NS-incasso onterecht
Sinds januari 2014 ben ik bezig met de NS omdat ik volgens hun het abonnementsgeld van 20 euro in november niet betaald heb.
Ik kreeg een brief van een incassobureau waarin mij werd verzocht alsnog te betalen incl. incassokosten van 60 euro
Na dit uitgezocht te hebben, bleek dat ik wel degelijk had betaald en heb ik een bezwaarschrift ingediend.
Daarna kreeg ik een brief dat de betaling gehandhaafd bleef, toen heb ik een brief gestuurd met kopieën van de afschriften waaruit bleek dat ik wel betaald had.
Vervolgens kreeg ik 5 juni een brief van de NS dat de betaling van die 20 euro wel automatisch was afgeschreven, maar dat deze weer was teruggeboekt.
Ik moest maar contact opnemen met de bank als deze terugboeking niet was te vinden op mijn afschrijvingen.
6 juni contact gehad met de klantenservice van de ING, die bevestigde wat ik al vermoedde...
Er heeft GEEN terugboeking plaatsgevonden en ik heb dus WEL de 20 euro betaald.
Zij zeiden ook dat de bewijslast bij de NS ligt...
Meteen ook contact opgenomen met de NS, maar zij blijven beweren dat ik niet heb betaald en dat zij in hun gegevens hebben staan dat er een terugboeking heeft plaats gevonden.
De NS verleent geen verdere medewerking en stellen dat de bewijslast bij mij ligt.
En dit terwijl ik al bewezen heb dat de betaling heeft plaatsgevonden.
Klantenservice van de ING gaf ook het advies om een brief te schrijven aan de ING met het verzoek of er een bevestiging gestuurd kan worden dat het bedrag van 20 euro NIET is teruggeboekt en de betaling is voldaan.
Wat nu verder ?
Laat ze maar procederen als ze dat durven. U staat in uw recht en de NS moet alles maar op orde maken en bewijzen dat u niet betaald heeft.
U heeft alles gedaan wat nodig was en ze hebben geen zaak tegen u.
Kaasbroodje
Ik heb om het bewijs gevraagd aan de NS over de terugboeking, maar die willen ze niet leveren...ik ben echt in alle staten.
Hallo syl66,
.....Klantenservice van de ING gaf ook het advies om een brief te schrijven aan de ING met het verzoek of er een bevestiging gestuurd kan worden dat het bedrag van 20 euro NIET is teruggeboekt en de betaling is voldaan......
Dit dus doen en er van uitgaande dat je de betreffende betaling inderdaad niet hebt teruggeboekt de te ontvangen bevestiging naar de NS sturen met het verzoek deze zaak voor eens en altijd af te handelen en dat je verder verschoond wilt blijven van aanmaningen en incassobureaus.
Afschriften hiervan sturen naar het incassobureau.
Sterkte en Suc6
edrick3
Ik heb zoals ik schreef telefonisch de bevestiging gehad van de ING dat er inderdaad geen terugboeking van de NS heeft plaatsgevonden.
Dit konden ze zien in het systeem van mijn afschrijvingen, iets wat ik zelf ook al had geconstateerd in januari.
Zij zeiden ook dat ik het bedrag dus wèl betaald had, de geadviseerde brief is inmiddels op weg naar de ING
Zodra ik daar antwoord op heb onderneem ik de stappen die jij hier voorstelt, dat was ik toch al van plan.
[quote=syl66 schreef op vrijdag 6 jun 2014, 17:29]ik ben echt in alle staten.
Rustig blijven, zo is de service van NS nu eenmaal, daar verander ook jij helemaal niets aan.
De brieven zijn ondertekend door de 'heer' Rob Sluijsmans?
En wat je verder kunt doen is je even registreren op hun forum en daar je klacht deponeren, wil weleens helpen. Kijk uit, je krijgt wel een vinkje bij jouw naam van 'zeikende klant' wat eventueel negatieve gevolgen kan hebben.
Veel sterkte.
Lekkerisdat
De brief is idd. ondertekent door de 'heer' Rob Sluijsmans...
Ik ga eens kijken op dat forum, wie weet komt daar iets uit.
En jammer dan, dan ben ik maar een 'zeikende klant' ;)
Maar dat wil wel wat zeggen als je zo al wordt aangemerkt...ahum...
Dank je wel
Mocht je beschikken over bloeddrukremmers, kun je Rob ook direct mailen. Zet 'n puntje tussen zijn naam + je weet waar hij werkt. (deze info heb je niet van mij ;-)).
Overigens werkt dat trucje ook voor de meeste directieleden (alleen laten die weer hun secretaresses de mails lezen (lees; deleten) het is natuurlijk niet de bedoeling dat hun op de hoogte zijn wat er bij de klant speelt en hoe erbarmelijk hun service is), maar een cc'tje kun je altijd wagen natuurlijk.
*Disclaimer; ja ik ben inderdaad nogal bevooroordeeld qua NS.
Je hebt al goede adviezen gehad van de ING en van o.a. Edrick3. Je schrijft: "Ik ben in alle staten". Nergens voor nodig, het komt goed. Ik heb precies hetzelfde bij de hand gehad. Na een boze brief mijnerzijds en de nodige bewijzen was het ineens héél ssssstttttil van de kant van de NS. Ook geen excuus o.i.d.
In de wet staat dat partijen de bewijslast dragen van de stellingen die zij zelf innemen. De NS stelt dat u de bedragen heeft teruggeboekt, dus draagt voor die stelling de bewijslast. U stelt betaald te hebben en daarvoor draagt u dus de bewijslast. Maar u heeft als bewijsstukken de afschriften en een schriftelijke verklaring van de ING. Als de NS daarna dwars blijft liggen dan heeft u twee keuzes.
Optie 1 is dat u aangeeft niet tot betaling over te zullen zullen, verdere communicatie in de minne als bijzonder ongewenst te ervaren en een eventuele rechtszaak met vertrouwen tegoed te zien. Als een incassobureau of de NS u daarna lastig blijft vallen dan maken zij zich schuldig aan misleidende handelspraktijk. U kunt dan met een kort gedingen eisen dat dit stopt. De gedaagde partij draagt in dat geval de bewijslast.
Optie 2 is dat u het geeiste bedrag te betalen. Vervolgens claimt u dit bedrag terug en verhoogt de eis met incassokosten ad 15% met een minimum van 40 euro. Als de NS dwars blijft liggen dan moet u een bodem procedure beginnen bij het kantongerecht. U draagt dan wel de bewijslast voor u stelling dat u een bepaald bedrag onverschuldigd betaald te hebben. Maar goed de bewijsstukken daarvan heeft u al.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Continue, dag en nacht berichtjesvan Norton Antivirus
Ik heb al een andere Antivirus en wil dus geen abonnement van Norton, maar melding hierover om te stoppen lukt mij niet Lees meer
Telegraaf abonnement
DeTelegraaf verhoogd zonder vooraankondiging of communicatie het abonnement van 24.50 naar 39.00 euro per maand, mag dit zomaar, of is dit niet toegestaan. Lees meer
TROUW weigert op te zeggen of te communiceren en blijft aanmaningen sturen
Goedenmiddag,
In november vorig jaar wilde ik om financiele redenen mijn abonnement bij TROUW (van DPG Media) opzeggen. Via de website was dit geen probleem en ik krijg een mailtje dat ik snel een bevestiging van de opzegging zou ontvangen.
Hier is echter nooit een antwoord op gekomen.
Ik heb mijn betaling gestorneerd en hierop kreeg ik wel een mailtje dat er beta
...
Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer