ka
door karin51 Jan 23, 2015 om 17:11
Geldzaken & recht

Onbestelde levering goederen luxstyle

wij hebben een pakketje van de firma luxstyle ontvangen . mijn man heeft via email op de site van hun op een produkt geklikt om te kijken wat dat was. nu hebben zij gewoon dat produkt plus nog een aantal andere gestuurd met een rekening van 143 euro. heb contakt via mail gehad en zij zeggen dat wij dat besteld hebben, maar wij hebben zelfs geen gegevens in gevuld laat staan iets besteld. nu blijkt dat als je het terugstuurd dat zij of niets ontvangen hebben of dat de goederen beschadigd zijn. nu is mijn vraag wat kan ik het beste doen

2952 18 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Jan 23, 2015 om 17:18
11540 Antwoorden / 51 Vragen

HOE zijn ze aan uw naam, voorletters, adres + huisnummer, postcode en woonplaats gekomen? Volledig uit het niets? Ooit misschien een keer zo'n beroemd, ehh berucht gratis proefzending besteld tegen verzendkosten?

Als u echt nooit uw gegevens heeft gegeven, stuur het dan aangetekend terug, maak foto's van het pakketje, dan kunnen ze niet zeggen: "Sorry, niet ontvangen", of "Beschadigd ontvangen", want dan kunt u de post aansprakelijk stellen als afzender.

zoekster
door zoekster - Jan 23, 2015 om 17:19
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Maar hoe komen ze dan aan de adresgegevens van jullie, als uw man alleen maar heeft geklikt? Dat is niet erg geloofwaardig.

Wat u het beste kunt doen is de pakjes niet uitpakken en terugsturen. Bewaar de bon van het postkantoor en volg de track & trace daarvoor heeft u het track @ trace nummer nodig en de adresgegevens.
Dan ziet u of het pakket is aangekomen.
En stuur ze een mail met dat u de producten retourneert.

ka
door karin51 - Jan 23, 2015 om 17:26
3 Antwoorden / 1 Vragen

het is toch echt zo. bij radar kun je lezen dat er nog meer mensen met hetzelfde zitten

mahadma
door mahadma - Jan 23, 2015 om 17:28
11540 Antwoorden / 51 Vragen

Stond uw bankrekeningnummer er ook bij?

ka
door karin51 - Jan 23, 2015 om 17:29
3 Antwoorden / 1 Vragen
tijger1
door tijger1 - Jan 23, 2015 om 17:31
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dan zullen uw gegevens daar door een andere bestelling al bekend zijn. Zij hebben geen inzicht om een mailadres aan een persoon te koppelen.

tenormin
door tenormin - Jan 23, 2015 om 17:43
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Misschien ooit eerder daar iets besteld?

gompy2
door gompy2 - Jan 23, 2015 om 17:46
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=karin51 schreef op vrijdag 23 jan 2015, 17:11] maar wij hebben zelfs geen gegevens in gevuld laat staan iets besteld. nu blijkt dat als je het terugstuurd dat zij of niets ontvangen hebben of dat de goederen beschadigd zijn. nu is mijn vraag wat kan ik het beste doen
Uiteraard moeten er gegevens ingevuld zijn anders komt een pakje nooit aan.
Als je op de site daar bent en je besteld iets, en je klikt op "Volgende",dan krijg je onderstaand formulier en die moet ingevuld zijn geworden anders weten ze niet waar te bezorgen.

Klik hier-> Formulier

Maar zoekster heeft al omschreven hoe te handelen.

hutch
door hutch - Jan 23, 2015 om 17:46
4515 Antwoorden / 29 Vragen

[quote=karin51 schreef op vrijdag 23 jan 2015, 17:11]mijn man heeft via email op de site van hun op een produkt geklikt om te kijken wat dat was.
Daar zit hem nu de kneep. Ik ben benieuwd hoe u aan die mail komt?
Het stikt van de klachten over deze malafide club, die er crimineel gedrag op nahoudt.

