ko
door koudstaal Apr 26, 2011 om 15:09
Auto & vervoer

Omboeken vlucht Tokyo

Begin 2011 heb ik 2 Alitalia vliegtickets naar Tokyo geboek met als vertrekdatum 28 maart 2011. Net als vele anderen wilde ik vanwege de toestand in Japan van de reis afzien en heb ik mijn geld terug gevraagd. Alitalia (Sky team lid) geeft mensen met een vertrekdatum tot en met 25 maart 2011 hun geld terug, andere Sky team leden - zoals onder andere KLM-Air France en Delta Airlines - hanteerden ook latere vertrekdata waarbij mensen hun geld konden terugkrijgen. Naast 'refund' weigerde Alitalia in eerste instantie ook het omboeken van de tickets (eventueel naar een andere bestemming, iets dat andere airlines sowieso deden). en kreeg ik te horen dat ik maar naar Osaka moest en dan eventueel per bus - 7 uur rijden - naar Tokyo (omdat Narita airport in Tokyo op dat moment regelmatig gesloten was) . Na voor ongeveer € 50 bij Tix.nl in de wacht te hebben gestaan (€ 0,45 per minuut) zonder dat dit wat opleverde en nadat twee keer door 'dames' van het Alitalia callcenter tijdens het gesprek de hoorn op haak was gesmeten, brieven geschreven aan de directies van Alitalia (in Nederland) en Tix.nl. ben ik Inmiddels zover dat Alitalia wel wil omboeken (we hebben besloten om naar Sardinie en Sicilië te gaan) maar nu rekent Alitalia per ticket (via Tix.nl) zo'n € 150,00 (dus € 300,00 in totaal) meer dan het gangbare tarief via Expedia.nl en vliegfabriek.nl. Kan dat zomaar?

1399 3 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

marieke79
door marieke79 - Apr 26, 2011 om 15:55
94 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ja, dat is niet eenvoudig. Alitalia heeft een strenger omboekbeleid dan andere airlines. Dat mag.

U heeft na lang aanhouden en vele betaalde minuten wachttijden toch kunnen bereiken dat ze van hun regels afwijken voor u. Ze zullen de schade aan hun kant proberen te beperken door de ticketprijs naar Sardinië/Siclillië omhoog te schroeven, en daar kan ik me ook wel iets bij voorstellen.

Wel heb ik in het verleden gezien dat tickets bij de genoemde websites goedkoper zijn dan bij de luchtvaartmaatsacappij zelf. Dat is ook een verlies dat u mee moet rekenen.

di
door diemenees - Apr 27, 2011 om 13:34
196 Antwoorden / 15 Vragen
0

. Kan dat zomaar?
Laat dat zomaar maar weg-ja dat kan en het mag nog ook. EN; dan weer eens die preek voor luchtvaartonkundigen:
1.boek beter niet via sites als cheaptickets of tix-kijk enkel welke airline het beste eruit komt en boek dan -net zo easy- direct bij die airline.
2.wat andere airlines doen bij problems etc zal hun echt worst (salami) wezen-net als elke winkel in NL mag elke airline zijn eigen regels opstellen.
3.verder hangt het er voor eventuele welwillendheid nogal van af WELK soort ticket (tariefklasse) U heeft geboekt. daar ALTIJD naar informeren bij koop-vaak loont het toch bij veranderlijke plannen om een wat duurdere ticketklasse met wat meer flexibiliteit te kiezen. en NOOIT zomaar hier een vraag neerkwakken zonder dit eerst zelf na te gaan. Verder hangt het er ook vaak vanaf (psst-wat is deze wereld toch wreed) of U bvb frequent flyer bent of bekende klant.
4.in het geval die machine (zou het trouwens niet een codeshare zijn? AZ vliegt bijna niet meer op verre bestemmingen) naar Kansai=Osaka zou hebben moeten uitwijken dan zou die airline verantwoordelijk zijn voor aansluitend vervoer naar TYO-de Hi Speed JR-shinkansen doet dat in 2,5 uur en 4-6 x per uur. Of misschien had U wel naar Kyoto gewild-dat ligt naast Osaka.
5.kijk eens naar wat RYAnair vraagt voor die supercheap flights met veel extra's als je niet goed uitkijkt en weet wat je doet-H+T Eindhoven-Cagliari (direkt ook nog, NB) voor 40/50 euries.
6.die ticketcondities bepalen of U evt. in aanmerking (kan) komen voor refund-event. met aftrek kosten. Kan mogelijk veel gunstiger uitpakken en dan zelf wat anders te boeken (tenzij dit al een gepasseerd station is).

ko
door koudstaal - Apr 29, 2011 om 15:54
5 Antwoorden / 4 Vragen
0

Inmiddels is een ander door Tix.nl (Ashley) naar tevredenheid opgelost. Ticket izijn ongeboekt naar 2 tickets Buenos Aires en ook nog tegen een scherp tarief. Eind goed, al goed!

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

kasper1961
kasper1961 - Apr 24, 2024 om 15:33
Voeding & gezondheid

Zero sugar jumbo

tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer

Pa
Paulus1234 - Apr 24, 2024 om 17:46
Huishouden & energie

Energie label

Ik heb 1,5 jaar geleden voor € 400,- een energielabel laten maken, nu heb ik naar aanleiding van dit label extra energie besparende maatregelen laten aanbrengen.
Nu wil ik graag m'n label laten aanpassen.
Wat schetst mijn verbazing dat ik weer een nieuwe  "enegrie" rapport moet laten maken om een nieuwe label te krijgen, en dus weer moet betalen, klopt dit wel?

Je zou to ... Lees meer

Sp
Sportfan1998 - Apr 24, 2024 om 07:51
Huishouden & energie

Onderbuurman haalt stroom eraf

Mijn onderbuurman haalt mijn stroom en warm water eraf omdat hij last heeft van mijn normale woongeluiden. Hij is mij echt aan het wegpesten. 2 dagen geleden heeft hij mij 12 uur zonder gelaten. Als ik aanklop doet hij niet open en de verhuurder wil niks doen en vindt dat ik dit zelf maar moet oplossen.  Alleen de onderbuurman heeft toegang tot de meterkast.
Wat kan ik doen en bij wie kan ... Lees meer