he
door henkstap Oct 20, 2014 om 19:38
Huishouden & energie

NUON blijven loont

Recent is NUON de campagne "NUON blijven loont". Hiermee worden trouwe klanten (met gas + stroom) beloond met een korting van max 25% die in 4 jaar kan worden opgebouwd. Voor dit programma moet de klant zich wel aanmelden.

Omdat ik al 25+ jaar klant ben bij NUON heb ik mij hiervoor aangemeld. Echter dan blijkt dat het niet geldt als je een contract hebt voor groene stroom. Ik heb hierover een klacht ingediend bij NUON. Binnen 24 uur werd ik teruggebeld. Men kon mijn contract wel omzetten zodat ik wel in aanmerking zou komen voor de korting.

Het bleek dat het contract dan wel werd omgezet naar een contract met grijze stroom. Dat was natuurlijk niet de bedoeling. Ik maak bewust gebruik van groene stroom. In de advertentie campagne wordt niet over uitzonderingen gesproken.

NUON beschouwt blijkbaar haar klanten met groene stroom niet als "trouwe klant". Ik voel dat in ieder geval zo. Verder vraag ik mij af hoe "groen" NUON eigenlijk is als ze klanten zo makkelijk stimuleren om over te stappen op grijze stroom.

Mijn conclusie is dat NUON een probleem heeft met het grote verloop van klanten met grijze stroom en daar dit nieuwe systeem voor bedacht heeft. Groene klanten zijn bereid iets meer te betalen en lopen blijkbaar minder snel weg.

1062 6 Rapporteer

ve
door verwijderd - Oct 20, 2014 om 20:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat let u dan om NUON te certellen, dat u overstapt naar een andere leverwncier. Wie weet, dat zij u wel een goede aanbieding doen.

ve
door verwijderd - Oct 20, 2014 om 20:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zoiets geks kom je ook tegen met verzekeringen, de klant die jarenlang bij dezelfe maatschappij zit en die braaf altijd betaald kan naar de voordelen fluiten.
Onder druk zetten, zoals costnix al zegt, wil ik wel eens zien wat ze gaan doen, want je kunt er zo vanaf hoor, dat weten zij ook.

ve
door verwijderd - Oct 20, 2014 om 22:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nuon zit wat zijn groene stroom betreft in de problemen. Het blijkt nml dat u jaren lang teveel aan extra toeslag heeft betaald. Grote kans dat ze dit moeten terugbetalen aan hun groene klanten. Als ik het goed heb loopt hier een rechtzaak over.

ve
door verwijderd - Oct 21, 2014 om 17:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is ongelofelijk. Ik zou lekker overstappen net als mij. Had deze energievergelijker gebruikt. Staat gelijk bij of het groen is of niet.

ve
door verwijderd - Oct 21, 2014 om 17:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Die hele groene stroom is toch complete nep.

ve
door verwijderd - Oct 21, 2014 om 17:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

TS heeft waarschijnlijk een speciale groene electriciteitskabel die naar een speciaal voor hem gebouwde windmolen loopt 100 meter verderop. Zo niet, dan heeft hij nu ook geen groene stroom.
Zoals tijger1 al schreef, groene stroom is nep. Nuon betaalt gewoon enkele tonnen aan de Noorse staat en dan mag Nuon zijn grijze stroom officieel Groen noemen. En mensen als TS trappen er in.