On line inchecken en niet meevliegen.
Door omstandigheden zal ik geen gebruik gaan maken van het retourgedeelte van een KLM ticket. Teruggave van belastingen onderdeel van ticketkosten aan consument is nagenoeg nihil na aftrek afhandelingskosten. Bovendien is ticket slechts geldig voor een bepaald tijdstip. Dus niet ervoor of erna!.
Nu ligt het in mijn bedoeling om online in te checken en niet op de luchthaven te verschijnen. Aldus heeft de luchtvaartmaatschappij nagenoeg geen gelegenheid een andere betalende passagier in mijn plaats te laten vliegen. Hooguit kan een KLM personeelslid (IPBer) te elfder ure nog mee!
Kortom, heeft de door mij geplande actie financiële gevolgen aan mijn adres?
Dit soort acties hebben als gevolg dat luchtvaartmaatschappijen altijd meer dan 100 % bezetting boeken want er is altijd een z.g. noshow. Uw stoel wordt ondanks inchecken toch gebruikt voor een anderzodra u niet verschijnt. Dus uw actie is kinderachtig.
De logica van het wel inchecken en niet meegaan ontgaat mij. Waarom zou u een andere passagier die graag mee wil in uw plaats een plek onthouden? Erg egoïstisch.
Soms moeten mensen ergens dringend weg en dan is het wel zo prettig als een lege stoel gebruikt kan worden.
U wil wel vertrekken maar niet meer terugreizen, door voor de retourvlucht online in te checken wekt u de schijn dat u terug zult vliegen. Door online inchecken komt u niet op de no show lijst dus uw stoel zal niet opnieuw verkocht worden maar bij de gate veroorzaakt u een berg ellende want u is zoek. Passagierslijsten moeten aangepast worden en bagage moet nagezocht worden. Kortom een hoop trammelant met soms vertraging tot gevolg.
In mijn optiek gaat KLM in dit geval alle geleden schade op u verhalen want u heeft nooit de intentie gehad om mee te reizen.
Toch is er wat te zeggen voor de aktie van ts.
Ook ik vind het niet normaal dat je een ticket wel kan annuleren maar je door de kosten niets terug krijgt.Ik heb iets soortgelijks meegemaakt met Arkefly met een ticket naar aruba.
Omdat bij mij plotseling kanker werd gevonden moest ik bestralingen ondergaan en kon niet gebruik maken van mijn ticket. Annuleren kon wel maar tegen 100% van de prijs van het ticket.
Gelukkig heb ik alles vergoed gekregen van mijn annuleringsverzekering maar toch ..
De kans was aanwezig dat er iemand anders op mijn reeds betaalde stoel zat.
En ja ook ik heb toen zitten denken om de actie te doen die TS voorsteld.
@malhy2
Het komt me zo voor dat u wel wat anders had om u druk over te maken, dan die ticketkosten.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?
Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.
Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.
Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n
...
Lees meer
Probleem bij pakket bezorgen door DPD
Ik heb een CDi (brommer onderdeel) besteld en deze zou DPD bezorgen. Echter is de CDi nooit afgelevert alleen de verpakking zat in de brievenbus. En daar gaat het in onze ogen mis, omdat dit geen brievenbus pakket was. De afmetingen van de CDi zie foto zijn groter dan die van onze brievenbus. Wij hebben natuurlijk direct contact gehad met DPD maar zij geven de leverancier de schuld omdat het pakke ... Lees meer
Abonnement Red Together Vodafone
Ik heb een mobiel abonnement bij Vodafone Red Together met mijn vrouw als medegebruiker genomen om buitenshuis wifi te hebben en te gebruiken. Nu kwam ik erachter dat Vodafone mijn thuisgebruik van de wifi (deze gebruik ik overig van Ziggo) de mb"s noteert en aftrekt van mijn afgesloten gb contract bij Vodafone.
Bijvoorbeeld: op 02/03/2024 heb ik om 19.23 0,01 mb gebruikt. Hoe dan? als ik en
...
Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer