an
door annemijn19 Nov 29, 2015 om 14:01
Computers & telefonie

Nummerbehoud hollandsnieuwe

Ik heb een nieuw abonnement afgenomen bij Hollandsnieuwe. Mijn contract bij Vodafone zakelijk was afgelopen. Ik wil mijn nummer behouden. Dit had ik aangevraagd met een te vroege ingangsdatum, waarop ik een afwijzing kreeg van Hollandsnieuwe. Direct daarna heb ik het opnieuw aangevraagd, maar ook deze werd afgewezen. Gebeld met Vodafone, en zij gaven aan dat er bij hen geen nieuwe aanvraag van Hollandsnieuwe is binnen gekomen. Gebeld met Hollandsnieuwe en zij gaven aan dat er een bug in hun systeem is. Er is een probleem met nummerbehoud voor klanten die voorheen bij Vodafone zaten. Er is ondertussen een maand voorbij gegaan, dus 1 maand van het 12-maandelijks contract met bijbehorende kosten moet ik wel betalen aan Hollandsnieuwe. Klantenservice geeft aan dat ik daarvoor geen compensatie krijg. Dus ik heb een dienst gekocht die ze niet kunnen leveren! Ik ga de simkaart van Hollandsnieuwe niet gebruiken zolang het nummerbehoud niet is geregeld. Volgens de klantenservice moet ik wachten tot het is geregeld. Wat moet ik doen?

Groeten, Jacqueline

849 3 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Nov 29, 2015 om 14:13
13336 Antwoorden / 36 Vragen

OT: je wilt graag veel telefoontjes ontvangen, begrijp ik? Redactie verzocht je 06 nr te verwijderen, alleen gebeurt dat pas op maandag.

ho
door hopetobehelping - Nov 29, 2015 om 14:16
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste annemijn,

het kan natuurlijk niet wat er gebeurd.

U heeft nummerbehoud aangevraagd bij Hollandsnieuwe.
Er zijn regels voor nummerbehoud en Hollandsnieuwe is bij wet verplicht zich hier aan te houden (ga er vanuit dat u contract vrij bent bij uw 'oude' provider). Hier leest u er meer over, klik.

U gebruikt uw nieuwe abonnement niet bij Hollandsenieuwe omdat uw nummer nog niet is overgezet. Laat Hollandsenieuwe dit maar voor u compenseren. Zij falen immers om uw nummerbehoud fatsoenlijk te regelen.
In de volgende link leest u wat u kunt doen bij een klacht over uw telecomaanbieder, klik hier.

De problemen met nummerovername tussen Vodafone en Hollandsenieuwe (allebei Vodafone notabene) spelen al veel langer maar men wil of kan het blijkbaar niet oplossen.
Leest u anders de volgende vraag en de antwoorden ook eens, daar zitten zeker ook bruikbare tips voor u bij, klik hier.

di
door digioma - Nov 29, 2015 om 14:46
646 Antwoorden / 29 Vragen

Annemijn, behalve dat het niet zo slim is om je telefoonnummer op een openbaar forum te zetten waarop heel Nederland kan meelezen, vraag ik me af of je naam met toevoeging soms je toegangscode tot internet is. Als dat zo is dan ook maar wijzigen.