sp
door splint Jul 28, 2014 om 12:43
Computers & telefonie

Office 365 wel geinstalleerd, niet op te starten

Beste lezers,

een netbookje aangeschaft met Windows 8 erop. Office 365 Personal proberen te installeren. Het installatieproces wordt helemaal doorlopen, krijg een melding dat het klaar is en ik 'aan de slag' kan, maar dan....
Geen icoontje waarop ik kan klikken om Office te openen: mag ik dat niet verwachten?

Ik kan nog niet overweg met Windows 8 maar vond na veel zoeken wel dat Office 365 erop staat. Maar hoe nu verder? Het enige dat Windows 8 me blijft laten zien is het setup programma maar dat heb ik al een paar keer doorlopen.

Heeft een van jullie een idee hoe ik kan opstarten, aan een werkend icoontje kom in de taakbalk?

Vast dank,

Splint

2096 8 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Jul 28, 2014 om 12:47
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Op de startpagina (tegels) staat links onderaan een klein pijltje. Als je op dat pijltje klikt zie je de rest van de programma's staan.

sp
door splint - Jul 28, 2014 om 12:56
27 Antwoorden / 22 Vragen

Beste carola.83,

dank voor je snelle reactie.
In die reeks die jij bedoelt staat alleen een tegel met de setup (setup,X86 staat ernaast). Dit tegeltje brengt me alleen maar weer door het hele installatieproces.

Dat de boel toch geïnstalleerd lijkt te zijn, weet ik uit Bureaublad-Verkenner-OS (C) - Program Files....

Groet,

Splint

Cookies
door Cookies - Jul 28, 2014 om 13:11
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Voor alle zekerheid vraag ik het toch maar even: je hebt Office 365 toch aangeschaft? Office 365 is nl niet gratis te installeren.

sp
door splint - Jul 28, 2014 om 13:16
27 Antwoorden / 22 Vragen

Ik begrijp wat je bedoelt, maar keurig betaald

Wat ik misschien nog kan toevoegen, is dat ik in Program Files geen Microsoft Office 365 terug vind, maar daar heet het Microsoft 15 (????).

Daarnaast is er ook nog zoiets als Program Files (x86) , waarin Microsoft Office staat en als je dat open klinkt, staat er Office 15.

Ik weet niet of je daar wat aan hebt?

Cookies
door Cookies - Jul 28, 2014 om 13:21
13336 Antwoorden / 36 Vragen

De onderdelen van Office staan als aparte tegels weer gegeven, dus onder de W 'Word' enz. Kijk daar eens.

sp
door splint - Jul 28, 2014 om 13:41
27 Antwoorden / 22 Vragen

Ja, er staan diverse dezelfde icoontjes voor bijvoorbeeld Word en ook voor Excel en ik heb er een aantal aangetikt en er twee gevonden die die twee programma's openen.

Zou dat genoeg moeten zijn?
Zou ik op een of andere manier een snelkoppeling naar het bureaublad of dat grote tegelblad kunnen maken?
Of denk je dat er ergens een fout zit die vroeg of laat zal opspelen?

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jul 28, 2014 om 17:01
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Slepen naar het bureaublad en je hebt 'n snelkoppeling of met rechts klikken.

sp
door splint - Jul 29, 2014 om 11:05
27 Antwoorden / 22 Vragen

Oké, dat lijkt te werken, ik kan in ieder geval aan de slag.
Hartelijk dank, Carola.83 en lekkerisdat!

Splint