ja
door janutwildervank Oct 8, 2015 om 10:46
Computers & telefonie

Nummerbehoud

ikwil met mijn vodafone abbonnement naar hollandse nieuwe met nummerbehoud, nu kan ik niet bij hollandse nieuwe een abbonnement aanvragen omdat het wel maanden kan duren voordat ik mijn eigen nummer bij hollandse nieuwe kan overnemen, graag jullie reactie, je moet toch gewoon over kunnen steken, dit probleem bij hollandse nieuwe is al een paar maanden zo, ik wil graag bij hollandse nieuwe en door dit probleem kom ik met een dubbele abbonnement te zitten zolang zij mij niet overzetten

5316 16 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Oct 8, 2015 om 13:12
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Als je graag naar HN over wilt stappen, zul je toch echt moeten wachten tot je contractvrij bent bij Vodafone.

mahadma
door mahadma - Oct 8, 2015 om 13:45
11537 Antwoorden / 51 Vragen

U heeft dus twee elkaar "overlappende" contracten. Dat gaat dus niet. U kunt natuurlijk uw 'oude' abo afkopen, dan kunt u met nummerportatie overgaan naar de haringen.

akkerdistel
door akkerdistel - Oct 8, 2015 om 20:23
1790 Antwoorden / 3 Vragen

"ik wil graag bij hollandse nieuwe" daar ga je nog op terugkomen, bij deze ben je vooraf alvast gewaarschuwd.
Maar wij zien jouw volgende vragen/klachten hier wel weer tegemoet ;-).

koekeloer
door koekeloer - Oct 9, 2015 om 13:41
562 Antwoorden / 18 Vragen

Raar dat dit niet werkt, HN is een dochter van Vodafone.

ja
door janutwildervank - Oct 9, 2015 om 14:22
4 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=mahadma schreef op donderdag 8 okt 2015, 13:45]U heeft dus twee elkaar "overlappende" contracten. Dat gaat dus niet. U kunt natuurlijk uw 'oude' abo afkopen, dan kunt u met nummerportatie overgaan naar de haringen.

ja
door janutwildervank - Oct 9, 2015 om 14:26
4 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=mahadma schreef op donderdag 8 okt 2015, 13:45]U heeft dus twee elkaar "overlappende" contracten. Dat gaat dus niet. U kunt natuurlijk uw 'oude' abo afkopen, dan kunt u met nummerportatie overgaan naar de haringen.

Hallo Mahadma, nee ik ben bezig te gaan overstappen maar doordat ik via phonehouse en belcompagnie te horen kreeg dat het wel een maand of nog langer kan duren dat je weer met je eigen nummer kan bellen heb ik nog niets gedaan maar wel mijn verhaal op kassa gezet zodat iedereen gewaarschuwd is, maar voor de rest ja als je een maal bij Hollandse nieuwe zit kan je met een simonly voor een jaar gaan en kijken of het je bevalt.

ja
door janutwildervank - Oct 9, 2015 om 14:28
4 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=hollandsnieuwe schreef op donderdag 8 okt 2015, 13:49][quote=janutwildervank schreef op donderdag 8 okt 2015, 10:46]ikwil met mijn vodafone abbonnement naar hollandse nieuwe met nummerbehoud, nu kan ik niet bij hollandse nieuwe een abbonnement aanvragen omdat het wel maanden kan duren voordat ik mijn eigen nummer bij hollandse nieuwe kan overnemen, graag jullie reactie, je moet toch gewoon over kunnen steken, dit probleem bij hollandse nieuwe is al een paar maanden zo, ik wil graag bij hollandse nieuwe en door dit probleem kom ik met een dubbele abbonnement te zitten zolang zij mij niet overzetten

Beste wellicht toekomstige klant,

We ondervonden inderdaad wat problemen rond het nummerbehoud van Vodafone naar hollandsnieuwe. Deze zijn grotendeels verholpen, je kunt een abonnement bij ons bestellen en nummerbehoud aanvragen.

Oke bedankt dit bied perspectief, we zijn in overweging.

