yv
door yvonvandreumel Aug 30, 2014 om 21:55
Computers & telefonie

Onder valse voorwendselen abonnement Tele 2

goede avond, ik zet hier een een kopie neer van een mail die ik naar tele2 heb verstuurd en sluit het antwoord ook bij.
Graag uw mening en wat kan ik hiermee doen?
mvg, Yvonne van Dreumel
Goede avond,
Ik ben al zo'n 14 jaar klant van tele 2 , altijd pre paid.
Tot en met een maand of 3/4 geleden had ik nog geen enkele klacht over Tele 2
Tot dat ik op een dag werd gebeld door een medewerkster met een mooi verhaaltje , dat ik zoo weinig kosten maakte , en dat een
abonnement van 3 euro per maand mij veel voordeel zou geven, ik heb haar gezegd dat ik dit niet wou en dat ik er sceptisch tegen over stond.
Hoe kan het nog goedkoper? Waarom zouden jullie je in je eigen vingers snijden? Vroeg ik nog, dat is om u te binden, na 14 jaar ben ik genoeg gebonden aan jullie, lijkt me!
Toch ben ik erin getrapt, zo voelt het! Elke maand krijg ik nu dure rekeningen, kan geen TAN code meer ontvangen , dus ook niet meer internet bankieren!
Met mijn pre paid had ik nergens last van, alles liep op rolletjes! Ik voel me zo beet genomen, mij is verteld dat ik zonder problemen terug zou kunnen naar mijn pre paid.
Nu heb ik na de 1 ste rekening contact gehad met een jongeman Piera Rabenteran of zoiets en die zei dat de dame in kwestie, mij onjuiste informatie had gegeven en dat ik wel degelijk vast zit aan dit contract. Ik wil mijn pre paid terug en nergens geen last meer van hebben, mijn nummer behoud en gewoon weer betalen wat ik daadwerkelijk verbruik!
Ik ga deze klacht voorleggen bij het programma Kassa, ik vind niet dat je zo met trouwe klanten kan en mag omgaan!
Met vriendelijke groet, YJM van Dreumel

En hier het antwoord van tele 2

Vervelend dat je niet tevreden bent na je overstap van Prepaid naar een Abonnement. Wat ik in ons systeem kan achterhalen is dat de kosten oplopen doordat je bent aangemeld bij een sms-dienst.
Jezelf daar afmelden kan je doen via PayInfo. De kosten voor deze dienst zijn inmiddels vergoed.
Wanneer deze dienst is afgemeld en je blijft binnen de bundel dan betaal je dus alleen nog maar de abonnementskosten per maand.

Het is helaas echt niet mogelijk je nummer mee te nemen als je terug zou willen naar Prepaid, dan zou je dus een nieuw nummer krijgen.
Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het graag.

Groetjes Priscilla

2486 26 Rapporteer

ltmvz
door ltmvz - Aug 30, 2014 om 22:04
949 Antwoorden / 18 Vragen

Als vanuit Tele2 wordt gezegd dat u bent aangemeld bij een sms-dienst zou dat toch gewoon waar kunnen zijn?

mahadma
door mahadma - Aug 30, 2014 om 22:12
11520 Antwoorden / 51 Vragen

U heeft een abo genomen met of zonder nieuw "gratis" toestel op afbetaling?

Als u na de 14 dagen termijn bent en het abo dus loopt, loopt dit voor de termijn vermeld in het contract. Dus "Ik wil mijn pre paid terug en nergens geen last meer van hebben, mijn nummer behoud en gewoon weer betalen wat ik daadwerkelijk verbruik!" gaat niet op.

Volgens de provider was je (door wie dan ook) aangemeld bij een sms dienst. Deze is al opgezegd? Dat aan en afmelden kan alleen de gebruiker doen of iemand die toegang tot de telefoon heeft. Die kosten zijn vergoed. Totaal gezien is de provider niet onreeel bezig en kunt u (waarschijnlijk) voor een redelijk bedrag bellen/sms sen

yv
door yvonvandreumel - Aug 30, 2014 om 22:18
9 Antwoorden / 1 Vragen

beste,
De telefoon was al van mij, ik ben van pre paid naar abonnement gegaan.
Terwijl ik dat prettig genoeg vond, heb ik me toch over laten halen,De dame in kwestie is niet helemaal eerlijk geweest, als je goed hebt gelezen, de kosten zouden komen op 3 euro per maand en dan is een hoge rekening raar en al helemaal als ik NOOIT sms!!! Af en toe een what's app, maar daar hoef ik hen niet voor te betalen. Ik kon zo terug naar mijn pre paid, ook niet waar.
Een sms je krijgen , ik kreeg er 4 kostte mij 16 euro!

mvg Yvon

mahadma
door mahadma - Aug 30, 2014 om 22:27
11520 Antwoorden / 51 Vragen

Nee, voordat je het schrijft, ik werk NIET bij tele2 en geen enkele andere vrijwilliger.

Wat ik in ons systeem kan achterhalen is dat de kosten oplopen doordat je bent aangemeld bij een sms-dienst. Jezelf daar afmelden kan je doen via PayInfo. De kosten voor deze dienst zijn inmiddels vergoed. Wanneer deze dienst is afgemeld en je blijft binnen de bundel dan betaal je dus alleen nog maar de abonnementskosten per maand.

Als je het antwoord van tele 2 leest, staat er dat je op de een of andere manier aangemeld bent bij een betaalde sms dienst (spelletje oid). Ik ga er van uit dat je dit afgemeld hebt inmiddels. Daarnaast heeft tele2 de kosten vergoed, dus je leidt verder als het goed is geen schade. De abo kosten zijn kennelijk € 3 per maand. Dus de volgende rekening zal ook iets in die buurt zijn.

yv
door yvonvandreumel - Aug 30, 2014 om 23:42
9 Antwoorden / 1 Vragen

beste Mahadma,

Ik heb me nog nooit geabonneerd of aangemeld op sms diensten! En ik gebruik ze ook niet! Ik heb nog nooit een sms verstuurd met dit toestel, alleen maar whats app. Ik vind dat ze daar een steek hebben laten vallen met informeren, hoe je het ook wend of keert!

yv
door yvonvandreumel - Aug 30, 2014 om 23:44
9 Antwoorden / 1 Vragen

dank je wel Aurora, voor het meedenken

mahadma
door mahadma - Aug 31, 2014 om 00:22
11520 Antwoorden / 51 Vragen

Ik vind dat ze daar een steek hebben laten vallen met informeren,

Hoe je het wend of keert, informeren en (kennelijk) ongevraagde sms diensten zijn niet gekoppeld aan een nieuw abo en of informatie geven bij het abo. Denk eens rustig na en lees het een en ander eens.

Heb je de sms dienst al gestopt? Want dàt lijkt mij wel handig.

ltmvz
door ltmvz - Sep 1, 2014 om 11:56
949 Antwoorden / 18 Vragen

Te gek voor woorden dat in de oorspronkelijke reactie van Tele2 al gesproken is over een sms-dienst, dat diverse mensen hier de vraag gesteld hebben of de vraagstelster dit gecheckt heeft, en dat zij daar blijkbaar nog steeds geen antwoord op wil geven.

Ondertussen maar klagen over Tele2

yv
door yvonvandreumel - Sep 1, 2014 om 20:15
9 Antwoorden / 1 Vragen

ltmvz ik weet niet wat jouw probleem is, als ik zeg dat ik me daarvoor nooit heb aangemeld , dan is dat zo! Ja?

yv
door yvonvandreumel - Sep 1, 2014 om 20:18
9 Antwoorden / 1 Vragen

Dank je wel voor de tip "Lekker is dat! Ik heb niet zoveel ervaring met mijn smartfoon, ik gebruik m niet vaal, af en toe een whats app en neem ik m mee in de auto, voor nood gevallen.
De data waar je het over had, hoe zet ik dat uit?
mvg Yvonne

mahadma
door mahadma - Sep 1, 2014 om 20:19
11520 Antwoorden / 51 Vragen

@Yvonvandreumel,

als je denkt dat tele2 zelfstandig en zonder jouw goedkeuring het nummer heeft aangemeld bij de betreffende sms dienst en dat dit bij een abonnement hoort, zit je behoorlijk fout.

Tele2 zorgt voor je als provider, en hoe, wie, waar, wanneer het gebeurd is, je nummer is aangemeld bij een sms dienst, en niet door tele2. Die kan je daar niet de schuld van geven, al blijf je dat doen.

Maar heb je de sms dienst nu al afgemeld? Die vraag is belangrijker, want meld je die niet af dan blijf je dus kosten betalen.

yv
door yvonvandreumel - Sep 1, 2014 om 21:08
9 Antwoorden / 1 Vragen

Mahamadja,
Als ik me nooit heb aangemeld en tele 2 ook niet, wie dan wel?
En ja, toen tele 2 kwam dat ik naar die site moest gaan, heb ik dat gelijk gedaan!

yv
door yvonvandreumel - Sep 1, 2014 om 21:10
9 Antwoorden / 1 Vragen

Dank je wel Leonie van Tele 2

mahadma
door mahadma - Sep 1, 2014 om 21:11
11520 Antwoorden / 51 Vragen

Als ik me nooit heb aangemeld en tele 2 ook niet, wie dan wel? Misschien een virus in je telefoon of iemand die toegang tot je telefoon had. Feit is, dat iets of iemand je aangemeld heeft, anders hadden er geen rekeningen gekomen.