Maar u hoeft niet bang te zijn. U heeft geen overeenkomst met dit malafide clubje.
Ik zou het aangetekend retour sturen met een briefje (geprint en niet geschreven) er bij, dat u niets (!) besteld heeft en verder ook geen zaken met hen wilt doen.
Dit gaat u € 8,60 kosten, maar dan heeft u wel zekerheid.

Ook dat, indien zij een andere mening er op na houden, u van het EIST (!) dat zij daarvoor hard bewijs moeten leveren. Alle verdere pakketjes worden als niet ontvangen beschouwd en dat u de zaak vol vertrouwen tegemoet ziet, indien er een (ook zo'n obscuur) incassobureautje ingeschakeld wordt.

En dan nog heel belangrijk: dat briefje absoluut NIET ondertekenen. Dit malafide clubje is in staat om uw handtekening te misbruiken. Pas op!

edrick3
door edrick3 - Jan 23, 2015 om 17:48
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo karin51,

..... mijn man heeft via email op de site van hun op een produkt geklikt om te kijken wat dat was. .....
Je mailadres - en andere gegevens ?- zijn dus blijkbaar bekend bij die firma.
Er is dus al eerder contact geweest.
En als je 'alleen maar' op een product klikt is het daarmee nog niet besteld.

edrick3
door edrick3 - Jan 23, 2015 om 17:50
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@karin51,

Lees even hier wat Consuwijzer over een ongevraagde toezending schrijft.
Misschien heb je daar iets aan.

Met vr.gr.

zoekster
door zoekster - Jan 23, 2015 om 18:03
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Wat ik veel lees, is dat mensen het bestelproces niet afmaken en toch worden producten opgestuurd.

klik HIER

En op de Kassasite was in 2014 ook een klachtenstroom

klik HIER

Er zit weer gajes achter, zogenaamd in Denemarken, maar ik geloof er niets van dat ze daar zitten. Nou, dan zou ik dat terugsturen ook maar laten zitten. Naar Denemarken helemaal, kost je een vermogen.

U zult wel het incassobureau Alektum achter u aankrijgen. Nog zo'n boevenclub.

ka
door karin51 - Jan 23, 2015 om 18:14
3 Antwoorden / 1 Vragen

moet ik het nu wel of niet terugsturen, want het moet idd naar Denemarken

valerius-2
door valerius-2 - Jan 23, 2015 om 19:02
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Ja geen bevestiging gekregen via e-mail? Dat is wel de normale gang van zaken dat die eerst wordt verzonden.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jan 23, 2015 om 19:11
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=karin51 schreef op vrijdag 23 jan 2015, 18:14]moet ik het nu wel of niet terugsturen, want het moet idd naar Denemarken
Nee, dat hoeft niet.

Heb je de betreffende mail nog? Zo ja zou je die mij toe willen sturen? (en nee ik klik niet op de linkjes) Zou weleens willen zien hoe ze dit doen.

hutch
door hutch - Jan 23, 2015 om 19:45
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Inderdaad, bij nader inzien toch maar niet terugsturen, gezien dit clubje in Denemarken zit.

U zou wel een mailtje kunnen sturen en om bewijs van bestelling eisen.
Stel een termijn van bijv. 2 weken. Daar zij dat toch niet kunnen (naar ik aanneem) mag u dan doen met die rommel wat u zelf wilt.

Mocht u van een één of ander incassobureautje (bijv. het eerder genoemde Alektum) een dreigbrief ontvangen, dan ook van hen eisen (!) dat zij bewijs sturen.

hutch
door hutch - Jan 23, 2015 om 19:47
4515 Antwoorden / 29 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op vrijdag 23 jan 2015, 19:11]Heb je de betreffende mail nog? Zo ja zou je die mij toe willen sturen?
En hoe denk je dat TS dat moet doen?

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jan 24, 2015 om 15:40
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=hutch schreef op vrijdag 23 jan 2015, 19:47][quote=lekkerisdat schreef op vrijdag 23 jan 2015, 19:11]Heb je de betreffende mail nog? Zo ja zou je die mij toe willen sturen?
En hoe denk je dat TS dat moet doen?
Op doorsturen klikken en 2gts1sx31ne06ga@jetable.org in het vakje aan zetten.