ma
door madmenyo Jul 3, 2014 om 19:55
Auto & vervoer

NS maakt opzegging vanuit buitenland moeilijk

Mijn vriendin is pas geleden geëmigreerd naar Amerika maar is haar voordeel uren abonnement vergeten op te zeggen, dom natuurlijk maar domme dingen gebeuren nu eenmaal. Zij heeft zelf getracht vanuit Amerika dit op te lossen maar de 0900 nummers zijn niet bereikbaar vanuit het buitenland.

Afijn ik heb gebeld met de klanten service en het is niet eens mogelijk zo'n abonnement normaal op te zeggen, je moet dit eerst blokkeren. Volgende nummer, de beste buitenlandse dame kon niets doen, mijn vriendin moest maar bellen naar het onbereikbare nummer. Ik had op dat moment een skype verbinding met mijn vriendin uit amerika maar dat begreep ze niet en ging erg moeizaam.

Na wat doorvragen bleek het makkelijker om te zeggen dat de kaart gewoon verloren was, anders moest ze deze nog opsturen ook. Dit ging er echter niet meer bij haar in ondanks ik erg overtuigend overkwam. Misschien begrijpelijk maar een beetje flexibiliteit is met dit soort zaken geen overbodige luxe. Uiteindelijk werd de lijn slecht, of drukte ze me op hold?

Het bleek onmogelijk, toch nog maar weer is gebeld. Dit maal een iets snellere buitenlandse jonge. Direct vertelt dat de kaart verloren is maar toch moest ik toestemming van mijn vriendin hebben om voor haar te spreken. Erg lastig maar toch gelukt.

Maandag moeten we terug bellen om het abonnement te beëindigen. Eerlijk als ik ben blijkt een alternatieve methode bij de NS beter te werken. Ik bel maandag op en laat een andere vriendin van mij toestemming geven op haar naam. Bespaart mij telefoon kosten en de NS ook nog is moeite.

Waarom zijn de mensen aan zo'n klanten service zo stug? Kan dit niet wat makkelijker?

1878 12 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Jul 3, 2014 om 20:02
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Waarom zo benadrukken dat het om buitenlandse medewerkers ging?

gerbera
door gerbera - Jul 3, 2014 om 22:23
7358 Antwoorden / 14 Vragen

•Houdt u er rekening mee dat u minimaal 1 maand voor de vervaldatum moet opzeggen.
•Opzeggen kan telefonisch via telefoonnummer 030-7515155 van maandag tot en met vrijdag tussen 08.00 en 22.00 uur en zaterdag van 9.00 tot 17.00 uur. Indien u schriftelijk wilt opzeggen dan kan dit via NS Klantenservice, afdeling Abonnementen, postbus 2368, 3500 GJ Utrecht.
•Bij opzegging van uw Voordeelurenabonnement hoeft u uw OV-chipkaart niet in te leveren. Uw Voordeelurenabonnement wordt automatisch gedeactiveerd. Uw OV-chipkaart kunt u dus gewoon blijven gebruiken voor reizen op saldo bij NS of bij andere vervoerders.
Bron NS.
Heeft u wel met het goede nummer gebeld, dus géén 0900 nummer en ook rekening met de vervaldatum gehouden.

pi
door pieterwolters - Jul 3, 2014 om 23:26
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=madmenyo schreef op donderdag 3 jul 2014, 19:55]
Waarom zijn de mensen aan zo'n klanten service zo stug? Kan dit niet wat makkelijker?

Binnen iedere grote organisatie zijn processen afgesproken om zaken af te handelen. Als iedereen naar eigen goeddunken wat gaat doen wordt het gauw een zooitje. De situatie die je beschrijft is ook niet een voor de liggende use case die is meegenomen in het ontwerp van de werkprocessen. Niet zo gek dat "gewone" klantenservice medewerkers hier niet veel mee kunnen.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jul 4, 2014 om 16:00
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Het is een business core van NS om mensen vaker naar het 0900 nummer te laten bellen, dit brengt alleen maar extra geld in het laatje, moet je dus niet doen.