En ja, toen tele 2 kwam dat ik naar die site moest gaan, heb ik dat gelijk gedaan! Verstandig. Maar je begrijpt nu ook dat deze dienst niet tot je standaard abo kosten behoord.

aurora1
door aurora1 - Sep 1, 2014 om 21:12
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Zoals ze zeggen u kunt zich klik hier (Payinfo) afmelden voor die sms diensten.
Heeft u dat inmiddels gedaan?

aurora1
door aurora1 - Sep 1, 2014 om 21:13
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Lees anders ook nog even klik hier de informatie van de Consuwijzer over sms-diensten.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Sep 1, 2014 om 21:13
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Zorg wel dat je data uit hebt staan op jouw telefoon, anders wordt het met 1 euro per mb een heel duur abonnement.
Sowieso is het abonnement al duur, vanaf 3 cent per minuut (als je volledig je bundel op belt 3 cent, geen aanrader op het T-Mobile netwerk!!).
Je hebt 'n smartphone, kun je gratis bellen naar vast en naar mobiel voor 1,2 cent, ook op prepaid basis.

tele2webcare
door tele2webcare - Sep 1, 2014 om 21:14
366 Antwoorden / 0 Vragen

Beste yvonvandreumel,

We zijn natuurlijk erg blij met jou als klant en willen graag kijken of we je weer tevreden kunnen maken. Zoals mijn collega aangeeft, blijkt dat er bepaalde kosten worden gemaakt vanwege een sms-dienst. Dit kun je inzien en blokkeren via payinfo.nl, heb je daar al gekeken? Mocht je toch nog vragen hebben, dan kun je deze het beste stellen in je eigen topic op ons Tele2 forum zodat mijn collega je daarbij kan helpen.

Groetjes, Leonie

aurora1
door aurora1 - Sep 1, 2014 om 22:20
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Voor informatie over dataverbruik kunt u klik hier lezen. Lees vooral ook onder datatips. Dus uitschakelen gaat via instellingen enz., dat zal staan in de (uitgebreide) gebruiksaanwijzing van uw gsm. Als u die niet heeft zal die via internet te vinden en te downloaden zijn.
Verder zou ik ook synchroniseren/automatisch synchroniseren uitzetten, dat zal ook via Instelling gaan.

Welk merk en model/type toestel heeft u?

yv
door yvonvandreumel - Sep 1, 2014 om 22:21
9 Antwoorden / 1 Vragen

Dank je wel Aurora,kijk, daar heb ik wat aan!!
Ik heb een Samsung Young

mahadma
door mahadma - Sep 1, 2014 om 23:06
11520 Antwoorden / 51 Vragen

Volgens de post van maandag 1 sep 2014, 21:08 zou dit gelukt moeten zijn, Aurora1.

yv
door yvonvandreumel - Sep 2, 2014 om 22:54
9 Antwoorden / 1 Vragen

Hoi Aurora,

Dat is inderdaad al gelukt, dank je wel!

aurora1
door aurora1 - Sep 2, 2014 om 22:55
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Voor de uitgebreide gebruiksaanwijzing: klik hier. Kun je als pdf downloaden en opslaan op de pc. Je kunt die pdf tevens op de gsm opslaan en lezen met de app Quick Office die als app op de gsm staat.
Op de met de link gegeven pagina is ook een vraag- en antwoordrubriek te vinden.
Vanaf blz. 102 kun je e.e.a. over instellingen lezen. Lees ook pagina 108 over de synchronisatie uitzetten.
Als je overwegend alleen Whatsapp gebruikt dan kun je dat het beste met wifi doen omdat dat dan gratis is. Als geen wifi beschikbaar is kun je tijdelijk even gewoon internet aanzetten.

aurora1
door aurora1 - Sep 2, 2014 om 22:55
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Is het gelukt om op de site van Payinfo die sms dienst(en) uit te zetten?

aurora1
door aurora1 - Sep 3, 2014 om 00:20
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Als u terug wilt naar prepaid en met nummerbehoud, kunt denk ik wel bij een andere provider terecht als dat bij Tele2 niet mogelijk is. Kijk bijv. eens op de site van Simyo, ook voor tarieven e.d., en lees dan eens hun informatie over nummerbehoud. Overigens gaat bij Simyo alles via je eigen account, ook opwaarderen, internet en informatienummers uitzetten etc.Je kunt geen beltegoedkaarten e.d. in winkels kopen van Simyo.
Als u uw huidige abonnement per maand kunt opzeggen hoeft u daarmee niet te lang te wachten. Dan wel even goed op de ingangsdatum letten van de nieuwe prepaid simkaart en per wanneer u uw huidige abonnement opzegt of de nieuwe provider dat doet of aanvraagt, want als het opgezegd is en het nummer dus vervallen is kunt u niet meer uw oude nummer terug krijgen. U zult dus nog wel een klein tegoed bij de oude provider moeten hebben om bij een nieuwe provider nummerbehoud aan te kunnen vragen.

crewmember
door crewmember - Sep 3, 2014 om 13:59
1040 Antwoorden / 0 Vragen

Je kan al aangemeld zijn voor een betaaldienst door de verkeerde app te installeren of per ongeluk ergens op ja of accept te drukken in een app of op internet op je telefoon. Ookal denk je dat je je nooit hebt aangemeld, dit kan wel zo zijn.

Genoeg mensen die wel veel ervaring hebben met hun smartphone gebeurd dit ook.