es
door escapist Mar 26, 2014 om 09:49
Auto & vervoer

On line inchecken en niet meevliegen.

Door omstandigheden zal ik geen gebruik gaan maken van het retourgedeelte van een KLM ticket. Teruggave van belastingen onderdeel van ticketkosten aan consument is nagenoeg nihil na aftrek afhandelingskosten. Bovendien is ticket slechts geldig voor een bepaald tijdstip. Dus niet ervoor of erna!.
Nu ligt het in mijn bedoeling om online in te checken en niet op de luchthaven te verschijnen. Aldus heeft de luchtvaartmaatschappij nagenoeg geen gelegenheid een andere betalende passagier in mijn plaats te laten vliegen. Hooguit kan een KLM personeelslid (IPBer) te elfder ure nog mee!
Kortom, heeft de door mij geplande actie financiële gevolgen aan mijn adres?

10766 9 Rapporteer

haagee
door haagee - Mar 26, 2014 om 12:01
80 Antwoorden / 0 Vragen

Dit soort acties hebben als gevolg dat luchtvaartmaatschappijen altijd meer dan 100 % bezetting boeken want er is altijd een z.g. noshow. Uw stoel wordt ondanks inchecken toch gebruikt voor een anderzodra u niet verschijnt. Dus uw actie is kinderachtig.

getty
door getty - Mar 26, 2014 om 16:48
4179 Antwoorden / 10 Vragen

De logica van het wel inchecken en niet meegaan ontgaat mij. Waarom zou u een andere passagier die graag mee wil in uw plaats een plek onthouden? Erg egoïstisch.

mahadma
door mahadma - Mar 26, 2014 om 16:50
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Gun een ander ook wat, want uw actie levert alleen uzelf een portie geregel op.

tijger1
door tijger1 - Mar 26, 2014 om 17:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Soms moeten mensen ergens dringend weg en dan is het wel zo prettig als een lege stoel gebruikt kan worden.

ro
door ron530 - Mar 26, 2014 om 17:51
4084 Antwoorden / 17 Vragen

U wil wel vertrekken maar niet meer terugreizen, door voor de retourvlucht online in te checken wekt u de schijn dat u terug zult vliegen. Door online inchecken komt u niet op de no show lijst dus uw stoel zal niet opnieuw verkocht worden maar bij de gate veroorzaakt u een berg ellende want u is zoek. Passagierslijsten moeten aangepast worden en bagage moet nagezocht worden. Kortom een hoop trammelant met soms vertraging tot gevolg.
In mijn optiek gaat KLM in dit geval alle geleden schade op u verhalen want u heeft nooit de intentie gehad om mee te reizen.

diumenge
door diumenge - Mar 26, 2014 om 18:48
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ik denk niet dat deze asociale actie financiële gevolgen heeft voor u.

pi
door pieterwolters - Mar 26, 2014 om 19:03
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Hoe oud ben je? 12?

ma
door malhy2 - Mar 27, 2014 om 05:50
309 Antwoorden / 13 Vragen

Toch is er wat te zeggen voor de aktie van ts.
Ook ik vind het niet normaal dat je een ticket wel kan annuleren maar je door de kosten niets terug krijgt.Ik heb iets soortgelijks meegemaakt met Arkefly met een ticket naar aruba.
Omdat bij mij plotseling kanker werd gevonden moest ik bestralingen ondergaan en kon niet gebruik maken van mijn ticket. Annuleren kon wel maar tegen 100% van de prijs van het ticket.
Gelukkig heb ik alles vergoed gekregen van mijn annuleringsverzekering maar toch ..
De kans was aanwezig dat er iemand anders op mijn reeds betaalde stoel zat.
En ja ook ik heb toen zitten denken om de actie te doen die TS voorsteld.

tijger1
door tijger1 - Mar 27, 2014 om 08:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@malhy2

Het komt me zo voor dat u wel wat anders had om u druk over te maken, dan die ticketkosten.