Je kunt via 'Eva' "gewoon" online opzeggen. Het is omslachtig en onvriendelijk gemaakt maar het gaat wel. Echter is het zo dat ook dit meestal niet in 1 keer verwerkt wordt en meerdere keren van contact leggen nodig is.
Service van NS is echt waardeloos en de ceo (Timo Huges (met auto + chauffeur)) kan het zich geen ene moer interesseren, aangezien die simpelweg niet op klachten/suggesties reageert. Denk dat komende decennia hetzelfde blijft, en het plebs kan jaarlijks maar meer gaan bijdragen aan de NS, ook de niet reizigers..

gerbera
door gerbera - Jul 4, 2014 om 16:12
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Het is een business core van NS om mensen vaker naar het 0900 nummer te laten bellen, dit brengt alleen maar extra geld in het laatje, moet je dus niet doen.

Jammer dat mensen zo slecht kunnen lezen. Er staat toch echt een 030 nummer in de informatie van NS.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jul 4, 2014 om 16:18
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=gerbera schreef op vrijdag 4 jul 2014, 16:12]Jammer dat mensen zo slecht kunnen lezen. Er staat toch echt een 030 nummer in de informatie van NS.
Ga eens naar de site van NS, klik daar eens op contact. Duidelijk of moet ik echt helemaal uitleggen?

sy
door sylgin - Jul 4, 2014 om 18:26
44 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op vrijdag 4 jul 2014, 16:18][quote=gerbera schreef op vrijdag 4 jul 2014, 16:12]Jammer dat mensen zo slecht kunnen lezen. Er staat toch echt een 030 nummer in de informatie van NS.
Ga eens naar de site van NS, klik daar eens op contact. Duidelijk of moet ik echt helemaal uitleggen?
Heb ik gedaan en weet je wat ik vond? Een 030 nummer...
[quote]
Opzeggen kan telefonisch via telefoonnummer 030-7515155 van maandag tot en met vrijdag tussen 08.00 en 22.00 uur en zaterdag van 9.00 tot 17.00 uur. Indien u schriftelijk wilt opzeggen dan kan dit via NS Klantenservice, afdeling Abonnementen, postbus 2368, 3500 GJ Utrecht.

Het is maar waar je kijkt.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jul 5, 2014 om 15:21
4299 Antwoorden / 5 Vragen

@sylgin
En hoe vond jij dit? Beschrijf de stappen eens wat je precies deed.

gerbera
door gerbera - Jul 5, 2014 om 17:20
7358 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op zaterdag 5 jul 2014, 15:21]@sylgin
En hoe vond jij dit? Beschrijf de stappen eens wat je precies deed.

Heel simpel, ns.nl, ga op de tab klantenservice staan er verschijnt dan een rolmenu en daar vindt je uw abonnement wijzigen. Klik op de pagina die volgt links op wijzigingen doorgeven e.d. en rechts verschijnt dan het hele verhaal.

gerbera
door gerbera - Jul 5, 2014 om 17:28
7358 Antwoorden / 14 Vragen

@ lekkerisdat
Ga eens naar de site van NS, klik daar eens op contact. Duidelijk of moet ik echt helemaal uitleggen?
Ja wat valt er door jou uit te leggen als je de juiste stappen niet neemt. Dus volgende keer ff nadenken voordat je sarcastisch wordt.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jul 5, 2014 om 17:38
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Bedankt, maar logisch vind ik het niet, wanneer ik contact met de NS wil, klik ik logischerwijs op contact, dan word je toch echt naar 'n 0900 nummer verwezen. Durf te wedden dat 99 procent van de mensen dit doet.
Overigens, waarom is er niet gewoon 'n vriendelijk en gemakkelijk contactformulier cq e-mailadres? Of nog beter, dat je gewoon zelf na het inloggen, met één klik, het abonnement kunt opzeggen.

Verder geldt dat nummer enkel om de voordeelurenkaart op te zeggen. Niet zo gek dat ze daarvoor wel 'n normaal nummer hanteren, aangezien de NS deze klanten graag ziet gaan, beetje met 40 procent in de middagspits reizen moeten we natuurlijk met zijn allen niet willen.

di
door diemenees - Jul 12, 2014 om 11:45
196 Antwoorden / 15 Vragen

dat 0900 nr kost evenveel als gewoon bellen-daar zullen ze echt niet veel aan verdienen.
Dat 030 nr blijkt buiten gebruik.
NU ga ik de rancuneuze (vermoedelijk ex NS werker) lekker bij dit VARA-forum aangeven als beroepskankeraar.