pa
door paulbeks Oct 17, 2010 om 09:16
Geldzaken & recht

Offerte

goededag
ik heb de uitzending gekeken op 11 sept jongslede
vraag ik moet mijn spaarhypotheek verlengen per jan 2011
ik heb een afspraak gemaakt met sns bank die waar ik nu ook mijn spaarhypotheek heb
vraag : wat is nu het beste rente aanbod volgens u, wat ze mij nu moesten aanbieden
looptijd gaat dan weer over 10 jaar

822 2 Rapporteer

co
door courier - Oct 17, 2010 om 10:07
226 Antwoorden / 2 Vragen

Een 10-jaar vaste hypotheek met NHG ligt momenteel landelijk op circa 4,3%, maar kijk vooraf even op de site van de SNS dan komt u voorbereid op gesprek. Let er wel op dat bij wijziging van het hypotheekrente% ook de maandelijkse spaarpremie wijzigt, vraag om een bruto/nettoplaatje dus neem salarisstroken mee.

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Oct 17, 2010 om 16:58
3809 Antwoorden / 46 Vragen

Dag Paul,

Je kunt het beste zelf gaan shoppen bij banken en pensioenfondsen, of bij de Vereniging Eigen Huis kijken. Het percentage veranderd wel geregeld, dus in november/december vrijblijvende offertes vragen welke gelden tot de datum dat de huidige hypotheek afloopt. Eerder heeft geen zin of het moet alleen ter oriëntatie zijn, want vaak is wel één hypotheeknemer steeds goedkoper en de looptijd van een offerte is niet zó lang.

Wanneer je wijzigt van hypotheeknemer dien je er wel rekening mee te houden dat er weer een nieuwe hypotheekakte gemaakt moet worden bij een notaris naar jouw keuze. Ook dáár kun je mee shoppen, want notarissen concurreren onderling ook (wel eens). Hun tarieven zijn vrij.

Je doet er verstandig aan deze aktekosten mee te rekenen in de vergelijkingen.
Van de aktekosten betaalt de fiscus, dus ik ook, ongeveer 1/3-e mee door belastingaftrek.

Hardware ERror MAN.