro bovenop de prijs (€28,97).

Daar ben ik niet mee eens omdat ik nog nooit factuur heb ontvangen. Heb wel gebeld dat ik nooit post heb ontvangen en ook nooit betaal achterstand! Ze blijven moeilijk te doen!

Wat kan ik nu doen met die boete? Ik heb alleen eerlijke prijs wel betaald, niet boete omdat ik daar niet mee eens.

Met vriendelijke groet,
Gamy

2789 19 Rapporteer

ve
door verwijderd - Aug 31, 2015 om 12:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo gamy,

Neem eens via deze weg contact met ze op.

Suc6

ve
door verwijderd - Aug 31, 2015 om 12:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Voorheen stuurden wij u een nota via de post. Tegenwoordig proberen wij zoveel mogelijk nota's (of beter gezegd betaalnotificaties met een betaallink) via e-mail te versturen. Dat bespaart kosten voor uw tandarts en het is ook nog eens beter voor het milieu. Als uw zorgaanbieder over uw e-mailadres beschikt ontvangt u een betaalnotificatie via e-mail.

Uw nota.nl handelt alle nota's digitaal af daarom krijgt u ook geen brief in de bus. Pas als u niet betaald moet u aangeschreven worden maar dan bent u al ruimschoots te laat met het voldoen van de betaling.

ve
door verwijderd - Aug 31, 2015 om 12:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Klik HIER voor de betreffende site.

U bent kennelijk naar een dokter/tandarts geweest, dus wist dat er OF linksom OF rechtsom ooit een rekening zou moeten komen. Uitgaande van post.nl bezorging, die is twijfelachtig, maar dat er èn de rekening èn de herinnering èn de aanmaning niet 'op de mat' vallen geloof ik niet echt aan.

Bestaat de mogelijkheid dat iemand anders uw post meengenomen heeft of dat de post wegens verhuizing oid op een ander adres bezorgd is. Kan de nota ook mogelijk per e-mail verzonden zijn? Of in de spam terecht gekomen zijn?

ve
door verwijderd - Aug 31, 2015 om 12:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

edrick3 schreef op maandag 31 aug 2015, 12:25: Hallo gamy,

Neem eens via deze weg contact met ze op.

Suc6

Hartelijk dank voor uw bericht.

Ik probeer met het formulier als digitaal (e-mail) te versturen, staat helaas niet op. Alleen bellen die is niet goedkoop pff of per post die is helaas niet zo snel, langdradig dus heeft geen zin.

ve
door verwijderd - Aug 31, 2015 om 12:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

mahadma schreef op maandag 31 aug 2015, 12:30: Klik HIER voor de betreffende site.

U bent kennelijk naar een dokter/tandarts geweest, dus wist dat er OF linksom OF rechtsom ooit een rekening zou moeten komen. Uitgaande van post.nl bezorging, die is twijfelachtig, maar dat er èn de rekening èn de herinnering èn de aanmaning niet 'op de mat' vallen geloof ik niet echt aan.

Bestaat de mogelijkheid dat iemand anders uw post meengenomen heeft of dat de post wegens verhuizing oid op een ander adres bezorgd is. Kan de nota ook mogelijk per e-mail verzonden zijn? Of in de spam terecht gekomen zijn?

Ja dat is waar, was ik gewoon helemaal vergeten omdat ik heel druk met dingen dus verwacht niet op de rekening en nee geen digitaal (heb nooit aangevraagd). Eerder was altijd goed gegaan met de post, altijd eerste post en netjes gelijk betaald. Deze keer eenmaal misgegaan.

Dat klopt maar mijn buren postvak zijn niet apart dus samen in een. Kan iemand inderdaad meegenomen en/of weggooien, niet echt erg aardig (asociaal).

ve
door verwijderd - Aug 31, 2015 om 12:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Alleen bellen die is niet goedkoop pff

Een telefoongesprek kost € 0,20 PER GESPREK.

ve
door verwijderd - Aug 31, 2015 om 12:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

mahadma schreef op maandag 31 aug 2015, 12:38: Alleen bellen die is niet goedkoop pff

Een telefoongesprek kost € 0,20 PER GESPREK.