Mocht het toch niet direct goed gaan, dan kun je ons de factuur toesturen van de periode waarin je dubbele abonnementskosten maakt. Je kunt ons hiervoor bereiken via http://www.mc0.nl/hn_webformulier/stel-je-vraag/, of via hollandsnieuwe op Facebook of Twitter.

Met vriendelijke groet,

hollandsnieuwe

door hollandsnieuwe - Oct 9, 2015 om 14:30
21 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=janutwildervank schreef op donderdag 8 okt 2015, 10:46]ikwil met mijn vodafone abbonnement naar hollandse nieuwe met nummerbehoud, nu kan ik niet bij hollandse nieuwe een abbonnement aanvragen omdat het wel maanden kan duren voordat ik mijn eigen nummer bij hollandse nieuwe kan overnemen, graag jullie reactie, je moet toch gewoon over kunnen steken, dit probleem bij hollandse nieuwe is al een paar maanden zo, ik wil graag bij hollandse nieuwe en door dit probleem kom ik met een dubbele abbonnement te zitten zolang zij mij niet overzetten

Beste wellicht toekomstige klant,

We ondervonden inderdaad wat problemen rond het nummerbehoud van Vodafone naar hollandsnieuwe. Deze zijn grotendeels verholpen, je kunt een abonnement bij ons bestellen en nummerbehoud aanvragen.

Mocht het toch niet direct goed gaan, dan kun je ons de factuur toesturen van de periode waarin je dubbele abonnementskosten maakt. Je kunt ons hiervoor bereiken via http://www.mc0.nl/hn_webformulier/stel-je-vraag/, of via hollandsnieuwe op Facebook of Twitter.

Met vriendelijke groet,

hollandsnieuwe

costnix
door costnix - Oct 9, 2015 om 14:31
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Ik zou of bij uw oude provider blijven of naar een ander dan HN overstappen. Dat is altijd goedkoper, dan een dubbel abonnement.

ja
door janutwildervank - Oct 9, 2015 om 14:36
4 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=hopetobehelping schreef op donderdag 8 okt 2015, 21:47]Beste janutwildervank,

het nummerbehoud van Vodafone naar Hollandsenieuwe gaat al een hele tijd erg problematisch.
Als u contractvrij bent bij Vodafone dan zou dit binnen maximaal 10 werkdagen geregeld moeten zijn, dat is bij wet zo geregeld. Meer informatie vind u hier.

Vodafone en Hollandsenieuwe behoren allebei tot Vodafone. Het is mij een raadsel waarom de nummer overname van Vodafone naar Hollandsenieuwe al zo lang problemen oplevert en waarom deze bedrijven zich dus simpelweg niet aan de wet houden. Of u de eventuele dubbele kosten terug krijgt moet u maar afwachten, eerst zien en dan pas geloven zou ik zeggen.
Leest u ook de volgende vraag en de antwoorden eens over de problemen bij de nummer overname van Vodafone naar Hollandsnieuwe, klik hier.

Als ik het goed begrepen heb van een Hollandse nieuwe medewerker dan zit het probleem bij de vele aanvraag en om deze nieuwe abbonnementen over te schrijven, ze hebben en achterstand.
Als dit zo is Hollandse nieuwe even mensen inhuren en de achterstand wegwerken.

diumenge
door diumenge - Oct 9, 2015 om 14:37
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=akkerdistel schreef op donderdag 8 okt 2015, 20:23]"ik wil graag bij hollandse nieuwe" daar ga je nog op terugkomen, bij deze ben je vooraf alvast gewaarschuwd.
Maar wij zien jouw volgende vragen/klachten hier wel weer tegemoet ;-).Want? Ik zit ook bij HN en ben er zeer tevreden mee, nooit onverwachte kosten en lage tarieven.

ho
door hopetobehelping - Oct 9, 2015 om 14:37
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste janutwildervank,

het nummerbehoud van Vodafone naar Hollandsenieuwe gaat al een hele tijd erg problematisch.
Als u contractvrij bent bij Vodafone dan zou dit binnen maximaal 10 werkdagen geregeld moeten zijn, dat is bij wet zo geregeld. Meer informatie vind u hier.

