ma
door magnolia Mar 6, 2010 om 17:41
Computers & telefonie

Ocr

L.S.,
Kan iemand mij helpen aan informatie over het werken met OCR? Ik heb een gratis programma gedownload (OpenOffice.org3.2.) maar weet niet hoe ik de gescande tekst in het tekstvak op mijn monitor kan overbrengen om het te corrigeren/bewerken. Het gaat om een boek. Aangezien ik niet het hele boek opnieuw wil overtypen, leek het mij handig om via OCR de tekst te kunnen bewerken.Mijn HP-scanner heeft een ocr-optie. Graag hulp gevraagd. B.v.d.

8137 7 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Mar 6, 2010 om 17:59
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo magnolia,

Misschien heb je hier iets aan.
Kijk ook eens in de handleiding van je printer/scanner.
Suc6

edrick3
door edrick3 - Mar 6, 2010 om 18:27
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Zou dit ook even doorlezen.
Handige info.
Met vr.gr.

ma
door magnolia - Mar 7, 2010 om 11:33
42 Antwoorden / 43 Vragen

Beste Edrick3,

Thanks voor je reakties. Ik moet dus het programma Document Scanning hebben om de gescande tekst meteen op mijn monitor te krijgen.
Ik zal op het net gaan zoeken naar zo'n gratis te downloaden programma. Hetgeen ik al heb (openoffice.org3.2) geeft mij deze mogelijkheid niet. Mocht je een link weten, dan houd ik mij aanbevolen. Ook bedankt voor de tips bij het scannen van het document.
b.v.d.
Magnolia

edrick3
door edrick3 - Mar 8, 2010 om 18:42
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo magnolia,

Je zou hier eens kunnen kijken of google op ocr, gratis en lees de diverse berichtjes eens.
Suc6

ma
door magnolia - Mar 12, 2010 om 10:50
42 Antwoorden / 43 Vragen

Beste Edrick3,

Ik heb de link 'ocr,gratis' gevonden op het net. Ik denk dat dit een goede optie is voor het doel waarvoor ik het wil gebruiken. Is het raadzaam om de eerder geinstalleerde OpenOffice.org3.2 te verwijderen om vervolgens het andere ocr-programma te installeren?
m.d.
Magnolia

edrick3
door edrick3 - Mar 12, 2010 om 11:05
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo magnolia,

Hoeft niet speciaal, maar als je er toch niets aan hebt .....
Start - Configuratiescherm - Software - Klik het programma aan en klik op verwijderen.
Suc6

ma
door magnolia - Mar 15, 2010 om 10:05
42 Antwoorden / 43 Vragen

Beste Edrick3,

Thanks voor de tip. Ik verwijder de eerder geinstalleerde OpenOffice.org3.2. en ga dan aan de slag met het andere gratis ocr-programma.

groeten
Magnolia,