Ja doe ik toch niet aan bellen. Heb vanmorgen via mijn begeleiding gebeld doen ze helaas erg moeilijk.
Ik kan zelf niet bellen omdat ik slecht horende ben dus nadeel. Waarom niet digitaal bericht versturen. Veel websites hebben dat wel.

ve
door verwijderd - Aug 31, 2015 om 12:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Aan de ene kant schrijf je "nooit een betaalachterstand" te hebben en aan de andere kant betaal je die nota (zonder boete) wel..... Blijkbaar was er dus toch wel een betaalachterstand....

En dus was die boete terecht en zal ook die betaald moeten worden....

ve
door verwijderd - Aug 31, 2015 om 12:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

freya schreef op maandag 31 aug 2015, 12:40:
Aan de ene kant schrijf je "nooit een betaalachterstand" te hebben en aan de andere kant betaal je die nota (zonder boete) wel..... Blijkbaar was er dus toch wel een betaalachterstand....

En dus was die boete terecht en zal ook die betaald moeten worden....

Dan heb je verkeerd begrepen! Ik heb nooit originele factuur post heb ontvangen, ook geen herinnering. Hoe kan ik nou weten?

Eerder was altijd goed gegaan met de post en altijd op tijd betalen dus nooit achterstand geweest. Deze keer wel maar daar ben ik niet mee eens daar wacht ik niet op boete hoor.

ve
door verwijderd - Aug 31, 2015 om 12:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

ron530 schreef op maandag 31 aug 2015, 12:25:
Voorheen stuurden wij u een nota via de post. Tegenwoordig proberen wij zoveel mogelijk nota's (of beter gezegd betaalnotificaties met een betaallink) via e-mail te versturen. Dat bespaart kosten voor uw tandarts en het is ook nog eens beter voor het milieu. Als uw zorgaanbieder over uw e-mailadres beschikt ontvangt u een betaalnotificatie via e-mail.

Uw nota.nl handelt alle nota's digitaal af daarom krijgt u ook geen brief in de bus. Pas als u niet betaald moet u aangeschreven worden maar dan bent u al ruimschoots te laat met het voldoen van de betaling.

Heb nooit digitaal ontvangen en ook geen aangevraagd die ik wil.
Ik doe altijd met papieren / facturen. Altijd op tijd betalen, met andere facturen was altijd goed gegaan, nooit achterstand geweest. Deze keer was gewoon misgegaan met de post.

ve
door verwijderd - Aug 31, 2015 om 12:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb nooit digitaal ontvangen en ook geen aangevraagd die ik wil.

Uwnota verstuurt alleen nog per email ............ u heeft geen keuze (meer).

ve
door verwijderd - Aug 31, 2015 om 13:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

mahadma schreef op maandag 31 aug 2015, 12:59: Heb nooit digitaal ontvangen en ook geen aangevraagd die ik wil.

Uwnota verstuurt alleen nog per email ............ u heeft geen keuze (meer).

Zeker vreemd omdat ik heb mijn e-mail terug gekeken, staat niks op, ook niet bij ongewenst.
Toen opeens boete per post zonder originele factuur of herinnering post heb ontvangen? Vind dat echt niet kunnen.

ve
door verwijderd - Aug 31, 2015 om 13:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dan wordt het OF e-mailen OF bellen, € 0,20 per gesprek, laat dan iemand anders dan doen als u het niet goed hoort.

ve
door verwijderd - Aug 31, 2015 om 13:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

mahadma schreef op maandag 31 aug 2015, 13:04: Dan wordt het OF e-mailen OF bellen, € 0,20 per gesprek, laat dan iemand anders dan doen als u het niet goed hoort.

Ik wilde wel mailen als digitaal maar kon de knop niet te vinden?
En zal het proberen via iemand vragen of iemand voor mij kan bellen.

ve
door verwijderd - Aug 31, 2015 om 13:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

mahadma schreef op maandag 31 aug 2015, 12:59: Heb nooit digitaal ontvangen en ook geen aangevraagd die ik wil.

Uwnota verstuurt alleen nog per email ............ u heeft geen keuze (meer).

