bo
door bobby-g Sep 12, 2013 om 01:14
Geldzaken & recht

Of de samenlevingscontract nog geldig als je het huis verkoopt

Mijn werkgever stapt over naar een andere pensioenfonds en dan willen ze wat gegevens van mij hebben dus ook of ik getrouwd of gescheiden bent of een samenlevingscontract heb.ik heb wel een samenlevingscontract gehad toen we een huis kochten maar inmiddels hebben we het huis verkocht en wonen we nog wel samen gehuurd.nu is mijn vraag of de samenlevingscontract dan nog geld.

5339 5 Rapporteer

sw
door swat1500 - Sep 12, 2013 om 01:50
3774 Antwoorden / 0 Vragen

Ja, het samenlevenscontract staat los van het feit of je een huis hebt of niet en dus nog steeds van kracht.

wendy-claire
door wendy-claire - Sep 12, 2013 om 03:01
619 Antwoorden / 29 Vragen

Ja het samenlevingscontract is nog steeds rechtsgeldig, daar verandert een verhuizing niets aan.

tijger1
door tijger1 - Sep 12, 2013 om 09:35
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat samenlevingscontract blijft uiteraard van kracht, dus u blijft bijvoorbeeld ook voor de belastingdienst fiscaal partner.

tenormin
door tenormin - Sep 12, 2013 om 16:24
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Waarom denkt u dan een samenlevingscontract gemaakt te hebben? Alleen voor een eigen huis? Misschien in eerste instantie maar blijft gewoon geldig, ook al gaan jullie in een hutje op de hei wonen...

bo
door bobby-g - Sep 13, 2013 om 01:50
1 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor het beantwoorden van mijn vraag.

Bobby.