ta
door tarzan1 Mar 1, 2015 om 17:53
Huishouden & energie

Novavolta zonnepanelen

Wie kent zonnepanelen leverancier nova volta? Zij hebben mij benaderd eerst aan de deur en later telefonisch. Hun beleid is dat zij met man en vrouw een informatie gesprek voeren, en als je single bent of een van de partners er niet bij kan zijn, zij dan geen afspraak en dus deal met je willen sluiten.
Wie heeft meer van dit soort discriminerende voorwaarden gehoord? En is dit nog van deze tijd?

2411 5 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Mar 1, 2015 om 18:20
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Gewoon sowieso nooit iets asn de deur kopen. Het is geen krant.

Discriminatie? Waarom zou u zaken met ze doen? En ze willen uw partner erbij, zodat ze die ook meteen ern handtekening kunnen ontfutselen.

Er staan niet eens algemene voirwaarden op hun site. Blijf daar van weg.

tenormin
door tenormin - Mar 1, 2015 om 19:00
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Lijkt me juist "jofel" dat ze geen deal met u willen sluiten als uw partner er niet bij is. Zou dus maar ver blijven van deze mensen, die u eerst persoonlijk en daarna telefonisch benaderen. Als u geïnteresseerd bent in zonnepanelen: er zijn voldoende bonafide bedrijven.

sw
door swat1500 - Mar 1, 2015 om 23:04
3779 Antwoorden / 0 Vragen

Behalve wellicht kinderpostzegels moet u niets aan de deur kopen. Als u al zonnepanelen wilt kunt u zich beter bij meerdere leveranciers laten informeren.

Dat de partner erbij moet zijn is vrij logisch omdat u zich anders onder de overeenkomst uit kunt komen door te stellen dat de partner van niets wist en niet akkoord ging. De rechter verlangt bij overeenkomsten die aanzienlijk gevolgen kunnen hebben instemming van beide partners.

ma
door mascherm - Mar 5, 2015 om 19:48
13 Antwoorden / 0 Vragen

Heb gegoogeld op dit merk. Er komt een handelshuis uit van 1 persoon en een adres in België zonder veel informatie.
Waarschijnlijk worden mensen ingehuurd om langs de deur te gaan om te kijken of ze iets kunnen verkopen. Er moeten dus ook mensen/bedrijven weer worden ingehuurd om alles te plaatsen. Geen idee of je alleen maar garantie krijgt tot de voordeur.Zelf zou ik nooit met zo'n bedrijf in zee gaan.
je kunt beter kijken of er in jouw regio collectieve acties zijn voor het plaatsen van zonnepanelen.
Informeer ook bij de gemeente of provincie of er nog subsidies beschikbaar zijn voor zonnepanelen die je plaatsen. Mogelijk heeft Vereniging Eigen Huis of een andere instantie een collectieve aktie.
Je kunt dan wat meer vertrouwen hebben in kwaliteit en garantie.
Succes gewenst

aurora1
door aurora1 - Mar 5, 2015 om 21:00
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Het is al gezegd: niet aan de deur (op straat, aangesproken in winkels dan wel telefonisch) kopen. Ook nooit uw gegevens verstrekken.
Wees maar blij dat u verder niets gedaan hebt.