Dat is niet waar wat je nu zegt. Ik heb twee maanden geleden behandelingen gehad bij mijn tandarts en de rekening komt, ondanks dat ze mijn e-mailadres hebben weldegelijk per post.

ve
door verwijderd - Aug 31, 2015 om 13:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat klopt , ook ik krijg via uw nota.nl een factuur , per post in de brieven bus. Deze tandarts rekening moet/ mag ik dan binnen een maand digitaal betalen.

Ik houdd er dan ook altijd rekening mee dat ik na een tandarts bezoek , factuuren van uw nota.nl kan verwachten.
Heb ooit vanwege een lange vakantie een tandarts bezoek verzet omdat ik bijna zeker wist dat ik dan die factuur zou mislopen en daardoor problemen kon verwachten met betalen.

Ekiem

ve
door verwijderd - Sep 1, 2015 om 09:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Toch betaald met 40 euro. Bellen helpen niets, ze willen alleen maar geld, bah! Ze kijken niet wat ik in het verleden tijd heb gedaan, dat ik nog nooit problemen met het betalen. Als te vaak betaalachterstand dan begrijp ik wel.

Wat voor leven wij in dit land! Nederland graaien hé.

ve
door verwijderd - Sep 1, 2015 om 12:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat klopt maar mijn buren postvak zijn niet apart dus samen in een. Kan iemand inderdaad meegenomen en/of weggooien, niet echt erg aardig (asociaal

Sinds wanneer wordt post bezorgd bij de buren?

En dat de tandarts de rekening naar u stuurt, betekend alleen maar dat u die moet opsturen naar de zorgverzekering, en als u zelf een deel moet betalen verstuurt de zorgverzekering u een nota via Uwnota.nl

En omdat u uw e-mail niet leest, dan krijgt u later een aanmaning per post. Of komt uw e-mail soms ook bij de buren binnen?

ve
door verwijderd - Sep 1, 2015 om 14:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

jugendstil schreef op dinsdag 1 sep 2015, 12:45: Dat klopt maar mijn buren postvak zijn niet apart dus samen in een. Kan iemand inderdaad meegenomen en/of weggooien, niet echt erg aardig (asociaal

Sinds wanneer wordt post bezorgd bij de buren?

En dat de tandarts de rekening naar u stuurt, betekend alleen maar dat u die moet opsturen naar de zorgverzekering, en als u zelf een deel moet betalen verstuurt de zorgverzekering u een nota via Uwnota.nl

En omdat u uw e-mail niet leest, dan krijgt u later een aanmaning per post. Of komt uw e-mail soms ook bij de buren binnen?

@jugendstil,
Ik geef maar even de hele quote:

gamy schreef op maandag 31 aug 2015, 12:37: Ja dat is waar, was ik gewoon helemaal vergeten omdat ik heel druk met dingen dus verwacht niet op de rekening en nee geen digitaal (heb nooit aangevraagd). Eerder was altijd goed gegaan met de post, altijd eerste post en netjes gelijk betaald. Deze keer eenmaal misgegaan.

Dat klopt maar mijn buren postvak zijn niet apart dus samen in een. Kan iemand inderdaad meegenomen en/of weggooien, niet echt erg aardig (asociaal).

Hoe komt u erbij dat de vraagsteller de mail niet leest? Het e-mailadres hoeft niet eens doorgegeven te zijn. En dat is ook niet nodig:

...Als uw zorgaanbieder over uw e-mailadres beschikt ontvangt u een betaalnotificatie via e-mail. ....Als uw e-mail om welke reden dan ook aan uw aandacht is ontsnapt ontvangt u vanzelf na zeven dagen een papieren factuur.....
https://www.uwnota.nl/faq

@gamy,
Misschien kunt u nog eens navragen bij Consuwijzer of er nog een mogelijkheid is:
https://www.consuwijzer.nl/contact.
Aan de andere kant kan Uwnota er natuurlijk niets aan doen als de factuur en herinnering bij u "zoekgeraakt" is. Dat u in het verleden altijd netjes heeft betaald maakt geen verschil. Toch maar eens kijken of u geen post kunt ontvangen zonder dat anderen er toegang tot hebben...