sk
door skleingoldewijk Mar 9, 2015 om 21:47
Auto & vervoer

NTI

Ik heb bij NTI de cursus toegepaste psychologie afgesloten en vervolgens geannuleerd, volgens de wet krijg je het geld terug als je binnen twee weken annuleerde. Ik heb aan de voorwaarden voldaan. Dit is nu 2 maanden geleden en ik krijg mijn 2.500 euro maar niet terug gestort, wat ik ook probeer. Hebben meer mensen hier klachten over, en wat kan ik nog meer doen dan bellen mailen.
Kunt u mij ook helpen?
Met vriendelijke groet Sylvie klein Goldewijk

1067 8 Rapporteer

br
door brui0929 - Mar 9, 2015 om 21:57
635 Antwoorden / 10 Vragen

Als u les materiaal krijgt stuur deze dan retour blijf dit doen ook wanneer u een brief krijgt dat u niets meer hoeft terug te sturen.

mahadma
door mahadma - Mar 9, 2015 om 22:04
11548 Antwoorden / 51 Vragen

Ik heb bij NTI de cursus toegepaste psychologie afgesloten en vervolgens geannuleerd

Via internet? Hoe anders?

mahadma
door mahadma - Mar 9, 2015 om 22:08
11548 Antwoorden / 51 Vragen

Van de nti site:

Er geldt een bedenktijd van veertien dagen vanaf het moment dat wij de inschrijving aan u bevestigd hebben (herroepingsrecht). U maakt gebruik van het herroepingsrecht door binnen deze periode per post of e-mail een ondubbelzinnige verklaring te sturen dat u de overeenkomst wilt ontbinden. Makkelijker is het om gebruik te maken van dit formulier. Daarna heeft u nog 14 dagen de tijd om het ontvangen studiemateriaal voldoende gefrankeerd en aangetekend te retourneren. De kosten van het retour zenden zijn voor uw rekening; bewaart u het verzendbewijs zorgvuldig tot u van NTI een bericht van ontvangst van het lespakket hebt gekregen.

Klik HIER voor het herroepingsfomulier, heeft u dit ingevuld? En verzonden? Wanneer?

door 1953 - Mar 10, 2015 om 02:05
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Terugbetaling dient onverwijld, cf. de wet van 13 juni 2014, binnen 14 dagen te worden terugbetaald.

uwjurist
door uwjurist - Mar 10, 2015 om 10:10
1043 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ga ervan uit dat u correct hebt gehandeld. U kunt het instituut dan middels een aangetekende brief in gebreke (laten) stellen en sommeren om alsnog binnen 14 dagen terug te betalen. En kondig in de brief ook aan: Bij gebreke daarvan maak ik aanspraak op de wettelijke rente. En zo nodig zal ik rechtsmaatregelen laten nemen, waarvan de kosten ook op u verhaald worden.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik

edrick3
door edrick3 - Mar 23, 2015 om 14:33
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@@@,

TS schrijft elders:

Twee weken gelden heb ik een vraag gesteld over hoe mijn inschrijfgeld terug te krijgen van NTI. Ik heb het advies, een aangetekende brief sturen met daarin vermeld mijn rechten, opgevolgd. Maar er is nog steeds niet betaald, hoe nu verder?
Groet Sylvie

sk
door skleingoldewijk - Mar 23, 2015 om 16:29
1 Antwoorden / 2 Vragen

Nog even op de mail van Mahadma;
28 december 2014 heb ik het formulier voor herroeping opgestuurd.

uwjurist
door uwjurist - Mar 24, 2015 om 10:42
1043 Antwoorden / 0 Vragen

Nu NTI niet reageert, zult u een jurist of een deurwaarder in moeten schakelen. Vaak helpt een brief daarvan wel en zo niet, dan zal men voor u een procedure kunnen starten bij de kantonrechter (vooropgesteld dat u in uw recht staat; dat kan men voor u beoordelen na bestudering van het dossier).
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik