heremietkreeft
door heremietkreeft Apr 10, 2014 om 15:02
Computers & telefonie

Onderbreken netwerkverbinding met printer

Wie kan mij helpen met het volgende, alweer vreemde probleem, nooit eerder ondervonden.

Sedert enige dagen valt de draadloze verbinding met mij HP Officejet Pro 8500A Plus uit na enige minuten niet gebruik. Na uitzetten en weer aanzetten is de verbinding er (tijdelijk) wel weer.

Aan mogelijke reden denk is zelf: meer routers op dezelfde frequentie of interferentie met een UPC WiFi spot die ik sedert enige dagen zie (en mogelijk via mijn router werkt).

1735 19 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 10, 2014 om 15:20
16845 Antwoorden / 202 Vragen

Beeste Edrick3@ dat is wel zeer snel.
Het bevestigt mijn idee dat er sprake is van interferentie aangezien er wel een stuk of 12 routers in mijn omgeving op het zelfde kanaal blijken te zitten.
Ik ga contact zoeken met UPC aangezien de router een UPC router is. (ingebouwd in modem),
Indien dat niet tot succes leidt sluit ik een syslink router extra aan voor mijn netwerk.

Cookies
door Cookies - Apr 10, 2014 om 15:21
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ja kan toch zelf een ander kanaal kiezen?

edrick3
door edrick3 - Apr 10, 2014 om 15:47
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@gerritaltena,

Lees eens hier ter info over wijziging kanaal.

Suc6

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 10, 2014 om 17:04
16845 Antwoorden / 202 Vragen

Beste Edrick3@

Na het doornemen van alle info, mijn handleiding was in deze dus niet volledig zag ik na het afdrukken van de Netwerkconfig.pagina dat er een aantal routers op hetzelfde kanaal zitten (in mijn omgeving) maar interessanter, ook bleek de WiFi spot in de bij mij aanwezige UPC router aanwezig te zijn. Ik ontdekte dat na het uitschakelen van die router, de WiFi spot viel ook uit.

Ik heb daarna UPC gebeld en daar is de router omgezet naar een ander kanaal. Op zich lijkt het probleem nu verholpen maar wacht nog even af. Volgens de medewerkster van UPC zou er inderdaad sprake kunnen zijn geweest van interferentie.

edrick3
door edrick3 - Apr 10, 2014 om 18:05
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@gerroitaltena,

Hopelijk is je probleem nu inderdaad opgelost met het instellen van een ander kanaal.
Bedankt voor het terugmelden.

Met vr.gr.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 13, 2014 om 12:24
16845 Antwoorden / 202 Vragen

Neen, het probleem is niet opgelost.
Ik ga tijdelijk terug naar verbinding via usb omdat ik momenteel geen tijd heb om 'alles goed uit te pluizen'.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 14, 2014 om 12:14
16845 Antwoorden / 202 Vragen

Bij nader inzien blijkt het probleem niet aan het netwerk te liggen. Nadat ik vanmorgen de verbinding via USB heb ingesteld blijkt de printer ook na enige tijd 'de verbinding te verliezen'.

Volgens deGebruikershandleing zou er een lampje moeten zijn aan de achterzijde (pag 96) maar dat is er niet (ook niet volgens pag13.) Ik ga nu over tot volledige verwijdering en herinstallatie. Tips blijven welkom.

edrick3
door edrick3 - Apr 14, 2014 om 12:45
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@gerritaltena,

Al gekeken op de site van hp of je de laatste driver hebt/kunt downloaden?

zw
door zwaardvis - Apr 14, 2014 om 12:56
1525 Antwoorden / 51 Vragen

En zorg ervoor de de printer een eigen, vast en gereserveerd intern IP adres krijgt, dat niet door toevallige omstandigheden door een ander apparaat binnen uw netwerk gebruikt kan worden....

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 14, 2014 om 17:22
16845 Antwoorden / 202 Vragen

zwaardvis@ die tip had ook edrick3 al gegeven.

Inmiddels heb ik alle HP software van mijn pC verwijderd gehad en een nieuwe installatie uitgevoerd.
Nu doet zich het hardnekkige probleem voor dat gevraagd wordt naar 'TrayApp.msi'dat bij de installatie van HPPrint essentials zou moeten zitten. (Had ik ook verwijderd en nieuw geïnstalleerd).
Hoewel ik momenteel via USB probeer af te drukken heb ik e-printing ook opnieuw geïnstalleerd.

Ook zag ik dat ik twee firewalls actief had en heb er een uitgeschakeld.

edrick3
door edrick3 - Apr 14, 2014 om 17:22
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo gerritaltena,

Lees eens hier.

Suc6

edrick3
door edrick3 - Apr 14, 2014 om 17:59
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@gerritaltena,

.....TrayApp.msi'.....
Al eens hier gekeken?

Suc6

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 18, 2014 om 13:27
16845 Antwoorden / 202 Vragen

[quote=edrick3 schreef op maandag 14 apr 2014, 17:59]@gerritaltena,

.....TrayApp.msi'.....
Al eens hier gekeken?

Suc6

hallo, het lijkt gecompliceerder te zijn. De afgelopen dagen heb ik alle HP programma's verwijderd en opnieuw getracht te installeren.
Dat geldt vooral ook voor HP Photosmart Digital Imaging.
Printer functioneert nog steeds met uitval, ok bij USB aansluiting dus het kan niet aan het net liggen.

Na download van HP Photosmart Digital Imaging ( de laatste versie van HP FotoEssentials) start het programma maar is later niet terug te vinden via het configuratiescherm - programma's. En eveneens niet bij programmaa's - starknop. Daarblijven zowel een oude versie (3.5 de verwijderlink zichtbaar maar verwijderen werkt niet en de oude versie ook niet.
Bij herstart van de PC blijft deze vragen om o.a. TrayApp.msi die echter volgens de HP aanwijzingen weer aanwezig zou moeten zijn na de herinstallatie.

Ergens volgende week doe ik nieuwe pogingen, mogelijk zijn er nog tips.

edrick3
door edrick3 - Apr 18, 2014 om 13:35
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@gerritaltena,

Zou dan toch eens - nog maar een keer - alles van HP verwijderen, maar dan wel met revo-uninstaller. (klik onder Freeware).
Als je dit programma opstart een HP icoontje aanklikken en kiezen voor de-installeren (bovenin de balk).
Na aanklikken kiezen voor optie 4 = gevorderden om ook alle vetgedrukte registersleutels te verwijderen.
Let op: soms moet je even op + voor een sleutel klikken om bij de vetgedrukte te komen!
Als alles verwijderd is de printer opnieuw installeren.
Dan zou het weer goed moeten werken!

Suc6 en een goed Paasweekend.

edrick3
door edrick3 - Apr 18, 2014 om 13:36
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Oh ja, en verder zou ik nog even HP in het zoekvak intypen en de lijst die (eventueel) tevoorschijn komt deleten.

Met vr.gr.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 23, 2014 om 13:34
16845 Antwoorden / 202 Vragen

[quote=edrick3 schreef op vrijdag 18 apr 2014, 13:36]Oh ja, en verder zou ik nog even HP in het zoekvak intypen en de lijst die (eventueel) tevoorschijn komt deleten.

Met vr.gr.

Hallo, ik ben er nog niet aan toe gekomen om dit te proberen.
Wel heb ik via de HP Community gekenen naar oplossingen maar dat levert niet veel meer op dan oplossingen tegen betaling. De HP service is ook niet meer wat het geweest is. Dank voor de paaswensen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 9, 2014 om 17:34
16845 Antwoorden / 202 Vragen

edrick3@ opnieuw dank zij het dat ik nog geen tijd heb gehad om dit uit te voeren.
Mijn optie is eigenlijk om mijn PC - win 7 buiten dienst te stellen en helemaal over te schakelen op mijn laptop met win 8.1. Het probleem daarmee is en blijft het rare feit dat ik bij het proberen te starten van outlook 2013 de melding krijg dat het Borland adresboek niet gevonden kan worden.

a. is dat geen MS product maar van Corel en b is het wel degelijk op de laptop aanwezig als onderdeel van Wordperfect WP X6. (Daarmee kun je nog altijd 'onder water kijken'. (codes zien en verwijderen). ((Met Nederlandse spellincontrole! door toegepaste foef)

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 25, 2014 om 11:26
16845 Antwoorden / 202 Vragen

Hallo edrick3@ : ik zou nog terugkomen op de oplossing van Tray-Apps.

Uiteindelijk weer een merkwaardig probleem: het is verdwenen! De enige reden die ik kan bedenken is, dat ik gisteren HP Digital Imaging nog eens probeerde te installeren maar wel halverwege al de melding kreeg dat het programma al aanwezig is. Ik heb de herinstallatie toen gestopt.

Resultaat: probleem weg! Nogmaals dank.

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 27, 2014 om 10:17
16845 Antwoorden / 202 Vragen

Helaas, het blijkt toch weer niet (altijd) verdwenen. Soms wil de PC wel de Trayapps installeren en soms ook niet. Ik heb al geprobeerd de opstartroutine na te zien maar kon nog niets vinden. (De MS-DOS methode werkt niet bij Win7)