ru
door ruudter Apr 13, 2014 om 15:09
Auto & vervoer

Occasion 2011 productie 2009

Hallo allemaal,
Deze week onze nieuwe auto,een bmw uit 2011, 1e afgifte kenteken afgehaald bij de bmw dealer.
De auto is een zgn premium selectie auto ( 2 jaar garantie )
Aflevering ging helemaal goed,auto zag er netjes uit.
Zat gisteren even het boekje in de kijken hoe alles werkte en zag dat er waarschijnlijk ook dagrijverlichting op zou zitten.
Dus ik in mijn auto een beetje met het menu spelen maar kreeg het niet voor elkaar.
Dus ik rij even naar een dealer in de buurt (,waar de auto is gekocht is 5 kwartier rijden) en vraag even hoe ik het aan kan zetten.
Monteur kreeg het ook niet voor elkaar en zei ik lees hem wel even voor je uit.
Toen hij dat gedaan had zei hij dat de auto al in oktober 2009 geproduceerd was.
Dus dat vond ik wel even schrikken en vindt het niet kunnen dat een auto waar ik een normale prijs voor betaald heb al in 2009 in de showroom stond.
Gistermiddag gelijk de verkoper gebeld en die wist van niets en zou het uit gaan zoeken,dus dat hoor ik komende week.
Nu mijn vraag wat vinden jullie hiervan??.
alvast vriendelijk bedankt.

1357 11 Rapporteer

despuiter
door despuiter - Apr 13, 2014 om 15:44
107 Antwoorden / 2 Vragen

Tja zo vreemd is dat niet.
Dat die in okt. 2009 geproduceerd is betekent niet dat die toen al in de showroom stond, daar gaat nog wel wat tijd overheen. De kans is groter dat die pas in 2010 in de showroom stond als dat al zo is. Het kan gewoon een voorraad auto zijn geweest.
Als je er zeker van wil zijn dat productie jaar het zelfde is als eerste afgifte kenteken bewijs dan moet je een nieuwe bestellen en niet met een afleverdatum in januari :-)

tenormin
door tenormin - Apr 13, 2014 om 15:57
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Ben maar een vrouw hoor, maar kan je toch ook bij de RDW zien, de details van de auto? RDW.

ru
door ruudter - Apr 13, 2014 om 16:30
18 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=tenormin schreef op zondag 13 apr 2014, 15:57]Ben maar een vrouw hoor, maar kan je toch ook bij de RDW zien, de details van de auto? RDW.

mahadma
door mahadma - Apr 13, 2014 om 18:06
11541 Antwoorden / 51 Vragen

De titel klopt niet, u bent de eerste eigenaar/tennaamgestelde en u schrijft occasion.

me
door mein33 - Apr 13, 2014 om 18:23
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Na de productie van de auto gaat deze, als er bij het moederbedrijf geen verzoek tot levering van deze auto van een importeur is binnengekomen, in opslag.
Voor deze opslag krijgt de auto een speciale beschermende behandeling.
De auto blijft daar staan tot een verzoek tot levering wordt gedaan.
Ook bij de importeur staan vaak vele auto's van verschillende seriemodellen in opslag in afwachting van een koper.
De officiƫle handelsdatum is de datum van de eerste afgifte van het kenteken en voor uw auto is dat dus in 2011 geweest.

tenormin
door tenormin - Apr 13, 2014 om 18:54
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Heb de TS kennelijk verkeerd begrepen. Stond occasion, 2011, daarna komt er jaartal 2009 uit. Vandaar mijn verwijzing naar RDW, kan je zien of de auto al dan niet is aangemeld, dat is alles. Sorry voor misverstand.

ph
door philip36 - Apr 13, 2014 om 23:22
2275 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=mahadma schreef op zondag 13 apr 2014, 18:06]De titel klopt niet, u bent de eerste eigenaar/tennaamgestelde en u schrijft occasion.

Wat ik begrijp is dat gekochte auto van eerste eigenaar was.
De TS is nu dus 2e eigenaar.

tenormin
door tenormin - Apr 13, 2014 om 23:44
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Niet dat het er iets toe doet dat ik het niet begrijp, maar een auto van 2011 (wat van 2009 blijkt te zijn): hoe kan men dit dat een nieuwe auto noemen. Dan zijn we, van 2009 uitgaande, al 5 jaar verder. Is zo'n wagen dan al die tijd 'onder dak' bij de dealer geweest?

despuiter
door despuiter - Apr 14, 2014 om 14:08
107 Antwoorden / 2 Vragen

Ze zeggen vaak ik heb een nieuwe auto gekocht maar bedoelen een andere auto. Hij heeft het over een occasion dus een tweede of derdehands enz. auto. 1e afgifte kenteken 2011, zo lees ik het.

tenormin
door tenormin - Apr 14, 2014 om 14:29
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Nou ja, dat bedoelde ik alleen maar met "kijk even op de RDW", kan je immers zo zien of er een of meerdere eigenaren zijn (geweest). Zoals al geschreven: heb geen bal verstand van auto's (als ze maar rijden ben ik treveden).

haagee
door haagee - Apr 15, 2014 om 15:12
80 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tenormin schreef op maandag 14 apr 2014, 14:29]Nou ja, dat bedoelde ik alleen maar met "kijk even op de RDW", kan je immers zo zien of er een of meerdere eigenaren zijn (geweest). Zoals al geschreven: heb geen bal verstand van auto's (als ze maar rijden ben ik treveden).

Als je er geen bal verstand van hebt waarom schrijf je dan deze onzin