Vodafone en Hollandsenieuwe behoren allebei tot Vodafone. Het is mij een raadsel waarom de nummer overname van Vodafone naar Hollandsenieuwe al zo lang problemen oplevert en waarom deze bedrijven zich dus simpelweg niet aan de wet houden. Of u de eventuele dubbele kosten terug krijgt moet u maar afwachten, eerst zien en dan pas geloven zou ik zeggen.
Leest u ook de volgende vraag en de antwoorden eens over de problemen bij de nummer overname van Vodafone naar Hollandsnieuwe, klik hier.

tolsma1945
door tolsma1945 - Oct 9, 2015 om 16:28
229 Antwoorden / 6 Vragen

AKKERDISTEL

Wat is er mis met Hollandsnieuwe???? Niets dus, het is bijna de meest klantvriendelijk provider,
NOOIT rekeningen achteraf, dus NOOIT extra kosten, als het beltegoed op is, kan je niet meer bellen, internetten of sms en, binnen enkele minuten heb je beltegoed gekocht, voor dezelfde prijs, en ook dat blijft weer minimaal 3 maanden geldig, zoals bij iedere provider kan er iets fout gaan.Hollandsnieuwe gebruikt het Vodafone netwerk, en ook daar is niets mis mee.
Ook het buitenland wordt uit hetzelfde beltegoed betaald, dus ook hier geen linke extra kosten, en ook hier binnen enkele minuten beltegoed kopen, en gaan, wel rekening houden dat de tarieven in het buitenland hoger zijn
Groeten.

ho
door hopetobehelping - Oct 9, 2015 om 18:10
1289 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=janutwildervank schreef op vrijdag 9 okt 2015, 14:36]

Als ik het goed begrepen heb van een Hollandse nieuwe medewerker dan zit het probleem bij de vele aanvraag en om deze nieuwe abbonnementen over te schrijven, ze hebben en achterstand.
Als dit zo is Hollandse nieuwe even mensen inhuren en de achterstand wegwerken.

Beste janutwildervank,

zie ook de link naar een andere vraag in mijn eerdere antwoord.
Ik betwijfel of het kwestie is van 'even mensen inhuren en achterstand wegwerken' is bij Hollandsenieuwe. Aangezien Hollandsenieuwe en Vodafone allebei Vodafone als moederbedrijf hebben zou het een fluitje van een cent moeten zijn. De berichten van de problemen bij nummerovername bij Hollandsenieuwe die ik zie gaan vooral over de nummerovername van Vodafone en niet over de nummerovername van andere telecomaanbieders. Dat vind ik wel verdacht.
Het zal mij niet verbazen als klanten er door de overstap van Vodafone naar Hollandsenieuwe financieel op vooruit gaan. Dat betekent dus dat als Hollandsenieuwe (dochter van Vodafone) zegt dat ze bij dubbele abonnementskosten de abonnementskosten terug betalen (overigens eerst zien en dan terug betalen) u als klant nog te lang vast zit aan de hogere kosten van uw Vodafone abonnement. Hier zit voor mij toch een luchtje aan van 'de boel flessen'.
Qua regelgeving is het vrij simpel, de telecomaanbieders moeten het binnen 10 dagen regelen. Dat is ruim voldoende, zo moeilijk is het niet.
Mocht het u in problemen brengen dan kunt u nog een klacht indienen bij consuwijzer.
Het probleem van de nummerovername van Vodafone naar Hollandsenieuwe speelt al geruime tijd, het verbaast mij dan ook dat er vanuit de telecom autoriteiten nog niet is ingegrepen.

ol
door oleander12 - Oct 9, 2015 om 20:47
22 Antwoorden / 6 Vragen

Bij nieuwe abonnementen is het beltegoed niet meer 3 maanden geldig, maar slechts 1 maand.

diumenge
door diumenge - Oct 9, 2015 om 21:00
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=oleander12 schreef op vrijdag 9 okt 2015, 20:47]Bij nieuwe abonnementen is het beltegoed niet meer 3 maanden geldig, maar slechts 1 maand.Extra aangeschaft beltegoed, dus niet dat wat maandelijks wordt bijgeschreven, is wel nog drie maanden geldig.